Miksi jotkut ihmiset meikkaavat
Kommentit (134)
Meikkaan koska olen esteetikko, samasta syystä panostan pukeutumiseen ja sisustukseenkin. Haluan sekä itseni että kotini olevan mahdollisimman kauniita omasta mielestäni.
Meikki yleensäkin vain tekee sinusta epäaidon/teollisen oloisen. En tajua miksi ihmiset ei voi olla sellaisia kuin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaahan se on. Halutaan näyttää muka hyviltä toisten silmissä. No kun tulee ikää ja viisautta niin ei kiinnosta. Pysyy muuten nuoremman näköisenä kun ei laita pakkeleita naamaansa. Vain perusvoidetta. Luonnollinen puhdas ihminen on kaunis.
Jaa, paljonkohan sitä ikää ja viisautta vielä tarvitaan, että osaisin olla meikkaamatta. Sitä odotellessa.. :D
Olen 50-vuotias akateemisesti koulutettu, ansiokkaan työuran tehnyt ja ammatissani arvostettu nainen. Silti tykkään laittautua (meikkaaminen mukaan lukien) ja nautin miesten huomiosta.
Mitäs jos vain tunnustettaisiin, että ihmiset ovat erilaisia, arvostavat ja pitävät eri asioista? Ja se on ihan ok.
Niinpä, kaikki nauttivat niin eri asioista.
Johtaako tuo miesten huomio sitten johonkin merkitykselliseen?
No, minulle tuottaa tiettyä mielihyvää, että saan ihailevien katseiden / kommenttien kautta tuntea olevani kaunis. Koko elämäni ei sen ympärillä toki pyöri. Perhe, merkityksellinen työ ja tärkeät harrastukset ovat toki enemmän keskeisessä osassa elämääni, mutta tuokin on osa minua enkä sitä häpeä.
Ai siltikin vaikka kaunis et ole sinä vaan se kemikaali?
Kemikaaleja ei ole pelkästään meikeissä. Niitä on shampoissa, saippuoissa, deoderanteissa, partavesissä, hammastahnoissa, kosteusvoiteissa jne. jne.
Ja kaikki nuo edellämainitut ovat viimekädessä täysin turhia. Miksi vain meikit siis nostettu tikun nokkaan??
Meikit on turhia, jopa haitallisia.
Nuo pesuaineet ovat tarpeellisia ja hyödyllisiä. Kosteus/perusvoiteella korvataan tarvittaessa puuttuvaa kosteutta. Näitä käytetään jopa eläimillä, toisin kuin meikkejä.
Deodorantti ja hajuvesi ovat turhakkeita.Pesuaineet eivät itseasiassa ole tarpeellisia, eikä edes hyödyllisiä. Monille esimerkiksi atooppisen ihon omaaville pesuaineet ovat ainoastaan haitallisia ja sellaiset ihmiset pesevätkin itsensä lähinnä vedellä. Jotain mietoa, hajusteetonta saippuaa voi vähän ehkä vähän käyttää. Kosteusvoiteet taas estävät ehkä ihon hilseilyä, mutta onko ihon hilseily itsessään haitallista? Ei taida olla.
Höpöhöpö. Atoopikoillekin on omat pesuaineensa, etkö sitä tiennyt?
Pelkkä vesi ei riitä siivoukseen eikä ihonpuhdistukseen kaupunkioloissa.
Itse käytän kasvopyyhkeitä, en vettä lainkaan.
Ihovoiteilla on sijalla, sitä et voi kiistää. Kuiva iho tarvitsee jonkinlaista lisäbuustia ettei kiristäisi. Kovettumia voi pehmentää ihovoiteella. Paras esimerkki on lautumien ehkäisy vuodepotilailla.
Olen atoopikko ja tiedän varsin hyvin. Tiedän myös että saippuat kuivattavat ihoa ja sitä kuivumista tarvitsee sitten kompensoida kosteusvoiteella. Kyseessä on ihmisen ihan itsensä itselleen luoma kemikaalikehä.
Vierailija kirjoitti:
Meikkaan koska olen esteetikko, samasta syystä panostan pukeutumiseen ja sisustukseenkin. Haluan sekä itseni että kotini olevan mahdollisimman kauniita omasta mielestäni.
Juuri näin. En ymmärrä ihmisiä joilla on jotain nokankoputtamista tuohon mitä kirjoitit.
Vierailija kirjoitti:
Minä meikkaan koska rakastan leikitellä erilaisilla "lookeilla" ja meikkaaminen on nopea, helppo ja poispestävä keino ilmaista itseään ja kulloistakin fiilistään. Voin hyvin ollaa meikkaamattakin mutten tiedä miksi olisin, koska meikkaaminen on kiireiselle uraäidille sitä kullanarvoista omaa aikaa.
