Voiko alle 10v lapsi mielestänne päättää missä tapaa etävanhempaansa?
Mieheni lapsi haluuaa nähdä isäänsä niin että he menevät isovanhemmille eivätkä tule meille.
Mies suostuu usein tähän, vedoten siihen että näkee lastaan niin harvoin.
Mielestäni tuon ikäinen ei voi määritellä missä tapaa vanhempaansa.
Äidillään on hyvin vapaata, meillä tiukempi mutta oikeudenmukainen linja.
Onko tämä mielestänne ok, niuhotanko turhasta?
Kommentit (415)
Vierailija kirjoitti:
Voisiko kompromissi toimia, joka toinen tapaamiskerta mummolassa ja joka toinen kerta teillä ? Lapsi on mustasukkainen isästään, jos isän luona asuu nyt vakituisesti toinen lapsi eli sinun lapsesi. Anna lapselle aikaa tottua tilanteeseen.
Itse vietin lapsena joka toisen viikonlopun mummolassa lapsena, koska halusin ja isovanhemmat halusivat. Mummolassa olin jostain syystä aina paljon onnellisempi kuin kotona, vaikka ei vanhemmissa mitään erityistä vikaa ollutkaan. Vieläkin vuosikymmenten jälkeen jo kuolleiden isovanhempieni rakkaus minuun antaa voimaa elämän vastoinkäymisissä.
Ymmärtäisin jos tilanne olisi uusi mutta kun lapsetkin ovat jo 4vuotta tunteneet ja touhuavat kyllä harmitta iloisena aina yhdessä, ihan saman ikäisiä kun ovat.
Kyllä 4 vuodessa tilanteeseen olisi pitänyt tottua. Epäilen että kyse on säännöistä. En anna ruokapöydässä käyttää puhelinta enkä muutenkaan pelata koko ajan. Mummolassa ja kotona näin saa tehdä. Ap
Vierailija kirjoitti:
No mitä miehesi sanoo, kun vuodatat huolesi hänelle?
Mies on sitä mieltä et lapsi päättää. Hän ei kiellä mitään koska pelkää ettei lapsi halua tavata häntä. Ap
Voi pyytää
Ja jos isälle ja isovanhemmille sopii niin ookoo
Ehkä se löysempi kasvatus on ookoo
Ei tiukkuus ole niin tärkeää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko kompromissi toimia, joka toinen tapaamiskerta mummolassa ja joka toinen kerta teillä ? Lapsi on mustasukkainen isästään, jos isän luona asuu nyt vakituisesti toinen lapsi eli sinun lapsesi. Anna lapselle aikaa tottua tilanteeseen.
Itse vietin lapsena joka toisen viikonlopun mummolassa lapsena, koska halusin ja isovanhemmat halusivat. Mummolassa olin jostain syystä aina paljon onnellisempi kuin kotona, vaikka ei vanhemmissa mitään erityistä vikaa ollutkaan. Vieläkin vuosikymmenten jälkeen jo kuolleiden isovanhempieni rakkaus minuun antaa voimaa elämän vastoinkäymisissä.
Ymmärtäisin jos tilanne olisi uusi mutta kun lapsetkin ovat jo 4vuotta tunteneet ja touhuavat kyllä harmitta iloisena aina yhdessä, ihan saman ikäisiä kun ovat.
Kyllä 4 vuodessa tilanteeseen olisi pitänyt tottua. Epäilen että kyse on säännöistä. En anna ruokapöydässä käyttää puhelinta enkä muutenkaan pelata koko ajan. Mummolassa ja kotona näin saa tehdä. Ap
Mikä sitten ongelma? Sinä saat pitää sääntösi, lapsen ei tarvitse elää kaksilla säännöillä, kaikki voittavat. Vietä vaikka aikaa sen oman lapsesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on sitä mieltä et lapsi päättää. Hän ei kiellä mitään koska pelkää ettei lapsi halua tavata häntä. Ap
Kyllä se on mies, ja toki ne isovanhemmat, jotka itse päätöksen tekevät. Lapsi vain esittää toivomuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten he toimivat miten toimivat. Eipä siihen ole sinulla paljoa puuttumista, vaikka kuinka tilanne harmittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 4 vuodessa tilanteeseen olisi pitänyt tottua. Epäilen että kyse on säännöistä. En anna ruokapöydässä käyttää puhelinta enkä muutenkaan pelata koko ajan. Mummolassa ja kotona näin saa tehdä. ApMikä sitten ongelma? Sinä saat pitää sääntösi, lapsen ei tarvitse elää kaksilla säännöillä, kaikki voittavat. Vietä vaikka aikaa sen oman lapsesi kanssa.
Hei ihan oikeesti, eikö kenestäkään jo se ole outoa että aikunen mies viettää joka toisen viikonlopun vanhempiensa luona.
Ehkä olen jotekin outo sitten mutta minusta jokaisella on koti missä asutaan. Itse en ikinä suostuisi vanhempieni nurkkiin joka toinen viikonloppu.
Mutta ehkä ongelma on sitten minun päässäni. Ap
No ei oo sun luona siis viihtynyt
Ehkä vaan kemiat ei vaan kohtaa sun ja sun lapsen kanssa
Ei lapsi ilmeisesti halua olla sinun kanssasi vaan oikeasti vain isänsä kanssa. Anna lapsen olla isänsä kanssa äläkä itse ole mustasukkainen heidän ajastaan yhdessä. Nyt en näe kuin oman puolesi asiasta. Tuon ikäiselle on todella tärkeää olla isän kanssa ja jos alat sanella sääntöjä menetät vielä miehen kokonaan. Luulisi sinun äitinä ymmärtävän kuinka tärkeä lapsen ja oman Vanhemman suhde on.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän lasta. Sinulla on tekstissäsi niin hurja määrä pilkkuvirheitä, että lapsi varmasti kokee yhdessäolon vaikeaksi.
Ja aikuisten oikeasti: kyllä lapsi voi varsin hyvin sanoa, että ei halua sinne, missä hänellä on paha olla. Lapsen äiti voi tehdä sinusta ja lapsestasi lasun, jos ryhdyt vaatimaan, että miehen lapsen on tultava teille kiusattavaksi.
Susta pitäisi kyllä tehdä lasu tai huoli-ilmoitus, kuulostat niin pahoin mielenterveysongelmaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vaan kemiat ei vaan kohtaa sun ja sun lapsen kanssa
Voi olla näin. Äidin luona ollaan kyllä aivan liian lepsuja. Esim. Talvella ei ole tarvinnut käyttää toppahousuja tai pitkiä kalsareita. En vaan voi antaa lasten ulkoilla ilman näitä kovassa pakkasessa. Mielestäni en ole liian tiukka jos huolehdin näistä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 4 vuodessa tilanteeseen olisi pitänyt tottua. Epäilen että kyse on säännöistä. En anna ruokapöydässä käyttää puhelinta enkä muutenkaan pelata koko ajan. Mummolassa ja kotona näin saa tehdä. ApMikä sitten ongelma? Sinä saat pitää sääntösi, lapsen ei tarvitse elää kaksilla säännöillä, kaikki voittavat. Vietä vaikka aikaa sen oman lapsesi kanssa.
Hei ihan oikeesti, eikö kenestäkään jo se ole outoa että aikunen mies viettää joka toisen viikonlopun vanhempiensa luona.
Ehkä olen jotekin outo sitten mutta minusta jokaisella on koti missä asutaan. Itse en ikinä suostuisi vanhempieni nurkkiin joka toinen viikonloppu.
En minäkään suostuisi vanhempieni luona yökyläilemään joka toinen viikonloppu, hyvä jos ikinä, mutta ei kai se sitä tarkoita, että kaikki muutkin kokisivat kyläilyt samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä mies että lapsi kuulostavat rasittavalta. Tuo lapsen pomotus tuskin tulee koskaan loppumaan, todennäköisesti pahenee. Et ole miehelle tärkeä, jos hän ei ota huomioon sinua. Lähtisin menemään.
Minkälaisia tyhjäpäitä nää on, jotka kyselee onko jokin ok tai oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"jokaisella on koti missä asutaan"
Ja sen lapsen koti on äitinsä luona, ei teidän luona. Joka toinen viikonloppu joutuu lähtemään kotoaan ja haluaa viettää sen ajan poissa kotoa perheensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vaan kemiat ei vaan kohtaa sun ja sun lapsen kanssaVoi olla näin. Äidin luona ollaan kyllä aivan liian lepsuja. Esim. Talvella ei ole tarvinnut käyttää toppahousuja tai pitkiä kalsareita. En vaan voi antaa lasten ulkoilla ilman näitä kovassa pakkasessa. Mielestäni en ole liian tiukka jos huolehdin näistä. Ap
No niin, sieltähän se alkoi paljastua. Ymmärräthän, että sinä kritisoit lapsen äitiä ja hänen kotiaan noilla kommenteillasi? Miten 10v. Pitäisi tuollaiseen reagoida?
Kysyin tätä siksi koska mielestäni tilanteemme on todella outo eikä ikinä "toimisi" toisinpäin. Jos oma lapseni vaatisi mummolaan menoa, saisi kyllä sopeutua olemaan täällä koska tämä on meidän koti ja myös itse haluan olla kotona viikonloppuisin.
Koska miehestäni olen taas outo kun ihmettelen asiaa halusin tietää oletteko samaa vai eri mieltä kanssani.
Ei taida meidän suhde enää kestään. Joko olemme perhe tai sitten emme. Ap