Miksi jotkut ihmiset meikkaavat
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset meikkaa mutta miehet enimmäkseen eivät?
Miksi minä olen uniikki lumihiutale ja kaunis vaikka olen nainen?
Miksi miehet eivät meikkaa? Syytä olisi, mutta kun ne eivät viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä syy? Etkö siis levittele heille muuten lettuasi?
Vierailija kirjoitti:
Miten sen huomaa kuka meikkaa? Katson joskus kuinka saunasta tulevat ihmiset menevät peilin eteen ja meikkaavat siinä 15min, kääntyvät ympäri ja näyttävät vieläkin ihan samalta, sitten ihmettelevät minulle että enkö meikkaa. En ymmärrä mikseivät kysy samaa miehiltä.
Jos kaiken tuon ajan käyttäisi vaikka fysiikan opiskeluun, 15minx365x80, niin voisi naisiltakin tulla keksintöjä. En kuitenkaan sano tätä ääneen ennen kuin joku muu alkaa kommentoida meikkaamattomuuttani.
Kyllähän ihmiset kampaavat ja värjäävät hiuksia, tuunailevat partaa, käyvät pumppaamassa näyttäviä mutta hyödyttömiä lihaksia salilla ja tuhlaavat rahansa näyttäviin vaatteisiin. Motivaatio kaikelle tälle lienee lähinnä halu miellyttää kanssaihmisten silmää. Meikkaaminen menee mielestäni tähän samaan sarjaan. Vasta sitten kun aletaan puhumaan kylkiluiden poistosta tai naaman kiristämisestä mennään mielestäni yli.
Mitä fysiikan opiskeluun tulee, tilanne taitaa olla nykyiselläänkin se että suurin osa fysiikkan opiskelun aloittaneista ei ikinä valmistu. Koska fysiikkaa on helppo päästä opiskelemaan, mutta valmistuminen onkin sitten jo huomattavasti vaikeampaa. Kaikista ei ole fyysikoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut haluaisivat, mutta ryhmäpaine tai pelko siitä, että näyttää meikatulta. Eihän miehet edes erota onko naisella meikkiä, jos ei ole huulipunaa tai tekoripsiä. Joten pitävät vain överiä meikkaamista meikattuna.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset meikkaa mutta miehet enimmäkseen eivät?
Tämän ajan tapa, joskus muinoin miehet meikkasivat yhtä lailla plus edelleenkin ammatikseen esiintyvät miehet käyttävät useimmiten meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Rumat ihmiset meikkaa.
Oen aika sievä ja meikkaan joka päivä ihan itseni iloksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaahan se on. Halutaan näyttää muka hyviltä toisten silmissä. No kun tulee ikää ja viisautta niin ei kiinnosta. Pysyy muuten nuoremman näköisenä kun ei laita pakkeleita naamaansa. Vain perusvoidetta. Luonnollinen puhdas ihminen on kaunis.
Jaa, paljonkohan sitä ikää ja viisautta vielä tarvitaan, että osaisin olla meikkaamatta. Sitä odotellessa.. :D
Olen 50-vuotias akateemisesti koulutettu, ansiokkaan työuran tehnyt ja ammatissani arvostettu nainen. Silti tykkään laittautua (meikkaaminen mukaan lukien) ja nautin miesten huomiosta.
Mitäs jos vain tunnustettaisiin, että ihmiset ovat erilaisia, arvostavat ja pitävät eri asioista? Ja se on ihan ok.
Pitäisi keksiä muuta sisältöä elämälleen kun hakea miesten huomiota.
Tää ei vie naisten asemaa eteenpäin ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut haluaisivat, mutta ryhmäpaine tai pelko siitä, että näyttää meikatulta. Eihän miehet edes erota onko naisella meikkiä, jos ei ole huulipunaa tai tekoripsiä. Joten pitävät vain överiä meikkaamista meikattuna.
Tämä. En naisena todellakaan erota onko jollain meikkiä vai ei eli ihan turhaa ympäristön paskaamista koko markkina-ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaahan se on. Halutaan näyttää muka hyviltä toisten silmissä. No kun tulee ikää ja viisautta niin ei kiinnosta. Pysyy muuten nuoremman näköisenä kun ei laita pakkeleita naamaansa. Vain perusvoidetta. Luonnollinen puhdas ihminen on kaunis.
Kesälläkö et käytä aurinkovoidetta? Ja naama kiiltää.
So What? Vaikka naama kiiltää?
Aika surullista huomata, miten jotkut kuvailevat tässä keskustelussa, kuinka meikkaaminen saa heidät näyttämään normaalimmalta tai ihmismäisemmältä. Eli naisten pitää laittaa kasvoilleen mainosmiesten mainostamia kaupallisia kemikaliotuotteita, jotta olisivat normaaleja. Hiljaiseksi vetää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, paljonkohan sitä ikää ja viisautta vielä tarvitaan, että osaisin olla meikkaamatta. Sitä odotellessa.. :D
Olen 50-vuotias akateemisesti koulutettu, ansiokkaan työuran tehnyt ja ammatissani arvostettu nainen. Silti tykkään laittautua (meikkaaminen mukaan lukien) ja nautin miesten huomiosta.
Mitäs jos vain tunnustettaisiin, että ihmiset ovat erilaisia, arvostavat ja pitävät eri asioista? Ja se on ihan ok.
Eikä se nuorempien naisten solvaaminen ja näpäyttely myöskään kovin hehkeää ole. En edes meikkaa joten kilpaile ihan keskenäsi niistä lersseistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska meikkaaminen on kivaa.
En tunne montakaan naista jotka eivät meikkaa ollenkaan. Enkä ole muuten koskaan tavannut ketään joka ei näyttäisi paremmalta taitavalla meikillä kuin saunapuhtaana.
Entä miestä? Miksi tähän vedetään mukaan sukupuoli?
Itse en meikkaa ollenkaan. EN tiedä oletko huomannut.
Koska tunnen tosi paljon miehiä jotka eivät meikkaa en maininnut heitä erikseen. Jos luet ylläolevan uudestaan huomaat etten sukupuolettanut tuota paremmalta näyttämistä.
Olen varmaan huomannut ettet meikkaa jos tunnetaan.
Miksi miehet ovat luonnostaan hyvännäköisiä mutta naiset eivät?
No ei ne kyllä useinkaan ole, ollaan vaan totuttu miesten meikittomiin naamoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sen huomaa kuka meikkaa? Katson joskus kuinka saunasta tulevat ihmiset menevät peilin eteen ja meikkaavat siinä 15min, kääntyvät ympäri ja näyttävät vieläkin ihan samalta, sitten ihmettelevät minulle että enkö meikkaa. En ymmärrä mikseivät kysy samaa miehiltä.
Jos kaiken tuon ajan käyttäisi vaikka fysiikan opiskeluun, 15minx365x80, niin voisi naisiltakin tulla keksintöjä. En kuitenkaan sano tätä ääneen ennen kuin joku muu alkaa kommentoida meikkaamattomuuttani.
Kyllähän ihmiset kampaavat ja värjäävät hiuksia, tuunailevat partaa, käyvät pumppaamassa näyttäviä mutta hyödyttömiä lihaksia salilla ja tuhlaavat rahansa näyttäviin vaatteisiin. Motivaatio kaikelle tälle lienee lähinnä halu miellyttää kanssaihmisten silmää. Meikkaaminen menee mielestäni tähän samaan sarjaan. Vasta sitten kun aletaan puhumaan kylkiluiden poistosta tai naaman kiristämisestä mennään mielestäni yli.
Mitä fysiikan opiskeluun tulee, tilanne taitaa olla nykyiselläänkin se että suurin osa fysiikkan opiskelun aloittaneista ei ikinä valmistu. Koska fysiikkaa on helppo päästä opiskelemaan, mutta valmistuminen onkin sitten jo huomattavasti vaikeampaa. Kaikista ei ole fyysikoiksi.
Kaikki opiskelu hyödyttää silti opiskelijaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida kysymys olla elämän sisällöstä. Kysymys on ennemminkin siitä, että ihminen on sosiaalinen eläin ja käyttäytyy sen mukaan. Ei sitä tarvitse ainakaan hävetä. Enkä nyt oikein ymmärrä miten meikkaamisen lopettaminenkaan veisi naisten asemaa mihinkään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan syitä on monia. Yksi meikkaa, koska tuntee painetta siihen. Toinen meikkaa, koska kokee sen itsensä ilmaisun muotona. Kolmas ei koe itseään tarpeeksi huolitelluksi ilman.
"Rumalla" ja "kauniilla" ihmisellä on yhtäläiset oikeudet meikata tai olla meikkamatta.
Itse en meikkaa. Värjäytän ripseni ehkä kerran vuodessa, mutta that's it. Ei ole muiden meikkaamiset tai meikkaamattomuus multa pois yhtään mitenkään, enkä sitä edes sen suuremmin ajattele. En mieti, että 'tuokin olisi kaunis ilman meikkiä' tai 'mitäköhän tuo meikillä peittelee'.
Entä "miksiköhän tuo ei meikkaa"? Sitä tulleet monet pällistelemään elämäni aikana varmaan satoja kertoja.
No en kyllä mieti tuollaistakaan. Omaan meikkaamattomuuten ei ole mitään erityistä syytä enkä vaadi mitään syytä muiltakaan. Live and let live.
Minusta on ihanaa olla nainen ja meikata. Rakastan punaista huulipunaa joka päivä, se on minun mielialalääkkeeni. Jokainen ottaa arjen pienet ilot miten parhaaksi näkee. Jos ei jotakuta miellytä, niin oma on murheensa ja kohottakoot mieltään sitten vaikka purkista.
Tätähän ei varsinaisesti kysytty mutta itse en meikkaa, sillä mulle sopii paremmin meikitön look. Näytän jotenkin tunkkaiselta jos meikkaan, eikä ulkonäköni ainakaan merkittävästi parane meikin myötä. Tummat piirteet on omasta takaa.
Varmaan meikkaisin jos kokisin itseni rumaksi meikittömänä ja jos saisin meikillä ulkonäköäni parannettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ei vie naisten asemaa eteenpäin ollenkaan.Ei taida kysymys olla elämän sisällöstä. Kysymys on ennemminkin siitä, että ihminen on sosiaalinen eläin ja käyttäytyy sen mukaan. Ei sitä tarvitse ainakaan hävetä. Enkä nyt oikein ymmärrä miten meikkaamisen lopettaminenkaan veisi naisten asemaa mihinkään suuntaan.
Tämä. Naisten on meikattava koska miehet ja naiset ovat sosiaalisia eläimiä, joilla luonnostaankin on kemikaalia silmässä.
Maailma olisi parempi paikka jos ihmiset haluaisivat kehittyä sisäisesti ulkoisen sijaan.