Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskot/et usko horoskooppeihin?

Vierailija
20.02.2023 |

Perusteluja kehiin!

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurini uskoo kaikkeen mahdolliseen. Hän analysoi mieheni ja tuli siihen tulokseen että hän on tyypillinen kaksonen. Meni aika hiljaiseksi kun kerroin että mieheni ei ole kaksonen vaan rapu. Kun naapuri odotti vauvaa niin hän päätteli horoskooppimerkin perusteella minkälainen lapsesta tulee. Vauva syntyikin etuajassa eri tähtien alla ja eri merkkisenä. Kysyin että muuttuiko lapsen luonne nyt täysin kun syntyi väärään aikaan. Naapuri ei oikein tykännyt mun kyselyistä. Uskokaa vaan horoskooppeihin te jotka ette osaa käyttää omia aivojanne.

Sinunlaisten takia koulukiusaamista on : )  Olisikohan aika alkaa hyväksymään erilaiset ihmiset.

Kyllä mä hyväksynkin erilaiset ihmiset. En ole koskaan ollut koulukiusaaja tai työpaikkakiusaaja. Mutta totean vaan, kuten kommentistsnikin kävi ilmi, että on olemassa ihmisiä jotka osaavat käyttää omia aivojaan ja ihmisiä jotka menevät lauman mukana ilman kriittistä ajattelua.

Vierailija
42/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurini uskoo kaikkeen mahdolliseen. Hän analysoi mieheni ja tuli siihen tulokseen että hän on tyypillinen kaksonen. Meni aika hiljaiseksi kun kerroin että mieheni ei ole kaksonen vaan rapu. Kun naapuri odotti vauvaa niin hän päätteli horoskooppimerkin perusteella minkälainen lapsesta tulee. Vauva syntyikin etuajassa eri tähtien alla ja eri merkkisenä. Kysyin että muuttuiko lapsen luonne nyt täysin kun syntyi väärään aikaan. Naapuri ei oikein tykännyt mun kyselyistä. Uskokaa vaan horoskooppeihin te jotka ette osaa käyttää omia aivojanne.

Sinunlaisten takia koulukiusaamista on : )  Olisikohan aika alkaa hyväksymään erilaiset ihmiset.

Kyllä mä hyväksynkin erilaiset ihmiset. En ole koskaan ollut koulukiusaaja tai työpaikkakiusaaja. Mutta totean vaan, kuten kommentistsnikin kävi ilmi, että on olemassa ihmisiä jotka osaavat käyttää omia aivojaan ja ihmisiä jotka menevät lauman mukana ilman kriittistä ajattelua.

Iso lauma on sitä mieltä, että horoskoopeissa ei ole järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jännästi kaikki härät on mielettömän härkäpäisiä ja ruoka on tavalla tai toisella elämän keskiössä. Kaikki tuntemani härät (itseni mukaan lukien) myös tekee töitä hiki päässä ja meillä on taito tehdä rahaa - osittain kai juuri siksi kun teemme töitä niin paljon.

Kaikki tuntemani neitsyet ovat pikkutarkkoja kitisijöitä, ja monet heistä tosi neuroottisia, mikä sitten erilaisin kehollisin tavoin heistä purkautuu (unettomuus, tai ärtynyt suoli mille ei löydy kuitenkaan kunnon syytä, saavat burnouteja, jopa psykooseja). Parhaimmat keskustelut mulla on silti juuri neitsyiden kanssa, he ovat ns. "samalla sivulla".

Kaikki leijonat vaatii itselleen yleisöä ja huomiota, oleminen on usein sellaista esittämistä muiden kanssa, ja tekevät suuren numeron siitä jos heitä joku millään tavalla esim. kritisoi. Leijonan läheisenä voi silti olla varma että he puolustaa sua viimeiseen asti tavalla, johon monilla ei ole pokkaa, mitä arvostan.

Tuntemani oinaat on sellaisia että harrastavat urheilua lähes verenmaku suussa, tulistuvat hyvin äkkiä, heillä on 10 projektia meneillään ja niistä valmiiksi tulee ehkä 1. Arvostan oinaissa heidän draiviaan.

Kaikki kaksoset joita tunnen on hyviä tarinankertojia, mutta niistä tietenkin puolet on värikynää. Ja yhtenä päivänä kaksonen on sun paras ystävä, toisena päivänä hän on ihan erilainen; jännitys syntyy siitä ettet ikinä tiedät kumman puolen kanssa olet tekemisissä!

Sellaista vaakaa ette löydä, joka ei olis järjetön moottoriturpa - tunnen vaakoja äkkilaskemalta 7, luultavasti enemmänkin, ja ne ei tunne toisiaan, mutta KAIKKI ovat sellaisia että suu käy vaahdossa, rakastavat höpöttää ihan mistä tahansa ja ovat hyvin seurallisia ihmisiä, monet naiset tunnistaa myös siitä että naurahtelevat vähän väliä. Pidän vaaka-ihmisistä, koska he ovat diplomaattisia mutta heillä on 3 x nopeammat hoksottimet kuin muilla (en tarkoita että ovat sen älykkäämpiä kuin muutkaan, mutta ajatuksenjuoksu on huikeaa, heistä on ollut mulle työelämässä paljon apua).

Ravut on mököttäjiä, kotihiiriä. Mukavia kunnes suuttuvat jostain yhdentekevästä asiasta ja sit alkaa itku ja mökötys.

Aika monet kauriit on urakeskeisiä. Jostain syystä aina kun olen ihastunut korviani myöten mieheen, hän on paljastunut aurinko kauriiksi tai hänen kartallaan on vähintään kauris Mars tai Venus. Heillä on usein hyvin symmetriset kasvot ja upea luusto.

Skorpionit? Löytäkääpä mulle skorpioni, joka ei olisi kostonhimoinen - I'll wait. Usein myös nenästä ja pistävästä katseesta tunnistaa.

Kalat... tavalla tai toisella nämä uskovat johonkin omaan versioonsa todellisuudesta. Kestää aikansa huomata heistä tämä piirre.

Sellaista jouskaria ei ole, joka ei rakastaisi matkustamista, tai jolla ei olisi ulkomaalaisia ystäviä. Nää on aina ihmisiä jotka ovat muuttaneet toiseen maahan asumaan, tai rakastuneet ulkomaalaiseen, joilla on kertomuksia tyyliin "kävin Amazonissa/Afrikassa/Mongoliassa _yksin_ tai tuntemattomien ihmisten kanssa, kerran mua puri sellanen eksoottinen hämähäkki ja jouduin sairaalaan mut ihan paras reissu oli!"

Olikohan siinä kaikki?

Tää oli kyllä päivän paras! Kiitos makeista nauruista! Kuules, ei sinun elämänkokemus ja tulkinta tarkoita, että ihmisiä voisi noin luokitella. Että jousimiehet ovat "aina ihmisiä, jotka ovat muuttaneet toiseen maahan asumaan..." tuo oli ehkä kaikkein kahelein arvio, mutta toisaaltahan juuri  tuolla luettelollasi todistit, ettei horoskoopeissa ole päätä eikä häntää. 

👏! Tiivistit niin hyvin, mä en voinut ees vastata ton hörhön viestiin, kun ei sanat ois riittäneet kertomaan tarpeeksi ytimekkäästi. Kiitos tästä 🤗

Vierailija
44/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horoskoopit perustuvat muinaiselle oletukselle, että tähtikuviot ja planeetat ovat jumalia.

Miten tuollaiselle olettamukselle perustuvaa järjestelmää voisi ottaa vakavasti?

Vierailija
45/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri teki mulle syntymäaikaan ja paikkaan perustuvan horoskoopin kun oltiin nuoria. Hän oikein kiljui ihastuksesta kun horoskooppi oli valmis. Se lupasi mulle rakkautta, rahaa ja vaikka mitä roppakaupalla. Kaveri sanoi että ei ole koskaan nähnyt noin paljon lupaavaa horoskooppia. Nyt olen keski-ikäinen ja elän melko keskivertoa elämää. Ei ole tullut vastaan prinssiä valkealla ratsulla jalokivin lastattuna. En kyllä olettanutkaan mitään sellaista.

Vierailija
46/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko ollenkaan koska en itse samaistu minun horoskooppiin ollenkaan. Myös kun katsoo julkkiksia, näkee ettei horoskooppi vaikuta luonteeseen. Lähipiirissäni ei myöskään ole minkään tietyn horoskoopin luonnetta. Samaa horoskooppia olevat voivat olla täysin erilaisia, samanlaisempi voi löytyä mistä vaan muusta horoskoopista. Tämän lisäksi yhteensopivuus on täysin henkilöstä kiinni, ei horoskoopista.

Vierailija
47/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horoskoopit ovat itsestään ennustettavia,

Eli jokaisen horoskoopin kohdalla lukee joskus:

sinulle on tulossa rahaa

No , kaikille meille on vähintään kerran kuussa tulossa rahaa, jostain.

Tai kohtaat tummiin pukeutuneen miehen/naisen jne..

No, tapaan -kohtaan päivittäin tummiin pukeutuneita ihmisiä.

Horoskoopit on laadittu niin että ne väkisinkin osuvat jollain tapaa kohdilleen

No, itse en niihin usko.

Se taas että syntymäajankohta ratkaisee jotain on ennemminkin luonnon laki.Eli ihmiset jotka ovat syntyneet samoihin vuodenaikoihin, heillä on samanksltsisuuksia

Luonnossa on eläimiä, jotka synnyttävät useampia pentueita vuodessa.

Kesäpentueet ovat yleensä suurempia, paremmin ruokittuja jne ja myös menestyvät paremmin.Eli ajankohta milloin olet syntynyt vaikuttaa muihin samoihin ajankohtiin syntyneillä samankaltsisuuksilla.

Horoskooppeihin ei tulisi sinällään uskoa, ne ovat itse aiheuttamassa ongelmia, kun niihin alkaa uskoa ja tekee niistä uskonnon.

Vierailija
48/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan totaalisen idioottihommaa. Tuon kauniimmin en osaa sanoa.

Deitti kun ottaa sanallakin horoskooppimerkit puheeksi niin on parempi pyytää lasku saman tien.

Vierailija
49/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi uskon tai en usko, että satojen/tuhansien valovuosien päässä liikkuvat hehkuvat valtavat ydinfuusioivat plasmapallot vaikuttaisivat asennoillaan siihen, millainen persoonallisuus minulle tai läheisilleni muodostuu ja millaisia asioita meille tapahtuu? Tjaaaaa ah.

Vierailija
50/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo muutaman vuosikymmenen onnellisesti naimisissa miehen kanssa joka horoskooppien mukaan on mulle kaikkein huonoin puolisoehdokas. En todellakaan usko hömppäskooppeihin.

Vierailija
51/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, koska ei ole mitään edes etäisesti uskottavissa olevaa mekanismia, jolla näennäisten tähtikuvioiden sijainti voisi jotenkin vaikuttaa syntyvään lapseen, edes luonteeseen saatikka sitten vieläpä tulevaisuuteen.

Vierailija
52/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Horoskoopit ovat itsestään ennustettavia,

Eli jokaisen horoskoopin kohdalla lukee joskus:

sinulle on tulossa rahaa

No , kaikille meille on vähintään kerran kuussa tulossa rahaa, jostain.

Tai kohtaat tummiin pukeutuneen miehen/naisen jne..

No, tapaan -kohtaan päivittäin tummiin pukeutuneita ihmisiä.

Horoskoopit on laadittu niin että ne väkisinkin osuvat jollain tapaa kohdilleen

No, itse en niihin usko.
Se taas että syntymäajankohta ratkaisee jotain on ennemminkin luonnon laki.Eli ihmiset jotka ovat syntyneet samoihin vuodenaikoihin, heillä on samanksltsisuuksia

Luonnossa on eläimiä, jotka synnyttävät useampia pentueita vuodessa.

Kesäpentueet ovat yleensä suurempia, paremmin ruokittuja jne ja myös menestyvät paremmin.Eli ajankohta milloin olet syntynyt vaikuttaa muihin samoihin ajankohtiin syntyneillä samankaltsisuuksilla.

Horoskooppeihin ei tulisi sinällään uskoa, ne ovat itse aiheuttamassa ongelmia, kun niihin alkaa uskoa ja tekee niistä uskonnon.

Tämä: Esim. keväällä ja alkukesästä syntyneillä on enemmän likinäköisyyttä kuin loppuvuodesta syntyneillä. Tämä johtuu ainoastaan yhden tähden asennosta suhteessa planeettaamme, nimittäin auringosta. Vauvan silmät eivät ole vielä täysin kehittyneet, kun vauva syntyy, ja runsas auringonvalo häiritsee silmien kehitystä. 

Vierailija
53/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babylonialaiset kehittivät horoskooppimerkit 3000 vuotta sitten. Sen jälkeen maapallon akseli on muuttunut niin paljon, että horoskooppikalenteria joudutaan muokkaamaan rajusti.

Horoskooppien ystäviä on viime päivinä järkyttänyt tieto siitä, että useimpien horoskooppimerkki onkin todellisuudessa aivan toinen kuin tähän asti on luultu. Astronomian professori Parke Kunkle kertoi NBC:n haastattelussa, että maapallon akselin muutosten takia myös eri tähtikuvioiden asemat ovat muuttuneet. Muutosten takia horoskooppikarttaan on lisättävä uuden tähtikuvion myötä myös kokonaan uusi merkki, jota ei ollut vielä 3000 vuotta sitten: Käärmeenkantaja.

Uudet horoskooppimerkkien päivämäärät ovat seuraavat:

20.1.-16.2. Kauris

16.2.-11.3. Vesimies

11.3.-18.4. Kalat

18.4.-13.5. Oinas

13.5.-21.6. Härkä

21.6.-20.7. Kaksonen

20.7.-10.8. Rapu

10.8.-16.9. Leijona

16.9.-30.10. Neitsyt

30.10.-23.11. Vaaka

23.11.-29.11. Skorpioni

29.11.-17.12 Käärmeenkantaja

17.12.-20.1. Jousimies

Uutiset ovat käynnistäneet vilkkaan keskustelun internetin keskustelufoorumeilla. Monet astrologian harrastajat henkilöityvät voimakkaasti horoskooppimerkkeihinsä ja niiden ominaispiirteisiin. Siksi monelle on ollut järkytys kuulla, että hänen merkkinsä ei olekaan se, miksi sitä on tähän asti luultu. Intohimoinen skorpioni saattaakin olla tasapainoa etsivä vaaka. Itseään johtajatyyppisenä leijonana itseään pitänyttä saattaa järkyttää se, että hän onkin todellisuudessa rapu, jota taas kuvaillaan kotona viihtyväksi kiltiksi romantikoksi.

https://www.voice.fi/viihde/a-33118

Vierailija
54/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Babylonialaiset kehittivät horoskooppimerkit 3000 vuotta sitten. Sen jälkeen maapallon akseli on muuttunut niin paljon, että horoskooppikalenteria joudutaan muokkaamaan rajusti.

Horoskooppien ystäviä on viime päivinä järkyttänyt tieto siitä, että useimpien horoskooppimerkki onkin todellisuudessa aivan toinen kuin tähän asti on luultu. Astronomian professori Parke Kunkle kertoi NBC:n haastattelussa, että maapallon akselin muutosten takia myös eri tähtikuvioiden asemat ovat muuttuneet. Muutosten takia horoskooppikarttaan on lisättävä uuden tähtikuvion myötä myös kokonaan uusi merkki, jota ei ollut vielä 3000 vuotta sitten: Käärmeenkantaja.

20.1.-16.2. Kauris

16.2.-11.3. Vesimies

11.3.-18.4. Kalat

18.4.-13.5. Oinas

13.5.-21.6. Härkä

21.6.-20.7. Kaksonen

20.7.-10.8. Rapu

10.8.-16.9. Leijona

16.9.-30.10. Neitsyt

30.10.-23.11. Vaaka

23.11.-29.11. Skorpioni

17.12.-20.1. Jousimies

Uutiset ovat käynnistäneet vilkkaan keskustelun internetin keskustelufoorumeilla. Monet astrologian harrastajat henkilöityvät voimakkaasti horoskooppimerkkeihinsä ja niiden ominaispiirteisiin. Siksi monelle on ollut järkytys kuulla, että hänen merkkinsä ei olekaan se, miksi sitä on tähän asti luultu. Intohimoinen skorpioni saattaakin olla tasapainoa etsivä vaaka. Itseään johtajatyyppisenä leijonana itseään pitänyttä saattaa järkyttää se, että hän onkin todellisuudessa rapu, jota taas kuvaillaan kotona viihtyväksi kiltiksi romantikoksi.

Eivät ne ole muuttuneet, me vain käytämme trooppista systeemiä. Ei se prekessio mikään uusi keksintö ole.

Vierailija
55/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horoskoopit ja astrologia ovat puhdasta viihdettä. On niiden väittämiä tutkittukin ja hölynpölyksi todettu. Niillä maantieteellisillä alueilla, joissa ympäristön olot vaihtelevat voimakkaasti vuodenkierron mukaan, syntymäajankohdalla on eräitä tilastollisia vaikutuksia, mutta se on eri asia.

Vierailija
56/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jännästi kaikki härät on mielettömän härkäpäisiä ja ruoka on tavalla tai toisella elämän keskiössä. Kaikki tuntemani härät (itseni mukaan lukien) myös tekee töitä hiki päässä ja meillä on taito tehdä rahaa - osittain kai juuri siksi kun teemme töitä niin paljon.

Kaikki tuntemani neitsyet ovat pikkutarkkoja kitisijöitä, ja monet heistä tosi neuroottisia, mikä sitten erilaisin kehollisin tavoin heistä purkautuu (unettomuus, tai ärtynyt suoli mille ei löydy kuitenkaan kunnon syytä, saavat burnouteja, jopa psykooseja). Parhaimmat keskustelut mulla on silti juuri neitsyiden kanssa, he ovat ns. "samalla sivulla".

Kaikki leijonat vaatii itselleen yleisöä ja huomiota, oleminen on usein sellaista esittämistä muiden kanssa, ja tekevät suuren numeron siitä jos heitä joku millään tavalla esim. kritisoi. Leijonan läheisenä voi silti olla varma että he puolustaa sua viimeiseen asti tavalla, johon monilla ei ole pokkaa, mitä arvostan.

Tuntemani oinaat on sellaisia että harrastavat urheilua lähes verenmaku suussa, tulistuvat hyvin äkkiä, heillä on 10 projektia meneillään ja niistä valmiiksi tulee ehkä 1. Arvostan oinaissa heidän draiviaan.

Kaikki kaksoset joita tunnen on hyviä tarinankertojia, mutta niistä tietenkin puolet on värikynää. Ja yhtenä päivänä kaksonen on sun paras ystävä, toisena päivänä hän on ihan erilainen; jännitys syntyy siitä ettet ikinä tiedät kumman puolen kanssa olet tekemisissä!

Sellaista vaakaa ette löydä, joka ei olis järjetön moottoriturpa - tunnen vaakoja äkkilaskemalta 7, luultavasti enemmänkin, ja ne ei tunne toisiaan, mutta KAIKKI ovat sellaisia että suu käy vaahdossa, rakastavat höpöttää ihan mistä tahansa ja ovat hyvin seurallisia ihmisiä, monet naiset tunnistaa myös siitä että naurahtelevat vähän väliä. Pidän vaaka-ihmisistä, koska he ovat diplomaattisia mutta heillä on 3 x nopeammat hoksottimet kuin muilla (en tarkoita että ovat sen älykkäämpiä kuin muutkaan, mutta ajatuksenjuoksu on huikeaa, heistä on ollut mulle työelämässä paljon apua).

Ravut on mököttäjiä, kotihiiriä. Mukavia kunnes suuttuvat jostain yhdentekevästä asiasta ja sit alkaa itku ja mökötys.

Aika monet kauriit on urakeskeisiä. Jostain syystä aina kun olen ihastunut korviani myöten mieheen, hän on paljastunut aurinko kauriiksi tai hänen kartallaan on vähintään kauris Mars tai Venus. Heillä on usein hyvin symmetriset kasvot ja upea luusto.

Skorpionit? Löytäkääpä mulle skorpioni, joka ei olisi kostonhimoinen - I'll wait. Usein myös nenästä ja pistävästä katseesta tunnistaa.

Kalat... tavalla tai toisella nämä uskovat johonkin omaan versioonsa todellisuudesta. Kestää aikansa huomata heistä tämä piirre.

Sellaista jouskaria ei ole, joka ei rakastaisi matkustamista, tai jolla ei olisi ulkomaalaisia ystäviä. Nää on aina ihmisiä jotka ovat muuttaneet toiseen maahan asumaan, tai rakastuneet ulkomaalaiseen, joilla on kertomuksia tyyliin "kävin Amazonissa/Afrikassa/Mongoliassa _yksin_ tai tuntemattomien ihmisten kanssa, kerran mua puri sellanen eksoottinen hämähäkki ja jouduin sairaalaan mut ihan paras reissu oli!"

Olikohan siinä kaikki?

Aika jännä: kun mietin tätä listaa lukiessa, kuka ko. horoskoopin omaava tulee ensiksi mieleen - siis kenet tunnen parhaiten - eivät nämä kuvaukset pitäneet lainkaan paikkaansa. Esim. neitsyt-siskoni on aivan vastakohta tuolle kuvailulle. Puolisoni on härkä, ja kohtalainen härkäpäisyys kyllä löytyy, mutta en ole ikinä tavannut ihmistä, jota ruoka kiinnostaisi vähemmän kuin häntä. Siskontyttö on leijona, ja hän on huomattavan hiljainen ja huomiota karttava. Kostonhimottomana skorpionina voin milloin tahansa esitellä sinulle veljeni, joka on tosi hyvänahkainen, lauhkea ja itseensä ottamaton, eikä tämä ole pelkästään minun mielipiteeni, vaan muutkin ovat hänen luonnettaan minulle kehuneet. Ja itse jousimiehenä viihdyn kaikkein parhaiten kotona ja sen harvan kerran kun olen reissussa käynyt, en ole siellä kehenkään uskaltanut enkä halunnut tutustua. Jne.

Jos rupeaisin miettimään ihan kaikkia ihmisiä jotka tunnen, varmaan löytyisi myös luonteita, jotka osuvat paremmin kohdalleen. Mutta siinä sen näkee: luonne on mitä on, syntymäajasta riippumatta.

Vierailija
57/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20.1.-16.2. Kauris

16.2.-11.3. Vesimies

11.3.-18.4. Kalat

18.4.-13.5. Oinas

13.5.-21.6. Härkä

21.6.-20.7. Kaksonen

20.7.-10.8. Rapu

10.8.-16.9. Leijona

16.9.-30.10. Neitsyt

30.10.-23.11. Vaaka

23.11.-29.11. Skorpioni

17.12.-20.1. Jousimies

Tämä on itseasiassa veda-astrologien propapandaa, jotka käyttävät sideeristä systeemiä, joka ns. "ajantasalla". He haluavat huomiota länsimaiselta astrologialta, jolla on parempi markkina-asema täällä. Skeptikot sitten rupesivat levittämään sitä, koska se tuntui mitä loistavammalta lyömäaseelta astrologiaa vastaan. Mietin vain, että miten he selittävät sen, että astrologit kuten Galileo Galilei, Johannes Kepler tai Tycho Brahe olivat mukamas liian tyhmiä tajuaamaan prekessiosta yhtään mitään?

Vierailija
58/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri teki mulle syntymäaikaan ja paikkaan perustuvan horoskoopin kun oltiin nuoria. Hän oikein kiljui ihastuksesta kun horoskooppi oli valmis. Se lupasi mulle rakkautta, rahaa ja vaikka mitä roppakaupalla. Kaveri sanoi että ei ole koskaan nähnyt noin paljon lupaavaa horoskooppia. Nyt olen keski-ikäinen ja elän melko keskivertoa elämää. Ei ole tullut vastaan prinssiä valkealla ratsulla jalokivin lastattuna. En kyllä olettanutkaan mitään sellaista.

No sun kaverin taidot ei olleet varmaankaan kovin kummoiset. Eihän kukaan asiansa osaava astrologi tuollaista höpöhöpöä esitä. Astrologisesta kartasta ei ylipäätään pysty päättelemään, miten paljon ihminen saa elämässään rakkautta tai rahaa. Ihan hölmöä edes ajatella tuollaista, jos ylipäätään tajuaa edes jotain astrologiasta.

Vierailija
59/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20.1.-16.2. Kauris

16.2.-11.3. Vesimies

11.3.-18.4. Kalat

18.4.-13.5. Oinas

13.5.-21.6. Härkä

21.6.-20.7. Kaksonen

20.7.-10.8. Rapu

10.8.-16.9. Leijona

16.9.-30.10. Neitsyt

30.10.-23.11. Vaaka

23.11.-29.11. Skorpioni

17.12.-20.1. Jousimies

Ja taas tätä samaa, ikään kuin tässä olisi jotain uutta.

Kyseessä on kaksi eri astrologian haaraa, kaksi eri eläinrataa, trooppinen ja sideerinen. Kumpikaan ei ole absoluuttisesti oikea tai väärä, ja molempia on myös harjoitettu tuhansia vuosia.

Vierailija
60/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti odottaa lasta, jonka laskettu aika on 20.2. Hänestä tulisi siis "kalat". Lapsi syntyykin pari viikkoa etuajassa ja hänestä tuleekin "Vesimies". Samat vanhemmat, samat geenit, sama koti, samat sukulaiset, samat kokemukset, sama koulu, samat kaverit. Samat Kaikki. Väittääkö joku nyt ihan oikeasti ja tosissaan, että tästä "Vesimies-lapsesta" tulee erilainen luonteeltaan kuin olisi tullut tuosta "Kalat"-lapsesta? 

Näin se on. Syntymähetki on ratkaiseva. Ja ethän sinäkään nyt varmaan väitä, että kaikki saman perheen lapset ovat samanluonteisia, vaikka heillä onkin samat vanhemmat, geenit, sukulaiset, koti jne.?

On kyllä olemassa sellainenkin astrologian haara kuin prenataaliastrologia, jossa tutkitaan astrologisia vaikutteita ennen syntymää. Mutta se ei ainakaan minun tietääkseni poista sitä, etteikö varsinainen kartta laskettaisi syntymähetkestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi