Miksi visa electron on nolo aikuisella?
Kommentit (110)
Venää voittaa vai zele saa murhatuksi 100 miljoonaa ihmistä?
Vaikkaan ensimmäistä ;-)
Minulla on pelkkä debit-kortti tilille, mihin tulee palkat ja mikä on pääasiallinen käyttötili.
Miksi tämä olisi noloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se "lasten" pankkikortti siinä mielessä, ettei tiliä voi ylittää.
On minullakin käytössä edelleen kun on vaan jäänyt --> en ole jaksanut vaihtaa pankkikorttiin, pääpankista on myös luottokortti.
Lisäksi on S-pankin kautta pankki- ja luottokortti, mutta ensimmäinen vai;n bonuskortti käytössä (en maksa silöä koskaan) ja luottokortti vain matkoilla varakorttina.
Ruokakaupassa ym. ihan sama millä maksan (=electronilla) mutta sen verran "häpeän" tuota että esim. työkaverien kanssa syömässä ollessa tmv. maksan käteisellä/luottokortilla.
Häpeät?! Minulla on ihan tavallinen pankkikortti. On rahaa, en tarvi luottoa.
Oletuksena PANKEILLA on se, ettei kaikille voi ns. myöntää tavallisia pankki-/luottokortteja, ja heitä varten on sitten tuo Electron.
Jos ns. normaali aikuinen vaihtaa vaikka pankkia, niin ei mikään pankki tarjoa Electronia vaan pankki-/luottokortin. Käytännössä siis Elektroneja on käytössä lapsilla/luottotiedottomilla ymv.
En ole kumpaakaan. Mitäs nyt?
En tarvitse luottokortteja, koska ei tarvitse elää velaksi.
Vierailija kirjoitti:
Visa Electron on työttömien, lasten ja maksuhäiriöisten maksukortti. Kukaan asiansa hoitava aikuinen ei sellaista käytä.
Mulla on electron. Eikä ainutta luotto korttia.
Mulla on myös vakituinen työ 6000€/kk ansiot.
Omakotitalo ja kesä mökki.
Miks hitossa mulla pitäisi olla joku ns luottokortti?
Mulla on rahaa, joten en tarvitse luottoa. Siksi debit-kortti.
Minulla on luottokortti mutta en elä velaksi. Luototon kortti kertoo omistajan olevan laitapuolen kulkija, jolla on luottotiedot perseellään. Perinteisesti juoppo.
Visa electronien korttien valmistus ja tukeminen lakkaa ensi vuonna. Käytännössä kortti on sama kuin mikä tahansa debit kortti.
Ainoa ero on se että Visa electron tarkistaa tilin katteen jokaisesta ostosta, kun taas debitillä reaaliaikainen tarkastus tapahtuu yleensä yli 50e ostoksista.
Ennen Mastercard sopimusta suurin osa pankeista jakoi Visa kortteja.
Se on nykyisin Debit-kortti
Muuta en tule hankkimaan, vaikka pankki tyrkyttää luottokorttia. On luottotiedot kunnossa ja säännölliset tulot.
VaahtoVasara kirjoitti:
Ainoastaan juopoilla ja narkeilla täysikäisillä oli electron.
Osoitus kyvyttömyydestä raha-asioiden hallinnointiin.
Jag hade tidigare allehanda Gold och Platinum kort. Det var fint då.
Idag använder jag genomgående ett kort som är av samma klass som Visa Electron (kommer inte ihåg vad det heter). Utöver det har man ett annat likadant och ett Visa kreditkort som man endast använder vid sådana köp som är osäkra.
Från firmans sida har man Mastercard Gold, men det är bara för företagsutgifter och resor då den innehåller reseförsäkring. Ett bränsle kort finns utöver det och det fungerar lyckligtvis i flera länder, även i Finland..
För den som har sin ekonomi i skick är Visa Electron och cash melodin.
Vierailija kirjoitti:
Visa Electron on työttömien, lasten ja maksuhäiriöisten maksukortti. Kukaan asiansa hoitava aikuinen ei sellaista käytä.
Mulla on Nordean Visa Electron vielä syksyyn asti jolloin se vaihtuu joksikin muuksi,myös Mastercard+S-pankin kortti löytyy. Enkä todellakaan ole koskaan ollut työtön,narkkari tai maksuhäiriöinen. Ikäni tein töitä ja nyt ollut vuoden vanhuuseläkkeellä.
Mä olen päinvastaisella linjalla. Electron tarkoittaa, että tilillä on katetta, siis rahaa.
Esim. Kaveri , kun maksaa ihme pankin luotolla, niin olen huolissaan? Montako vippiä hänellä taas onkaan.
Itsellä Mastercard debit, luottoraja 200 €, joka ei kyllä koskaan ylity, sillä tarvittaessa siirrän varatililtä rahaa. En haluaisi maksella seuraavassa kuussa edellisen kuun maksuja.
Vierailija kirjoitti:
Moni alaikäisenä electronin saanut ei ole jaksanut nähdä vaivaa sen vaihtamiseksi debit-korttiin.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se "lasten" pankkikortti siinä mielessä, ettei tiliä voi ylittää.
On minullakin käytössä edelleen kun on vaan jäänyt --> en ole jaksanut vaihtaa pankkikorttiin, pääpankista on myös luottokortti.
Lisäksi on S-pankin kautta pankki- ja luottokortti, mutta ensimmäinen vai;n bonuskortti käytössä (en maksa silöä koskaan) ja luottokortti vain matkoilla varakorttina.
Ruokakaupassa ym. ihan sama millä maksan (=electronilla) mutta sen verran "häpeän" tuota että esim. työkaverien kanssa syömässä ollessa tmv. maksan käteisellä/luottokortilla.
Toivon mukaan kukaan ei ole maksutapahtuman aikana niin lähellä, että erottaisi lukeeko kortissa Visan logon alla debit vai electron.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on luottokortti mutta en elä velaksi. Luototon kortti kertoo omistajan olevan laitapuolen kulkija, jolla on luottotiedot perseellään. Perinteisesti juoppo.
Moikka! Mulla palkka 7000 e/kk. Käytän luotottomia kortteja. Omaisuus yli miljoona euroa. Asun yksin yli 300 neliön omakotitalossa lähellä Suomen suosituimman kaupungin keskustaa. Lapset on tehtynä mutta muijaa en jaksanu kattella. Joskus otan saunaoluet tai lasillisen skumppaa. Että sellainen laitapuolen kulkija olen. Älä eksy reitilleni, koska sinua en ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Nordean Visa Electron vielä syksyyn asti jolloin se vaihtuu joksikin muuksi,myös Mastercard+S-pankin kortti löytyy. Enkä todellakaan ole koskaan ollut työtön,narkkari tai maksuhäiriöinen. Ikäni tein töitä ja nyt ollut vuoden vanhuuseläkkeellä.
Lopettaako Nordea se kortin? Mikä voi olla syy?
Oletuksena PANKEILLA on se, ettei kaikille voi ns. myöntää tavallisia pankki-/luottokortteja, ja heitä varten on sitten tuo Electron.
Jos ns. normaali aikuinen vaihtaa vaikka pankkia, niin ei mikään pankki tarjoa Electronia vaan pankki-/luottokortin. Käytännössä siis Elektroneja on käytössä lapsilla/luottotiedottomilla ymv.