Miksi visa electron on nolo aikuisella?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Persaukisilla on aina luottokortti mukana.
Yleinen, mahdollisesti tahallinenkin väärinkäsitys.
Olen ollut persaukinen ja yksi ärsyttävimmistä asioista persaukisuudessa oli se, että persaukisille nimenomaan ei anneta luottokorttia.
Netistä saa kaikenlaista tarpeellista halvemmalla, mutta silloin siihen tarvittiin luottokortti. Rikkaat sai halvemmalla, köyhien piti joko maksaa enemmän tai olla ilman. Minusta se oli todella takapyllystä.
Olen välillä persaukinen mutta säännöllisin väliajoin putoaa joku perintö. Tulot ovat siis vaihdelleet paljonkin mutta sen olen huomannut, että kaikella on tapana mennä. On turvallisinta luottaa käteiseen.
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse luottokortteja, koska ei tarvitse elää velaksi.
Maksuvarmuuden kannalta debit on parempi kuin electron, debitiä kun voi käyttää ilman pankkiyhteyttäkin. Luottokortteja taas myönnetään lähinnä sellaisille, joiden ei tarvitse elää velaksi.
Mihin sitä luottokorttia sitten niin välttämättä tarvii?
Mulla on miljonääri kaveri kellä on vaan electron.. joskus kysyin miks ei oo luottokorttia niin vastas et ne on köyhille. Kädessä kun on 80k€ Rolex ja taskussa aina 5000€ minimi niin pärjää ihan hyvin
Huvittavaa kun jotkut ajattelee electronin olevan vain luottotiedottomien kortti. No en kyllä ollut luottotiedoton kun kortin otin. :D Ihan olen kokopäiväisessä työssä enkä mikään juoppo, narkkari, luottotiedoton tms.
Ihmisten ennakkoluulot ja harhakäsitykset on kyllä joskus melko huvittavia.
Vierailija kirjoitti:
Hotellia ei kuulemma voi varata ilman luottokorttia. Itsellä se on kyllä onnistunut ainakin Italiassa, Ruotsissa, Virossa, Espanjassa ja Iso-Britanniassa.
Vierailija kirjoitti:
Varaan ja maksan matkat luottokortilla,saa rahansa takaisin jos jotain häikkää käy.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillisimmin siihen, että sillä maksetaan lomamatkoja tai nettiostoksia. Tällöin rahansa saa varmemmin takaisin, jos vaikka matkanjärjestäjä menee konkurssiin, tai verkkokauppaostos jää tulematta. Ulkomailla sitä saatetaan vaatia vakuudeksi autoa vuokratessa tai hotelliin kirjautuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotellia ei kuulemma voi varata ilman luottokorttia. Itsellä se on kyllä onnistunut ainakin Italiassa, Ruotsissa, Virossa, Espanjassa ja Iso-Britanniassa.
Kyllä voi.
Jos hotellissa olisi jostain syystä niin paskat varausvaihtoehdot, niin onneksi aina voisi vaihtaa hotellia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä enää edes myönnetä.
Mitä sekoilet? Tottakai myönnetään.
Sulla on huonosti asiat, jos et ole onnistunut saamaan sitä.
Mitään noloa ei kortissa ole. Ihan paras. Rahat ovat minun ja kortti on minun. Rahaa on niin paljon, että mitään luottoja en kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi.
Jos hotellissa olisi jostain syystä niin paskat varausvaihtoehdot, niin onneksi aina voisi vaihtaa hotellia.
No sehän mun pointti olikin, että kyllä mulla on onnistunut hotellin varaaminen ilman luottokorttia.
Itsellä kahdesta pankista Visa, sitten Mastercard ja Visa Electron neljännestä pankista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillisimmin siihen, että sillä maksetaan lomamatkoja tai nettiostoksia. Tällöin rahansa saa varmemmin takaisin, jos vaikka matkanjärjestäjä menee konkurssiin, tai verkkokauppaostos jää tulematta. Ulkomailla sitä saatetaan vaatia vakuudeksi autoa vuokratessa tai hotelliin kirjautuessa.
Nähtävästi en sitten tarvi luottokorttia, koska en käy matkoilla millä olisi matkanjärjestäjä. Enkä juuri tilaa tavaroita netistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään noloa ei kortissa ole. Ihan paras. Rahat ovat minun ja kortti on minun. Rahaa on niin paljon, että mitään luottoja en kaipaa.
Mikä pankki myöntää vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi.
Jos hotellissa olisi jostain syystä niin paskat varausvaihtoehdot, niin onneksi aina voisi vaihtaa hotellia.No sehän mun pointti olikin, että kyllä mulla on onnistunut hotellin varaaminen ilman luottokorttia.
Jossain onnistuu, jossain ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nähtävästi en sitten tarvi luottokorttia, koska en käy matkoilla millä olisi matkanjärjestäjä. Enkä juuri tilaa tavaroita netistäkään.
Matkanjärjestäjä voi olla tässä yhteydessä vaikka lentoyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pankki myöntää vielä?
Siis nimihän siinä vaan vaihtuu, ominaisuudet on ihan samat, ainakin Nordealla. Ei mitään muutosta entiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Visa Electron on työttömien, lasten ja maksuhäiriöisten maksukortti. Kukaan asiansa hoitava aikuinen ei sellaista käytä.
Mä käyttäisin, mutta kun ei sitä saa enää.
No mutta sinä oletkin juoppo.
Electron poistuu kokonaan käytöstä. Niitä ei siis myönnetä enää kenellekään.