Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi visa electron on nolo aikuisella?

Vierailija
18.02.2023 |

Niin?

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VaahtoVasara kirjoitti:

Ainoastaan juopoilla ja narkeilla täysikäisillä oli electron. 

Osoitus kyvyttömyydestä raha-asioiden hallinnointiin.

En ollut juoppo enkä narkki enkö kyvytön hoitamaan raha-asioita kun minulle kyseinen kortti oli

Vierailija
82/110 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä electron ja en oo muuta saanutkaan pankista. Olen ollut myös työelämässä eikä ne silloinkaan myöntäneet luottokorttia vaikka nuhteettomasti raha asiat hoitanut ja olisin tarvinnut korttia ulkomaan ostoihin. Noh, eihän ne köyhille myönnäkään mutta harmitti silloin aikanaan. Nyt minulla myös bank norwegianin kortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Visa Electron on työttömien, lasten ja maksuhäiriöisten maksukortti. Kukaan asiansa hoitava aikuinen ei sellaista käytä.

Pötyä. Minulla ainakin on se ja takana on 30 vuoden työura. Maksuhäiriöitä ei ole koskaan ollut. Palkka ei ollut huimaava, joten olen halunnut varoa yletöntä velkaantumista. Olen kuullut, että electron-korttia ei enää myönnetä. Harmi. Jotkut liikkeet panttaavat ostotapahtumia tosi kauan ja veloittavat rahat jopa 12 päivää ostotapahtuman jälkeen. Visa electronilla ei tullut yllätyksiä.

Jos hallitsee rahankäyttönsä, niin ei pitäisi olla ongelma että tulevat maksut näkyy katevarauksina.

Vierailija
84/110 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä luen 😅 mulla on ollut koko ikäni, tai siis niin kauan kuin maksukortin olen omistanut, visa electron, enkä ole koskaan kuullut että se olis jotenkin nolo. Electron on toiminut hyvin enkä ole kokenut tarvetta vaihtaa. Luottokortit ei ole koskaan kiinnostaneet. Ja ikää melkein 40v. On täällä ongelmat taas 😅 Samaa rahaa siellä tilillä on ku muidenkin korttien kanssa olis.

Vierailija
85/110 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka väittää, että se on nolo? Olen käyttänyt sitä siitä asti kun sen psystyin saamaan, enkä ole koskaan kuullut kommentteja.

Vierailija
86/110 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että minulla on tilillä enemmän rahaa kuin suurimmalla osalla luottokortin omistajista.

Vierailija
87/110 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Visa Electron on työttömien, lasten ja maksuhäiriöisten maksukortti. Kukaan asiansa hoitava aikuinen ei sellaista käytä.

Tervetuloa pois sieltä pussin perältä Suomesta katsomaan, kuinka maailmalla käytetään Visa Electronia.

Vierailija
88/110 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se raha siellä tilillä lisäänny niin yhtään, vaikka omistaisi monta luottokorttia.

Vierailija
89/110 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Visa Electronia niin kauan kuin se on voimassa. Aivan sama mitä muut ajattelevat. Olisi eläminen mennyt hukkaan, jos ei seisoisi jo omilla jaloilla.

Vierailija
90/110 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainkaan nolo, helpottaa rahankulutuksen seuraamista eteenkin yhteistiliä käytettäessä.

Aikanaan ei yhteiskäytössä olevalle tilille edes saanut muita kuin electronin ja sitten se muutettiin nykyiseksi Debit kortiksi.

Yhteistilillä pysyy omat tilitapahtumat selkeämpinä kun omalle tilillä on lähinnä sisään tulevat rahat, omat laskut ja yksittäisiä siirtoja yhteistilille sekä varastoon. Yhteiseltä sitten kaikki yhteislaskut ja korttimaksut, joilla maksetaan yhteistä elämistä.

Vierailija
91/110 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyttäätkö ap random ihmisten kortteja? Ei ole kaikki inkkarit kanootissa sinulla.

Vierailija
92/110 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis luottokortti, siis lainakortti, siis velkakortti?

Mistä lähtien se, ettei osta velaksi, on ollut noloa?

Vierailija
93/110 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä electron ja en oo muuta saanutkaan pankista. Olen ollut myös työelämässä eikä ne silloinkaan myöntäneet luottokorttia vaikka nuhteettomasti raha asiat hoitanut ja olisin tarvinnut korttia ulkomaan ostoihin. Noh, eihän ne köyhille myönnäkään mutta harmitti silloin aikanaan. Nyt minulla myös bank norwegianin kortti.

Aika erikoista, ettei asiansa hoitava työssäkäyvä muka saisi luottokorttia? Minulle luottokorttia yritettiin tyrkyttää silloinkin kun olin vielä opiskelija.

Vierailija
94/110 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse luottokortteja, koska ei tarvitse elää velaksi.

Minä käytän luottokorttia, mutta en ole koskaan mitään korkoja maksanut. Matkat ja nettiostokset kannattaa ostaa luottokortilla turvallisuuden takia. 

Vierailija
95/110 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se paljon hienompaa ja aikuisempaa tuskailla aina sen luottokorttilaskun kanssa ja ihmetellä, miten ei taaskaan jäänyt rahaa ja taas pitää käyttää luottokorttia, kuin maksaa tarpeelliset ostoksensa ihan vaan tylsästi tililtä, mihin jääkin vielä rahaa.

Vierailija
96/110 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se paljon hienompaa ja aikuisempaa tuskailla aina sen luottokorttilaskun kanssa ja ihmetellä, miten ei taaskaan jäänyt rahaa ja taas pitää käyttää luottokorttia, kuin maksaa tarpeelliset ostoksensa ihan vaan tylsästi tililtä, mihin jääkin vielä rahaa.

En minä mitään tuskaile. Summa menee automattisesti tililtä kerran kuukaudessa, jos nyt olen jotain netistä tilannut tai matkan ostanut. 

Eri

Vierailija
97/110 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sitä luottokorttia sitten niin välttämättä tarvii?

Tyypillisimmin siihen, että sillä maksetaan lomamatkoja tai nettiostoksia. Tällöin rahansa saa varmemmin takaisin, jos vaikka matkanjärjestäjä menee konkurssiin, tai verkkokauppaostos jää tulematta. Ulkomailla sitä saatetaan vaatia vakuudeksi autoa vuokratessa tai hotelliin kirjautuessa.

Nähtävästi en sitten tarvi luottokorttia, koska en käy matkoilla millä olisi matkanjärjestäjä. Enkä juuri tilaa tavaroita netistäkään.

Matkanjärjestäjä voi olla tässä yhteydessä vaikka lentoyhtiö.

Onneksi voi käyttää luotettavampia lentoyhtiöitä, mitkä ei ihan noin vaan konkurssiin mene niin, että lento peruuntuisi sen vuoksi.

Kaverilla on matkavakuutus luottokortissa ja hänen lapsensa sairastuessa vakavasti sai lentorahat takaisin helposti. 

Vierailija
98/110 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä mitään tuskaile. Summa menee automattisesti tililtä kerran kuukaudessa, jos nyt olen jotain netistä tilannut tai matkan ostanut. 

Eri

Miksi se on hienompaa, että se raha menee vasta myöhemmin eikä samantien?

Vierailija
99/110 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkään tuossa kortista itsestään ei ole kysymys, ihan sama mikä läpykkä se on, mutta visa elektron on kuitenkin merkki kyvyttömyydestä hankkia aikuisen pankki/ luotto yhdistelmä kortti ja se taas voi  olla... no kuka mitäkin nolona pitää.  Uskaltaisin lyödä melko isosti vetoa visalla maksavasta, ettei hän omista juuri mitään ja asuu vuokralla. Siinäkään ei ole mitään noloa, mutta kai joku sitä nolona pitää.

Vierailija
100/110 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset välittää niin paljon toisten  mielipiteistä ja mielikuvista?

Itseäni ei ole koskaan voinut vähempää kiinnostaa, mitä mieltä joku on jostain minuun liittyvästä asiasta, oli se sitten vaatteet tai vaikka se Visa Electron.