Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä on aina luonani enkä saa omaa aikaa

Vierailija
19.02.2023 |

Ärsyttää niin julmetusti

Mieshen kanssa oltu yhdessä vuosi ja hän punkkaa luonani lähes joka yö. Silloin tällöin käy kotonaan katsomassa postit ja kastelemassa viherkasvit mutta ei ole yöpynyt siellä kuukausiin. Luonani osallistuu kotitöihin tasavertaisena (patisteltuna ja vähän aikaa sen jälkeen kun olen sanonut että saisi osallistua enemmän) ja maksaa puolet yhteisistä kustannuksista (sähkö, vesi, ruuat yms)

Kaipaisin kuitenkin älyttömästi omaa aikaa. Sitä että saisin olla rauhassa omassa kodissani ja tehdä mitä haluan tai olla tekemättä asioita. Nyt en voi esimerkiksi jättää siivoamatta koska saan valitusta siitä että miksi minä edellisviikolla sanoin että miehen pitää siivota jos itsekään en nyt jaksa niin tehdä. En voi myöskään kutsua ystävää kahville kävelyn jälkeen ilman että soitan ja kysyn että käyhän varmasti, oletko pukeissa. Ei siis sanoisi että en voi kutsua, mutta ärsyttää olla tilivelvollinen silti.

Olen luonnostani muut huomioon ottava, toisin kuin mies joka varmasti luo tämän ongelman. Siinä missä minä automaattisesti kysyn hänenkin mielipidettään, hän ei tajuaisi tehdä samaa. Mutta en vain osaa olla huomioimatta toista joka täällä kuitenkin on. Siksi olen ehdottanut, että mies menisi joskus vaikka viikoksi kotiinsa. Tästä ehdotuksesta alkaakin sitten kamala vinkuminen että eikö hän muka tee tarpeeksi ja vastahan hän maksoi kauppaostokset tai siivosi viemärit tai jotain muuta. Ja lopulta jos hän johonkin lähtee niin lähtee ovet paukkuen ja en voi nauttia siitä omasta ajasta kun olemme riidoissa.

Mitä helvettiä tässä nyt tekisi? Ärsyttää.

Niin ja minä olen päivät töissä 8h + tunti matkoihin, mies tekee sillä välin noin 6h etätöitä ja katsoo elokuvia tai pelaa tuomallaan pleikkarilla loppuajan. Hän siis saa joka arkipäivä omaa aikaa ja tuo on se asia jonka koen eniten epäreiluksi.

.

Kommentit (611)

Vierailija
61/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näette viikonloppuisin. Mies voi olla etätöissä omassa kodissaan.

miksi tapaisitte edes viikonloppuisin. kuka jaksaa katsella kiukuttelevaa akkaa, joka on kateellinen jopa miehen lyhemmistä työpäivistä ja muutenkin vain haastaa riitaa ja vihaa miestä

Kuulostaa siltä, että sinulla on nyt ihan oma ongelma ei ap:lla.

Vierailija
62/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä se oma koti? Eikö käy siellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako vedestä, sähköstä ja muista kuluista puolet?

Ruuat maksatte puoliksiko?

Vierailija
64/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille suoraan, että mene toistaiseksi omaan kotiisi. Hän ei ymmärrä vihjailuja tai ei halua ymmärtää.

Vierailija
65/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap välitä huutelijoista.

Naiset joilla on perinteinen autotallimies, eli mies joka ei osallistu mihinkään yhteiseen kuvittelew että päinvastaisuus olisi unelmaa. Ovat siis kateellisia. Mutta eihän kunpikaan ääripää ole hyvä. Pitäisi olla tasapainossa yhteinen aika ja oma aika.

Ongelmasi on todellinen ja suurin osa meistä muistakin tulisi hulluksi jos puoliso ei antaisi yhtään omaa aikaa caan olisi kotona koko ajan.

Olette ilmeisesti jo puhuneet tarpeistasi ja mies ei ota niistä koppia. Mietin, onko mies kykenemätön vai haluton ratkaisemiseen. Eli eikö välitä vai eikö oikeasti osaa ratkaista asiaa? Onko yksinäinen? Jos ei ole ennenköän harrastanut mitään tai ei ole omia menoja, ei ehkä osaa keksiä niitö nyt. Voisitko auttaa miestä etsimään sen harrastuksen tai muun, jotta saisitte tuon osan suhteestanne kuntoon?

Vierailija
66/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaikuttaa läheisriippuvaiselta, ei suo ap:lle hetken rauhaa omissa oloissaan.

Kyllä minuakin ahdistaisi.

Vierailija
67/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikkuu ap:ssä kuin äidissään. Huono juttu. Merkki häiriöstä mt puolella.

Vierailija
68/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue aloitus, niin selviää.

Vierailija
69/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näette viikonloppuisin. Mies voi olla etätöissä omassa kodissaan.

Tätä kannatan satasella. Ap taitaa uupua pian, kun ei saa palautua töistään rauhassa, eikä nukkuakkaan leveästi, kun mieslapsi kyhnää äiteessä kiinni.

Vihellä poikki hyvän sään aikana ap. Nyt on jo tuulista ja murskyn merkit ilmassa.

Ihan sun puolella olen täysin.

Vierailija
70/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*myrskyn

Vierailija
71/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet luonnostaan muita huomioon ottava. Niinpä. Tuollaisista imetään kaikki irti mitä saadaan.

Nuo toiset tunkee tunkee, rajat jää empaatikon vedettäväksi.

