Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsille tarkoitettu hahmo jota inhosit lapsena?

Vierailija
21.02.2023 |

Itseni puolesta täytyy sanoa Katto Kassinen.

Kommentit (1230)

Vierailija
601/1230 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikki Hiiri. Mulle tuli Aku Ankka 10v ja yhtään Mikki-juttua en muista lukeneeni. Se on vaan niin uskomattoman ärsyttävä besservisseri...

Yhtään Mikki-juttua et lukenut mutta tiesit kuitenkin, että Mikki on ärsyttävä besservisseri?

Vierailija
602/1230 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pienenä Jöröjukka-kirja. Ihan kamala, 1800-luvun lasten pelottelua koko opus. Opin vielä lukemaan 5-vuotiaana ja ne jutut oli liian pelottavia niin pienelle, mutta eihän silloin kukaan välittänyt siitä, mitä luen. Muistan vieläkin ne piirroskuvat, miten pelottavia ne olivat. Esimerkiksi tyttö joka ei syönyt puuroa; viimeisessä kuvassa äiti vei puurolautasen tytön haudalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1230 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä oikein innostunut Pokemoneista.

Mä oon ihan alusta asti pokemoneja katsonut ja se iski itselleni heti kovaa semmoisena 6-7 vuotiaana.

Jos olisin myöhemmistä pokemoneista aloittanut katsomisen, niin ei pokemon sitten olisi iskenyt niin kovaa.

Niin minä vuonna aloit katsoo pokemonia?

Mielestäni pokemonista tehdään joka vuosi lässympiä tuotantokausia.

Mä en voi sietää näiden uusimpien pokemonien hahmoja Ash mukaan lukien. Ash muuttuu koko aika lapsellisemmaksi ja samalla rasittavammaksi.

Vierailija
604/1230 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukki.

Vierailija
605/1230 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimi ja Kuku 🤢🤢🤢

Vierailija
606/1230 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena en tykännyt muumeista. Nyt aikuisena tykkään paljon enemmän, kun olen niitä oman lapseni kanssa katsonut.

Vierailija
607/1230 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hahmo, mutta inhosin Kylli-tätiä.

Itsekään en pitänyt Kylli-tädistä. Inhosin sitä suhisevaa puhetyyliä ja mieleeni tuli humalainen sukulainen. En varsinaisesti yllättynyt, kun myöhemmin aikuisena luin lehtijutuista Kylli-tädin mielenkiintoisesta elämästä ja siitä kuinka pieni konjakkilasi kuului joka päivään. 16-vuotiaan nuoten journalistialunkin kanssa tuli sipaistua pienet viinit haastattelun ohessa. Kylli on varmasti ollut mielenkiintoinen persoona ja taiteilija, mutta noin lapsen näkökulmasta en itse oikein tykännyt.

Vierailija
608/1230 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumit oli kyllä paskoja jo sillon ekaluokkalaisena, ja on vieläki.

Vierailija
609/1230 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liene tarpeen syvällisesti esitellä, mutta Pikku kakkosen jäävaroituksen hahmot. 

Osa oli pelottavan oloisia jo varsinaisessa Pikku Kakkosen logossa kuten kummitus, mutta tuossa oikein tuo puoli korostui niissä. Vielä kun lisää animaation tunnelma musiikkeineen ja piirrostyyleineen. 

Vierailija
610/1230 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä oikein innostunut Pokemoneista.

Mä oon ihan alusta asti pokemoneja katsonut ja se iski itselleni heti kovaa semmoisena 6-7 vuotiaana.

Jos olisin myöhemmistä pokemoneista aloittanut katsomisen, niin ei pokemon sitten olisi iskenyt niin kovaa.

Niin minä vuonna aloit katsoo pokemonia?

Mielestäni pokemonista tehdään joka vuosi lässympiä tuotantokausia.

Mä en voi sietää näiden uusimpien pokemonien hahmoja Ash mukaan lukien. Ash muuttuu koko aika lapsellisemmaksi ja samalla rasittavammaksi.

En ole tuo keneltä kysyit, mutta ihan ekat Pokemonit olen nähnyt. Serkkuni oli ikäisesi kun se alkoi ja hänellä oli heti pakkomielle niihin. Olen itse ollut joku 10-vuotias ja Pokemoneihin päättyi piirrettyjen katsominen. En voinut sietää sitä häsellyksen määrää ja tyhmää juonta. Serkun takia niitä katsoin ja yritin piirtää eri pokemoneja. Mutta tuskaa se oli katsoa niitä toisen viihteen vuoksi.

Vierailija
611/1230 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ihan oikeasti miksi Kylli-täti ei iskenyt moniin. Etenkin tuo selitys juoposta sukulaisesta, omatkin vanhempani olivat aina juovuksissa.

Mutta minulle itselleni Kylli-täti oli ihana. Tykkäsin katsoa miten pikkuisilla sutaisuilla tuli kuvat eläviksi.

Vierailija
612/1230 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantiekiitäjä ja Hannu Hanhi.

Vierailija
613/1230 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maantiekiitäjä ja Hannu Hanhi.

Molemmilla on aina tuuri ja vedättävät altavastaajaa.

Vierailija
614/1230 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasu 🤮

Vierailija
615/1230 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hahmo, mutta inhosin Kylli-tätiä.

Itse pidin paljonkin hänen rauhallisesta ulosannista.

Samoin kuin Pikku Kakkosen Eila-mummista. Ei ollut päätöntä sinne tänne suhimista niin kuin nykyaikana.

Vierailija
616/1230 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liene tarpeen syvällisesti esitellä, mutta Pikku kakkosen jäävaroituksen hahmot. 

Osa oli pelottavan oloisia jo varsinaisessa Pikku Kakkosen logossa kuten kummitus, mutta tuossa oikein tuo puoli korostui niissä. Vielä kun lisää animaation tunnelma musiikkeineen ja piirrostyyleineen. 

Itsekin pidin "varokaa heikkoja jäitä"-loppukevennystä hieman ahdistavana, mutta se lienee johtunut musiikin luomasta tunnelmasta sekä aidosti tärkeästä viestistä eikä niinkään itse hahmoista. Jotenkin vain pysäyttävä!

Vierailija
617/1230 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nasse-setä🙈

Nasse-setä oli  aikuisille tarkoitettu parodia lapsille suunnatuista hahmoista. Ei ollut siis mikään  "lapsille tarkoittettu hahmo".'

Kai sitä  lapsetkin katsoivat mutta ei kuulu tähän ketjuun

Nasse-sedän esikuva on radion lastenohjelmista tuttu Markus-setä, taisi olla 50-luvulta. Hän inhosi lapsia ja oli todella teennäinen.

Vierailija
618/1230 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä tuli mieleeni Iines Ankka. Ei se aina ole ärsyttävä, mutta monesti on. H*oraa muiden miesten kanssa mutta raivostuu heti jos Aku vilkaiseekin muita naisia päin. Muutenkin Iines on äkkipikainen.

Ensimmäisessä piirretyssä, jossa Iines esiintyy, hän on tulinen meksikolainen senora.

Vierailija
619/1230 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nasse-setä🙈

Nasse-setä oli  aikuisille tarkoitettu parodia lapsille suunnatuista hahmoista. Ei ollut siis mikään  "lapsille tarkoittettu hahmo".'

Nasse-sedän esikuva on radion lastenohjelmista tuttu Markus-setä, taisi olla 50-luvulta. Hän inhosi lapsia ja oli todella teennäinen.

Onko totta se legenda että kerran jätti mikin pääkke ja oli silleen "Markus-setä menee nyt p*sk*lle."?

Vierailija
620/1230 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nasse-setä🙈

Onko totta se legenda että kerran jätti mikin pääkke ja oli silleen "Markus-setä menee nyt p*sk*lle."?

Näin ainakin kertoo mieheni, joka noita ohjelmia pikkupoikana kuunteli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi