Lapsille tarkoitettu hahmo jota inhosit lapsena?
Kommentit (1230)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nasse-setä🙈
Nasse-setä oli aikuisille tarkoitettu parodia lapsille suunnatuista hahmoista. Ei ollut siis mikään "lapsille tarkoittettu hahmo".'
Kai sitä lapsetkin katsoivat mutta ei kuulu tähän ketjuun
Nasse-sedän esikuva on radion lastenohjelmista tuttu Markus-setä, taisi olla 50-luvulta. Hän inhosi lapsia ja oli todella teennäinen.
Onko totta se legenda että kerran jätti mikin pääkke ja oli silleen "Markus-setä menee nyt p*sk*lle."?
Näin ainakin kertoo mieheni, joka noita ohjelmia pikkupoikana kuunteli.
Olen kuullut kerrottavan ettei tuota olisi sanonut itse Markus-setä vaan joku toinen juontaja joka matki/imitoi letkautuksellaan Markus-setää mutta unohti vahingossa mikin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Piilomaan Pikku Aasi
Sama minulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaahteranmäen Eemelin isäukko oli pelottava, näytti niin vihaiselta että arvelin että se tappaa Eemelin ja sitten kun oikeassakin elämässä lapsena oli aina noita vihaisia ukonkäppyröitä...
Eihän!
Allan Edvall oli niin lahjakas ja suuri näyttelijä. Esimerkiksi Fanny ja Aleksander-filmissä.
Ja olihan se tietysti paskianen Vaahteramäen Eemelissä, mutta kuitenkin loppujen lopuksi reilu.
Tätähän tässä ketjussa ei kysytty. Näyttelijä saattaa olla vaikka kuinka lahjakas, mutta Eemelin isäukon roolissa lapsen silmin osasi kyllä olla pelottava raivoukko. Eemelille sattui ihan pelkästään vahinkojakin ilman mitään ilkeitä tarkoituksia, kuten se mustikkakulho joka vahingossa putosi isän päähän ja ukko raivostui siitä tietysti ihan hurjaksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi ap sekä kommentoijat, täältä tulee vähän ohista.
Anni Swanin Jänis Vemmelsäären seikkailuja, kansikuvassa Jänis Vemmelsääri lyö Tervapöpöä turpaan.
Tämä nimenomainen painos on käsittääkseni 50-luvulta?
Kirja ja sen mustavalkoiset kuvat pelottivat minua lapsena ja pelottavat vieläkin.
Kuka piirtikään ne kuvat?
Kammottava kuva Kettu Repolaisesta, joka on olevinaan kuollut. Lepattavat kynttilät, iso rautasänky ja siinä laakeat lakanat...
Ehkä tarinat olivat hauskoja, mutta kuvat herättivät minussa ahdistusta ja pelkoa. En uskaltanut katsoa kirjan kuvia yksin.
Hei ihan tosi, nyt viet sen pääsi tutkittavaksi, jooko. Se oli Susi Hukkanen, joka muka oli kuollut! Ja Kettu R. jallitti Jänis V:n tervehdyskäynnille kuolleen tykö. Verraton kirja muutenkin. Lue se uudelleen, pelko haihtuu! Lue se niin, että joku pitää sinua kädestä kiinni. Mielellään joku oikein pelottava, niin sitten ei kirja enää tunnu niin pelottavalta, jooko.
Selvä. Varaan ajan heti psykiatrille. Näytän hänelle tämän keskusteluketjun.
Varmasti hän käskee minut vuosikausia kestävään terapiaan.
Kiitos, Sinulle avustasi!
En tiedä onko täällä mainittu mutta Kirikou syntyy ns alastomana pienenä fiksuna aikuisena joka on pieni lapsi kuitenkin,ympäriinsä näytetään alastomia tai puolialastomia ihmisiä, se kirikou oli mun mielestä jollain tapaa pelottava kaikkitietävä, ei ollut mitenkään normaali, edes sitä noitaa en pelännyt jostainkumman syystä kuin tuota kirikouta.
Vierailija kirjoitti:
Mummo 63 v. kirjoitti:
Mistä hemmetistä keksit että Malmsten ja Käyhkö olivat juoppoja.Gerg oli menneiden vuosikymmenien kirkas tähti musiikkimaailmassa.
ARvostelkaa aikalaisianne ettekä heitä joista Ette mitään tiedä.
Rakastin Malmstenin lastenlauluja...vuorenpeikko ja meripeikko olivat sopivan jänniä.Lie ottaneet kuppiakin, mutta en minäkään osaa kuvailla heitä mitenkään kansakunnan julki-juoppoina.
Mutta jos ne VAIKUTTIVAT lapsesta pelottavilta juopposediltä?
Sitähän tässä kysyttiin.T. Se toinen täti
Vierailija kirjoitti:
Mummo 63 v. kirjoitti:
Mistä hemmetistä keksit että Malmsten ja Käyhkö olivat juoppoja.Gerg oli menneiden vuosikymmenien kirkas tähti musiikkimaailmassa.
ARvostelkaa aikalaisianne ettekä heitä joista Ette mitään tiedä.
Rakastin Malmstenin lastenlauluja...vuorenpeikko ja meripeikko olivat sopivan jänniä.Lie ottaneet kuppiakin, mutta en minäkään osaa kuvailla heitä mitenkään kansakunnan julki-juoppoina
T. Se toinen täti
Mutta jos ne VAIKUTTIVAT lapsesta pelottavilta juopposediltä?
Sitähän tässä kysyttiin.
Raskolnikov Aki Kaurismäen elokuvassa Rikos ja rangaistus. Puistattaa vieläkin, grrr
Ti-ti-nalle. Vihasin niin paljon!!
Vierailija kirjoitti:
Raskolnikov Aki Kaurismäen elokuvassa Rikos ja rangaistus. Puistattaa vieläkin, grrr
Sama😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama😬
Sama täällä😂. Hyi hitto, Markku Toikka veti kyllä unohtumattoman roolisuorituksen.
Vierailija kirjoitti:
Olin autuaasti unohtanut. Kiitos kun muistutit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljen kans katsottiin aina lapsena nukkumaan mennessä sängyn alle, ettei Raskolnikov ole siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljen kans katsottiin aina lapsena nukkumaan mennessä sängyn alle, ettei Raskolnikov ole siellä.
Wooot? Raskolnikov oli ihan mun lempparihahmoja! Mutta niin oli kyllä Pelle Hermannikin, jota kuulemma monet myös pelkäsivät🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wooot? Raskolnikov oli ihan mun lempparihahmoja! Mutta niin oli kyllä Pelle Hermannikin, jota kuulemma monet myös pelkäsivät🤔
En kyllä itse nähnyt Raskolnikovissa mitään pelottavaa, Pelle Hermannissa kylläkin.
Teletapit.
No, bonuksena niistä teki Alivaltiosihteerit erittäin hienon parodian, ja onpa mulla tallessa parikymmentä vuotta sitten löytämäni flash-peli, jossa niitä sahataan moottorisahalla ja ammutaan haulikolla ja tarkkuusliväärillä. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä itse nähnyt Raskolnikovissa mitään pelottavaa, Pelle Hermannissa kylläkin.
Rölli ja Raskolnikov, siinä omat inhokkini. Oelle Hermannista tykkäsin.
Piilomaan Pikku Aasi