Onko sinulle ok jos kumppanisi kertoo puolitutulle teidän seksielämästänne?!
Täytyy sanoa että nyt ketuttaa. Sain tietää että mieheni on mennyt kertomaan sellaisia asioita meistä, minusta joihin en todellakaan ole antanut suostumusta! Nämä miehet joiden kanssa on puhunut ovat suht uusia tuttavuuksia, ei mitään tietoa minkälaisia juorukelloja esim. ovat jne. Mies puolusteli mokaansa sillä että kun toisetkin kertoivat sitä ja tätä puolisoistaan. Mulle tuli aivan älyttömän paska fiilis, siis ihan kuin mun kehooni olisi koskettu lupaa kysymättä. Niin hullulta kuin kuulostaakin. En ole edes tämmöistä voinut kuvitella että joku tyyppi saisi tietää minusta arkoja asioita ja voisi ne vielä eteenpäinkin kertoa. Ihan kiva juttu joo.
Kommentit (290)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei olisi ok että puhuis edes ystävälleen.
Toi "niin ne muutkin tekee" kertois itselle jo aivan tarpeeksi.Pettäminenkään ei olisi niin justiinsa. "No kun Laurikin ja minäkin aina koulussa.." enkä ihmettelis yhtään kuullessani että"naisetkin pettää".. Se olisi siinä sitten sen suhteen osalta.
Tämä. Muijille ei ikinä saa kertoa mitä kavereiden kanssa jutellaan.
Minä olen nainen mutta tästä kyllä samaa mieltä. Ei ystävän kanssa puhuttuja asioita kuulu levitellä kumppaneille tai muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaisi jos kertoisi samalla tasolla kuin minä että meillä on todella hyvä kemia ja hyvä seksielämä.
Tiedän kertoneen kaverilleen ainakin sen kun yhtenä viikonloppuna aikanaan tehtiin seksin suhteen määrällinen ennätys. Mua sen kertominen lähinnä huvitti. Se oli aika iso luku.Musta olisi outoa jos alkaisi selittää musta niinkun jotenkin yksityiskohtaisesti millainen olen sängyssä ja vaikea kuvitella et ketään normaalia ihmistä kiinnostais edes kuulla!
Nyt yhdessä jo 15 vuotta niin ei sentään kaikkea aikaa vietetä kutemassa mutta paljon ja edelleen loistava meno.
Ihan uteliaisuudesta, miten seksin määrä lasketaan? Käytetyn ajan mukaan? Vai laskitteko orgasmit? Miehen vai naisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, mutta voin myöntää keskustelevani seksielämästäni ystävien kanssa, ja he myös kertovat omasta.
Kenelle sitä sitten pitäisi puhua, jos ei ystävälle?
Jos joku asia harmittaa eikä kumppani sitä ota todesta, on hyvä hakea ulkopuolista näkökulmaa asiaan. Samoin onnistumia on kiva jakaa.
Enpä ole itse ikinä ajatellut, ettei seksistä saa puhua.Ymmärtääköhän teidänlaiset naiset ja miehet, mitä sana intiimi tarkoittaa?
Osa ei tajua. Kaikki jaetaan. Kaikesta puhutaan. Tuttujenkin kesken.
Ite oon ollut tällainen rajaton, opettelen nyt fiksummaksi.
Hyi millaista käytöstä. En kyllä ymmärrä aina naisiakaan. Eräs ystäväni on minulle kertoillut jotain seksielämästään viime vuonna tapaamansa miehen kanssa. Minua ei kyllä pätkääkään kiinnosta hänen kalunsa koko tai heidän ostamansa lelut, kiitos vain. Tulee todella vaivaantunut ja nolostunut olo hänen puolestaan ja ihmettelen, eikö hän tajua olla hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
No naiset nyt ei muusta puhukaan keskenään kuin seksielämästä, joten mitä välii
Katsoisit vähemmän Sex and the Cityä ja tulisit reaalimaailmaan sieltä.
Mun kumppani kertoi mun herpistä kavereilleen. Voitte vaan kuvitella miltä se tuntui.
Ei mun mielestä pariskunnan välisiä asioita kerrota muille! Varsinkaan mitään intiimejä. Nehän kuuluu vain teille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, mutta voin myöntää keskustelevani seksielämästäni ystävien kanssa, ja he myös kertovat omasta.
Kenelle sitä sitten pitäisi puhua, jos ei ystävälle?
Jos joku asia harmittaa eikä kumppani sitä ota todesta, on hyvä hakea ulkopuolista näkökulmaa asiaan. Samoin onnistumia on kiva jakaa.
Enpä ole itse ikinä ajatellut, ettei seksistä saa puhua.Ymmärtääköhän teidänlaiset naiset ja miehet, mitä sana intiimi tarkoittaa?
Samoin voisin kysyä ymmärtääkö sinunlaisesi ihmiset mitä ystävyys tarkoittaa?
Kyllä jollekin ihmiselle pitää voida avautua hyvistä ja huonoista asioista elämässä, jos ei esimerkiksi oma kumppani ole tarpeeksi avoin keskusteluun tai suhde ei vielä ole sillä tasolla että kaikesta voitaisi puhua.
Joo ei kiitos! Sanoisin suoraan että nuo asiat kuuluvat parisuhteeseen, eikä muille.
Ei tietenkään ole Ok. Minä loukkaantuisin ja tekisin hyvin selväksi miehelleni että noin ei toimita jos hän haluaa olla kanssani parisuhteessa. Tuntisin oloni hyvin epämukavaksi ja luottamus saisi kolauksen hyväksi aikaa. Saisi kyllä hyvitellä minulle asian ja kunnolla!
Vierailija kirjoitti:
Mun kumppani kertoi mun herpistä kavereilleen. Voitte vaan kuvitella miltä se tuntui.
Siis teki mitä??? Onko se ihan idiootti?? Kai jätit sen? :D
Vierailija kirjoitti:
Sain kuulla pari kuukautta sitten että mieheni on puhunut kavereilleen (ainakin kahdelle) esimerkiksi synnytyksessä tulleista repeämisistäni hyvin yksityiskohtaisesti miltä se itse repeämistilanne näytti, ja siitä mitä suostun ja mitä en suostu tekemään sängyssä. Mies on ihmetellyt miksi en ole enää halunnut seksiä. Ihmettelee varmaan niille kavereilleenkin.
Miten tämä eroaa naisten synnytyskertomuksista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain kuulla pari kuukautta sitten että mieheni on puhunut kavereilleen (ainakin kahdelle) esimerkiksi synnytyksessä tulleista repeämisistäni hyvin yksityiskohtaisesti miltä se itse repeämistilanne näytti, ja siitä mitä suostun ja mitä en suostu tekemään sängyssä. Mies on ihmetellyt miksi en ole enää halunnut seksiä. Ihmettelee varmaan niille kavereilleenkin.
Miten tämä eroaa naisten synnytyskertomuksista?
Esim siinä, että nainen kertoo toisille omasta kehostaan, mies toisen ihmisen kehosta. Omasta kehosta ystäville puhuminen on sallittua, toisen ei. Yksinkertaisimpia peruskäytöstapoja maailmassa.
Minusta nainen saa kertoa ystävilleen Tinder-paneskeluistaan. Miehillä sama puhe on rumempaa, joten siksi en sitä tee itse. Puolustan naisia tässä asiassa! :) Mies25
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole paritellut kuuteen vuoteen.
T31
Tämä. Turha ulista kun maito on jo emättimessä/perseessä.
No ei haittaa jos yleisellä tasolla kertoo että seksielämää on, mutta ei tietenkään mitään kovin yksityiskohtaista saisi kertoa. Niinkuin joku täällä jo kertoi, niin naisporukassa jutellaan seksistä aika suoraan ja yksityiskohtaisesti niin kauan kun kyseessä on satunnaiset kumppanit, mutta ei vakituisessa parisuhteessa ollessa enää. Ne on yksityisasioita joita ei saa ilman kumppanin suostumusta jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta nainen saa kertoa ystävilleen Tinder-paneskeluistaan. Miehillä sama puhe on rumempaa, joten siksi en sitä tee itse. Puolustan naisia tässä asiassa! :) Mies25
Simp.
Oikea mies dumppaa naisen, joka puhuu miehestä kavereilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei olisi ok että puhuis edes ystävälleen.
Toi "niin ne muutkin tekee" kertois itselle jo aivan tarpeeksi.Pettäminenkään ei olisi niin justiinsa. "No kun Laurikin ja minäkin aina koulussa.." enkä ihmettelis yhtään kuullessani että"naisetkin pettää".. Se olisi siinä sitten sen suhteen osalta.
Tämä. Muijille ei ikinä saa kertoa mitä kavereiden kanssa jutellaan.
Minä olen nainen mutta tästä kyllä samaa mieltä. Ei ystävän kanssa puhuttuja asioita kuulu levitellä kumppaneille tai muutenkaan.
Samaa mieltä. Ei ystäville kerrota kumppanin intiimiasioita, eikä ystävien yksityisasioita (tai ystävän kanssa käytyjä keskusteluja) kerrota kumppanille. Mun puolesta sais kertoa että on hyvä ja vilkas seksielämä, mut ei sen tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta ole oikein levitellä toisen intiimiasioita muille.
Meillä yksi tuttu, joka hyvinkin avoimesti kertoillut, että ei saa seksiä tarpeeksi vaimoltaan ja milloin on viimeksi paneskeltu. Ei asiaa kerro mitenkään ilkeämielisesti vaan toteaa tilanteen ja että harmittaa, mutta itse aina nolostun vaimon puolesta, kun satun hänetkin hyvin tuntemaan.
Kertoo siis asiasta minunkin kuulteni, ei vain puolisolleni.Toinen ei saa parisuhteessaan riittävästi seksiä ja sua käy sääliksi hänen kumppaninsa?
En ole se jota vastaat, mutta muiden ihmisten seksin määrä heidän suhteessaan ei kuulu minulle. Se ei myöskään herätä minussa minkäänlaisia tunteita. Jos ei saa omasta mielestään tarpeeksi, voi vaihtaa suhdetta.
Mutta intiimiasioiden levittely selän takana saa niskakarvat pystyyn heti. Eli kyllä, tässä tapauksessa minun kävisi sääliksi sitä kumppania josta puhutaan, ei se pässi joka levittelee tietoa ympäriinsä eikä tajua ettei asia sillä miksikään muutu. Kumppanin kanssa asiasta pitää puhua, ei muiden.
Kyllä se pässi nyt olet sinä kun toinen ei saa kertoa pahaa mieltään kuultesi. Sä voit erota syystä kuin syystä, hänen ei sitä tarvitse tehdä. Jokainen ihminen saa sanoa jos haluavat ettei saa riittävästi seksiä ja sillä selvä.
Seksiin kuuluu ehdoton luottamus. On vaikea kuvitella naisen kykenevän saamaan orgasmia ihmisen kanssa, jonka hienotunteisuuteen ei voi täysin luottaa. Ja jos nainen ei kykene saamaan orgasmia, onhan seksi silloin naisen näkökulmasta turhaa. Joten jos tuollaisia puhuu, on minusta ainakin sen jälkeen itse täysin aiheuttanut sen, ettei suhteessa ole seksiä. Parisuhteen ongelmia ei saa rääpiä muiden kuullen. Parisuhteen kivijalkoja on kunnioitus ja luottamus.
Ketjun viesteistä päätellen ei ole tullut esille niille jotka vielä levittelevät lettuansa.
On siksi hyvä muistaa ettei muijan kanssa puhuta niin kuin kavereille eikä kerrota mitä ollaan puhuttu.