Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?

Vierailija
18.02.2023 |

Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?

Kommentit (1098)

Vierailija
121/1098 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kysymykseen: kyllä me joskus syödään hanhenmaksaa ja kaviaaria, yleensä joulun aikaan, ja kaviaaria joskus muulloinkin. Samppanjaa myös. Useimmiten kotona siis, ja joskus hotelleissakin, esimerkiksi Moskovan Hotel Nationalissa on hyvä samppanjavalikoima, venäläiset ymmärtää hyvän luksuksen päälle. Mutt sinne ei nyt oikein voi mennä enkä mä niitä muutenkaan hotelliaamiaiselta välttämättä edellytä. 

Minusta tärkeintä hotelliaamiaisella olisi hyvä miljöö, rauhallinen tunnelma, riittävästi tilaa ja tuoreita, raikkaita perusjuttuja. Kahvi ja tee on tosi tärkeä osa ja niitä olisi hyvä olla erilaisia, että voi valita, samoin erilaisia maitoja saisi olla. En erityisesti kaipaa smoothieita, jos on laadukasta mehua, pilkottuja hedelmiä ja marjoja.  Jugurtteja vois olla erilaisia, koska ne on Suomessa hyviä. Puuro on kivaa aamiaisella. 

Tuoreita sämpylöitä ja pullaa vois olla, ja karjalanpiirakat ja munavoi on ihan kivoja, ja letut on kivoja, rahkaletut vielä parempia, ja mustikkamuffinit voi olla hyviä jos on itse leivottuja eikä sellaisia lähes ikuisesti säilyviä. Leikkelepöydässä tärkeää on tuoreet vihannekset ja pari laadukasta lihaleikkelettä, pari hyvää kalaa ja pari hyvää juustoa. Leipäjuusto ja lakkahillo on herkkua. 

Itsekin olen mahtavimmat hotelliaamiaiset syönyt Moskovassa. Hunajakin suoraan aidosta kennosta. Ei puhettakaan mistään karjalanpiirakoista tms arkisesta.

Nyt meni koomiseksi.

Vierailija
122/1098 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen aina, kun aikuinen ihminen ei tiedä, minkä verran jaksaa syödä. Otetaan kukkuralautasellinen lihapullia tai nakkeja tai puurokulho reunoja myöten. Sitten närkitään muutama suupala ja jätetään loput. Buffetista saa ottaa lisää, jos pienempi annos ei riitä.

Ajatteles jos keskittyisit enemmän omaan aamiaiseesi ja vähemmän muiden tekemisiin?

Itse toivoisin, että teevesi olisi kuumaa ja lämpimöt ruuat myös eivät olisi sellaisia haljuja.

Tuoreita vihanneksia ja kuorittuja hedelmiä.

Siistit tarjoiluastiat ja ottimet voisi vaihtaa usein. Turha toivo.

Saisiko toivoa, että pöydät käytäisiin pyyhkimässä asiakkaiden välillä, no ei Suomessa.

Toivoisin, että aamiaishetki olisi rauhallinen, no turha toivo sekin.

Missä sä oikein yövyt? Aina on pöydät pyyhitty kyllä missä olen ollut. Tosin olen aina paikalla ennen kahdeksaa, joten ehkä ruuhkaisimpaan aikaan sitten ei.  Lautasia viedään välillä pois liiankin innokkaasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1098 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen aina, kun aikuinen ihminen ei tiedä, minkä verran jaksaa syödä. Otetaan kukkuralautasellinen lihapullia tai nakkeja tai puurokulho reunoja myöten. Sitten närkitään muutama suupala ja jätetään loput. Buffetista saa ottaa lisää, jos pienempi annos ei riitä.

Ajatteles jos keskittyisit enemmän omaan aamiaiseesi ja vähemmän muiden tekemisiin?

Itse toivoisin, että teevesi olisi kuumaa ja lämpimöt ruuat myös eivät olisi sellaisia haljuja.

Saisiko toivoa, että pöydät käytäisiin pyyhkimässä asiakkaiden välillä, no ei Suomessa.

Missä sä oikein yövyt? Aina on pöydät pyyhitty kyllä missä olen ollut. Tosin olen aina paikalla ennen kahdeksaa, joten ehkä ruuhkaisimpaan aikaan sitten ei.  Lautasia viedään välillä pois liiankin innokkaasti. 

Ihan suomalaisissa perushotelleissa on tällaista. Vaikkapa viimeksi Turun Caribia.

Vierailija
124/1098 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman aiheen vierestä. Millainenkohan aamupala on Scandic Kuopiossa? Sinne suunnataan parin viikon päästä muutamaksi yöksi. Minulle aamupala on todella tärkeä osa lomaa, samoin hyvä sänky.

Vierailija
125/1098 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sen aamaisen huoneeseen, tosin maksaa erikseen. Myös kun menet aamaiselle heti kun pääsee on kohtalaisen rauhallista, ellei satu olemaan mitään Peräkylän T13-lentistyttöjen joukkuetta, joista lähtee meteliä ja juoksua edestakaisin. 

Vierailija
126/1098 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras oli Malediiveillä. Valittiin kananmunat ja yrtit siihen, nämä kanat ja yrtit olivat siis sellaisella isolla aidatulla alueella, jossa oli puissa majoja ja niissä majoissa ne aamiaispöydät. Sitten valittiin haluamamme tuoreet hedelmät, josta meille leikattiin haluamamme määrä siivuja. Sitten meille tuotiin kahvit, mehut, omeletit ja hedelmät pöytään.

Jyväshovissa joskus ainakin sai paistaa itse vohvelin.

Päivän naurut, kiitos!

"Sitten meille tuotiin kahvit, mehut, omeletit ja hedelmät pöytään."

Suomessa: ....ja jossain sain itse paistaa oman...

Vierailija
127/1098 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan paskaa. Itselleni riittää kuppi kahvia ja jugurtti. Ja kummastakin voin tinkiä.

Itselleni myös periaatteessa 4 kuppia vihreää teetä ja hyvä puuroannos. Mutta aika halvalla hotelli pääsee näillä eväin. Aamiaisesta kuitenkin laskutetaan aikamoiset summat, joten siksi toivoisin myös saavani jotain ekstraa, kun yövyn hotellissa. Vaikka sitten sen lasin kuoharia ja jotain ihanaa jälkkäriä, jota en yleensä syö kotona. Toivoisin Suomen hotelleihin enemmän leivoksia, kakkuja ja makeita pieniä suupaloja. Ja ei mitään pakasteita eikä teollista valmistuotantoa, vaan oikeasti itse leivottuja. Tämä olisi luksusta! Saisi kunnolla herkutella!

Vierailija
128/1098 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan kofeiinitonta kahvia, mutta ymmärrän ettei joka sorttia voi olla tarjolla

Vierailija
129/1098 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Yleensä henkilökuntaa on myös ovella toivottamassa huomenta ja pitämässä vähän kirjaa, ketä käy syömässä, ettei ihan kadulta kävellä syömään maksamatta. [/quote]

Vuonna yksjakaks olin harjoittelemassa isossa, hienossa hotellissa. Aamiaisella oli "complet" tms jotain...ja hänen tehtävänään oli vastaanottaa aamiaisvieraat ja hoitaa vieraat. Olin tosi nuori ja muistan kuinka hän oli sellainen kunnioitusta herättävä, arvokkaan oloinen rouva. EN edes uskaltanut puhua hänelle vaikka olin atvoasteikossa ylempänä häntä. Hän aloitti heti kuuden jälkeen laittamaan juttuja ja lopetti 10-11 en muista, on niin kauan aikaa. Oli järjestys hyvä, ei meteliä vaikka oli lapsiakin aamiaisella.

Vierailija
130/1098 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolilitraa mustaa kaffia, siihen rinnalle jotain lähialueelta ammuttua sarvi-eläintä ja ruisleipää ja meijerivoita, ei mitään pilipali-levitteitä. myös keitettyä kananmunaa saa olla 6kpl. ehkä pari lasillista tuoremehua. tai sitten ihan vaan läskisoosia ja perunaa. puurot ja marjat on lapsia varten, ei raavaita mettä-akkoja tai ukkoja.

Vierailija
131/1098 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aamiaiseni on melkein aina sama hotellista riippumatta. Puuro, kananmuna, jugurttia marjoilla, kahvi, ehkä jotain kahvin kanssa. Ja sitten töihin.

Näin olen nähnyt muidenkin syövän, harvalla on aikaa istua aamiaisella pidempään ja mulla on sentään 50-100 hotelliyötä vuodessa.

Vierailija
132/1098 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanen arvata, että näissä maissa missä on pöytiintarjoilu on työvoima pilkkahintaista ja he odottavat tippejä, joita suomalaiset eivät yleensä anna.  

Vierailija
133/1098 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää hotellien aamupalalla se, että kaikki on yleensä halvinta mahdollista. Siis hunompaa kuin kotona. Appelsiinimehu kitkerää ja vetistä, kasvikset ulkomaalaisia eli esim. tomaatit aika kehnoja, sitten se lämpimien osasto eli se feikki-munakas, makkarat ja halvimmat eines-lihapullat, järkyttävän rasvaista ja maistuu pahalta.

Siinä nyt ensi alkuun. Hyvissä hotelleissa edelliset on laadukkaampia ja lämpimissä muutakin vaihtoehtoa. Ja tuoreet marjat ja monipuoliset valmiiksi leikatut hedelmälmäpalat.

Eli pointti on se, että laadukkaammat vaihtoehdot, ei tarvita tryffeliä eikä kaviaaria.

Vierailija
134/1098 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi harras toive olisi, että aamiainen olisi tarjolla myöhään. Eli vaikka alkaisi klo 9 ja jatkuisi klo 14 saakka. Menee loma-aamu pilalle, jos pitää herätä kahdeksalta silmät ristissä, laittaa hiukset, kammata naamansa ja pukeutua, että ehtii aamupalalle. Sitten kun tulet viimeisen puolen tunnin aikana paikalle, kaikki on jo räävitty sotkuiseksi ja tarjolla on enää hyvä jos puolta lajia sorteista, jotka on katettu alun alkaen pöytään. Pitää hotkia, että ehtii taas huoneeseen ajoissa (ehkä vessaan) ja laittamaan kamat kassiin että ehtii kirjautua ulos klo 12. Uloskirjautuminen on aivan liian aikaisin. Aamiaisen jälkeen pitäisi saada olla vielä hetki rauhassa ja sulatella ruokaa. Klo 15 olisi sopiva check-out -aika. Meillä pitäisi rullata tätä eteen päin ja siirtää check-in alkamaan klo 18. Ainakin viikonloppuisin. Terveisiä hotelleihin!

Meillä on aivan liian aamupainotteinen meininki hotelleissa ajatelen lomamatkustusta. Menee tunnelma pilalle. Maksat kalliit hinnat ja saat stressin palkinnoksi. Tämän vuoksi on hotellilomailu vähentynyt. Olisi kiva lähteä joskus viikonloppuna hotelliin, mutta haluan nukkua myöhään ja syödä rauhassa pitkän kaavan mukaan.

Vierailija
135/1098 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun aamiaiseni on melkein aina sama hotellista riippumatta. Puuro, kananmuna, jugurttia marjoilla, kahvi, ehkä jotain kahvin kanssa. Ja sitten töihin.

Näin olen nähnyt muidenkin syövän, harvalla on aikaa istua aamiaisella pidempään ja mulla on sentään 50-100 hotelliyötä vuodessa.

Mä vaihtelen, varsinkin jos joudun olemaan useamman yön samassa. Otan puuroa tai jugurttia marjoilla. Maustamatonta on aina tarjolla ja sitä syön kotonakin marjojen kanssa tai sitä puuroa. Joskus sitten otan leipää ja pekonia. Lomamatkoilla saatan hakea sieltä makean pöydästäkin jotain, mutta kiireisenä aikoina jätän väliin ja sitä pullaa tulee sitten päivällä kuitenkin.  

Vierailija
136/1098 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaa kahvia pöytäkohtaisiin termoskannuihin, kiitos! Se huonon automaattikahvin perässä kuppi kerrallaan juokseminen on ärsyttävää.

Vierailija
137/1098 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yksi harras toive olisi, että aamiainen olisi tarjolla myöhään. Eli vaikka alkaisi klo 9 ja jatkuisi klo 14 saakka. Menee loma-aamu pilalle, jos pitää herätä kahdeksalta silmät ristissä, laittaa hiukset, kammata naamansa ja pukeutua, että ehtii aamupalalle. Sitten kun tulet viimeisen puolen tunnin aikana paikalle, kaikki on jo räävitty sotkuiseksi ja tarjolla on enää hyvä jos puolta lajia sorteista, jotka on katettu alun alkaen pöytään. Pitää hotkia, että ehtii taas huoneeseen ajoissa (ehkä vessaan) ja laittamaan kamat kassiin että ehtii kirjautua ulos klo 12. Uloskirjautuminen on aivan liian aikaisin. Aamiaisen jälkeen pitäisi saada olla vielä hetki rauhassa ja sulatella ruokaa. Klo 15 olisi sopiva check-out -aika. Meillä pitäisi rullata tätä eteen päin ja siirtää check-in alkamaan klo 18. Ainakin viikonloppuisin. Terveisiä hotelleihin!

Meillä on aivan liian aamupainotteinen meininki hotelleissa ajatelen lomamatkustusta. Menee tunnelma pilalle. Maksat kalliit hinnat ja saat stressin palkinnoksi. Tämän vuoksi on hotellilomailu vähentynyt. Olisi kiva lähteä joskus viikonloppuna hotelliin, mutta haluan nukkua myöhään ja syödä rauhassa pitkän kaavan mukaan.

Jos aamaiselle alkaisi päästä vasta 9, loppuisi meidän perheen hotelliyöt siihen paikkaan. Pitäisi  miettiä muita vaihtoehtoja. Meillä on jo kriteeri valitessa paikkaa, että pääsee viikonloppuisinkin seitsemältä. Samoin työmatkalaisten käyttö loppuisi kyllä täysin ja se tietäisi aikamoista konkurssiaaltoa tai kannattamattomien paikkojen lopettamista. Työmatkailijat ovat kuitenkin se osa, mikä niitä hotelleja pitää pystyssä, toinen iso osa on urheiluporukat, joiden pitää päästä aamiaiselle ajoissa ennen kuin lähtevät treenaamaan tai kisapaikalle. Lomamatkailulla harva hotelli Suomessa pärjää.  

Vierailija
138/1098 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeaa kahvia pöytäkohtaisiin termoskannuihin, kiitos! Se huonon automaattikahvin perässä kuppi kerrallaan juokseminen on ärsyttävää.

Suomi on kahvin luvattu maa, mutta teen tarjoilussa on vieläkin suuria haasteita. Vihreän teen juojana arvostan, jos teenjuojat on huomioitu. Eli plussaa, jos tarjolla on jotain muuta kuin Liptonin paskalle maistuvaa Orient -teetä. Erikoisbonuspisteet, jos teen saa tehdä irtoteestä omaan kannuun. Näin on esim. Saksassa monessa hotellissa.

Vierailija
139/1098 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita paikkoja, joissa on myöhäisempi check-out. Jos ravintolassa on lounastarjoilua, ei siellä vaan voi aamainen enää olla lounasaikaan.  

Vierailija
140/1098 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aamaiselle alkaisi päästä vasta 9, loppuisi meidän perheen hotelliyöt siihen paikkaan. Pitäisi  miettiä muita vaihtoehtoja. Meillä on jo kriteeri valitessa paikkaa, että pääsee viikonloppuisinkin seitsemältä. Samoin työmatkalaisten käyttö loppuisi kyllä täysin ja se tietäisi aikamoista konkurssiaaltoa tai kannattamattomien paikkojen lopettamista. Työmatkailijat ovat kuitenkin se osa, mikä niitä hotelleja pitää pystyssä, toinen iso osa on urheiluporukat, joiden pitää päästä aamiaiselle ajoissa ennen kuin lähtevät treenaamaan tai kisapaikalle. Lomamatkailulla harva hotelli Suomessa pärjää.  

Viikonloppuina, ihminen, viikonloppuina!! Silloin on vähemmän työmatkailua.

Ja voisihan olla vaikka kaksi kattausta. Lapsiperheet sotkemaan ja möykkäämään kello kuudelta aamulla, jotta aikuiset lomalaiset voisivat sitten nauttia rauhassa siistin aamiaisen vaikka klo kymmenestä eteen päin.