Miksi jotkut ihmiset meikkaavat
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet eivät meikkaa? Syytä olisi, mutta kun ne eivät viitsi.
Jotkut haluaisivat, mutta ryhmäpaine tai pelko siitä, että näyttää meikatulta. Eihän miehet edes erota onko naisella meikkiä, jos ei ole huulipunaa tai tekoripsiä. Joten pitävät vain överiä meikkaamista meikattuna.
On muuten huvittavaa kuinka välillä jopa nainen jolla itsellä meikkiä on ihmetellyt "täydellistä ihoani" ja ollut ihan ihmeissään kun olen sanonut että meikki kaunistaa, että jos ei ole värikästä huulipunaa tai smoky eyes -silmämeikkiä niin jopa sellaiset ihmiset jotka itse meikkaavat eivät välttämättä huomaa luonnollista meikkiä.
En varmaan erotakkaan, jos meikki on tosi luonnollinen. Semmosen "sentin kerros tavaraa naamassa" meikin kyllä erotan. Joten siitä päästäänkin kysymykseen, miksi oikeastaan edes meikata luonnollisesti, jos se näyttää luonnolliselta eikä harjaantumaton silmä edes erota onko meikkiä vai ei?
Vierailija kirjoitti:
En meikkaa.
Meidän yli kymmenen hengen kaveriporukasta kaikki ovat vuorollaan yrittäneet iskeä. Osa on etääntynyt pakkien jälkeen eli vain reikä ilmeisesti kiinnostaa. Myös työ- ja opiskeluporukoissa on aina näitä jotka katoavat kuin tuhka tuuleen pakkien jälkeen, kun ensin ovat muka sattumalta törmänneet minuun jatkuvasti. Osa tekee saman alettuaan seurustelemaan jonkun toisen kanssa eli löydettyään jonkun toisen reiän johon purkautua.
Miten ihmiset päätyvät parisuhteeseen niin helposti selvittämättä ensin kiinnostuvatko he sinusta ihmisenä vai reikänä? Haluavatko silti viettää aikaa kanssasi vaikkeivat saisi siitä mitään ”palkkiota” kovan työn jälkeen? Siis jos pakkien jälkeen haluaa jatkaa ajan viettämistä yhdessä, koska on kiinnostunut sinusta ja seurastasi. Vai jäävätköhän vain kyttäämään uutta tilaisuutta.. Olen jo muuttunut vainoharhaiseksi kun joku miespuolinen taas kiinnostuu keskustelemaan kanssani innokkaasti että pumpatahan se vain haluaa. Samanlaista innokkuutta kun ei tule naisten puolelta. Vai onkohan vainoharhaista edes...
No itse en halua olla sellaisen ihmisen kanssa joka antaa mulle pakit mistä syystä tahansa. Jos ei.kelpaa niin ei sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En meikkaa.
Meidän yli kymmenen hengen kaveriporukasta kaikki ovat vuorollaan yrittäneet iskeä. Osa on etääntynyt pakkien jälkeen eli vain reikä ilmeisesti kiinnostaa. Myös työ- ja opiskeluporukoissa on aina näitä jotka katoavat kuin tuhka tuuleen pakkien jälkeen, kun ensin ovat muka sattumalta törmänneet minuun jatkuvasti. Osa tekee saman alettuaan seurustelemaan jonkun toisen kanssa eli löydettyään jonkun toisen reiän johon purkautua.
Miten ihmiset päätyvät parisuhteeseen niin helposti selvittämättä ensin kiinnostuvatko he sinusta ihmisenä vai reikänä? Haluavatko silti viettää aikaa kanssasi vaikkeivat saisi siitä mitään ”palkkiota” kovan työn jälkeen? Siis jos pakkien jälkeen haluaa jatkaa ajan viettämistä yhdessä, koska on kiinnostunut sinusta ja seurastasi. Vai jäävätköhän vain kyttäämään uutta tilaisuutta.. Olen jo muuttunut vainoharhaiseksi kun joku miespuolinen taas kiinnostuu keskustelemaan kanssani innokkaasti että pumpatahan se vain haluaa. Samanlaista innokkuutta kun ei tule naisten puolelta. Vai onkohan vainoharhaista edes...
No itse en halua olla sellaisen ihmisen kanssa joka antaa mulle pakit mistä syystä tahansa. Jos ei.kelpaa niin ei sitten.
Tämä. Naisten seuraa siedetään vain yhden asian takia.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette meikkaa laitatteko kuitenkin esim hiuksia vai annatteko vaan olla luonnontilassa?
Entäs pukeutuminen? Mikä tahansa halatti kelpaa? Vai mietitteko esim mikä näyttää päällänne parhaalta ja että vaatteiden tyyli ja värit on yhteensopivia?
Hölmöt "kysymyksesi" kuvastavat juurikin meikkaajien ajatusmaailmaa: ikään kuin monenlaisten tököttien hierominen kasvoille olisi jotenkin verrattavissa pukeutumiseen ja siistiin ulkonäköön. Minusta ne tökötit ja ekstraluonnottomuudet esim. silmissä tekevät ihmisestä epäsiistin.
Uskoisin, että suurin osa heistä, joiden itsetunto riittää luomu-ulkonäköön, eivät myöskään käytä tukkatököttejä. Hiusten "laittaminen" liittyy vahvasti meikkaamiseen: yritetään taas näyttää paremmalta kuin kuin oma luonnollinen hiuslaji sellaisenaan olisi.
Hiusten pesu, harjaus/kampaus, mahd sitominen jne on normaalia siisteyttä. Se riittää joka tilanteessa. Vrt. taas miehet.
Vaatetus korreloi yleensä vahvasti meikkaamisen kanssa: meikkaajat käyttävät provosoivampia vaatteita, mieluusti esittelevät itseään ja muotojaan. Kun ei muutakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En meikkaa.
Et selvästi ymmärtänyt, mistä puhuttiin. Käsite "pakit" tarkoittaa ja tarkoitti tässäkin seksuaalisen/romanttisen lähestymisen torjumista. Muutenhan kirjoittaja ei ollut torjunut näitä miekkosia, vaan päin vastoin heillä oli usein ollut kiintoisia juttutuokioita.
Miksi ei olekaan enää mukava rupatella, kun nainen osoittaa, ettei ole kiinnostunut miehestä romanttisesti? Eikö mies (yleistys!!) osaa suhtautua naiseen ihmisenä, persoonana? Onko kaikki juttelu miehille vain esileikkiä?
Vai kokivatko nämä miehet pakit niin nolona (itsetunto?), etteivät enää tienneet miten suhtautua k.o. naiseen? Loukkaantuivatko, kun eivät "kelvanneet" naiselle sukupuolikumppaniksi?
Olen nainen, ja minusta on kiva jutella miesten kanssa ilman mitään taka-ajatuksia.
Miehet näköjään tulkitsevat sen helposti flirttinä tai iskuyrityksenä, vaikka olisi aivan asiallinen. Kummallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut haluaisivat, mutta ryhmäpaine tai pelko siitä, että näyttää meikatulta. Eihän miehet edes erota onko naisella meikkiä, jos ei ole huulipunaa tai tekoripsiä. Joten pitävät vain överiä meikkaamista meikattuna.
On muuten huvittavaa kuinka välillä jopa nainen jolla itsellä meikkiä on ihmetellyt "täydellistä ihoani" ja ollut ihan ihmeissään kun olen sanonut että meikki kaunistaa, että jos ei ole värikästä huulipunaa tai smoky eyes -silmämeikkiä niin jopa sellaiset ihmiset jotka itse meikkaavat eivät välttämättä huomaa luonnollista meikkiä.
Miten kemikaali voi olla luonnollista?
Kemikaaleja on kaikkialla, luontokin on täynnä niitä, vesikin on kemikaali. Sinä koostut kemikaaleista, minä koostun kemikaaleista, niin myös koostui jopa Rachel Carson tai Rita Stiens.
En näytä enää hyvältä ilman meikkiä. Siksi on ripsissä pidennykset ja kulmissa laminoinnit. Arkena meikiksi silloin riittää bb-voide ja sitten kun on enemmän aikaa niin meikkaan vahvemmin.
Kyllä mä mielummin katson peilistä naamaa joka miellyttää omaa silmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kemikaali voi olla luonnollista?
Kemikaaleja on kaikkialla, luontokin on täynnä niitä, vesikin on kemikaali. Sinä koostut kemikaaleista, minä koostun kemikaaleista, niin myös koostui jopa Rachel Carson tai Rita Stiens.
Tämä. Meikki on pelkkää vettä ja siten luonnollista naamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette meikkaa laitatteko kuitenkin esim hiuksia vai annatteko vaan olla luonnontilassa?
Entäs pukeutuminen? Mikä tahansa halatti kelpaa? Vai mietitteko esim mikä näyttää päällänne parhaalta ja että vaatteiden tyyli ja värit on yhteensopivia?
Hölmöt "kysymyksesi" kuvastavat juurikin meikkaajien ajatusmaailmaa: ikään kuin monenlaisten tököttien hierominen kasvoille olisi jotenkin verrattavissa pukeutumiseen ja siistiin ulkonäköön. Minusta ne tökötit ja ekstraluonnottomuudet esim. silmissä tekevät ihmisestä epäsiistin.
Uskoisin, että suurin osa heistä, joiden itsetunto riittää luomu-ulkonäköön, eivät myöskään käytä tukkatököttejä. Hiusten "laittaminen" liittyy vahvasti meikkaamiseen: yritetään taas näyttää paremmalta kuin kuin oma luonnollinen hiuslaji sellaisenaan olisi.
Hiusten pesu, harjaus/kampaus, mahd sitominen jne on normaalia siisteyttä. Se riittää joka tilanteessa. Vrt. taas miehet.
Vaatetus korreloi yleensä vahvasti meikkaamisen kanssa: meikkaajat käyttävät provosoivampia vaatteita, mieluusti esittelevät itseään ja muotojaan. Kun ei muutakaan ole.
Niinkuin vaikka Angela Merkel
Miksi olettamus on että vaihtoehdot ovat tekoripsinen ja turbohuulinen pakkeliprinsessa tai vastaavasti saunapuhdas?
Tuohon väliin mahtuu vaikka mitä ja suurin osa meikkaavista naisista meikkaa arkena aika kevyesti.
Omassa arkimeikissäni menee viitisen minuuttia. Pidän hyvää huolta ihostani ja minulla on onnekseni tummat, selkeät piirteet. En tykkää vahvasta meikistä eikä se mielestäni sovi minulle, enkä käytä edes ripsiväriä. Myöskin pitkään tukkaani riittää pesu ja harjaus.
Meikkaan, koska olen esteetikko ja korostan mielelläni parhaita puoliani. En pyri peittämään niitä, joista en niinkään pidä, koska en tykkää meikata vahvasti. Meikillä voin viedä ulkonäköäni haluamaani suuntaan ja korostaa siten myös luonnettani.
Minulle on ihan sama, miten kukakin meikkaa vai meikkaako ollenkaan. Itse olen kuitenkin luonnollisen tyylin ystävä, ja harva näyttää mielestäni paremmalta paksussa, näkyvässä meikissä.
Helvetin tyhmä kysymys. Siksi että haluaa meikata. En selittele moukille..😵😄
En meikkaa koskaan
T.n31