Miksi jotkut ihmiset meikkaavat
Kommentit (134)
Miksi ihmiset ottaa tatuointeja. Sitä ihmettelen. Meikkaaminen sopivasti on ihan ok. Toisaalta sekin on ihan ok jos ei meikkaa.
Meikkaaminen on hauskaa ja keino itseilmaisuun, aivan samalla tavalla kuin vaatteiden valitseminen.
Totta kai sitä voisi täyttää vaatekaappinsakin käytännöllisyyden vuoksi vain täsmälleen samanlaisista vaatteista, mutta useimmat kuitenkin haluavat käyttää vaatteita joista pitävät.
Totta kai ikävää jos koette joutuvanne meikkaamaan, mutta ei teitä ihan aikuisten oikeasti pakota siihen arkisin. Ei minua ahdista lähteä ulos milloinkaan ilman meikkiä, aivan kuten ei ahdista lähteä ulos hupparissa ja farkuissa. Meikkasin ennen enemmän, mutta nykyään ei juurikaan huvita, ellei ole jotain erityistä tulossa.
Koska meikkaaminen on kivaa.
En tunne montakaan naista jotka eivät meikkaa ollenkaan. Enkä ole muuten koskaan tavannut ketään joka ei näyttäisi paremmalta taitavalla meikillä kuin saunapuhtaana.
Minulla on couperosa-iho, joten meikkaan punoituksen vähemmäksi silloin, kun lähden ihmisten ilmoille.
Vierailija kirjoitti:
En tunne montakaan naista jotka eivät meikkaa ollenkaan. Enkä ole muuten koskaan tavannut ketään joka ei näyttäisi paremmalta taitavalla meikillä kuin saunapuhtaana.
Entä miestä? Miksi tähän vedetään mukaan sukupuoli?
Itse en meikkaa ollenkaan. EN tiedä oletko huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Turhaahan se on. Halutaan näyttää muka hyviltä toisten silmissä. No kun tulee ikää ja viisautta niin ei kiinnosta. Pysyy muuten nuoremman näköisenä kun ei laita pakkeleita naamaansa. Vain perusvoidetta. Luonnollinen puhdas ihminen on kaunis.
Jaa, paljonkohan sitä ikää ja viisautta vielä tarvitaan, että osaisin olla meikkaamatta. Sitä odotellessa.. :D
Olen 50-vuotias akateemisesti koulutettu, ansiokkaan työuran tehnyt ja ammatissani arvostettu nainen. Silti tykkään laittautua (meikkaaminen mukaan lukien) ja nautin miesten huomiosta.
Mitäs jos vain tunnustettaisiin, että ihmiset ovat erilaisia, arvostavat ja pitävät eri asioista? Ja se on ihan ok.
Ilman meikkiä olen ruma kuin petolinnun perse. On kiva näyttää ihmiseltä, kaunista musta ei saa edes meikillä.
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtäkään ihmistä joka ei meikkaa. Paitsi itseni.
Tunnen monia iäkkäitä ihmisiä, jotka eivät meikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaahan se on. Halutaan näyttää muka hyviltä toisten silmissä. No kun tulee ikää ja viisautta niin ei kiinnosta. Pysyy muuten nuoremman näköisenä kun ei laita pakkeleita naamaansa. Vain perusvoidetta. Luonnollinen puhdas ihminen on kaunis.
Jaa, paljonkohan sitä ikää ja viisautta vielä tarvitaan, että osaisin olla meikkaamatta. Sitä odotellessa.. :D
Olen 50-vuotias akateemisesti koulutettu, ansiokkaan työuran tehnyt ja ammatissani arvostettu nainen. Silti tykkään laittautua (meikkaaminen mukaan lukien) ja nautin miesten huomiosta.
Mitäs jos vain tunnustettaisiin, että ihmiset ovat erilaisia, arvostavat ja pitävät eri asioista? Ja se on ihan ok.
Miksi miesten huomio on mainittu? Mitä varten meikataan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtäkään ihmistä joka ei meikkaa. Paitsi itseni.
Tunnen monia iäkkäitä ihmisiä, jotka eivät meikkaa.
Tämä. Itsekin olen 28v enkä ole koskaan meikannut.
Yksinkertainen totuus on, että meikkkaavat haluavat/yrittävät näyttää paremmilta kuin luonnostaan ovat. Korostetaan ja toisaalta häivytetään omia, luonnollisia piirteitä.
Erilaiset kestomeikit kuten ripsien pidennys/tuuhennus, kulmakarvojen laminointi tai rajausten tatuoinnit ovat seuraava askel kohentaa omaa egoa.
Kirurgiset toimenpiteet kuten nenäleikkaus, kasvojen kohotus, huulten täytöt jne. ovat huolestuttavasti yleistyneet.
En meikkaa.
Meidän yli kymmenen hengen kaveriporukasta kaikki ovat vuorollaan yrittäneet iskeä. Osa on etääntynyt pakkien jälkeen eli vain reikä ilmeisesti kiinnostaa. Myös työ- ja opiskeluporukoissa on aina näitä jotka katoavat kuin tuhka tuuleen pakkien jälkeen, kun ensin ovat muka sattumalta törmänneet minuun jatkuvasti. Osa tekee saman alettuaan seurustelemaan jonkun toisen kanssa eli löydettyään jonkun toisen reiän johon purkautua.
Miten ihmiset päätyvät parisuhteeseen niin helposti selvittämättä ensin kiinnostuvatko he sinusta ihmisenä vai reikänä? Haluavatko silti viettää aikaa kanssasi vaikkeivat saisi siitä mitään ”palkkiota” kovan työn jälkeen? Siis jos pakkien jälkeen haluaa jatkaa ajan viettämistä yhdessä, koska on kiinnostunut sinusta ja seurastasi. Vai jäävätköhän vain kyttäämään uutta tilaisuutta.. Olen jo muuttunut vainoharhaiseksi kun joku miespuolinen taas kiinnostuu keskustelemaan kanssani innokkaasti että pumpatahan se vain haluaa. Samanlaista innokkuutta kun ei tule naisten puolelta. Vai onkohan vainoharhaista edes...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, kaikki nauttivat niin eri asioista.
Johtaako tuo miesten huomio sitten johonkin merkitykselliseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tunnen tosi paljon miehiä jotka eivät meikkaa en maininnut heitä erikseen. Jos luet ylläolevan uudestaan huomaat etten sukupuolettanut tuota paremmalta näyttämistä.
Olen varmaan huomannut ettet meikkaa jos tunnetaan.
Moni meikattu näyttää hyvältä myös ilman meikkiä. Yleensä ne kauneimmat ovat niitä, jotka meikkaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tunnen tosi paljon miehiä jotka eivät meikkaa en maininnut heitä erikseen. Jos luet ylläolevan uudestaan huomaat etten sukupuolettanut tuota paremmalta näyttämistä.
Olen varmaan huomannut ettet meikkaa jos tunnetaan.
Miksi miehet ovat luonnostaan hyvännäköisiä mutta naiset eivät?
Vierailija kirjoitti:
Joku mies kerran kommentoi minulle, että miksi meikkaan kun ei muut tytöt meikkaa. :D
Harmittelen kyllä sitä, etten tajunnut nuorena näyttäväni ihan hyvältä ilman meikkiäkin. Jostain kommentoinnista teini-ikäisenä oli vain jäänyt sellainen käsitys, että ihoni on karsea muutaman finniarven takia.
Vierailija kirjoitti:
Moni meikattu näyttää hyvältä myös ilman meikkiä. Yleensä ne kauneimmat ovat niitä, jotka meikkaavat.
t.meikkaaja
Muuta mielenkiintoista kysyttävää?