Lapsille tarkoitettu hahmo jota inhosit lapsena?
Kommentit (1230)
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaakohan tätä sanoa. Se lastenkirjojen piirroshahmo Minttu (ääk mikä nimi)
Ei siinä mitään, olkoon Minttu Minttu vaan, ok. Mutta sattuipa 80-luvulla perhejuhlissa olemaan M. Harjanne itse.
Nyrpeä, töykeä , erittäin leuhka ämm...nainen. Siskoni on kuvataiteilija ja esitteli kohteliaasti (eikä mitenkään tuonnut esille taiteilijuuttaan) itsensä mutta Harjanne siemaili vain shampanja-lasistaan näkemättä ketään.
Siis inhoan nykyään kaikkia Harjanteen hahmoja.
Juhlien järjestäjät muistivat koko ajan korostaa, että itse Maikki Harjanne on nyt paikalla.
Kiitos, se tuli selväksi.
Minullakin samanlainen kokemus! Mintut ei nyt minunkaan mielestäni ollut mitenkään ihmeellisiä, ei kyllä ärsyttäviäkään. Mutta daideiljia itse oli hyvin töykeä eräässä tapahtumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vaahteranmäen Eemelin isäukko oli pelottava, näytti niin vihaiselta että arvelin että se tappaa Eemelin ja sitten kun oikeassakin elämässä lapsena oli aina noita vihaisia ukonkäppyröitä...
Eihän!
Allan Edvall oli niin lahjakas ja suuri näyttelijä. Esimerkiksi Fanny ja Aleksander-filmissä.
Ja olihan se tietysti paskianen Vaahteramäen Eemelissä, mutta kuitenkin loppujen lopuksi reilu.
Vierailija kirjoitti:
Matti Ranin Kasper
Katsokaa netist, ja varmaan olette jo katsoneetkin, Kasper-hahmo on historiallinen. J
a suomalainen Raninin perhe oli siitä kiinnostunut, niinkuin yleensä nukketeatterista.
Minusta Kasper-hahmo oli ja on inhottava ja pelottava sen historiallisuudesta huolimatta.
Kävin Prahassa muutama vuosi sitten ja siellä oli torilla myytävänä vaikka minkälaisia klassisia nukke-hahmoja.
Todella hienoja mutta ei ollut minun juttuni, niinkuin ei Matti Raninin Kasperkaan trai-trai trallallei-lauluineen.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään, olkoon Minttu Minttu vaan, ok. Mutta sattuipa 80-luvulla perhejuhlissa olemaan M. Harjanne itse.
Nyrpeä, töykeä , erittäin leuhka ämm...nainen. Siskoni on kuvataiteilija ja esitteli kohteliaasti (eikä mitenkään tuonnut esille taiteilijuuttaan) itsensä mutta Harjanne siemaili vain shampanja-lasistaan näkemättä ketään.
Juhlien järjestäjät muistivat koko ajan korostaa, että itse Maikki Harjanne on nyt paikalla.
Lol, sille oli vissiin syynsä miksi siskoni meidän yhdessä lapsina luomassa tarina-universumissa päätti nimetä leuhkan ja pinnallisen hahmon Mintuksi. Aina mietin, että mistä se keksi moisen nimen.
No joo, ei mulla oikeasti ole hajuakaan oliko mitään yhteyttä. Kunhan tuli mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaahteranmäen Eemelin isäukko oli pelottava, näytti niin vihaiselta että arvelin että se tappaa Eemelin ja sitten kun oikeassakin elämässä lapsena oli aina noita vihaisia ukonkäppyröitä...
Eihän!
Allan Edvall oli niin lahjakas ja suuri näyttelijä. Esimerkiksi Fanny ja Aleksander-filmissä.
Ja olihan se tietysti paskianen Vaahteramäen Eemelissä, mutta kuitenkin loppujen lopuksi reilu.
Allan Edvallhan se oli! Ekdahlin perheen kummitteleva lempeä isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol, sille oli vissiin syynsä miksi siskoni meidän yhdessä lapsina luomassa tarina-universumissa päätti nimetä leuhkan ja pinnallisen hahmon Mintuksi. Aina mietin, että mistä se keksi moisen nimen.
No joo, ei mulla oikeasti ole hajuakaan oliko mitään yhteyttä. Kunhan tuli mieleen.
MInä annan peukkua, että jos hyvinkin oli yhteyttä!
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi ap sekä kommentoijat, täältä tulee vähän ohista.
Anni Swanin Jänis Vemmelsäären seikkailuja, kansikuvassa Jänis Vemmelsääri lyö Tervapöpöä turpaan.
Tämä nimenomainen painos on käsittääkseni 50-luvulta?
Kirja ja sen mustavalkoiset kuvat pelottivat minua lapsena ja pelottavat vieläkin.
Kuka piirtikään ne kuvat?
Kammottava kuva Kettu Repolaisesta, joka on olevinaan kuollut. Lepattavat kynttilät, iso rautasänky ja siinä laakeat lakanat...
Ehkä tarinat olivat hauskoja, mutta kuvat herättivät minussa ahdistusta ja pelkoa. En uskaltanut katsoa kirjan kuvia yksin.
Hei ihan tosi, nyt viet sen pääsi tutkittavaksi, jooko. Se oli Susi Hukkanen, joka muka oli kuollut! Ja Kettu R. jallitti Jänis V:n tervehdyskäynnille kuolleen tykö. Verraton kirja muutenkin. Lue se uudelleen, pelko haihtuu! Lue se niin, että joku pitää sinua kädestä kiinni. Mielellään joku oikein pelottava, niin sitten ei kirja enää tunnu niin pelottavalta, jooko.
Vierailija kirjoitti:
Tosi ikävää sillä Minttu-kirjat olivat lapsena suosikkejani. Luulin että sen kehittäjä olisi ennemminkin lempeä tyyppi. Mutta ilmeisesti ei ole omaksunut omia opetuksiaan. :/
Meidän opettaja tykkäsi Upponallesta, Kattokassisesta ja Lokki Joonatanista. Käsittämätöntä scheissea kaikki.
Tiku ja Taku koska aina kiusasivat Akua. Oli vaikea suhtautua heihin sankareina Chip 'n Dale: Rescue Rangers -sarjassa koska olivat aina Aku Ankka piirretyissä rosvoavia ja ahneita pahantekijöitä.
Inhottavia rottia minun mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Matti Ranin Kasper
Jep. "Trai trai trallalla....." 😨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin samanlainen kokemus! Mintut ei nyt minunkaan mielestäni ollut mitenkään ihmeellisiä, ei kyllä ärsyttäviäkään. Mutta daideiljia itse oli hyvin töykeä eräässä tapahtumassa.
Tunnen erään kuvataiteilijan, joka on perhepiirissä erittäin sydämellinen ja ystävällinen, mutta todella niin introvertti, ujo ja ahdistunut vieraiden ihmisten seurassa, että antaa ylpeän ja töykeän vaikutelman.
Monesti taiteilijat ovat erittäin herkkiä, joten edustaminen käy voimille.
Vierailija kirjoitti:
Ronja Ryövärintytär, ei helvetti mitä utooppista kansankotipaskaa ruottalaisen ammattiyhistyksen ideapajasta.
Todellako lapsena ajattelit näin? Tavanomaista älykkäämpi vekara? Toki inhota saatoit jo lapsena, mutta luulen että muista syistä kuin kansankodin ja ammattiyhdistyksen ideologioista
Ei hahmo, mutta inhosin Kylli-tätiä.
Katto Kassinen, oli kyllä enemmän pelkoa kuin inhoa. Ja siis se sarja jossa oli ihmisnäyttelijät.