Miesystävä on aina luonani enkä saa omaa aikaa
Ärsyttää niin julmetusti
Mieshen kanssa oltu yhdessä vuosi ja hän punkkaa luonani lähes joka yö. Silloin tällöin käy kotonaan katsomassa postit ja kastelemassa viherkasvit mutta ei ole yöpynyt siellä kuukausiin. Luonani osallistuu kotitöihin tasavertaisena (patisteltuna ja vähän aikaa sen jälkeen kun olen sanonut että saisi osallistua enemmän) ja maksaa puolet yhteisistä kustannuksista (sähkö, vesi, ruuat yms)
Kaipaisin kuitenkin älyttömästi omaa aikaa. Sitä että saisin olla rauhassa omassa kodissani ja tehdä mitä haluan tai olla tekemättä asioita. Nyt en voi esimerkiksi jättää siivoamatta koska saan valitusta siitä että miksi minä edellisviikolla sanoin että miehen pitää siivota jos itsekään en nyt jaksa niin tehdä. En voi myöskään kutsua ystävää kahville kävelyn jälkeen ilman että soitan ja kysyn että käyhän varmasti, oletko pukeissa. Ei siis sanoisi että en voi kutsua, mutta ärsyttää olla tilivelvollinen silti.
Olen luonnostani muut huomioon ottava, toisin kuin mies joka varmasti luo tämän ongelman. Siinä missä minä automaattisesti kysyn hänenkin mielipidettään, hän ei tajuaisi tehdä samaa. Mutta en vain osaa olla huomioimatta toista joka täällä kuitenkin on. Siksi olen ehdottanut, että mies menisi joskus vaikka viikoksi kotiinsa. Tästä ehdotuksesta alkaakin sitten kamala vinkuminen että eikö hän muka tee tarpeeksi ja vastahan hän maksoi kauppaostokset tai siivosi viemärit tai jotain muuta. Ja lopulta jos hän johonkin lähtee niin lähtee ovet paukkuen ja en voi nauttia siitä omasta ajasta kun olemme riidoissa.
Mitä helvettiä tässä nyt tekisi? Ärsyttää.
Niin ja minä olen päivät töissä 8h + tunti matkoihin, mies tekee sillä välin noin 6h etätöitä ja katsoo elokuvia tai pelaa tuomallaan pleikkarilla loppuajan. Hän siis saa joka arkipäivä omaa aikaa ja tuo on se asia jonka koen eniten epäreiluksi.
.
Kommentit (611)
Vierailija kirjoitti:
No on teillä ongelmat. Minä kun olen luullut että parisuhde perustuu vapaaehtoisuuteen
Nyt ollaankin pakosta avoliitossa.
Ymmärsin, että mies maksaa puolet asumiskuluista. Silloin on outoa, jos teet hänestä pelkän maksumiehen eikä hän saa asua, vaikka maksaa puolet kuluista.
Mieti mitä oiken haluat. Puhu miehen kanssa. Esimerkiksi tuo siivoaminen. Tuntuu pahalta, että siivoat sen vuoksi, kun olet pakottanut miehen siivoamaan. Kodissa pitäisi pystyä puhumaan toisen kanssa ja sopimaan asioista joustavasti. Jos tarvitset omaa aikaa, niin puhu siitä miehen kanssa. Sopikaa aikarajat. Tosin voi olla, ettei mies ymmärrä sitä, mutta ei se voi noinkaan jatkua, kun et pysty olemaan kuin kotonasi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että tekee töitä? Saanut potkut, laittanut asuntonsa pois ja nyt säästää rahaa, kun ei tarvitse omaa asumista maksaa. Postin hakee postista, nykyään ei edes tarvitse paljoa kirjepostia. Miten työpäivän aikana ehtii pelata ja katsoa elokuvia ja sarjoja?
Ap kertoi, että tekee 6 tuntia etätöitä ja sitten pelaa ja katsoo elokuvia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö miestä yhtään haittaa, että ei ole muuta omaa kodissa kuin vaatteet, hygieniatarvikkeita ja työskentelyyn vaativat tavarat?
Mitä muuta tavaraa tarvitsee?
Jos mies vielä pitää omaa asuntoaan, mikä syy on siinä että ei mene sinne välillä?
Onko vuokrannut asunnon eteenpäin alivuokralaiselle jos vuokra-asunto tai ottabut vuokralaisen jos oma? Vai onko asuntoa ollenkaan enää?
Jos ette ole sopineet muuttavanne yhteen niin miksi se ukko siellä koko ajan on?
Vaikuttaa vähän yksinkertaiselta, joten luultavasti joudut selittämään rautalankamallilla hänelle että älä oo täällä koko ajan. Ottaisin varmaan avaimen pois häneltä.
Tule ap kertomaan miten tilanne etenee!
Toivottavasti osaat pitää puolesi ja saat itsenäisen elämäsi omasta kodissasi takaisin.
Taidatte olla aika nuoria?
Seurusteluaikana on hyvä oppia tuntemaan kumppani ennen kuin muuttaa yhteen asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että tekee töitä? Saanut potkut, laittanut asuntonsa pois ja nyt säästää rahaa, kun ei tarvitse omaa asumista maksaa. Postin hakee postista, nykyään ei edes tarvitse paljoa kirjepostia. Miten työpäivän aikana ehtii pelata ja katsoa elokuvia ja sarjoja?
Onkohan tuosta työnteosta mitään konkreettisia todisteita? Tai tienaa liian vähän oman asunnon ylläpitoon. Kuulostaa oudolta, jos vaan roikuttaa asuntoa tyhjän panttina ilman, että edes tukia nostaisi sen avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö miestä yhtään haittaa, että ei ole muuta omaa kodissa kuin vaatteet, hygieniatarvikkeita ja työskentelyyn vaativat tavarat?
No olisihan se hyvä, että kumpikin osallistuisi myös huonekalujen, keittiötarvikkeiden yms kustannuksiin ja valintaan. Nyt vaan loisii toisen kämpässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuosta työnteosta mitään konkreettisia todisteita? Tai tienaa liian vähän oman asunnon ylläpitoon. Kuulostaa oudolta, jos vaan roikuttaa asuntoa tyhjän panttina ilman, että edes tukia nostaisi sen avulla.
Mistä tietää vaikka olisi joku hyväpalkkainen it-mies, jonka ei tarvitse tehdä täyttä päivää ja voi pitää oman asuntonsa varalla kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan miehellä edes enää sitä omaa asuntoa? Mua epäilyttää, että on luopunut siitä tai antanut vuokralle tms.
No ois kai mies tuonut silloin myös kaikki tavaransakin naisen luo, jos omaa asuntoa ei enää olisi?
Kai nyt joka ihmisellä on omat huonekalunsa sun muut ja vaatevarastonsa sekä henkilökohtaiset jutut.
Miksi helveltissä tällä palstalla on kaikkeen aina kaikkeen negatiivinen ja ilkeä lähtökohta?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin, että mies maksaa puolet asumiskuluista. Silloin on outoa, jos teet hänestä pelkän maksumiehen eikä hän saa asua, vaikka maksaa puolet kuluista.
Mieti mitä oiken haluat. Puhu miehen kanssa. Esimerkiksi tuo siivoaminen. Tuntuu pahalta, että siivoat sen vuoksi, kun olet pakottanut miehen siivoamaan. Kodissa pitäisi pystyä puhumaan toisen kanssa ja sopimaan asioista joustavasti. Jos tarvitset omaa aikaa, niin puhu siitä miehen kanssa. Sopikaa aikarajat. Tosin voi olla, ettei mies ymmärrä sitä, mutta ei se voi noinkaan jatkua, kun et pysty olemaan kuin kotonasi.
Ei puhunut mitään vuokran tai vastikkeen puoliksi maksamisesta.
Oletko ajatellut joskus mennä naimisiin ja saada lapsia. Kuulostaa siltä, että et.
Puhu tämä asia miehesi kanssa nopeasti selväksi.
Jos mies ei lähde sun kämpästä kotiinsa, mene sä sen kotiin pariksi päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan miehellä edes enää sitä omaa asuntoa? Mua epäilyttää, että on luopunut siitä tai antanut vuokralle tms.
No ois kai mies tuonut silloin myös kaikki tavaransakin naisen luo, jos omaa asuntoa ei enää olisi?
Kai nyt joka ihmisellä on omat huonekalunsa sun muut ja vaatevarastonsa sekä henkilökohtaiset jutut.
Miksi helveltissä tällä palstalla on kaikkeen aina kaikkeen negatiivinen ja ilkeä lähtökohta?
Kyllä niistä huonekaluista pääsee äkkiä eroon. Kai on vaatteensa ja muun pikkusälän tuonut ap:n luo, kun niitä ei tarvitse hakea omalta asunnolta.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei lähde sun kämpästä kotiinsa, mene sä sen kotiin pariksi päiväksi.
Niin, tässähän oli ap:lle loistava idea. :D
Niin sain kuvan, että ap on pyytänyt osallistumaan kuluihin puoleksi.
Nyt kysynkin, pitääkö se paikkansa, että maksaa todella puolet kaikesta?
Vai maksaako vain silloin tällöin?
Tai maksaa ostokset, kun summa on vaikka 20 euroa ja ap maksaa silloin, kun ostokset maksaa 60 euroa.
Ei silloin maksa puolia ruuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisihan se hyvä, että kumpikin osallistuisi myös huonekalujen, keittiötarvikkeiden yms kustannuksiin ja valintaan. Nyt vaan loisii toisen kämpässä.
No ei kai niitä tarvitse heti uusia, jos ne on jo asunnossa. Vuoden vasta ovat seurustellee ja kuinka kauan tuo mies nyt on siinä asunnossa ollut yhtäjaksoisesti. Ei kai nyt heti ensimmäisestä seurustelupäivästä.
En minä ainakaan suostuisi, että seurustelukumppani vaatisi omia huonekaluja minun asuntooni, kun ei edes virallisesti yhdessä asuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tämä olisi 1. tapaus, jossa auervaara huijaa hyvätahtoista naista.