Miksi visa electron on nolo aikuisella?
Kommentit (110)
Eipä ole enää electronia, se on visa debit nykyään 😁
Vierailija kirjoitti:
Eihän mastercard kerro muuta kuin, että joskus on ollut töissä ja luottotiedot kunnossa. Olen nyt taas opiskelija, mutta mastercard myönnettiin silloin kun olin välissä töissä. Köyhä olen.
Mutta sen puuttuminen ei kerro, ettei olisi. Pankkihan näitä ehdottelee, muttei tarvitse ottaa. Kannattaisi miettiä, miksi haluavat, että ihmiset käyttävät luottoa? Niin, eivät hyvää hyvyyttään. Jos haluaisivat vain auttaa ihmisiä, lainaturvat olisivat ilmaisia. Nyt halutaan myydä kaikenlaista, jotta tuottoa pystytään tekemään. Ja höpöt maksaa, sen sijaan että säästäisivät ne rahat varautumiseen. Aikuiset ihmiset tarvitsevat ulkoisen talousneuvojan ja ovat muka niin tilanteen tasalla =mulle on myönnetty luottoa (koska en osaa hallita talouttani realistisesti).
Tuoteturvan vuoksi mulla on luottokortti tiettyihin hankintoihin, mutta se ei asu lompakossa.
Aha, taas tämä Elektron trollailu vaikka kortti poistuu pian käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Visa Electon oli varmasti turvallisin kortti, koska sitä ei voinut käyttää ilman saldotarkistusta. Tosin oli kallis pankeille, kun jokainen limuosto vaati tarkistuksen.
Esim. Etelä-Amerissa oli hyvä, kun sillä sai nostaa rahaa Visa-automaateista jne.
Persaukisilla on aina luottokortti mukana.
Persaukiset eivät saa luottokorttia Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se "lasten" pankkikortti siinä mielessä, ettei tiliä voi ylittää.
On minullakin käytössä edelleen kun on vaan jäänyt --> en ole jaksanut vaihtaa pankkikorttiin, pääpankista on myös luottokortti.
Lisäksi on S-pankin kautta pankki- ja luottokortti, mutta ensimmäinen vai;n bonuskortti käytössä (en maksa silöä koskaan) ja luottokortti vain matkoilla varakorttina.
Ruokakaupassa ym. ihan sama millä maksan (=electronilla) mutta sen verran "häpeän" tuota että esim. työkaverien kanssa syömässä ollessa tmv. maksan käteisellä/luottokortilla.
Häpeät?! Minulla on ihan tavallinen pankkikortti. On rahaa, en tarvi luottoa.
Oletuksena PANKEILLA on se, ettei kaikille voi ns. myöntää tavallisia pankki-/luottokortteja, ja heitä varten on sitten tuo Electron.
Jos ns. normaali aikuinen vaihtaa vaikka pankkia, niin ei mikään pankki tarjoa Electronia vaan pankki-/luottokortin. Käytännössä siis Elektroneja on käytössä lapsilla/luottotiedottomilla ymv.
Monella pankilla ei ole mitään elektronia tarjottavana koska sen käyttö loppuu vuoteen 2024 mennessä.
Sen takia kaikki saavat Debit kortin ja luottokortin saa erikseen.
Mulla on Visa electron enkä kyllä ymmärrä mitä noloa siinä on. Käyttötilillä on tällä hetkellä 600 euroa, varakassassa toista tonnia ja varsinaisella säästötilillä 41.000. Ja kaikki velat maksettu mökkiä myöten. Jos tarvitsen rahaa, siirrän muilta tileiltä käyttötilille- ja kännykällähän on pankkisovellus, eli se käy nopeasti.
On mulla normi luotto-Visakin, 2012 otettu, pankki lähettää uuden aina kun vanhenee, vaan ikinä en ole tarvinnut. Ainoa käyttötarkoitusajatus on että se on mukana matkoilla, jos tulee joku tilanne, että lennot vaikka kusee ja pitäisi päästä kotiin tai maksaa kalliille lääkärille. Mutta eikös Visa electron toimi siinäkin......senkun siirtää rahaa tililtä toiselle.....ja jatkuva matkavakuutus on olemassa.
N52v
Itse ainakin häpeäisin muna pystyssä ellen käyttäisi kallista ja näyttävää luottokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Niinkään tuossa kortista itsestään ei ole kysymys, ihan sama mikä läpykkä se on, mutta visa elektron on kuitenkin merkki kyvyttömyydestä hankkia aikuisen pankki/ luotto yhdistelmä kortti ja se taas voi olla... no kuka mitäkin nolona pitää. Uskaltaisin lyödä melko isosti vetoa visalla maksavasta, ettei hän omista juuri mitään ja asuu vuokralla. Siinäkään ei ole mitään noloa, mutta kai joku sitä nolona pitää.
Mikä ihmeen merkki kyvyttömyydestä jonkun kortin käyttäminen voi olla? Ihminen ei välttämättä halua tai tarvitse muita kortteja. Itselläni on Elektronin lisäksi luottokortti, mutta käytän sitä vain tilanteissa joissa ei ole muuta vaihtoehtoa. Tilillä on aina rahaa niin että luotolla ei tarvitse ostaa sen takia.
Mulla 2kpl luottokorttia molemmissa 5000€ luottoraja. Olen pitkäaikaistyötön, tulot muutama dona vuodessa. Kun kortit on kerran saanut niitä ei menetä jollei hölmöile niiden kanssa. Pankki lähettää vanhentuneiden tilalle uudet kortit, nykyisistä tuloista viis.
Ai se Visa Elektron? Riittäisi minulle hyvin enkä häpeäisi sen käyttöä yhtään.
Ehkä se olisi nolo jos olisi ainoa kortti. Itselläni on lisäksi Stockmannin Master card.