Ei tule mieleen kuin yksi tuntemani nainen joka ei meikkaa ikinä, mutta mulle ihan sama mitä kukin tekee tai on tekemättä.
Olen siis luonnonkauniina uniikki lumihiutale. En myöskään parittele tai sikiä toisin kuin 4/5 naisista, ja heihin on laskettu mukaan lapsia haluavat lapsettomat. Velat ovat siis uniikkeja lumihiutaleita myös näin liikakansoitusaikana.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette meikkaa laitatteko kuitenkin esim hiuksia vai annatteko vaan olla luonnontilassa?
Entäs pukeutuminen? Mikä tahansa halatti kelpaa? Vai mietitteko esim mikä näyttää päällänne parhaalta ja että vaatteiden tyyli ja värit on yhteensopivia?
Tämä. Ulkonäön takia jotkut eivät halua olla omalla naamallaan.
Vierailija kirjoitti:
Meikki yleensäkin vain tekee sinusta epäaidon/teollisen oloisen. En tajua miksi ihmiset ei voi olla sellaisia kuin ovat.
Ja luultavasti et edes erota meikkaamatonta meikatusta, niin epäaitoa ja teollista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet eivät meikkaa? Syytä olisi, mutta kun ne eivät viitsi.
Jotkut haluaisivat, mutta ryhmäpaine tai pelko siitä, että näyttää meikatulta. Eihän miehet edes erota onko naisella meikkiä, jos ei ole huulipunaa tai tekoripsiä. Joten pitävät vain överiä meikkaamista meikattuna.
On muuten huvittavaa kuinka välillä jopa nainen jolla itsellä meikkiä on ihmetellyt "täydellistä ihoani" ja ollut ihan ihmeissään kun olen sanonut että meikki kaunistaa, että jos ei ole värikästä huulipunaa tai smoky eyes -silmämeikkiä niin jopa sellaiset ihmiset jotka itse meikkaavat eivät välttämättä huomaa luonnollista meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet eivät meikkaa? Syytä olisi, mutta kun ne eivät viitsi.
Jotkut haluaisivat, mutta ryhmäpaine tai pelko siitä, että näyttää meikatulta. Eihän miehet edes erota onko naisella meikkiä, jos ei ole huulipunaa tai tekoripsiä. Joten pitävät vain överiä meikkaamista meikattuna.
On muuten huvittavaa kuinka välillä jopa nainen jolla itsellä meikkiä on ihmetellyt "täydellistä ihoani" ja ollut ihan ihmeissään kun olen sanonut että meikki kaunistaa, että jos ei ole värikästä huulipunaa tai smoky eyes -silmämeikkiä niin jopa sellaiset ihmiset jotka itse meikkaavat eivät välttämättä huomaa luonnollista meikkiä.
Miten kemikaali voi olla luonnollista?
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette meikkaa laitatteko kuitenkin esim hiuksia vai annatteko vaan olla luonnontilassa?
Entäs pukeutuminen? Mikä tahansa halatti kelpaa? Vai mietitteko esim mikä näyttää päällänne parhaalta ja että vaatteiden tyyli ja värit on yhteensopivia?
Laitan hiuksia sen verran että suoristan (luonnonkihara/-laineikas tukka), joskus ponnari tai nuttura. Panostan kyllä hiusten hoitoon.
Mulla on tyylitajua luonnostaan sen verran että ei tarvi kauheasti päätä vaivata pukeutumisen kanssa. Rento, suht simppeli pukeutuminen sporttisilla elementeillä on mun juttu. Mikään hifistely ei kiinnosta pukeutumisessakaan.
Koska näytän nätimmältä paksussa meikissä.
T: Pertti 55-v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska meikkaaminen on kivaa.
En tunne montakaan naista jotka eivät meikkaa ollenkaan. Enkä ole muuten koskaan tavannut ketään joka ei näyttäisi paremmalta taitavalla meikillä kuin saunapuhtaana.
Entä miestä? Miksi tähän vedetään mukaan sukupuoli?
Itse en meikkaa ollenkaan. EN tiedä oletko huomannut.
Koska tunnen tosi paljon miehiä jotka eivät meikkaa en maininnut heitä erikseen. Jos luet ylläolevan uudestaan huomaat etten sukupuolettanut tuota paremmalta näyttämistä.
Olen varmaan huomannut ettet meikkaa jos tunnetaan.
Miksi miehet ovat luonnostaan hyvännäköisiä mutta naiset eivät?
No ei ne kyllä useinkaan ole, ollaan vaan totuttu miesten meikittomiin naamoihin.
Ja naisten. En ole koskaan meikannut.
N30
Minusta on kiva meikata. Tykkään myös huoltaa ihoani seerumeilla, kasvovesillä, voiteilla ja öljyillä. Se on kivaa ja siitä tulee parempi mieli. Meikatessa on kivaa nähdä miten pienillä teoilla saan kasvot heräämään eloon. Meikkaan joka päivä edes vähän, joskus saatan mökillä mennä pelkällä sävytetyllä aurinkovoiteella jos tiedossa on koko päiväksi pelkkää uimista ym hommaa jossa meikit lähtee kuitenkin.
Minulle on ihan sama meikkaavatko muut vai eivät, kunhan ovat tyytyväisiä omaan tilanteeseensa eivätkä koe katkeruutta asiasta.
Sille neropatille, joka täällä kehotti naisia käyttämään meikkaamiseen menevän vartin fysiikan opiskeluun: minkäslaisia keksintöjä olet itse saanut aikaan? Oletan että itse harjoitat ahkerasti fysiikkaa etkä koskaan tee mitään huvin vuoksi. Ihan hölmö kommentti.
Jos elää liian terveellisesti ja luonnollisesti niin rupsahtaa liian hitaasti ja ihmiset aina arvioivat ikäsi väärin kun naamaa ei ole kemikaaleilla vanhennettu.
Vierailija kirjoitti:
Miten sen huomaa kuka meikkaa? Katson joskus kuinka saunasta tulevat ihmiset menevät peilin eteen ja meikkaavat siinä 15min, kääntyvät ympäri ja näyttävät vieläkin ihan samalta, sitten ihmettelevät minulle että enkö meikkaa. En ymmärrä mikseivät kysy samaa miehiltä.
Jos kaiken tuon ajan käyttäisi vaikka fysiikan opiskeluun, 15minx365x80, niin voisi naisiltakin tulla keksintöjä. En kuitenkaan sano tätä ääneen ennen kuin joku muu alkaa kommentoida meikkaamattomuuttani.
Miksi sinua kiinnostaa toisten ihmisten tekemiset?
Vierailija kirjoitti:
en laita hiuksia mitenkään. ponnarille hiuslenkillä että on pois tieltä. Siivotessa kietaisen sen ponnarin nutturalle. enkä mieti vaatteita, mun kaapissa on muutamat käytännössä samanlaiset farkut ja muutamia paitoja jotka nekin on oikeastaan samanlaisia kaikki että ei hirveästi ole väliä minkä niistä päälleen laittaa. en tykkää vaatteista jotka kiristää, kutittaa tai on sähköisiä. eikä kiinnosta pätkääkään sinänsä mitä joku mun pukeutumisesta tai ulkonäöstä ajattelee, eipä kyllä kukaan koskaan kommentoikaan asiaa mitenkään.
Miksi naisten normaalit kasvot, mustine silmänalusineen ja muine "virheineen", tarvitsevat edes peittelyä? Miksi nainen on vasta normaali, kun hän laittaa meikkiä kasvoilleen? Kysyn ihan ilman sarvia ja hampaita, eli turha tulla haukkumaan rumaksi omaa meikittömyyttäni. Minusta se on surullista, että oma oikea olemus olisi jotenkin epänormaali tai väärin. Kauheasti nykyaikana tiedostetaan kaikkea, kyseenalaistetaan eri normeja, mutta tämä tuntuu olevan monille sokea piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sen huomaa kuka meikkaa? Katson joskus kuinka saunasta tulevat ihmiset menevät peilin eteen ja meikkaavat siinä 15min, kääntyvät ympäri ja näyttävät vieläkin ihan samalta, sitten ihmettelevät minulle että enkö meikkaa. En ymmärrä mikseivät kysy samaa miehiltä.
Jos kaiken tuon ajan käyttäisi vaikka fysiikan opiskeluun, 15minx365x80, niin voisi naisiltakin tulla keksintöjä. En kuitenkaan sano tätä ääneen ennen kuin joku muu alkaa kommentoida meikkaamattomuuttani.
Miksi sinua kiinnostaa toisten ihmisten tekemiset?
Tämä. "En kuitenkaan sano tätä ääneen ennen kuin joku muu alkaa kommentoida meikkaamattomuuttani."
Onko esim rokokoo Eurooppa tai muinainen Egypti ollenkaan tuttuja?
Ja voin vuosikausia meikkaajan hommia tehneenä, kertoa että niille kameroiden edessä oleville miehille laitetaan paljon muutakin kuin pientä ihon pinnan tasoitusta...