Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskot/et usko horoskooppeihin?

Vierailija
20.02.2023 |

Perusteluja kehiin!

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horoskoopit ovat epätoivoinen yritys ulkoistaa ongelmat tähtikartoille.

Vierailija
22/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitenkäs ne ratikoiden aikataulut syntymän hetkellä? Spåratologiaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, koska kukaan ei ole pystynyt selittämään minulle edes auttavan loogisesti mekanismia jolla taivaankappaleet väitetysti vaikuttavat ihmisen geeneihin ja/tai kehittymiseen.

Suoraan sanottuna pidän ihmisiä, jotka uskovat tosissaan tai "huvikseen" jollakin tasolla älyltään vajaina. Sori siitä.

Vierailija
24/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksijakoinen suhtautuminen. Minulle on tehty syntymäkartta ja sen perusteella luonnekuvaus. Se pitää kutinsa äärimmäisen hyvin. Minulla on toisaalta hyvin tieteellinen maailmankuva (en usko jumalaan lainkaan) joten ei pitäisi uskoa tähänkään höpötykseen, en tiedä. Samoin lapsieni luonnekuvaukset osuvat (tarkemmat kartat). 

Lehtien viikko horoskoopit sen sijaan ovat kaikki tietenkin schaissea, niitä kirjoittelee kuka tahansa omasta päästään toimituksissa.

Vierailija
25/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan se oli James Randy joka sai minut kiinnostumaan astrologiasta. Tuli katsottua videoita joissa hän pyrkii debunkkaamaan astrologian, ja tuli huomattua kommentteja lukiessa, että kaikki olivat siellä vain voimistamassa omaa uskoaan. "Onneksi me olemme niin älykkäitä kun tiedämme tämän nyt!"

Silloin omalta ateistiselta maailmankuvaltani putosi pohja. Etsit vain todisteita siitä miksi olit oikeassa, etkä ollut lopulta tippaakaan parempi kuin muutkaan uskovaiset.

Vierailija
26/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitetään että Edmund Halley, jonka mukaan komeetta on nimetty, naureskeli, tai jotain, Isaac Newtonin astrologiahörhöilylle. Newton väitetysti vastasi joteskin tälleen: Sir, I have studied it, you have not!

(Jos et tiedä kuka Isaac Newton oli, ei voi mitään...)

Toisaalta Newton myös povasi Raamatun perusteella että mualiman loppu tulloopi vuonna 2060, LoL!

Täyttä skeidaa:

https://tinyurl.com/5n6ppsb2

Vierailija
27/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jännästi kaikki härät on mielettömän härkäpäisiä ja ruoka on tavalla tai toisella elämän keskiössä. Kaikki tuntemani härät (itseni mukaan lukien) myös tekee töitä hiki päässä ja meillä on taito tehdä rahaa - osittain kai juuri siksi kun teemme töitä niin paljon.

Kaikki tuntemani neitsyet ovat pikkutarkkoja kitisijöitä, ja monet heistä tosi neuroottisia, mikä sitten erilaisin kehollisin tavoin heistä purkautuu (unettomuus, tai ärtynyt suoli mille ei löydy kuitenkaan kunnon syytä, saavat burnouteja, jopa psykooseja). Parhaimmat keskustelut mulla on silti juuri neitsyiden kanssa, he ovat ns. "samalla sivulla".

Kaikki leijonat vaatii itselleen yleisöä ja huomiota, oleminen on usein sellaista esittämistä muiden kanssa, ja tekevät suuren numeron siitä jos heitä joku millään tavalla esim. kritisoi. Leijonan läheisenä voi silti olla varma että he puolustaa sua viimeiseen asti tavalla, johon monilla ei ole pokkaa, mitä arvostan.

Tuntemani oinaat on sellaisia että harrastavat urheilua lähes verenmaku suussa, tulistuvat hyvin äkkiä, heillä on 10 projektia meneillään ja niistä valmiiksi tulee ehkä 1. Arvostan oinaissa heidän draiviaan.

Kaikki kaksoset joita tunnen on hyviä tarinankertojia, mutta niistä tietenkin puolet on värikynää. Ja yhtenä päivänä kaksonen on sun paras ystävä, toisena päivänä hän on ihan erilainen; jännitys syntyy siitä ettet ikinä tiedät kumman puolen kanssa olet tekemisissä!

Sellaista vaakaa ette löydä, joka ei olis järjetön moottoriturpa - tunnen vaakoja äkkilaskemalta 7, luultavasti enemmänkin, ja ne ei tunne toisiaan, mutta KAIKKI ovat sellaisia että suu käy vaahdossa, rakastavat höpöttää ihan mistä tahansa ja ovat hyvin seurallisia ihmisiä, monet naiset tunnistaa myös siitä että naurahtelevat vähän väliä. Pidän vaaka-ihmisistä, koska he ovat diplomaattisia mutta heillä on 3 x nopeammat hoksottimet kuin muilla (en tarkoita että ovat sen älykkäämpiä kuin muutkaan, mutta ajatuksenjuoksu on huikeaa, heistä on ollut mulle työelämässä paljon apua).

Ravut on mököttäjiä, kotihiiriä. Mukavia kunnes suuttuvat jostain yhdentekevästä asiasta ja sit alkaa itku ja mökötys.

Aika monet kauriit on urakeskeisiä. Jostain syystä aina kun olen ihastunut korviani myöten mieheen, hän on paljastunut aurinko kauriiksi tai hänen kartallaan on vähintään kauris Mars tai Venus. Heillä on usein hyvin symmetriset kasvot ja upea luusto.

Skorpionit? Löytäkääpä mulle skorpioni, joka ei olisi kostonhimoinen - I'll wait. Usein myös nenästä ja pistävästä katseesta tunnistaa.

Kalat... tavalla tai toisella nämä uskovat johonkin omaan versioonsa todellisuudesta. Kestää aikansa huomata heistä tämä piirre.

Sellaista jouskaria ei ole, joka ei rakastaisi matkustamista, tai jolla ei olisi ulkomaalaisia ystäviä. Nää on aina ihmisiä jotka ovat muuttaneet toiseen maahan asumaan, tai rakastuneet ulkomaalaiseen, joilla on kertomuksia tyyliin "kävin Amazonissa/Afrikassa/Mongoliassa _yksin_ tai tuntemattomien ihmisten kanssa, kerran mua puri sellanen eksoottinen hämähäkki ja jouduin sairaalaan mut ihan paras reissu oli!"

Olikohan siinä kaikki?

Mun vaakamies on hiljainen erakko, ei tykkää yhtään olla ihmisten kanssa. Minä olen laiska ja suurpiirteinen neitsyt. Kaveri on köyhä härkä jota ei kiinnosta työt yhtään.

Vierailija
28/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon horoskooppeihin, sillä olen heikkolahjainen.

Vierailija
29/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt oikeasti voi ajatella, että maailman 8 miljardia ihmistä jakautuu 12 eri luonteeseen, joita yhdistävät jotkut tietyt piireteet  ja että ne johtuvat taivaankappaleiden liikkeistä? Eivätkä esimerkiksi vanhempien geeneistä, perhe- ja muista olosuhteista ja kasvatuksesta? Aivan järjetön ajatus, aivan järjetön.  Kuka tahansa voi muistella vaikka omaa koululuokkaansa. Eiköhän siellä istunut vaikka 25 omalla laillaan ihan erilaista tyyppiä. Siitä voinee jotain päätellä. 

Vierailija
30/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti odottaa lasta, jonka laskettu aika on 20.2. Hänestä tulisi siis "kalat". Lapsi syntyykin pari viikkoa etuajassa ja hänestä tuleekin "Vesimies". Samat vanhemmat, samat geenit, sama koti, samat sukulaiset, samat kokemukset, sama koulu, samat kaverit. Samat Kaikki. Väittääkö joku nyt ihan oikeasti ja tosissaan, että tästä "Vesimies-lapsesta" tulee erilainen luonteeltaan kuin olisi tullut tuosta "Kalat"-lapsesta? 

Vierailija
31/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jännästi kaikki härät on mielettömän härkäpäisiä ja ruoka on tavalla tai toisella elämän keskiössä. Kaikki tuntemani härät (itseni mukaan lukien) myös tekee töitä hiki päässä ja meillä on taito tehdä rahaa - osittain kai juuri siksi kun teemme töitä niin paljon.

Kaikki tuntemani neitsyet ovat pikkutarkkoja kitisijöitä, ja monet heistä tosi neuroottisia, mikä sitten erilaisin kehollisin tavoin heistä purkautuu (unettomuus, tai ärtynyt suoli mille ei löydy kuitenkaan kunnon syytä, saavat burnouteja, jopa psykooseja). Parhaimmat keskustelut mulla on silti juuri neitsyiden kanssa, he ovat ns. "samalla sivulla".

Kaikki leijonat vaatii itselleen yleisöä ja huomiota, oleminen on usein sellaista esittämistä muiden kanssa, ja tekevät suuren numeron siitä jos heitä joku millään tavalla esim. kritisoi. Leijonan läheisenä voi silti olla varma että he puolustaa sua viimeiseen asti tavalla, johon monilla ei ole pokkaa, mitä arvostan.

Tuntemani oinaat on sellaisia että harrastavat urheilua lähes verenmaku suussa, tulistuvat hyvin äkkiä, heillä on 10 projektia meneillään ja niistä valmiiksi tulee ehkä 1. Arvostan oinaissa heidän draiviaan.

Kaikki kaksoset joita tunnen on hyviä tarinankertojia, mutta niistä tietenkin puolet on värikynää. Ja yhtenä päivänä kaksonen on sun paras ystävä, toisena päivänä hän on ihan erilainen; jännitys syntyy siitä ettet ikinä tiedät kumman puolen kanssa olet tekemisissä!

Sellaista vaakaa ette löydä, joka ei olis järjetön moottoriturpa - tunnen vaakoja äkkilaskemalta 7, luultavasti enemmänkin, ja ne ei tunne toisiaan, mutta KAIKKI ovat sellaisia että suu käy vaahdossa, rakastavat höpöttää ihan mistä tahansa ja ovat hyvin seurallisia ihmisiä, monet naiset tunnistaa myös siitä että naurahtelevat vähän väliä. Pidän vaaka-ihmisistä, koska he ovat diplomaattisia mutta heillä on 3 x nopeammat hoksottimet kuin muilla (en tarkoita että ovat sen älykkäämpiä kuin muutkaan, mutta ajatuksenjuoksu on huikeaa, heistä on ollut mulle työelämässä paljon apua).

Ravut on mököttäjiä, kotihiiriä. Mukavia kunnes suuttuvat jostain yhdentekevästä asiasta ja sit alkaa itku ja mökötys.

Aika monet kauriit on urakeskeisiä. Jostain syystä aina kun olen ihastunut korviani myöten mieheen, hän on paljastunut aurinko kauriiksi tai hänen kartallaan on vähintään kauris Mars tai Venus. Heillä on usein hyvin symmetriset kasvot ja upea luusto.

Skorpionit? Löytäkääpä mulle skorpioni, joka ei olisi kostonhimoinen - I'll wait. Usein myös nenästä ja pistävästä katseesta tunnistaa.

Kalat... tavalla tai toisella nämä uskovat johonkin omaan versioonsa todellisuudesta. Kestää aikansa huomata heistä tämä piirre.

Sellaista jouskaria ei ole, joka ei rakastaisi matkustamista, tai jolla ei olisi ulkomaalaisia ystäviä. Nää on aina ihmisiä jotka ovat muuttaneet toiseen maahan asumaan, tai rakastuneet ulkomaalaiseen, joilla on kertomuksia tyyliin "kävin Amazonissa/Afrikassa/Mongoliassa _yksin_ tai tuntemattomien ihmisten kanssa, kerran mua puri sellanen eksoottinen hämähäkki ja jouduin sairaalaan mut ihan paras reissu oli!"

Olikohan siinä kaikki?

Tää oli kyllä päivän paras! Kiitos makeista nauruista! Kuules, ei sinun elämänkokemus ja tulkinta tarkoita, että ihmisiä voisi noin luokitella. Että jousimiehet ovat "aina ihmisiä, jotka ovat muuttaneet toiseen maahan asumaan..." tuo oli ehkä kaikkein kahelein arvio, mutta toisaaltahan juuri  tuolla luettelollasi todistit, ettei horoskoopeissa ole päätä eikä häntää. 

Vierailija
32/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astrologioita on muitakin kuin länsimainen : ) Esimerkiksi kiinalainen, intialainen, kelttiläinen... En itsekään välitä länsimaisesta, mutta noista muista kyllä. Numerologia on myös todella kiinnostavaa.

Maailma on täynnä ihmeitä, mutta planeettojen vaikutus ihmiseen on aivan mahdotonta useimpien mielestä, vaikka eivät ole aiheeseen tutustunutkaan. Saa uskoa mihin haluaa, mutta älkää tuomitko muita.

Vierailija
33/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini uskoo kaikkeen mahdolliseen. Hän analysoi mieheni ja tuli siihen tulokseen että hän on tyypillinen kaksonen. Meni aika hiljaiseksi kun kerroin että mieheni ei ole kaksonen vaan rapu. Kun naapuri odotti vauvaa niin hän päätteli horoskooppimerkin perusteella minkälainen lapsesta tulee. Vauva syntyikin etuajassa eri tähtien alla ja eri merkkisenä. Kysyin että muuttuiko lapsen luonne nyt täysin kun syntyi väärään aikaan. Naapuri ei oikein tykännyt mun kyselyistä. Uskokaa vaan horoskooppeihin te jotka ette osaa käyttää omia aivojanne.

Vierailija
34/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astrologioita on muitakin kuin länsimainen : ) Esimerkiksi kiinalainen, intialainen, kelttiläinen... En itsekään välitä länsimaisesta, mutta noista muista kyllä. Numerologia on myös todella kiinnostavaa.

Maailma on täynnä ihmeitä, mutta planeettojen vaikutus ihmiseen on aivan mahdotonta useimpien mielestä, vaikka eivät ole aiheeseen tutustunutkaan. Saa uskoa mihin haluaa, mutta älkää tuomitko muita.

Ei nuo muut sen kummempia ole. Oikeastaan esimerkiksi kiinalainen horoskooppi on vielä enemmän "järjen tuolla puolen", sillä sen mukaanhan horoskooppi määräytyy syntymävuoden mukaan eli kaikkia samana vuonna syntyneitä maailman ihmisiä yhdistäisi tietty luonne. Kylläpä kyllä... näinhän varmaan onkin:-D

Vierailija
35/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan siinä kaikki?

No mä olen introvertti leijona joka ei halua koskaan olla missään keskipisteenä tai johtaja-asemassa. Enkä varmasti ole ainoa. Että se siitä sun analyysistäsi.

Vierailija
36/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo muut sen kummempia ole. Oikeastaan esimerkiksi kiinalainen horoskooppi on vielä enemmän "järjen tuolla puolen", sillä sen mukaanhan horoskooppi määräytyy syntymävuoden mukaan eli kaikkia samana vuonna syntyneitä maailman ihmisiä yhdistäisi tietty luonne. Kylläpä kyllä... näinhän varmaan onkin:-D

Ei kaikki ole täsmälleen samanlaisia, mutta kyllä se jokaisella vaikuttaa jonkun verran. Olen vuohen vuonna syntynyt ja kyllä ne alkuvuodesta syntyneet hevoset olivat äänekkäimpiä meiän luokalla :D vuohilla on tapana olla ujoja ja arkoja.

Vierailija
37/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska horoskoopit ei perustu mihinkään.

Vierailija
38/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurini uskoo kaikkeen mahdolliseen. Hän analysoi mieheni ja tuli siihen tulokseen että hän on tyypillinen kaksonen. Meni aika hiljaiseksi kun kerroin että mieheni ei ole kaksonen vaan rapu. Kun naapuri odotti vauvaa niin hän päätteli horoskooppimerkin perusteella minkälainen lapsesta tulee. Vauva syntyikin etuajassa eri tähtien alla ja eri merkkisenä. Kysyin että muuttuiko lapsen luonne nyt täysin kun syntyi väärään aikaan. Naapuri ei oikein tykännyt mun kyselyistä. Uskokaa vaan horoskooppeihin te jotka ette osaa käyttää omia aivojanne.

Sinunlaisten takia koulukiusaamista on : )  Olisikohan aika alkaa hyväksymään erilaiset ihmiset.

Vierailija
39/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko olemassa jotain minuutintarkkaan syntymäaikaan perustuvia horoskooppeja, joissa olisi jotain perääkin, mutta nämä aikakauslehtien kuukausi- ja viikkohoroskoopit ovat täyttä humpuukia. Niillä on korkeintaan jonkinlainen viihdearvo, ei muuta.

Vierailija
40/126 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee työksensä horoskooppien tekstejä, niiltä menee uskottavuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi