Onko sinulle ok jos kumppanisi kertoo puolitutulle teidän seksielämästänne?!
Täytyy sanoa että nyt ketuttaa. Sain tietää että mieheni on mennyt kertomaan sellaisia asioita meistä, minusta joihin en todellakaan ole antanut suostumusta! Nämä miehet joiden kanssa on puhunut ovat suht uusia tuttavuuksia, ei mitään tietoa minkälaisia juorukelloja esim. ovat jne. Mies puolusteli mokaansa sillä että kun toisetkin kertoivat sitä ja tätä puolisoistaan. Mulle tuli aivan älyttömän paska fiilis, siis ihan kuin mun kehooni olisi koskettu lupaa kysymättä. Niin hullulta kuin kuulostaakin. En ole edes tämmöistä voinut kuvitella että joku tyyppi saisi tietää minusta arkoja asioita ja voisi ne vielä eteenpäinkin kertoa. Ihan kiva juttu joo.
Kommentit (290)
Vierailija kirjoitti:
Siis, onko tämä yleistäkin miesten keskuudessa???
Miksei olisi? Kyllä mekin naisporukalla puhutaan seksistä ja parisuhteista ja niiden haasteista, miehistä, haluista, jopa seksileluista. Mikä tabu seksi on vielä 2000-luvulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, mutta voin myöntää keskustelevani seksielämästäni ystävien kanssa, ja he myös kertovat omasta.
Kenelle sitä sitten pitäisi puhua, jos ei ystävälle?
Jos joku asia harmittaa eikä kumppani sitä ota todesta, on hyvä hakea ulkopuolista näkökulmaa asiaan. Samoin onnistumia on kiva jakaa.
Enpä ole itse ikinä ajatellut, ettei seksistä saa puhua.Ymmärtääköhän teidänlaiset naiset ja miehet, mitä sana intiimi tarkoittaa?
Samoin voisin kysyä ymmärtääkö sinunlaisesi ihmiset mitä ystävyys tarkoittaa?
Kyllä jollekin ihmiselle pitää voida avautua hyvistä ja huonoista asioista elämässä, jos ei esimerkiksi oma kumppani ole tarpeeksi avoin keskusteluun tai suhde ei vielä ole sillä tasolla että kaikesta voitaisi puhua.Toki minä ymmärrän ystävyyden, mutta parisuhde on tietenkin tärkeämpi kuin ystävät, kumppanihan on tärkein ihminen maailmassa itselle, ainakin siihen saakka kunnes tehdään lapsia. Vai millaisia "suhteita" teillä oikein on?
Täh? Minä olen viimeksi peruskoulun ekalla kokenut tarvetta laittaa ihmisiä jonkinlaiseen tärkeysjärjestysjonoon. Sä oot mun ykkösbestis, toi on mun kakkosbestis, toi on kolmonen. Ei aikuiset ajattele noin.
Paitsi tässäkin ketjussa puidaan yhtä asiaa, jossa ajatellaan juuri noin. Että onko sinun tarve lörpötellä ystävillesi kaikesta tärkeämpi, kuin kumppanin luottamus ja kunnioitus? Ja aika moni on näköjään jäänyt sinne teinitasolle, missä ystävät ja juoruilu tulevat ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi? Kyllä mekin naisporukalla puhutaan seksistä ja parisuhteista ja niiden haasteista, miehistä, haluista, jopa seksileluista. Mikä tabu seksi on vielä 2000-luvulla?
Hmm, ehkä ei seksi ole tabu, mutta toisen ihmisen yksityisyyden kunnioittamisen voisi toivoa olevan normi näin 2000-luvulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, mutta voin myöntää keskustelevani seksielämästäni ystävien kanssa, ja he myös kertovat omasta.
Jos joku asia harmittaa eikä kumppani sitä ota todesta, on hyvä hakea ulkopuolista näkökulmaa asiaan. Samoin onnistumia on kiva jakaa.
Enpä ole itse ikinä ajatellut, ettei seksistä saa puhua.Ymmärtääköhän teidänlaiset naiset ja miehet, mitä sana intiimi tarkoittaa?
Kyllä jollekin ihmiselle pitää voida avautua hyvistä ja huonoista asioista elämässä, jos ei esimerkiksi oma kumppani ole tarpeeksi avoin keskusteluun tai suhde ei vielä ole sillä tasolla että kaikesta voitaisi puhua.Toki minä ymmärrän ystävyyden, mutta parisuhde on tietenkin tärkeämpi kuin ystävät, kumppanihan on tärkein ihminen maailmassa itselle, ainakin siihen saakka kunnes tehdään lapsia. Vai millaisia "suhteita" teillä oikein on?
Mulle ystävät ovat vähintään yhtä tärkeitä kuin puoliso. Ellei jopa tärkeämpiä.
Ohis
Ilmankos erotilastot ovat mitä ovat, aivan nurinkurinen asetelma. Eikä pelkästään erotilastot, vaan myös naimisiinmenot. Silkkaa tyhmyyttähän se olisi, avioitua ihmisen kanssa jolla teidän arvojärjestys.
Olen eri, mutta minä en arvosta ihmisiä jotka ei arvosta ystävyyttä - en myöskään kumppanina. Samoin ajattelee ne jotka on minulle potentiaalisia kumppaneita. Tärkeintä on se että maailmankuva on samanlainen. Kyllä maailmaan mahtuu muutakin tärkeää kuin se puoliso, jos suhde ja oma pää on tasapainossa.
Ei kukaan ole sanonut ettei ystävyyttä arvosteta, mutta on se erittäin kummallista, että kumppania ei arvosteta.
Ei ole ok. Meillä seksiasiat pidetään kahdenkeskisinä, eikä niistä ole syytä kenellekään puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Ilmankos erotilastot ovat mitä ovat, aivan nurinkurinen asetelma. Eikä pelkästään erotilastot, vaan myös naimisiinmenot. Silkkaa tyhmyyttähän se olisi, avioitua ihmisen kanssa jolla teidän arvojärjestys.
Olen eri, mutta minä en arvosta ihmisiä jotka ei arvosta ystävyyttä - en myöskään kumppanina. Samoin ajattelee ne jotka on minulle potentiaalisia kumppaneita. Tärkeintä on se että maailmankuva on samanlainen. Kyllä maailmaan mahtuu muutakin tärkeää kuin se puoliso, jos suhde ja oma pää on tasapainossa.
Tämä. Kuten runkkaaminen ja limaisen emätinkastikkeen ja sen tahriman muovipatukan analysoiminen Lissukalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok. Meillä seksiasiat pidetään kahdenkeskisinä, eikä niistä ole syytä kenellekään puhua.
Tämä. Ei kukaan anna miesten tehdä tarpeitaan itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, ehkä ei seksi ole tabu, mutta toisen ihmisen yksityisyyden kunnioittamisen voisi toivoa olevan normi näin 2000-luvulla
Sellaista suhdetta ei olekaan missä puoliso olisi aina hiljaa kumppanistaan. Jokainen puhuu suhteistaan, perheestään tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä seksissä niin hävettää?
Mulle on ihan yks ja sama mitä ihmiset saattais mun seksuaalisuudesta tietää muiden kertoman perusteella.
Ei nolota tippaakaan, miks pitäis.Hämmentävää.
Toki oon seksikumppaneilta kysellyt, että onks heille tällaiset asiat enemmän tabu tai häpeällisiä. En mä sitten heistä tunnistettavasti puhu, jos heitä on sellanen haitannut.
Mut en kyllä suhteessa ois ihmisen kanssa, jota haittais, jos puhun meidän seksielämästä.
Ei mulla toki mitään negatiivista sanottavaa koskaan ole, jos olis, en kyllä ikinä lähtisi ketään julkisesti haukkumaan.Itse en ole seksissä tehnyt mitään sellaista, mikä hävettäis. Mutta jos olisin niin en haluaisi joutua vaihtamaan työpaikkaa sen takia, että olen antanut työntää itseeni vaikka vihanneksia ja sitten se seksikumppani hölöttäisi asian ympäriinsä.
Usein hölöttäjä on vielä siinä määrin tyhmä, että paljastaa seksikumppanin henkilöllisyyden näitä juttuja jakaessaan. Siinä voi aika nopeasti tulla halu muuttaa maasta, jos on antanut tehdä itselleen jotain tuollaista typerää.
Miten suhtautuisitte puolison ystävään, jolle puoliso on kertonut pettävänsä? Ystävä on rehti ja paheksui pettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli kertonut työtuttavilleen, että meillä oli vuoden aikana ollut seksiä 236 päivänä. Olivat kuulemma olleet tosi kateellisia. En mä siitä suuttunut eikä asia erityisesti edes harmittanut. Sitä vastoin jos kertoo esim. intiimeitä terveysasioita niin on tosi loukkaavaa, samoin jos kertoo jotain erikoista tyyliin jos olisin vaikka fistannut miehen hanuria niin sellaista en haluaisi kerrottavan ns. kaikille. Kerroin mä kavereilleni miehen vehkeen koosta koska meidän jutusta ei pitänyt alkuun tulla vakavaa. No tulikin sitten... Mies kysyi olinko näyttänyt kuviakin, koon kertominen ei häntä haitannut. Toisaalta hänen työtututkin tietävät että hänellä on keskimääräistä isompi eli eikai se nyt mikään suuri salaisuus muutenkaan voi enää olla. Nuorempana tuli kerrottua ja vertailtua enemmän, nyt vanhempana harvemmin.
😂. Merkataanko teillä seinäkalenteriin aina kun on sekstailtu?
Ei kuulu muille toisten sekstailut. Terapeutille kuuluu jos sellaiselle päätetään mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista suhdetta ei olekaan missä puoliso olisi aina hiljaa kumppanistaan. Jokainen puhuu suhteistaan, perheestään tavalla tai toisella.
Onhan se näinkin, mutta tässä oli kyse seksin yksityiskohdista.
On aika olennaista, että mitä kertoo, kenelle ja missä. Yksityiskohtaisesti ei kerrota kenellekään ellei kyse ole sooloseksistä, tai molemmat kertoessa paikalla. Nyksälle ei kerrota eksän yksityiskohtia. Ystäville ei kerrota puolison yksityiskohtia. Ja niin edelleen.
On aika eri asia kuin kertoa että olimme viime kesänä purjehtimassa Gotlannissa ja riideltiin koko matka/oli tosi mukavaa yhdessä.
Vältän ihmisiä jotka kertovat omaa puolisoaan tai ystäviään koskevia seksin yksityiskohtia.
Kyllä me puhutaan, onko huutaja, makaaja vaiko aktiivinen.
Myös tiukkuusaste paljastetaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsestään voi aina kertoa. Toisesta ihmisestä ei.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me puhutaan, onko huutaja, makaaja vaiko aktiivinen.
Myös tiukkuusaste paljastetaan
Piti vielä sanoa, että lempiasento ja se antaako kakkosta
Hahahaha.
Jos te seksiä haluatte miesten kanssa harrastaa teidän pitää tää kestää.
Mikään laki ei kiellä kertomasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain kuulla pari kuukautta sitten että mieheni on puhunut kavereilleen (ainakin kahdelle) esimerkiksi synnytyksessä tulleista repeämisistäni hyvin yksityiskohtaisesti miltä se itse repeämistilanne näytti, ja siitä mitä suostun ja mitä en suostu tekemään sängyssä. Mies on ihmetellyt miksi en ole enää halunnut seksiä. Ihmettelee varmaan niille kavereilleenkin.
Ällöttävää. Kamala mies.
Todellakin kuvottava mies. Ei yhtään kunnioita puolisoaan.
Mun yksi entinen työkaveri juorusi työpaikan kahvipöydässä muille äijille, että kuinka vaimolla tuli synnytyksessä p*skat pöydälle ja haju oli sen mukaista. Siinä äijät sitten keskenään nauroi mahat kippurassa.
Silloin mietin, että kyllä vaimoa käy sääliksi, kun tuollaisen kakaramaisen pellen kanssa joutuu elämään. Ja tämä vaimo vielä usein haki tätä miestänsä autolla töistä. On varmaan ihmetellyt miksi äijänsä miespuoliset työkaverit ovat virnuilleet ja naureskelleet nähdessään hänet.
Mä nauroin ku mä luin tän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Tämä. Tärkeille ihmisille on kerrottava runkkauksistaan.
En puhu ystävieni kanssa seksiasioista kuin harvoin ja silloinkin aina yleisellä tasolla.
Mua on häirinnyt, kun yksi ystävä (nainen) on mulle avautunut kaikesta, edellisten ja nykyisen kumppaninsa vehkeen koosta ja mieltymyksistä, iha yhtäkkiä. Ne jutut tulee siis välillä ihan viesteillä, pitkiä jaaritteluja ihan yhtäkkiä. Oon sanonut että pliis älä kerro enempää, mutta hän kokee sen jotenkin hauskuutena. Nyt sitten tiedän esimerkiksi että yhdellä kivalla miehellä (joka on mun puolisoni hyvä ystävä), on tosi pieni, niin ettö koko tapailu kuulemma kosahti tähän koko-ongelmaan: Jotenkin vaantoo much information. En itse kerro kumppanini intiimejä asioita, kokisin sen tosi loukkaavana ja asiattomana.