Katso nyt tarkkaan tekoja, ei sanoja. Vaikka toinen puhuisi olevansa miten leppoisa tahansa, sen teot ja olemassaolo ratkaisee.

Jo se ettet voi tavata omia kavereitasi on kontrollointia. Piru on taitava.

Hän ei tilannetta muuta, sinun on se muutettava.

Kun otat asian puheeksi ja huomaat miten hän ärtyy, voit on olla varma että hän ei arvosta sinua, vaikka sanoisi arvostavansa. Sanat ei merkitse mitään vaan teot. Se on sun koti ja sinä päätät.

Vierailija
72/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuon tyyppinen ongelma, vaikka ihan vapaaehtoisesti ja valitusti asuimme jo yhdessä. Olimme opiskelijoita ja kävin itse kesätöissä noin 2 km päässä olevalla yliopistolla. Kesällä työaika muistaakseni noin klo 8-15.

Puoliso taas kävi kesätöissä 80 km päässä eli päivässä ajoa noin 160 km. Hänen työpäivänsä matkoineen 10 h ja minun 7 h. Kun hän tuli töistä kotiin olin jo intoa puhkuen ehdottamassa, että lähetään jonnekin kun on niiiiiin hieno ilmakin. Mies oli istunut hiki päässä ilman ilmastointia olevassa kuumassa autossa ja ihan tööt.

Keskusteluilla tuostakin selvittiin 😌

Vierailija
73/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap ei ole parisuhdeainesta

Varo exä ettet huku sinne jätösten alle. Roskat voi aiheuttaa hapen puutetta.

Vierailija
74/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on teillä ongelmat. Minä kun olen luullut että parisuhde perustuu vapaaehtoisuuteen

Vierailija
75/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:

Yllätyin ihan, ettei minua haukuttu täällä 100%. Tiedän toki että omaa tyhmyyttä olen tilanteen päästänyt tähän. Alussa oli vain niin ihanaa olla koko ajan yhdessä. Ja edelleen on mukavaa yhdessä, niin arjessa kuin silloin kun tehdään jotain erikoisempaakin. Mutta kaipaan omaa aikaa itselleni sen rinnalle.

Aluksi yritin ehdottaa jos saisin päivän silloin tällöin, tai jos mies kävisi joskus vaikka treenaamassa silloin kun minä olen kotona. Ei oikein tarttunut näihin, ja sen takia nyt tuntuu että kaipaankin pitemmän ajan itselleni, kun en ole sitä saanut nyt ollenkaan.

On puhuttu jo alussa että molemmat kaipa suhteelta arjen jakamista ja tätähän se on. Mies ei ehkä vain ymmärrä sitä että minä olen kotoa pois töissä joka päivä sen 9 tuntia ja mies tekee työtä tuosta ajasta vain osan, eli ottaa myös oman ajan sille pelaamiselle ja treenaamiselle minun työajastani. Ei ehkä oikeasti tajua, että olen 9h päivässä ihan vain töissä ja se ilta on se kaikki muu elämäni. Hän viettää sitä elämääkin tuon yhdeksän tunnin sisällä. Varmaan itsekin olisin valmis nyhjäämään kiinni toisessa koko toisen vapaan, jos toinen olisi töissä kolme tuntia pidempään mitä itse olen.

Varo. Kohta oot paksuna tolle. Jätkät vetoaa aina tunteisiin ja oikeuttaa toisten miesten manipuloinnin. Heitä mäkeen. Testaa rajojaan huomaten et susta saa kohta pätevän piian status mukuloineen.

Vierailija
76/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiittämätön. Et ole ansainnut miestäsi.

Käsittämätön kommentti! Mikä taivaanlahja se mies on hänelle ?

Vierailija
77/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue aloitus, niin selviää.

Aloituksesta jäi kuva, että saisi maksaa ja joskus maksaa.

Vierailija
78/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaikuttaa läheisriippuvaiselta, ei suo ap:lle hetken rauhaa omissa oloissaan.

Kyllä minuakin ahdistaisi.

Mies todennäköisesti kokee ap:n asunnon jo kodikseen. Minä teen etätöitä ja ruokatunnilla saataan hoitaa asioita ja töiden jälkeen käyn lenkillä, jonka jälkeen olen illan kotona. Olisihan se harmi, jos puolisoa ahdistaisi, että olen aina kotona hänen tullessaan töistä. Meillä on kyllä siis yhteinen asunto. 

Ehkä ap:n mies ajattelee myös olevansa kotona eikä tajua miksi hänen pitää nyt sieltä lähteä pois. Ap:n pitää selvästi kertoa hänelle, että tämä ei ole hänen kotinsa vaan pitää muuttaa takaisin sinne omaan kotiin. 

Vierailija
79/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että tekee töitä? Saanut potkut, laittanut asuntonsa pois ja nyt säästää rahaa, kun ei tarvitse omaa asumista maksaa. Postin hakee postista, nykyään ei edes tarvitse paljoa kirjepostia. Miten työpäivän aikana ehtii pelata ja katsoa elokuvia ja sarjoja?

Vierailija
80/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että tekee töitä? Saanut potkut, laittanut asuntonsa pois ja nyt säästää rahaa, kun ei tarvitse omaa asumista maksaa. Postin hakee postista, nykyään ei edes tarvitse paljoa kirjepostia. Miten työpäivän aikana ehtii pelata ja katsoa elokuvia ja sarjoja?

No oikein hyvin voi ehtiä. Mulla ei ainakaan ole kaikki työpäivät samanlaisia vaan joskus on tosi vähän töitä ja ehtii jotain sarjaa katsoa ja sitten taas on tosi kiireisiä päiviä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi