Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?

Vierailija
18.02.2023 |

Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?

Kommentit (1098)

Vierailija
941/1098 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huono syömään aamulla, mutta tykkään kun on tyrnishottia, itse tehtyjä smoothieta yms mitä voin hörppiä. Nestettä saan alas. Yöpuun aamiainen Jyväskylässä sisältää kuohuviinin viikonloppuisin ja siellä lämpimät ruuat tehdään tilauksesta. On aika kallis, mutta täällä tulee joskus käytyä.

Vierailija
942/1098 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin aina tässä järjestyksessä:

- tuorepuristettu tai muuten laadukas appelsiinimehu

- munakokkelia, pekonia, grillattua tomaattia ja grillattuja herkkusieniä

- kahvia rasvattomalla maidolla

- laadukkaan rapeakuorisen leivän, jonka päälle juusto, meetvursti, salaatinlehti, tomaattisiivu ja suolakurkkusiivu

- croissant, jonka väliin appelsiinimarmeladia

- pieni chiapuuro, pieni mango-smoothie tai pieni joku muu "erikoinen juttu"

- maustamaton jogurtti, johon saa lisätä niitä marjoja ja vaikka granolaa tms

Lahden Seurahuoneella on aivan mahtava aamupala (klo 11 eteenpäin myös muille kuin hotellin asiakkaille). Siellä saa paistaa vohveleita ja puristaa itsekin mehua ja hunaja tulee talon omasta hunajakennosta. Karjalanpiirakat ja kahvi tulee kuumana pöytiintarjoiltuna. Tykkään ja lahtelasena käydäänkin siellä usein brunssilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1098 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama myös Yöpuussa.

Vierailija
944/1098 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilauksesta tehty munakas. Ulkomailla näitä on aina.

Vierailija
945/1098 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukasta ruokaa, oli se sitten leikkeleitä ja leipää tai puuroa, mutta laadukasta. Ja gluteenittomia vaihtoehtoja. Gluteenittomuus on todella huonosti toteutettu hotelleissa. JOku kuiva pakastesämpylä, kuiva paastakarjalanpiirakka ja ne iänikuiset pikkumuffinsit. 

Ikaalisten kylpylässä oli gluteenittomia vohveleita, ne oli hyviä :)

Vierailija
946/1098 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin aina tässä järjestyksessä:

- tuorepuristettu tai muuten laadukas appelsiinimehu

- munakokkelia, pekonia, grillattua tomaattia ja grillattuja herkkusieniä

- kahvia rasvattomalla maidolla

- laadukkaan rapeakuorisen leivän, jonka päälle juusto, meetvursti, salaatinlehti, tomaattisiivu ja suolakurkkusiivu

- croissant, jonka väliin appelsiinimarmeladia

- pieni chiapuuro, pieni mango-smoothie tai pieni joku muu "erikoinen juttu"

- maustamaton jogurtti, johon saa lisätä niitä marjoja ja vaikka granolaa tms

Lahden Seurahuoneella on aivan mahtava aamupala (klo 11 eteenpäin myös muille kuin hotellin asiakkaille). Siellä saa paistaa vohveleita ja puristaa itsekin mehua ja hunaja tulee talon omasta hunajakennosta. Karjalanpiirakat ja kahvi tulee kuumana pöytiintarjoiltuna. Tykkään ja lahtelasena käydäänkin siellä usein brunssilla.

Vit tu sää syöt paljon! Paljonko painat?

Vierailija
947/1098 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lappapuuroa?

Vierailija
948/1098 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaisitte ne lapsenne syömään kunnolla. Lähmivät vaan kaikkea, "saanko hakee lisää" vaikka entisetkin on syömättä!

Jälkeen jää karsea sotku syömätöntä ruokaa, hirvee hävikki!

Vierailija
949/1098 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteenitonta kaurapuuroa ja jogurttia.

Popcorneja. Sipsejä. Juustonaksuja.

Lauantaimakkaraa isoina paksuina paloina.

Mansikoita, mustikoita, vadelmia litran annoksina kutakin.

JalluColaa ämpäreittäin, jota voi astioissa huoneisiin kuljettaa mennentullen esim klo 8 - 14 välillä. Astiassa, 5-10 litra, voisi viattomasti olla logo CocaCola.

Vierailija
950/1098 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen aina, kun aikuinen ihminen ei tiedä, minkä verran jaksaa syödä. Otetaan kukkuralautasellinen lihapullia tai nakkeja tai puurokulho reunoja myöten. Sitten närkitään muutama suupala ja jätetään loput. Buffetista saa ottaa lisää, jos pienempi annos ei riitä.

Itselläkin jää syömättä jos se maistuu paskalta.

Jos jotain kaipaan hotellin aamupalalla, niin suola lohta.

Vierailija
951/1098 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja puhuu, että hotelliaamiaisilla on jauhokokkelia munakokkelina. Mitä se on? Onko se tehty kananmunajauhosta, vai mistä ihmeestä?

Ei liity aiheeseen, mutta itse syön mieluummin keitettyjä munia.

Vierailija
952/1098 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen niin köyhä, ettei ole tuollaisiin hotelleihin varaa, missä tarjotaan lihapullia ja nakkeja aamiaisella. Ei kyllä oikein maistu croissanttikaan. Saa niitä muille olla, jos ne kerran kauppansa tekevät.

Vierailija
953/1098 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

K16 aamupala

Vierailija
954/1098 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ruokalusikallista munakokkelia, kaksi pekonisiivua, tomaatinpuolikas ja kaksi herkkusientä sen leivän ja mehun kanssa. 

Kahvin kanssa croissant. (Et ehkä tiedä, mutta hotelleissa ei ole jättimäisä croissantteja)

Snapsilasissa ne chiapuurot aj smoothiet hotelleissa aina on. ja Jogurttia+ marjoja voi ottaa sen mitä lopuksi jaksaa. 

Moukkamaisuutesi ja statuksesi paistoi aikalailla läpi kauhistelustasi, En ole yhtään ylipainoinen. Arkisin juon vain ison kahvin, joten pari hotelliaamiaista vuodessa ei lihota. Tosin sinun piirisi eivät sellaista ymmärrä, vaikka millä kielellä asian sinunlaisillesi selittäisi.

Vierailija
955/1098 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein eniten mua pistää vihaksi se, että hotelleissa, laivoilla, lounaspaikoissa jne. ihmiset hakee noutopöydistä ruokaa sille samalle lautaselle, josta jo syöty - eli täydennystä. Oikein kopsutellaan niitä ottimia vielä että varmasti kaikki pöpöt siirtyy seuraaville. Tämän lisäksi myös voi olla vaara että vakavasti allergiset saavat oireita kun ottimet ovat osuneet lautasiin joissa ollut esim. kalaa tai pähkinöitä. Eli AINA otetaan uusi lautanen ja uusi lasi kun haetaan lisää. Miten tämä ei ole osalle päivänselvää? 

Vierailija
956/1098 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten mua nyppii se, että "kakroitten" annetaan hakea aamupalaa hurumykky, "käy vaan" vaikka edellisetkin on syömättä! Hirveät määrät jätettä! Enneminkin voisi tosiaankin olla että tässä on aamiaismenu, ruksaa aika, jolloin tulet, montako henkeä. Eikä oisi sen sataa sorttia saatavana.

Miksi vihaat juuri lapsiasiakkaita? Tuotahan tekee kaikki hotellissa...

ei todellakaan tee kaikki. Ainoastaan JUNTIT tekevät noin. Minä osaan ainakin annostella sen verran ruokaa kuin jaksan syödä enkä todellakaan lapa sitä pää märkänä lautaselle "koko rahan edestä".

Vierailija
957/1098 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikkiruokainen ja tykkään maistella maailmalla matkustellessa erilaisia makuja. On hyvin monenlaisia tapoja toteuttaa hyvä aamiainen, ja riippuu se toki majapaikan hintatasostakin. Tärkeintä minulle on, että tarjottavat ruoat ovat korkealuokkaisia.

Olen saanut hyvän aamiaisen esimerkiksi 14 e/yö maksavassa perulaisessa hostellissa, jossa oli tarjolla rapeita muroja, Inka-marjoja, lämpimiä keitettyjä kananmunia, tuoretta maitoa, tuorepuristettua appelsiinimehua ja hyvää tummapaahtoista kahvia. 

Yksinkertainenkin aamupala voi olla tosi hyvä, jos kaikki on laadukasta. Paikalliset erikoisuudet on aina mukava lisä. Osa kokemusta syntyy myös aamiaishuoneen sisutuksesta, näkymistä ja tunnelmasta. 

Jauheesta tai valmiista munamassasta tehty munakokkeli laskee heti aamiaisen tasoa. Kokin tilauksesta paistamat munakkaat tuo aamiaiseen ripauksen luksusta. 

Vierailija
958/1098 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä ja kuinka paljon siellä on ruokaa. Pääasia on että on tuoretta, laadukkaista raaka-aineista valmistettua. Ei mitään appelsiinimehutiivisteestä tehtyä mehua tai munajauhoista väsättyä munakasta. Pöydän pitää olla jatkuvasti huollettu, puhtaan ja kauniin näköinen. Mieluummin vaikka yksi artesaanileipälaji, vatkattua voita, laadukasta juustoa ja luomumunia sekä kauden hedelmiä/marjoja kuin valtava lajitelma jotain tusinatuotteita.

Vierailija
959/1098 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis,

Usassa hotellin aamupala ns. perushotellissa oli kyllä aika yllätys. Tiedän että paikkoja on erilaisia, mutta varsin niukka valikoima oli tuolla.

"Pannukakkuja", munia, pekonia, vaaleaa leipää, muffinsseja ja jugurttipikareita, muroja. En varma oliko puuroa, kun sitä en syö.

Kahvi, tee, paria erilaista mehua.

Maha tuli täyteen kyllä, mutta sanotaanko näin, että mitään terveellistä ei tarjolla ollut. Jugurtit ja mehut sokeria, ei maustamatonta jugurttia.

Joo ja jopa se vaalea leipä, joka näyttää tässä listassa terveellisimmältä, on täynnä lisättyä sokeria. Amerikkalainen leipä on ihan hirveän makeaa.

Toi olis aika painajaisaamupala. Ei mitään tuoretta. 

Vierailija
960/1098 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilauksesta tehty munakas. Ulkomailla näitä on aina.

Hassua, jos tuo on kokemuksesi. Mä olen saanut useammin Suomessa kuin muissa maissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän