Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä on aina luonani enkä saa omaa aikaa

Vierailija
19.02.2023 |

Ärsyttää niin julmetusti

Mieshen kanssa oltu yhdessä vuosi ja hän punkkaa luonani lähes joka yö. Silloin tällöin käy kotonaan katsomassa postit ja kastelemassa viherkasvit mutta ei ole yöpynyt siellä kuukausiin. Luonani osallistuu kotitöihin tasavertaisena (patisteltuna ja vähän aikaa sen jälkeen kun olen sanonut että saisi osallistua enemmän) ja maksaa puolet yhteisistä kustannuksista (sähkö, vesi, ruuat yms)

Kaipaisin kuitenkin älyttömästi omaa aikaa. Sitä että saisin olla rauhassa omassa kodissani ja tehdä mitä haluan tai olla tekemättä asioita. Nyt en voi esimerkiksi jättää siivoamatta koska saan valitusta siitä että miksi minä edellisviikolla sanoin että miehen pitää siivota jos itsekään en nyt jaksa niin tehdä. En voi myöskään kutsua ystävää kahville kävelyn jälkeen ilman että soitan ja kysyn että käyhän varmasti, oletko pukeissa. Ei siis sanoisi että en voi kutsua, mutta ärsyttää olla tilivelvollinen silti.

Olen luonnostani muut huomioon ottava, toisin kuin mies joka varmasti luo tämän ongelman. Siinä missä minä automaattisesti kysyn hänenkin mielipidettään, hän ei tajuaisi tehdä samaa. Mutta en vain osaa olla huomioimatta toista joka täällä kuitenkin on. Siksi olen ehdottanut, että mies menisi joskus vaikka viikoksi kotiinsa. Tästä ehdotuksesta alkaakin sitten kamala vinkuminen että eikö hän muka tee tarpeeksi ja vastahan hän maksoi kauppaostokset tai siivosi viemärit tai jotain muuta. Ja lopulta jos hän johonkin lähtee niin lähtee ovet paukkuen ja en voi nauttia siitä omasta ajasta kun olemme riidoissa.

Mitä helvettiä tässä nyt tekisi? Ärsyttää.

Niin ja minä olen päivät töissä 8h + tunti matkoihin, mies tekee sillä välin noin 6h etätöitä ja katsoo elokuvia tai pelaa tuomallaan pleikkarilla loppuajan. Hän siis saa joka arkipäivä omaa aikaa ja tuo on se asia jonka koen eniten epäreiluksi.

.

Kommentit (611)

Vierailija
101/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö miestä yhtään haittaa, että ei ole muuta omaa kodissa kuin vaatteet, hygieniatarvikkeita ja työskentelyyn vaativat tavarat?

Mitä muuta tavaraa tarvitsee?

No olisihan se hyvä, että kumpikin osallistuisi myös huonekalujen, keittiötarvikkeiden yms kustannuksiin ja valintaan. Nyt vaan loisii toisen kämpässä.

No ei kai niitä tarvitse heti uusia, jos ne on jo asunnossa. Vuoden vasta ovat seurustellee ja kuinka kauan tuo mies nyt on siinä asunnossa ollut yhtäjaksoisesti. Ei kai nyt heti ensimmäisestä seurustelupäivästä. 

En minä ainakaan suostuisi, että seurustelukumppani vaatisi omia huonekaluja minun asuntooni, kun ei edes virallisesti yhdessä asuta. 

Niin että on ihan OK loisia kuukausitolkulla toisen asunnossa kuluttaen huonekaluja maksamatta käytännössä juuri mitään? Itse en suostuisi tuollaiseen. En edes seurustelusuhteessa. Nyt mies asuu ilmaisessa täysihoitolassa.

Vierailija
102/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidäthän ap kirjaa teidän maksamista kuluista?

Oma vihko, johon miehen maksamat maksut ja viereiseen sarakkeeseen sun maksamat.

Näin näet jokaisen kuun lopussa todellisen tilanteen siitä maksupolitiikasta.

Ei niitä jaksa muuten muistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ja ajattelen, että siinäpä usealle miettimistä. Kaikille jotka seurustelevat joten pitäisi avata suu siinä vaiheessa kun aletaan olemaan yhdessä.

Miten halutaan elää? Kun molemmilla on asunto samalla paikkakunnalla olisi hyvä jos voi jakaa ajan viettämisen molempien kotiin. Tai vähintään sopia kuinka monta päivää viikosta/ kuukaudesta eletään yhdessä kun toinen vähintään kaipaa omaa aikaa. Aika yleistä on että molemmat kaipaavat omaa aikaa. Kun itse alotin seurustelun miehen kanssa, laitoin säännön ( mies hyväksyi) että hän voi viettää kolme yötä luonani viikossa. Ei enempää jo syystä että talossa jotkut pitivät " kirjaa" pitkäaikaisista vieraista. Vaikutti ja vaikuttaa kustannuksiin, kun ei ollut mm vesilaskutusta lainkaan. Ei myös mittaria sille ja oli uusi talo.

Sääntö toimi hyvin.

Vierailija
104/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö miestä yhtään haittaa, että ei ole muuta omaa kodissa kuin vaatteet, hygieniatarvikkeita ja työskentelyyn vaativat tavarat?

Mitä muuta tavaraa tarvitsee?

No olisihan se hyvä, että kumpikin osallistuisi myös huonekalujen, keittiötarvikkeiden yms kustannuksiin ja valintaan. Nyt vaan loisii toisen kämpässä.

No ei kai niitä tarvitse heti uusia, jos ne on jo asunnossa. Vuoden vasta ovat seurustellee ja kuinka kauan tuo mies nyt on siinä asunnossa ollut yhtäjaksoisesti. Ei kai nyt heti ensimmäisestä seurustelupäivästä. 

En minä ainakaan suostuisi, että seurustelukumppani vaatisi omia huonekaluja minun asuntooni, kun ei edes virallisesti yhdessä asuta. 

Niin että on ihan OK loisia kuukausitolkulla toisen asunnossa kuluttaen huonekaluja maksamatta käytännössä juuri mitään? Itse en suostuisi tuollaiseen. En edes seurustelusuhteessa. Nyt mies asuu ilmaisessa täysihoitolassa.

No ei minua tuollainen haittaisi, jos muuten osallistuu kuluihin. Tyytyväinen olisin, kun saisin pitää oman sisutuksen eikä olisi miehen roinaa sotkemassa paikkoja. Eri asia sitten, jos suhde vakiintuisi ja hommataan yhteinen asunto, niin sitten katsotaan yhteiset tavarat. Jos tekisi etätöitä vain 6 tuntia päivässä, niin toivoisin, että ruoka on valmiina kotiin tullessani. 

Vierailija
105/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin, että mies maksaa puolet asumiskuluista. Silloin on outoa, jos teet hänestä pelkän maksumiehen eikä hän saa asua, vaikka maksaa puolet kuluista.

Mieti mitä oiken haluat. Puhu miehen kanssa. Esimerkiksi tuo siivoaminen. Tuntuu pahalta, että siivoat sen vuoksi, kun olet pakottanut miehen siivoamaan. Kodissa pitäisi pystyä puhumaan toisen kanssa ja sopimaan asioista joustavasti. Jos tarvitset omaa aikaa, niin puhu siitä miehen kanssa. Sopikaa aikarajat. Tosin voi olla, ettei mies ymmärrä sitä, mutta ei se voi noinkaan jatkua, kun et pysty olemaan kuin kotonasi.

Ei puhunut mitään vuokran tai vastikkeen puoliksi maksamisesta.

Kertoiko hän asuvansa vuokralla? Kysyn, kun en itse huomannut. 

Vierailija
106/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin sen miehen asunnolle ja pimpottaisin ovikelloa. Tiedä vaikka uusi asukas tulee avaamaan oven

Vierailija
107/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, en kestäisi tuollaisessa tilanteessa hetkeäkään. Olemme mieheni kanssa molemmat introvertteja, meillä on omat asunnot. Viikonloppuisin ja lomilla olemme yhdessä. Hyvin toimii. Jos joskus muutamme yhteen, asunnossa pitää olla yhteisten tilojen lisäksi oma huone molemmille.

Aloittajan vain pitää ottaa nyt ns. härkää sarvista, ja sopia miehensä kanssa, kuinka usein aikaa vietetään yhdessä. Koska pariskunnalla on jo kaksi asuntoa, muuta ongelmaa ei ole, kuin yhteisten pelisääntöjen sopiminen.

Vierailija
108/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan miehellä edes enää sitä omaa asuntoa? Mua epäilyttää, että on luopunut siitä tai antanut vuokralle tms.

No ois kai mies tuonut silloin myös kaikki tavaransakin naisen luo, jos omaa asuntoa ei enää olisi?

Kai nyt joka ihmisellä on omat huonekalunsa sun muut ja vaatevarastonsa sekä henkilökohtaiset jutut.

Miksi helveltissä tällä palstalla on kaikkeen aina kaikkeen negatiivinen ja ilkeä lähtökohta?

Kyllä niistä huonekaluista pääsee äkkiä eroon. Kai on vaatteensa ja muun pikkusälän tuonut ap:n luo, kun niitä ei tarvitse hakea omalta asunnolta.

Pleikkarinsakin on ilmeisesti AP:n kämppään roudannut. 

Vierailija
109/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin, että mies maksaa puolet asumiskuluista. Silloin on outoa, jos teet hänestä pelkän maksumiehen eikä hän saa asua, vaikka maksaa puolet kuluista.

Mieti mitä oiken haluat. Puhu miehen kanssa. Esimerkiksi tuo siivoaminen. Tuntuu pahalta, että siivoat sen vuoksi, kun olet pakottanut miehen siivoamaan. Kodissa pitäisi pystyä puhumaan toisen kanssa ja sopimaan asioista joustavasti. Jos tarvitset omaa aikaa, niin puhu siitä miehen kanssa. Sopikaa aikarajat. Tosin voi olla, ettei mies ymmärrä sitä, mutta ei se voi noinkaan jatkua, kun et pysty olemaan kuin kotonasi.

Ei puhunut mitään vuokran tai vastikkeen puoliksi maksamisesta.

Kertoiko hän asuvansa vuokralla? Kysyn, kun en itse huomannut. 

Siksi kirjoitinkin vuokran TAI vastikkeen. Omakotitalossakin on asumiskuluja.

Vierailija
110/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan miehellä edes enää sitä omaa asuntoa? Mua epäilyttää, että on luopunut siitä tai antanut vuokralle tms.

No ois kai mies tuonut silloin myös kaikki tavaransakin naisen luo, jos omaa asuntoa ei enää olisi?

Kai nyt joka ihmisellä on omat huonekalunsa sun muut ja vaatevarastonsa sekä henkilökohtaiset jutut.

Miksi helveltissä tällä palstalla on kaikkeen aina kaikkeen negatiivinen ja ilkeä lähtökohta?

Tai sitten on vuokrannut kalustettuna. 

Vierailija
111/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmanahan on se, ettei mies ymmärrä introverttia kumppaniaan. Jos hän ei itse kaipaa omaa aikaa enempää, ei ehkä tajua että toinen sitä tarvitsee. Väännä siis rautalangasta. Lähde itse vaikka hotelliin jos et muuten saa omaa rauhaa.

Vierailija
112/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmanahan on se, ettei mies ymmärrä introverttia kumppaniaan. Jos hän ei itse kaipaa omaa aikaa enempää, ei ehkä tajua että toinen sitä tarvitsee. Väännä siis rautalangasta. Lähde itse vaikka hotelliin jos et muuten saa omaa rauhaa.

Ei kai hän nyt omasta kodista lähde hotelliin vaan miehen pitää mennä omaan kotiinsa. Mutta ongelma taitaa olla, että toinen tarvitsee omaa tilaa ja toinen ei tarvitse enää, kun on päivät jo yksin asunnossa. 

Vierailija
113/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat olla tuollaisen kieron p a s k i a i s e n kanssa ylipäätään suhteessa?

Käyttää sua hyväkseen ja manipuloi. Ethän sinä tietenkään saa olla itseksesi ettet vaan tajua mikä on homman nimi ja ettei kukaan sinua vie. Syyllistää. Hän on maksanut, siivonnut jne joten ethän sinä voi olla niin julma ja olla edes iltaa ilman häntä.

Et sinä pärjää ilman häntä, joten et saa olla edes iltaa yksin ja mitä ne muutkin ajattelee jos ilmenee ettet sinä pidäkään miestä väkipakolla seurassasi kuten hän on joillekin surkutellut.

Ziisus..

Vierailija
114/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet luonnostaan muita huomioon ottava. Niinpä. Tuollaisista imetään kaikki irti mitä saadaan.

Nuo toiset tunkee tunkee, rajat jää empaatikon vedettäväksi.

Katso nyt tarkkaan tekoja, ei sanoja. Vaikka toinen puhuisi olevansa miten leppoisa tahansa, sen teot ja olemassaolo ratkaisee.

Jo se ettet voi tavata omia kavereitasi on kontrollointia. Piru on taitava.

Hän ei tilannetta muuta, sinun on se muutettava.

Kun otat asian puheeksi ja huomaat miten hän ärtyy, voit on olla varma että hän ei arvosta sinua, vaikka sanoisi arvostavansa. Sanat ei merkitse mitään vaan teot. Se on sun koti ja sinä päätät.

Ot, mutta jokaisella on vastuu asettaa rajat sille miten antaa muiden itseään kohdeltavan. Ketään ei tietenkää saa (tietoisesti) hyväksikäyttää, mutta näin saattaa helposti käydä mikäli toinen ei itse osaa kommunikoida selkeästi omista tarpeistaan. Minä emmekä me muut ole ajatuksenlukijoita ja sellaista on kohtuutonta olettaa. Tässä elämässä on muutakin ajateltavaa kuin se miten Terttu-Maarian joku oletettu lapsuudentrauma mahdollisesti saa hänet vastaamaan "juu kyllä se sopii", vaikka hän ei sitä tarkoittaisikaan. Ap:n selkeästi riittämätön ja epäselkeä kommunikointi ei ole miehen vika, vaikka muuten ymmärränkin AP:ta hyvin.

Vierailija
115/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt sulle selvisi, ettet ole sellainen, joka haluaa olla tiiviisti yhdessä toisen kanssa, joten ei ainakaan virallisesti kannata muuttaa yhteen vaan pyydä miestä muuttamaan takaisin asuntoonsa ja voitte tapailla sillä tavalla. Jos miehelle ei käy, niin sitten eroatte. 

Haluan olla tiiviisti yhdessä. Mutta etkö ymmärrä, että olemme yhdessä AIVAN. KOKO. VAPAA-AIKANI.

Herään aamulla: mies herää myös. Yritän tehdä aamutoimia hiljaisuudessa niin mies tulee viereen kuuntelemaan omaa musiikkia koska on koko elämänsä kuunnellut musiikkia aamuisin.

Lähden töihin jossa teen sosiaalista, henkisesti ja fyysisesti rasittavaa työtä 8h kymmenen minuutin kahvitauolla joka sekin kulutetaan niin että työkaverit usein yrittävät puhua työasioista. Mies sillä välin pelaa pleikkaria, katsoo elokuvia ja tekee jonkin verran etätöitä. Ei kahdeksaa tuntia.

Tulen kotiin: mies haluaa kertoa päivästään ja pelistään ja leffastaan. Kyselee minun kuulumisia mutta jos joku ei ollut päivässäni kivaa niin sitä ei saa kertoa koska ei jaksa kuunnella valitusta.

Juomme kahvit yhdessä. Teemme ruokaa yhdessä. Tai sitten minä teen ja mies pelaa vieressä äänet päällä. Katsomme telkkaria yhdessä. Jos lähden kävelylle, mies päättää että hänkin tarvisi liikuntaa kun ei ole koko päivänä käynyt ulkona. Tulee siis mukaan. Yrittää usein tunkea mukaan suihkuunkin, saunassa tietysti käymme yhdessä kun olisi tuhlausta käydä yksin näillä hinnoilla. Nukkumaan menemme samaan aikaan. Nukumme vierekkäin, mies yleensä keskellä sänkyä vieden tilaani sielläkin.

Vietämme siis oikeasti KOKO PÄIVÄN yhdessä. Paitsi sen ajan kun itse olen töissä ja mies tekee tuosta ajasta työtä max 6/9 ja loppuaika on omia juttuja jotka virkistävät häntä.

Olen pyytänyt ainoastaan että olisi joskus tunnin lenkillä tai salilla tai kiertelisi kauppaa ympäri. Siis tunnin. Mutta ei, kun hän voi sen tehdä jo työpäiväni aikana.

Eiköhän kuka tahansa normaali ihminen kyllästy mihin tahansa jota tekee, näkee tai kokee 24/7

"Kyselee minun kuulumisia mutta jos joku ei ollut päivässäni kivaa niin sitä ei saa kertoa koska ei jaksa kuunnella valitusta."

En tiedä tarttuiko joku jo tähän, en ehtinyt lukea pidemmälle, mutta JUOKSE. Tuo sun mieshän on ihan taukki. Minä, minä, minä. Minä kuuntelen musiikkia, kun MINÄ haluan. MINÄ haluan puhua vaan omista jutuista. MINÄ en halua kuunnella kumppanini huolia, koska MINULLE tulee siitä ikävä olo. MINUA ei kiinnosta, mitä tyttöystävälleni kuuluu tai miten hän voi. MINÄ pelaan sitten äänet päällä. MINÄ tulen sinun mukaan, halusit tai et. MINÄ haluan tehdä omia kivoja juttuja.

Nythän homma pelaa miehelle, kun saa sulta huomiota, seksiä ja ruokakuluja puoliksi. Mitä sinä saat vastineeksi? Tämän perusteella et yhtään mitään muuta kuin ajoittain mukavaa aikaa.

RED FLAG, RED FLAG. Tuo on mieslapsi äidin huomissa, ei kumppaniaan kunnioittava tasavertainen mies. Olet jo kertonut mitä haluat, nyt kerrot miehelle sen vaikka huutaen, jos ei muuta. Jos suuttuu = mieslapsi, menkööt kotiin. Jos ei suutu, vaan haluaa tehdä muutoksia ja tekee sen = potentiaalia, pidä se, ainakin vielä toistaiseksi.

Ovimattonaisiin pyyhitään jalat. Älä ole ovimattonainen.

Vierailija
116/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työ se hänen työnsä etänä on?

Vierailija
117/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle luettavaksi Anita Moorjanin kirja Herkkyys on vahvuutta. Eli miten ollaan empaatikko, muttei niin, että menee se kaikki energia muiden huomioimiseen oman hyvinvoinnin kustannuksella ja ei uskalleta pistää rajoja, kun muiden hyvä mieli on tärkeämpi kuin oma jaksaminen ja pelätään konflikteja. https://www.adlibris.com/fi/kirja/herkkyys-on-vahvuutta-9789523840379

Vierailija
118/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ystävälleni kävi näin. Seurustelukumppani roudasi ystäväni asunnolle vaatteidensa lisäksi tietokoneensa pelaamista varten, television (ystävällä ei ollut), kaikki konsolinsa ja muut tarvikkeet. Siis kahden kuukauden tapailun jälkeen. Pelaili päivät pitkät kotona ja odotteli ystävääni iltavuorosta kotiin tekemään ruokaa. Osaisi kyllä kokata itsekin, ei vaan viitsinyt. Mitään ei ottanut kuuleviin korviinsa siitä, että miten ystäväni asunnossa eletään, vaan eleli siellä vähän kuin äidin luona poikamiesboksissa.

Lähti lokkeilemasta hyvin äkkiä, vaikka oli muuten kiva tyyppi.

Vierailija
119/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en jaksa uskoa, että 6 tunnin etätyöllä pystyy heppu maksamaan oman kotinsa kulut, ja sen päälle vielä ap:n kodin kuluista puolet.

Onko miehellä minkä kokoinen kuukausipalkka?

Vierailija
120/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin en jaksa uskoa, että 6 tunnin etätyöllä pystyy heppu maksamaan oman kotinsa kulut, ja sen päälle vielä ap:n kodin kuluista puolet.

Onko miehellä minkä kokoinen kuukausipalkka?

Ap valitti ajankäytöstä ei rahankäytöstä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän