Miten yhteiskunta kehittyy niin paljon että..
Koiran voisi opettaa haistamaan ihmisistä sen syövän ja niiden esiasteet heti alussa. Ei tarvitse enää mennä niihin nöyryyttäviin alapään tutkimuksiin ja sitä, että rinnat lyödään sillä laitteella littanoiksi. Tai että miehille tulee prostata tautia eli eturauhas syöpää. Kun eläimet ovat niin älykkäitä ja meidän pitää hyödyntää näiden eläinten älyä. Ei siis tarvita enää niitä kalliita laitteita, kun eläimillä itsellään on jo se hyvä vaisto ja tieto. Meidän yhteiskunta on kadottanut tämän taidon aikoinaan, kun se sama taito on myös meillä ihmisillä. Jos osaamme vain kuunnella ja katsoa oikein ja virittyä luontoon oikein luonnon ehdoilla oikein. Meillä kaikilla on oikeasti tämä taito, kun vain osaamme kuunnella ja virittää kehomme siihen omaan kehoon ja siihen omaan mieleen.
Oikeasti en käynyt missään syöpätutkimuksissa, mutta itselle tuli vain tunne, että rinnassa on syöpä. Lähdin lääkäriin ja lääkäri vähän nauroi minulle, että olen luulosairas, mutta minua mukamas helpottaakseen lähetti kuitenkin minut syöpä tutkimuksiin ja minulla todettiin rinta syöpä. Kun kuuntelin siis omaa kehoani, en aikaisemmin mennyt mihinkään rintasyöpä tutkimuksiin. Luotan vain oman kehoni ääneen. että mitä se kertoo minulle ja sanoo minulle kyllä. että mene lääkäriin tai ym.
Kommentit (12)
Tarkemmin ajateltuna mitä kehitystä tarvitaan? Ja miten se toteutettaisiin?
Ei siis tarvita enää niitä kalliita laitteita, kun eläimillä itsellään on jo se hyvä vaisto ja tieto. Meidän yhteiskunta on kadottanut tämän taidon aikoinaan, kun se sama taito on myös meillä ihmisillä. Jos osaamme vain kuunnella ja katsoa oikein ja virittyä luontoon oikein luonnon ehdoilla oikein. Meillä kaikilla on oikeasti tämä taito, kun vain osaamme kuunnella ja virittää kehomme siihen omaan kehoon ja siihen omaan mieleen.
Tämä pätkä oli hyvännäköinen.
Meillä on sisäistä tietoa. Miksi tukimme sen kulkua? Miksi tukimme aistijärjestelmäämme? Miksi emme ole enää niin puhtoisia? Miksi tieto ei kulje?
Mietitään alkukantaista ihmistä. Miksi ihmiset eivät ehkä puhuneet vaan ääntelivät? Muistan tällaisen asian. Onkohan tämä totta?
Mistä me saamme äänemme? Miksi meillä on juuri sellainen ääni kuin on?
Koira pystyy kyllä haistamaan syövän todennäköisesti jo alkuvaiheessa, kuten monia muitakin sairauksia ja kehon tiloja. Tunnistamisen ja ilmaisun kouluttaminen koiralle ei ole edes kovin vaikeaa, ja vaikkei koiraa varsinaiseen diagnoosiin käytettäisikään, kyllä positiivinen ilmaisu varsin vahvan viitteen antaisi syövän todennäköisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkemmin ajateltuna mitä kehitystä tarvitaan? Ja miten se toteutettaisiin?
Älykkyyttä lisää.
Kyllähän koiria on jo koulutettu haistamaan syöpiä, siis Suomessakin. Jo vuosia sitten olen nähnyt juttua aiheesta joko uutisissa tai jossain ajankohtaisohjelmassa.
Me käytämme liikaa kapasiteettia vääriin asioihin emmekä opettele kunnolla asioita nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän koiria on jo koulutettu haistamaan syöpiä, siis Suomessakin. Jo vuosia sitten olen nähnyt juttua aiheesta joko uutisissa tai jossain ajankohtaisohjelmassa.
Jos mietit tarkemmin niin yrittäähän voi ja koirillakin on vaisto jota sanotaan myös vainuksi tai haistamiseksi mutta oikeasti koira ei sitä fyysisesti haista vaan hän tutkii ja aistii asioita. Ihminenkin voi aistia asioita ja toki aistiikin.
Emme ihan ilman laitteita pärjää tässä yhteiskunnassa, niitäkin on kehitetty palvelemaan meitä ihmisiä.
"Koiran voisi opettaa haistamaan ihmisistä sen syövän ja niiden esiasteet heti alussa."
Tätä eivät ihmiset itse pysty kehittämään ja vaatisi koiralta selvänäköisyyttä. Hieno ajatus kuitenkin.