Miesystävä on aina luonani enkä saa omaa aikaa
Ärsyttää niin julmetusti
Mieshen kanssa oltu yhdessä vuosi ja hän punkkaa luonani lähes joka yö. Silloin tällöin käy kotonaan katsomassa postit ja kastelemassa viherkasvit mutta ei ole yöpynyt siellä kuukausiin. Luonani osallistuu kotitöihin tasavertaisena (patisteltuna ja vähän aikaa sen jälkeen kun olen sanonut että saisi osallistua enemmän) ja maksaa puolet yhteisistä kustannuksista (sähkö, vesi, ruuat yms)
Kaipaisin kuitenkin älyttömästi omaa aikaa. Sitä että saisin olla rauhassa omassa kodissani ja tehdä mitä haluan tai olla tekemättä asioita. Nyt en voi esimerkiksi jättää siivoamatta koska saan valitusta siitä että miksi minä edellisviikolla sanoin että miehen pitää siivota jos itsekään en nyt jaksa niin tehdä. En voi myöskään kutsua ystävää kahville kävelyn jälkeen ilman että soitan ja kysyn että käyhän varmasti, oletko pukeissa. Ei siis sanoisi että en voi kutsua, mutta ärsyttää olla tilivelvollinen silti.
Olen luonnostani muut huomioon ottava, toisin kuin mies joka varmasti luo tämän ongelman. Siinä missä minä automaattisesti kysyn hänenkin mielipidettään, hän ei tajuaisi tehdä samaa. Mutta en vain osaa olla huomioimatta toista joka täällä kuitenkin on. Siksi olen ehdottanut, että mies menisi joskus vaikka viikoksi kotiinsa. Tästä ehdotuksesta alkaakin sitten kamala vinkuminen että eikö hän muka tee tarpeeksi ja vastahan hän maksoi kauppaostokset tai siivosi viemärit tai jotain muuta. Ja lopulta jos hän johonkin lähtee niin lähtee ovet paukkuen ja en voi nauttia siitä omasta ajasta kun olemme riidoissa.
Mitä helvettiä tässä nyt tekisi? Ärsyttää.
Niin ja minä olen päivät töissä 8h + tunti matkoihin, mies tekee sillä välin noin 6h etätöitä ja katsoo elokuvia tai pelaa tuomallaan pleikkarilla loppuajan. Hän siis saa joka arkipäivä omaa aikaa ja tuo on se asia jonka koen eniten epäreiluksi.
.
Kommentit (611)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan taloyhtiölle ilmoitettu säännöllisestä uudesta asukkaasta?
Mitäköhän taloyhtiö sillä tiedolla tekee, kun ei ole virallisesti muuttanut? Jos ei ole vesimittaria, niin sitten toki kahden vesimaksut kuuluu maksaa, mutta muutoin sekin hoituu lopulta tasauslaskulla.
No jos toinen pitää asuntoa vielä työpaikkanaan, niin luulisi kuuluvan. Ap sanoi että mies tekee siellä töitä.
Ootko valmis luopumaan miehen taloudellisesta tuesta?
Vierailija kirjoitti:
Ootko valmis luopumaan miehen taloudellisesta tuesta?
Mistä tuesta? Mieshän maksaa aiheuttamansa kustannukset.
Sanot sille, että nyt sun on aika mennä kotiisi ja pysyä siellä. Jos sillä on avain niin ota pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän taloyhtiö sillä tiedolla tekee, kun ei ole virallisesti muuttanut? Jos ei ole vesimittaria, niin sitten toki kahden vesimaksut kuuluu maksaa, mutta muutoin sekin hoituu lopulta tasauslaskulla.
No jos toinen pitää asuntoa vielä työpaikkanaan, niin luulisi kuuluvan. Ap sanoi että mies tekee siellä töitä.
Mitä tämä vaikuttaa mihinkään? Olen eri ja kysyn koska olen oikeasti kiinnostunut vastauksesta.
Miksi taloyhtiön pitäisi tietää, kuinka moni tekee etätyötä missäkin asunnossa? Meillä niitä tekee molemmat vanhemmat ja aikuinen lapsi joka vielä asuu täällä, eikä ole käynyt mielessäkään ilmoittaa tätä taloyhtiölle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen väliä sillä sitten on? Meinaatko, että isännöitsijällä on rekisteri, johon kirjataan mitä missäkin asunnossa tapahtuu? Onko työteon lisäksi muita asioita, joista pitää ilmoittaa?
Jätä se vikisevä sika. Ja opettele jämäkämmäksi.
Sano uusi poikaystävä tulee käymmän viikoksi tänne tai vastaava äiti ja isä,kun niideen kylppäri remontoidaan,ovat ainakin 1-2kk.Joten sinun pitää olla pois täältä se aika.
Sano suoraan ja ystävällisesti että et ole valmis noin tiiviiseen yhdessä oloon.
Perustele yksinolon tarpeellasi, sopikaa vaikka muutama päivä viikossa yhdessä asumiselle.
Nyt jämäkkyyttä, ei sinun ole pakko suostua tuohon.
Mä en suostuisi tuollaiseen, ja laittaisin miehen nyt ihan suoriltaan ulos. Sanoisin, että kaipaan nyt hieman omaa aikaa, ja kehottaisin miestä siirtymään tavaroineen muualle. En todellakaan soittaisi ja kysyisi käykö, että kaverit tulee käymään, vaan toi olisi jo se varoitusmerkki, että nyt riittää.
Nyt kannattaa selvittää kunnolla, mitä ylipäätään edes haluat tuon miehen kanssa. Varsinkin ennen sitä, kun sen kanssa lisäännyt - vahingossa tai tahallaan. Koska sitten asiat ovat monin kerroin monimutkaisempia.
Vaikuttaa hankalalta. Jos ei omassa kodissaan saa olla levollisesti niin jotain on pielessä. Ehkä olisi syytä keskustella asioista ja ottaa esille ne asiat mitä haluaisit. Tämä voi olla mahdollista sovittaa yhteen miehen sinulla asumisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kommentti! Kuulin, että meidän taloyhtiössä, (sijoitus-?) asunnossa asui kirjojen mukaan yksi ihminen: vesilasku oli per asukas. Isännöitsijä laittoi ilmoituksen, että jos asunnossa asuu kaksi, niin se on ilmoitettava (=vesilasku ×2). Kuulemma olivat suuttuneet ja muuttaneet pois.
Nykyäänhän se menee kulutuksen mukaan.
erityisherkkien ei pitäisi pariutua. siitä seuraa vain riitoja ja pahaa oloa.
Anna miehelle lupa käydä vieraissa, ei varmasti notku emää kotona sen jälkeen.
ei ihme, että suomi on täynnä sossuntuilla eläviä yh-mammoja, kun eivät kykene elämään parisuhteessa
Pyydä avaimet pois keskustelun jälkeen.
Kyläilyt sovitusti jatkossa.
Äläkä arkaile kaverin suuttumista ja kitinää, sinun koti, elämä ja hyvinvointi!