Onko leasingauto hyvä jos haluan stressitöntä autoilua? Olen täystyöllistetty useamman lapsen yh ja en enää jaksa elää autottomana
Asutaan sitä paitsi aika syrjässä, ja ikinä ei päästä mihinkään kun julkinen liikenne on lähestulkoon olematonta. En halua muuttaa kaupunkiin, mutta halutaan mennä välillä kaupunkiin ja katsella muutenkin maailmaa.
Mulla on ihan ok tulot. Halpa vuokra, ei lainoja. Lisäksi edullinen sähkö, edulliset liittymät, ei vesimaksua. Omaa autoa en halua koska se stressaa. Haluan vain ajaa. Katselin että esim. vm 2019 autoja liisataan monessa paikassa ihan kohtuuhintaan. Esim. vm 2019 Volvo V40 Cross Country 12 kk sopimuksella kaikkineen 365 e/kk itselleni sopivilla kilometreillä.
Kommentit (68)
Oman auton kohdalla VOI kilpailuttaa huollot ja jättää sijaisauton ottamatta jos haluaa säästää. Leasing-auton kohdalla niitä mahdollisuuksia ei ole.
Leasing-firmalla on 1 000 000 kertaa suuremmat hartiat kilpailuttaa auton huollot ja myös hinta kun ne ostavat valmistajalta yhden kokonaisen tehtaan tuotannon verran vuodessa. Niillä on keskustakorttelin kokoinen yksikkö sisäänostajia ja lakimiehiä neuvottelemassa hinnoista.
Siinä ei janipetterin autojerry-tarjoukset hirveästi paina.
Omalla autolla pärjää kustannuksissa jos ostaa vähän käytetyn josta kalliit kilometrit on ajettu pois ja kykenee tekemään huollot ja korjaukset itse.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on ollut leasing-autoja. Ihan paras ratkaisu, kun haluaa ajaa huoletta uudella autolla. Sitten taas sopimusajan loputtua uusi leasing-auto. Omistaminen on täysin turhaa. Seuraavaksi otan hybridin.
Huoletta? Minä haluan elämääni huolia ja jännitystä. Ostin Renaultin tonnilla. Käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku voi tarkastaa auton omistustiedot ja sitten irvailla ja melkein tukehtua nauruun kun auton omistaja onkin rahoitusyhtiö.
Mitä luulet moniko auto tuolla liikenteessä on oma? Siis 100%
Useimmat kalliimmat autot on firmojen liisareita ja loput yksityisten osamaksulla ostamia
Mulla on täysautoetu.
Eli leasingauto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos leasingiin kuuluu huollot ja mahdollisesti sijaisauto niin sen parempaa ei ole. Jos tulee ongelmia ajat auton huoltoon ja jatkat toisella. Ei tarvitse murehtia mistään kunhan raha lähtee tililtä kuukausittain. Omalla autolla saat katsastuksesta hylätyn ja sitten kilpailutat huoltoja ja lopulta istut bussin kyydissä.
Oman auton kohdalla VOI kilpailuttaa huollot ja jättää sijaisauton ottamatta jos haluaa säästää. Leasing-auton kohdalla niitä mahdollisuuksia ei ole. Maksat liisarimaksussa aina merkkihuollon sijaisautoineen. Mutta jos verrataan uutta liisari ja uutta omistusautoa, niin takuuhan niissä uusissa autoissa on. Liisarissa maksat silti siitä mahdollisuudesta, että sitä pitäisi korjata rahalla ja se riski on liisarin kk-hinnassa.
Eikä tästä kannata mieltään pahoittaa. Liisarifirma tekee voittoa, piste. Maksat ihan kaiken mitä omassakin maksaisit ja sen lisäksi liisarifirman voiton.
Kyllä mä tuon 208€/kk kestän:) Sisältää siis huollot, renkaanvaihdot ja sijaisauton:) Mulle toki riittää pieni auto kun kuskaan vain lastenlapsia paikasta toiseen tai enimmäkseen ajelen yksin. Sopparissa 40 000km/4v riittää mulle hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leasing-autot on kohtalaisen uusia. Stressitöntä autoilua saat ostamalla minkä tahansa viime vuoden mallin. Kannattaa muistaa ettei leasing-yhtiö ole SPR. Siellä ei tehdä hyväntekeväisyyttä. Siellä on ihmisiä töissä ja niiden pitää saada palkkaa ja omistajan voittoa. Eli liisaamalla maksat aina extraa.
Tämä. Toki kohtalaisilla ajokilometreilla alla voi pitää uuden auton alla ihan järkevällä hinnalla. Sitten kun kilometrimäärä kasvaa, niin kustannuksetkin yleensä karkaa.
Mutta kun ostaa uuden auton ja ajaa sen 10 vuotta, niin oma tulee varmasti halvemmaksi ja on myös aika stressitön.
Mielestäni siitä oli stressittömyys kaukana kun tuohon kahdeksan vuotta vanhaan autooni napsahti vähän eksoottisempi sähkövika jonka korjaaminen tutkimuksineen maksoi 2700 euroa. Samoin ensi vuonna odottava 1200+ euron jakopääremppa ei vastaa käsitystäni stressittömyydestä sekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos leasingiin kuuluu huollot ja mahdollisesti sijaisauto niin sen parempaa ei ole. Jos tulee ongelmia ajat auton huoltoon ja jatkat toisella. Ei tarvitse murehtia mistään kunhan raha lähtee tililtä kuukausittain. Omalla autolla saat katsastuksesta hylätyn ja sitten kilpailutat huoltoja ja lopulta istut bussin kyydissä.
Oman auton kohdalla VOI kilpailuttaa huollot ja jättää sijaisauton ottamatta jos haluaa säästää. Leasing-auton kohdalla niitä mahdollisuuksia ei ole. Maksat liisarimaksussa aina merkkihuollon sijaisautoineen. Mutta jos verrataan uutta liisari ja uutta omistusautoa, niin takuuhan niissä uusissa autoissa on. Liisarissa maksat silti siitä mahdollisuudesta, että sitä pitäisi korjata rahalla ja se riski on liisarin kk-hinnassa.
Eikä tästä kannata mieltään pahoittaa. Liisarifirma tekee voittoa, piste. Maksat ihan kaiken mitä omassakin maksaisit ja sen lisäksi liisarifirman voiton.
No sen liisarifirman voiton maksaa aika pitkälti se liisarifirma itse, sillä että ostamalla tuhansia autoja vuodessa he saavat aikalailla halvemmat hinnat kuin yhden auton joka neljäs vuosi ostava tavis-Pena.
Leasing on se, johon itse turvautuisin, jos saisin päättää. Mieheni ajaa käytetyllä vm. 2018 kauppakassilla, ja se auto on ollut varsinainen murhekryyni; jo tehtaalla kasattu päin peetä, joten sitä on korjattu viikkokaupalla tässä vuosien aikana. Ja juuri äsken oli katsastus, josta ei mennyt läpi, vaikka käytetty merkkihuollossa vuosittain. Ihan täyttä p**kaa. Päälle vakuutukset ja kaikenmaailman maksut, ei todellakaan vaivansa arvoinen.
En ole vielä perehtynyt aiheeseen, mutta miettinyt aina mainoksia nähdessäni, että voisi olla leasing ihan hyvä vaihtoehto. Saako noissa kuinka vaikuttaa auton varusteluun, vai onko ne jonkinlaisia yleispaketteja, ota tai jätä? Että voiko luetella, että automaatti ja peruutuskamera jne. jne. ja onko hinta sitten 1000e/kk?
Lämmin suositus Beelylle!
Minulla on sieltä auto ja olen tosi tyytyväinen!
Omaa autoa ei enää tule.
Yksityisleasing saisi kehittyä ja yleistyä Suomessa enemmän.
Liisari on hyvä valinta silloin jos ei ymmärrä autoista mitään eikä harmita maksaa ylimääräistä. Toinen tilanne jossa liisari kannattaa on se, jos haluaa ajaa jollakin sellaisella autolla jota ei uskalla ostaa omaksi.
Miksi ette kirjoita vuokra-auto kun kuitenkin oleme yhä SUOMESSA.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette kirjoita vuokra-auto kun kuitenkin oleme yhä SUOMESSA.
Koska puhekielessä niillä tarkoitetaan eri asiaa. Vuokra-auto on se, mikä vuokrataan reissussa pariksi päiväksi käyttöön. Leasing-autosta tehdään pitkä sopimus, ja se tulee normaaliin jokapäiväiseen käyttöön, niin kuin oma auto.
Meillä on työsuhdeliisareita ollut useampia sekä sitten Beelyltä käytetty liisari. Ja tietty on ollut omassa omistuksessa olleita autoja.
Molemmat oikein hyviä vaihtoehtoja. Pidän siitä ettei tule yllätyksiä huolto- ja/tai korjauskuluissa. Kokemusta on ikävistä yllätyksistä kun esim. yhdestä omasta päätti turbo hajota yks kaks, ei ollut halpa remontti se. Huollettavaksi vien huolto-ohjelman mukaan ja tarvittavat korjaukset takuun tai vakuutuksen piirissä.
Beelyn auto otettiin koska oli tarve lyhytaikaisesti autolle ja oman ostaminen ei houkutellut. Edellisestä omasta päästiin eroon vasta kuukausien päästä. Lisäksi kun auto olisi pitänyt ostaa lainalla niin autolainan lyhennyksen kanssa kuukausi kulut oli beelyyn verrattuna vain parikymmentä euroa vähemmän kuussa.
Mutta Beelystä pääsee aikaisintaan vuoden tai kahden jälkeen eroon, riippuen kumman haluaa. Myös etuna että kaskovakuutus oli edullinen Beelyn kautta.
Kaikkien leasing -mallien osalta lue tarkkaan mitä mikäkin pitää sisällään ja mitä sekä mikä on minimisopimusaika.
leasing autot maksaa useampia satasia kuussa, varsinkin jos ajokilometrejä tulee vuodessa luokkaa 20 000 tai enemmän. Noissa ilmoitetuissa hinnoissa yleensä kilometrejä on 10 000/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä perehtynyt aiheeseen, mutta miettinyt aina mainoksia nähdessäni, että voisi olla leasing ihan hyvä vaihtoehto. Saako noissa kuinka vaikuttaa auton varusteluun, vai onko ne jonkinlaisia yleispaketteja, ota tai jätä? Että voiko luetella, että automaatti ja peruutuskamera jne. jne. ja onko hinta sitten 1000e/kk?
Uuden auton tietty saat sellaisilla varusteilla kuin haluat, sitten sille lasketaan hinta.
Beelyllä valitset valikoimasta sellaisen auton missä on tarvittavat varusteet.
Vuosittainen kilometrimäärä vaikuttaa autoon paljon, enemmän kuin yksittäiset lisävarusteet.
Vierailija kirjoitti:
Jos saa kohtuullisella hinnalla, niin leasing on erinomainen vaihtoehto. Esim. uuden keskiluokan täyssähkön kattavalla sopparilla sai aiemmin n. 300€/kk, en tiedä saako enää noin hyviä diilejä. Tuolla hinnalla olisi voinut ottaa itsekin.
ID.3:n taitaa edelleen saada halvimmillaan alle 400 euroa / kk (sisältää K-Latausta 30 000 km) ja Citroen e-C4:stä on joku kampanja nyt myös.
Vierailija kirjoitti:
Liisari on hyvä valinta silloin jos ei ymmärrä autoista mitään eikä harmita maksaa ylimääräistä. Toinen tilanne jossa liisari kannattaa on se, jos haluaa ajaa jollakin sellaisella autolla jota ei uskalla ostaa omaksi.
Mua ei voisi vähempää kiinnostaa joku auto! Se on kulkuneuvo, ei status eikä mikään jatke. En ikinä viitsisi kuluttaa kallista aikaani ropaamalla ja korjailemalla jotain rotiskoa.
Mulle sopii liisari oikein hyvin eikä todellakaan ole kallista. Aina uusi auto käytössä.
Se joka maksaa 208€/kk
Vierailija kirjoitti:
Joku voi tarkastaa auton omistustiedot ja sitten irvailla ja melkein tukehtua nauruun kun auton omistaja onkin rahoitusyhtiö.
Melkein kaikkien uudempien autojen omistajien kohdalla saa sitten tukehtua, nimittäin rahoitusyhtiöhän siellä lähes jokaisen uutena ostetun auton rekisteriotteessa omistajana lukee, kun lähes kaikki uudet autot ostetaan ainakin osittain rahoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun se ei ole mulle ongelma. Mun ei tarvitse omistaa kaikkea mitä käsiini saan. En esim. ikinä aio ostaa asuntoa koska en halua siitä stressiä. En halua omistaa myöskään autoa. Ei stressiä.
Ap
Ei näköjään ole ollut stressiä poikia eri miehillekään. Ajattelitko että ei tarvitse tehdä töitä kun on aina tiineenä.
Jos saa kohtuullisella hinnalla, niin leasing on erinomainen vaihtoehto. Esim. uuden keskiluokan täyssähkön kattavalla sopparilla sai aiemmin n. 300€/kk, en tiedä saako enää noin hyviä diilejä. Tuolla hinnalla olisi voinut ottaa itsekin.