Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä on aina luonani enkä saa omaa aikaa

Vierailija
19.02.2023 |

Ärsyttää niin julmetusti

Mieshen kanssa oltu yhdessä vuosi ja hän punkkaa luonani lähes joka yö. Silloin tällöin käy kotonaan katsomassa postit ja kastelemassa viherkasvit mutta ei ole yöpynyt siellä kuukausiin. Luonani osallistuu kotitöihin tasavertaisena (patisteltuna ja vähän aikaa sen jälkeen kun olen sanonut että saisi osallistua enemmän) ja maksaa puolet yhteisistä kustannuksista (sähkö, vesi, ruuat yms)

Kaipaisin kuitenkin älyttömästi omaa aikaa. Sitä että saisin olla rauhassa omassa kodissani ja tehdä mitä haluan tai olla tekemättä asioita. Nyt en voi esimerkiksi jättää siivoamatta koska saan valitusta siitä että miksi minä edellisviikolla sanoin että miehen pitää siivota jos itsekään en nyt jaksa niin tehdä. En voi myöskään kutsua ystävää kahville kävelyn jälkeen ilman että soitan ja kysyn että käyhän varmasti, oletko pukeissa. Ei siis sanoisi että en voi kutsua, mutta ärsyttää olla tilivelvollinen silti.

Olen luonnostani muut huomioon ottava, toisin kuin mies joka varmasti luo tämän ongelman. Siinä missä minä automaattisesti kysyn hänenkin mielipidettään, hän ei tajuaisi tehdä samaa. Mutta en vain osaa olla huomioimatta toista joka täällä kuitenkin on. Siksi olen ehdottanut, että mies menisi joskus vaikka viikoksi kotiinsa. Tästä ehdotuksesta alkaakin sitten kamala vinkuminen että eikö hän muka tee tarpeeksi ja vastahan hän maksoi kauppaostokset tai siivosi viemärit tai jotain muuta. Ja lopulta jos hän johonkin lähtee niin lähtee ovet paukkuen ja en voi nauttia siitä omasta ajasta kun olemme riidoissa.

Mitä helvettiä tässä nyt tekisi? Ärsyttää.

Niin ja minä olen päivät töissä 8h + tunti matkoihin, mies tekee sillä välin noin 6h etätöitä ja katsoo elokuvia tai pelaa tuomallaan pleikkarilla loppuajan. Hän siis saa joka arkipäivä omaa aikaa ja tuo on se asia jonka koen eniten epäreiluksi.

.

Kommentit (611)

Vierailija
121/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tähän on ainoa ratkaisu se, että mies alkaa yöpymään ja tekemään etätöitä omassa kodissaan. Tapaatte sovittuina päivinä, vaikka viikonloppuisin.

Vierailija
122/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin en jaksa uskoa, että 6 tunnin etätyöllä pystyy heppu maksamaan oman kotinsa kulut, ja sen päälle vielä ap:n kodin kuluista puolet.

Onko miehellä minkä kokoinen kuukausipalkka?

Ap valitti ajankäytöstä ei rahankäytöstä. 

Minä epäilen, että lisäksi mies valehtelee asioiden oikeasta laidasta.

Tää oli mun pointti ja vihjailua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroamalla saat sitä omaa aikaa. 

Toiset valittaa kun mies ei ole koskaan läsnä, toiset taas ei tykkää et miehet ovat heidän kanssaan. Ota sellainen mies joka haluaa elää samalla tavalla kuin sinä.

Vierailija
124/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että joku roikottaisi tyhjää asuntoa, jossa ei koskaan käy. Se on todella kallista ja tuossa on jo vuosi kulunut.

Onko mies siirtänyt kirjat tietämättäsi sinun asuntoosi? Vähintään hän on taatusti vuokrannut sen oman kotinsa eteenpäin jollekin ja tienaa sillä, kun voi vielä asuakin ilmaiseksi luonasi.

Voi olka, ettei sitä miehen omaa asuntoa edes ole, hän on voinut irtisanoa vuokran kokonaan. Ehkä se oli alunperinkin vuokrattu kalustettuna. Tai yksi tuttu mies parikymppisenä oli hankkinut asuntoonsa kaikki huonekalut leasing-sopimuksella huonekalukaupasta! En ole ikinä kuullutkaan ennen, mutta hän teki niin. Pois muuttaessaan pääsi kaikista eroon helposti.

Tämä mies vaikuttaa nyt lokkeilevan kustannuksellasi ja muutenkin hyväksikäyttävältä ja kontrolloivalta. Olisi parasta muuttaa selkeästi erilleen. Jos mies ei sitä tahtoasi kunnioita, hän ei halua sinulle hyvää ja välitä oikeasti.

Vierailija
125/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen asunto miehellä on? Miten kaukana sinun asunnosta? Onko miehellä autoa? Millainen sinun asunto on?

Miksi mies haluaa olla vain sinun luona? Mikä vika omassa kodissa on? Miksi sinä et ole siellä koskaan?

Vierailija
126/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt sulle selvisi, ettet ole sellainen, joka haluaa olla tiiviisti yhdessä toisen kanssa, joten ei ainakaan virallisesti kannata muuttaa yhteen vaan pyydä miestä muuttamaan takaisin asuntoonsa ja voitte tapailla sillä tavalla. Jos miehelle ei käy, niin sitten eroatte. 

Haluan olla tiiviisti yhdessä. Mutta etkö ymmärrä, että olemme yhdessä AIVAN. KOKO. VAPAA-AIKANI.

Herään aamulla: mies herää myös. Yritän tehdä aamutoimia hiljaisuudessa niin mies tulee viereen kuuntelemaan omaa musiikkia koska on koko elämänsä kuunnellut musiikkia aamuisin.

Lähden töihin jossa teen sosiaalista, henkisesti ja fyysisesti rasittavaa työtä 8h kymmenen minuutin kahvitauolla joka sekin kulutetaan niin että työkaverit usein yrittävät puhua työasioista. Mies sillä välin pelaa pleikkaria, katsoo elokuvia ja tekee jonkin verran etätöitä. Ei kahdeksaa tuntia.

Tulen kotiin: mies haluaa kertoa päivästään ja pelistään ja leffastaan. Kyselee minun kuulumisia mutta jos joku ei ollut päivässäni kivaa niin sitä ei saa kertoa koska ei jaksa kuunnella valitusta.

Juomme kahvit yhdessä. Teemme ruokaa yhdessä. Tai sitten minä teen ja mies pelaa vieressä äänet päällä. Katsomme telkkaria yhdessä. Jos lähden kävelylle, mies päättää että hänkin tarvisi liikuntaa kun ei ole koko päivänä käynyt ulkona. Tulee siis mukaan. Yrittää usein tunkea mukaan suihkuunkin, saunassa tietysti käymme yhdessä kun olisi tuhlausta käydä yksin näillä hinnoilla. Nukkumaan menemme samaan aikaan. Nukumme vierekkäin, mies yleensä keskellä sänkyä vieden tilaani sielläkin.

Vietämme siis oikeasti KOKO PÄIVÄN yhdessä. Paitsi sen ajan kun itse olen töissä ja mies tekee tuosta ajasta työtä max 6/9 ja loppuaika on omia juttuja jotka virkistävät häntä.

Olen pyytänyt ainoastaan että olisi joskus tunnin lenkillä tai salilla tai kiertelisi kauppaa ympäri. Siis tunnin. Mutta ei, kun hän voi sen tehdä jo työpäiväni aikana.

Eiköhän kuka tahansa normaali ihminen kyllästy mihin tahansa jota tekee, näkee tai kokee 24/7

"Kyselee minun kuulumisia mutta jos joku ei ollut päivässäni kivaa niin sitä ei saa kertoa koska ei jaksa kuunnella valitusta."

En tiedä tarttuiko joku jo tähän, en ehtinyt lukea pidemmälle, mutta JUOKSE. Tuo sun mieshän on ihan taukki. Minä, minä, minä. Minä kuuntelen musiikkia, kun MINÄ haluan. MINÄ haluan puhua vaan omista jutuista. MINÄ en halua kuunnella kumppanini huolia, koska MINULLE tulee siitä ikävä olo. MINUA ei kiinnosta, mitä tyttöystävälleni kuuluu tai miten hän voi. MINÄ pelaan sitten äänet päällä. MINÄ tulen sinun mukaan, halusit tai et. MINÄ haluan tehdä omia kivoja juttuja.

Nythän homma pelaa miehelle, kun saa sulta huomiota, seksiä ja ruokakuluja puoliksi. Mitä sinä saat vastineeksi? Tämän perusteella et yhtään mitään muuta kuin ajoittain mukavaa aikaa.

RED FLAG, RED FLAG. Tuo on mieslapsi äidin huomissa, ei kumppaniaan kunnioittava tasavertainen mies. Olet jo kertonut mitä haluat, nyt kerrot miehelle sen vaikka huutaen, jos ei muuta. Jos suuttuu = mieslapsi, menkööt kotiin. Jos ei suutu, vaan haluaa tehdä muutoksia ja tekee sen = potentiaalia, pidä se, ainakin vielä toistaiseksi.

Ovimattonaisiin pyyhitään jalat. Älä ole ovimattonainen.

"Kyselee minun kuulumisia mutta jos joku ei ollut päivässäni kivaa niin sitä ei saa kertoa koska ei jaksa kuunnella valitusta."

Mitään muuta syytä sianjättöön ei tarvita kuin tämä.

Vierailija
127/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy siellä miehen vanhan asunnon luona soittamassa ovikelloa/ katsomassa, onko ikkunassa valoa. Kävisin useamman kerran katsomassa siellä. Siellä asuu tasan joku muu.

Vierailija
128/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu harrasti kuulemma kelatukien huijausta niin, että oli kirjoilla asunnossa A, johon sai myös asumistukea, mutta oli ottanut sinne pimeästi alivuokralaisen ja asui itse toisaalla asunnossa B miehen luona.

Vierailija
129/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa heti alettuanne seurustelemaan hän muutti asuntoosi ja vuosi on nyt vierähtänyt. Vai kuinka kauan oikeasti on siellä nyt punkannut?

Vierailija
130/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiedän ihan oma veli on käyttänyt ikänsä naisia toisensa perään hyväksi muuttamalla niiden nurkkiin. Muijaa vaihtoi kun sukkia. Hyvä on valehtelemaan. Esittää menestynyttä naisille, vaikka totuus on se, että elää toisten kustannuksella.

Muutti 42 vuotiaana äidin kotiin, ja kun äiti kuoli, niin sitten vasta meni kihloihin yhden suohirviön kanssa, että on äidin korvike olemassa. Kysyi kerran, voiko muuttaa mun katon alle. Se oli jyrkkä EI.

Kysynkin, onko monesti ap:n mies vaihtanut muijaa. Tiedätkö hänen menneisyyttä?

Vierailija
131/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka hakeutuvat tiiviiseen parisuhteeseen (ja hommaavat jopa lapsia), jos ovat kerran niin omaa aikaa ja rauhaa kaipaavia.

Miksi olet miehen kanssa, joka haluaa olla paljon seurassasi? Onko se mies vain sinun omia tarpeitasi varten ja hänenkö tulisi mukautua sinun oikkuihisi ja tapoihisi ja itse et mukaudu mihinkään? Hommaa sellainen mies, joka ei kaipaa seuraasi niin paljon ja ihan vinkkinä, että kannattaa tehdä etukäteen selväksi tuo suuri oman ajan tarpeesi.

Vierailija
132/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se mies ei päästä ap sinua sen takia ulos yksin, ettet vaan mene tarkastuskäynnille miehen asunnolle.

Onko se kaukana? Ootko käynyt koskaan siellä?

Et suinkaan anna hänen kusta silmääsi?

Vierailija
133/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelle, että menisi kotiinsa viikoksi ja mies alkaa selittää eikö hän tee tarpeeksi töitä sinun luonasi. Tehän puhutte ihan kahdesta eri asiasta sitten. Eihän mies ole edes tajunnut, että sinä tarvitset omaa aikaa, jos hän kotitöistä alkaa puhua ja lähtee ovet paukkuen pois. 

Tämä taitaa olla provo. 

Vierailija
134/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot miehelle, että menisi kotiinsa viikoksi ja mies alkaa selittää eikö hän tee tarpeeksi töitä sinun luonasi. Tehän puhutte ihan kahdesta eri asiasta sitten. Eihän mies ole edes tajunnut, että sinä tarvitset omaa aikaa, jos hän kotitöistä alkaa puhua ja lähtee ovet paukkuen pois. 

Tämä taitaa olla provo. 

En minäkään ymmärrä miksi mies puhuisi viemäreiden puhdistuksesta, jos ongelmana ap:n halu olla yksin välillä. Eri

Vierailija
135/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susiparin (vuorovaikutus)ongelmia.

Vierailija
136/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla provo. 

Juuri sillä lailla manipuloivat valehtelijat toimivat. Kun ap pääsee asiaan ja haluaa keskustella siitä, että mies on asettunut taloksi kuin iilimato, niin mies harhauttaa keskustelun toiseen aiheeseen ja lisäksi vaientaa ap:n hyökkäämällä hänen kimppuunsa ja syyllistämällä. Yksi iso red flag lisää. Mies alkaa vaikuttaa persoonallisuushäiriöiseltä.

Vierailija
137/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.choosingtherapy.com/manipulation-tactics/

Tuossa on lista hyväksikäyttäjien manipulaatiotaktiikoista. Eiköhän ap tunnista siitä monta miehen käytöksestä.

Vierailija
138/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla provo. 

Juuri sillä lailla manipuloivat valehtelijat toimivat. Kun ap pääsee asiaan ja haluaa keskustella siitä, että mies on asettunut taloksi kuin iilimato, niin mies harhauttaa keskustelun toiseen aiheeseen ja lisäksi vaientaa ap:n hyökkäämällä hänen kimppuunsa ja syyllistämällä. Yksi iso red flag lisää. Mies alkaa vaikuttaa persoonallisuushäiriöiseltä.

No nyt ap:n pitää vaan heittää tämä persoonallisuushäiriöinen pihalle ja ongelma ratkaistu ja ap voi kiittää av-palstaa hyvästä neuvosta. 

Vierailija
139/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olo ei tunnu hyvältä, niin ei kai tuollaisessa suhteessa väkisin tarvitse olla. En usko, että teillä on tulevaisuutta muuttaa yhteiseen kotiin. Sinun pitää ajatella sitä tulevaisuuttakin, että haluatko oikeasti asua hänen kanssaan sitten yhteisessä kodissa. Silloinkin hän varmaan tekee niitä etätöitä ja on jatkuvasti kotona. 

Vierailija
140/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota viikonpäivä tai päivät, milloin molemmat ovat omissa asunnoissaan ja sinulla on omaa aikaa.

Kun on etukäteen sovittu, ei tarvitse riidellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi