Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle ok jos kumppanisi kertoo puolitutulle teidän seksielämästänne?!

Vierailija
21.02.2023 |

Täytyy sanoa että nyt ketuttaa. Sain tietää että mieheni on mennyt kertomaan sellaisia asioita meistä, minusta joihin en todellakaan ole antanut suostumusta! Nämä miehet joiden kanssa on puhunut ovat suht uusia tuttavuuksia, ei mitään tietoa minkälaisia juorukelloja esim. ovat jne. Mies puolusteli mokaansa sillä että kun toisetkin kertoivat sitä ja tätä puolisoistaan. Mulle tuli aivan älyttömän paska fiilis, siis ihan kuin mun kehooni olisi koskettu lupaa kysymättä. Niin hullulta kuin kuulostaakin. En ole edes tämmöistä voinut kuvitella että joku tyyppi saisi tietää minusta arkoja asioita ja voisi ne vielä eteenpäinkin kertoa. Ihan kiva juttu joo.

Kommentit (290)

Vierailija
121/290 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskominenkin on ihan luonnollista ja normaalia. Ei siinä ole mitään hävettävää. Jos miehellä on ollut maha löysällä viikonloppuna niin en minä maanantaina kerro työkavereille että miehellä oli ripuli. Jos sillä tiedolla olisi joku tärkeä merkitys niin voisin mainita että niin kävi mutta kertoisinko sen näin: "Miehen uloste oli keltaista ja vihreääkin. Seassa oli jotain kovaakin. Ja se haisi mädälle kalalle tai viemärille. Ja ainii, taisi tulla osa housuunkin asti, yleensä sillä on maha sekaisin kerran viikossa, nyt ulosti 5 kertaa".

Vierailija
122/290 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta ole oikein levitellä toisen intiimiasioita muille.

Meillä yksi tuttu, joka hyvinkin avoimesti kertoillut, että ei saa seksiä tarpeeksi vaimoltaan ja milloin on viimeksi paneskeltu. Ei asiaa kerro mitenkään ilkeämielisesti vaan toteaa tilanteen ja että harmittaa, mutta itse aina nolostun vaimon puolesta, kun satun hänetkin hyvin tuntemaan.

Kertoo siis asiasta minunkin kuulteni, ei vain puolisolleni.

Toinen ei saa parisuhteessaan riittävästi seksiä ja sua käy sääliksi hänen kumppaninsa?

En ole se jota vastaat, mutta muiden ihmisten seksin määrä heidän suhteessaan ei kuulu minulle. Se ei myöskään herätä minussa minkäänlaisia tunteita. Jos ei saa omasta mielestään tarpeeksi, voi vaihtaa suhdetta.

Mutta intiimiasioiden levittely selän takana saa niskakarvat pystyyn heti. Eli kyllä, tässä tapauksessa minun kävisi sääliksi sitä kumppania josta puhutaan, ei se pässi joka levittelee tietoa ympäriinsä eikä tajua ettei asia sillä miksikään muutu. Kumppanin kanssa asiasta pitää puhua, ei muiden.

Kyllä se pässi nyt olet sinä kun toinen ei saa kertoa pahaa mieltään kuultesi. Sä voit erota syystä kuin syystä, hänen ei sitä tarvitse tehdä. Jokainen ihminen saa sanoa jos haluavat ettei saa riittävästi seksiä ja sillä selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/290 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tapailumies tiedusteli, antaisinko minä piiskata itseäni, kun yksi toinen nainen jota hän tapaili oli muuten tosi hyvä, mutta piiskattavaksi hän ei kuulemma suostunut.

Itsekään en kokenut olevani selkäsaunan tarpeessa ja taitaa mies edelleen etsiä itselleen hakattavaa.

Sellainen hyväkäytöksinen, korkeakoulutettu päälle nelikymppinen sinkkumies.

Vierailija
124/290 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin nämä pälättäjät kertovat porukassa siitä mistä kohtaa itseään koskettavat lauetakseen yksin tai mitä keskenään työntävät mihinkin aukkoonsa nautinnosta läähättäen kun kukaan ei ole katsomassa. Tuohan olisi avointa ja rehellistä seksipuhetta joka ei loukkaa ketään muuta. Oman sukuelimen kuvailu ystäville ja sitä rataa. Miksi se olisi oudompaa kuin kumppanin kuvailu jos kerran kaikki on avointa ja vain boomereita nolottaa?

Tosin en ole koskaan kuullut että joku kertoisi itsestään tarkasti mitään sellaista mitä pitää intiiminä yksityisasiana - niinhän se menee. Sellaista ei jaeta. Tuossa se ymmärryksen ero juuri on. Pölpöttäjä ei tunnista kuin oman yksityisen asiansa olevan yksityistä, muiden asiat hän kyllä jakaa kysymättä.

Nykyäänhän on muotia jakaa koko kansalle myös omia intiimejä yksityisasioitaan. Olen kuunnellut kerran vahingossa podcastiä, jossa puhujat kuvailivat mm. seksimieltymyksiään sekä oman alapäänsä ulkonäköä. Ja instagramissa (julkisessa profiilissa tietysti) olen myös törmännyt näihin alapääjuttuihin.

Oksettavaa minusta. Joo, sulle se sun alapää saattaa olla koko elämän keskipiste, mutta muille se ei sitä ole.

Vierailija
125/290 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tutuille kertoisi seksielämästäni, ei ole tapana hyvienkään ystävien kanssa puida yksityiskohtaisesti asioita. Kyllä vierastaisin, jos saisin tietää miehen harrastavan seksiaktiemme graafista kuvailua

Mutta reiluuden nimissä - minulla on yksi miespuolinen ystävä, jonka kanssa toisinaan puhumme jos parisuhteissamme on seksihaasteita. Tämä ystäväni asuu toisessa maassa eikä ole koskaan tavannut kumppaniani, joten tuntuu vähemmän huonolta vaihtoehdolta puhua asioista hänen kanssaan kuin jos alkaisin puhumaan esim. haluttomuudesta lastemme kummin kanssa tms.

Vierailija
126/290 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole ok.

- mies, 41v

Vierailija
127/290 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti ei haittaa. Ei nyt tarvitse koko kylälle kuuluttaa, mutta läheisimpien ystävien kanssa voi puhua ja niin puhun minäkin.

Vierailija
128/290 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolaa vain itsensä! Mitä kertomista siinä on ettei jaksa/viitsi kuin muutaman kerran vuodessa?

Vierailija
129/290 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kertoisi. Korkeintaan tällaisilla palstoilla nimettömänä voin jotain heittää, mutta senhän ei pitäisi ketään haitata.

Vierailija
130/290 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa jätän kumppanin siltä istumalta. Seksi ja moni muukin asia ovat yksityiselämään kuuluvia, eikä niistä puhuta muiden kanssa. 

No et jättäisi.

Helppo se täällä on kirjoitella tuollaista, mut kun tilanne olisi nenäsi edessä, et sitä tekisi. Ei se vaan ole niin helppoa.

Tai jos tekisit, eron syy on jossain ihan muualla. Ei tuollaisen takia jätetä ketään.

Vierailija
131/290 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä kertoisi. Korkeintaan tällaisilla palstoilla nimettömänä voin jotain heittää, mutta senhän ei pitäisi ketään haitata.

Ja siis en ole sen tyyppinen ihminen, että haluisin kenenkään kanssa tuollaisia asioita jakaa. Ne on henkilökohtaisia. Joskus nuorena tuli heitettyä vaikka mitä juttua mutta se oli silloin ja nyt on nyt.

Yleensä on hieman eri puhua henkilöstä jonka kanssa suhteessa, kun jostain muusta, joka ei enää elämässä mukana. Ei varmaan miehetkään heitä läppää omasta vaimosta samalla tavalla kun jostain ex-tyttöystävästä.

Vierailija
132/290 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa jätän kumppanin siltä istumalta. Seksi ja moni muukin asia ovat yksityiselämään kuuluvia, eikä niistä puhuta muiden kanssa. 

No et jättäisi.

Helppo se täällä on kirjoitella tuollaista, mut kun tilanne olisi nenäsi edessä, et sitä tekisi. Ei se vaan ole niin helppoa.

Tai jos tekisit, eron syy on jossain ihan muualla. Ei tuollaisen takia jätetä ketään.

Sivusta kommentoin, kyllä muuten jätetään. Tuo on sen verran loukkaavaa käytöstä että en itsekään katselisi tuollaista hetkeäkään, menee sen puoleen ihan samaan kastiin kuin vaikka pettäminen. Kyseessä on asia, jota ei yksinkertaisesti tehdä. Tuossa paljastuu jo niin suuri ero arvomaailmoissa, että en mitenkään enää näkisi, että olisi mahdollista jatkaa sen ihmisen kanssa.

Vierailija
133/290 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen tekee väistämättä haavan suhteeseen. En tiedä, onko oma puolisoni kertonut kenellekään seksielämästämme, mutta paljastui, että hän on kertonut minun henkilökohtaisista asioistani ystävilleen ja sukulaisilleen (menneisyydessä sairastamastani masennuksesta ja sen taloudellisista seurauksista). Hänen mielestään hänellä on siihen oikeus, minä taas en halua hänen puhuvan omille läheisilleen asioistani, joita edes omat nykyiset ystäväni eivät tiedä.

Koska hän on edelleen sitä mieltä, että hän saa kertoa minunkin asiani, olen lakannut kertomasta hänelle asioistani. Puhun vain yleisistä, arkipäiväisistä asioistani. Ja kyllähän se huonontaa suhdetta, ettei toiselle voi avautua mieltä painavista asioista.

Vierailija
134/290 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli kertonut työtuttavilleen, että meillä oli vuoden aikana ollut seksiä 236 päivänä. Olivat kuulemma olleet tosi kateellisia. En mä siitä suuttunut eikä asia erityisesti edes harmittanut. Sitä vastoin jos kertoo esim. intiimeitä terveysasioita niin on tosi loukkaavaa, samoin jos kertoo jotain erikoista tyyliin jos olisin vaikka fistannut miehen hanuria niin sellaista en haluaisi kerrottavan ns. kaikille. Kerroin mä kavereilleni miehen vehkeen koosta koska meidän jutusta ei pitänyt alkuun tulla vakavaa. No tulikin sitten... Mies kysyi olinko näyttänyt kuviakin, koon kertominen ei häntä haitannut. Toisaalta hänen työtututkin tietävät että hänellä on keskimääräistä isompi eli eikai se nyt mikään suuri salaisuus muutenkaan voi enää olla. Nuorempana tuli kerrottua ja vertailtua enemmän, nyt vanhempana harvemmin.  

Vierailija
135/290 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sitten kertoi minulle mitä nämä toiset miehet olivat naisistaan kertoneet. Aivan käsittämätöntä kuinka intiimejä asioita! Niin törkeää. Ihan kun meitä naisia pidettäisiin vain jonain "seksinukkeina" joilla ei ole mitään tunteita?! ap

Niin lutuista kuinka tämä tulee aina ihan uutena asiana. Ja sinäkin varmaan ihan aikuinen etkä mikään alle 30v.

Vierailija
136/290 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus miehet kertovat myös itsestään asioita, jotka julki tullessaan päättäisivät uran vaikkapa lastensuojelujärjestössä ja lisäksi saattaisi se omankin lapsen huoltajuus lähteä häneltä samalla.

Vierailija
137/290 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ex välittömästi.

Vierailija
138/290 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta ole oikein levitellä toisen intiimiasioita muille.

Meillä yksi tuttu, joka hyvinkin avoimesti kertoillut, että ei saa seksiä tarpeeksi vaimoltaan ja milloin on viimeksi paneskeltu. Ei asiaa kerro mitenkään ilkeämielisesti vaan toteaa tilanteen ja että harmittaa, mutta itse aina nolostun vaimon puolesta, kun satun hänetkin hyvin tuntemaan.

Kertoo siis asiasta minunkin kuulteni, ei vain puolisolleni.

Toinen ei saa parisuhteessaan riittävästi seksiä ja sua käy sääliksi hänen kumppaninsa?

En ole se jota vastaat, mutta muiden ihmisten seksin määrä heidän suhteessaan ei kuulu minulle. Se ei myöskään herätä minussa minkäänlaisia tunteita. Jos ei saa omasta mielestään tarpeeksi, voi vaihtaa suhdetta.

Mutta intiimiasioiden levittely selän takana saa niskakarvat pystyyn heti. Eli kyllä, tässä tapauksessa minun kävisi sääliksi sitä kumppania josta puhutaan, ei se pässi joka levittelee tietoa ympäriinsä eikä tajua ettei asia sillä miksikään muutu. Kumppanin kanssa asiasta pitää puhua, ei muiden.

Kyllä se pässi nyt olet sinä kun toinen ei saa kertoa pahaa mieltään kuultesi. Sä voit erota syystä kuin syystä, hänen ei sitä tarvitse tehdä. Jokainen ihminen saa sanoa jos haluavat ettei saa riittävästi seksiä ja sillä selvä.

Ei saa kertoa ainakaan minulle, sillä minä en halua tietää toisesta ihmisestä intiimiasioita. Siis varsinkaan sellaisesta ihmisestä joka ei ole keskustelussa mukana. Älä yritä määritellä minun rajojani.

Ensin pitää jutella puolisolle onko ok avautua seksin puutteesta suhteen ulkopuolisille. Toisaalta en minä halua tuollaisista asioita kyllä kuulla vaikka se olisi molemmille pariskunnan osapuolille ok puheenaihe. Pariterapiaa suosittelisin.

Vierailija
139/290 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole paritellut kuuteen vuoteen.

T31

Vierailija
140/290 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et jättäisi.

Jaa. En ole se jolle vastaat mutta minä jätin miehen siihen paikkaan kun sain tietää hänen kertoneen seksielämämme yksityiskohtia muille. Miksi sinun on vaikeaa ymmärtää että luottamus on joillekin ihmisille kaikki kaikessa? En halua olla yhdessä miehen kanssa jota halveksun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä