Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?
Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?
Kommentit (1098)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoreet hedelmät, runsaasti kasviksia ja lämmin vihannesannos. Munakkaita. Rapeaa sämpylää, karjalanpiirakoita. Puuroa lisukkeilla. Hyvä valikoima teetä ja raikkaita mehuja. Croissantteja. Kahvin kanssa jotain makeaa kakkua tms. Nämä kun löytyy, niin olen tyytyväinen. Minä en kaipaa nakkeja, pekonia, enkä lihapullia aamupalaksi.
Ihmiset syö kyllä valtavia aamupaloja! Minulle riittää ne pari palaa leipää hyvillä päällisillä, kahvi, mehu ja joku hedelmä. Olen varmaan poikkeus tässä.
Suurin osa ei kotioloissa syö niin paljon kuin hotellissa. Itse esim. kotona syön aamulla joko yhden leivän tai yhden jogurtin tai yhden banaanin+ kahvia. Tosin pääsenkin normaalina arkena aamukahville taas siinä 8.30-10 välillä.
Sen sijaan hotellissa ollessa se seuraava syöminen voi olla jossain välillä 12-15, tai voi olla että mennään vasta illalla kunnolla syömään (riippuen tietysti matkan tarkotuksesta: rytmi voi olla aivan eri, jos kyseessä on perhematka, pariskuntamatka, työhön liittyvä koulutus tai puhdas työreissu). Joten kyllä, mä ainakin syön aina hotellissa todella paljon enemmän aamupalalla, kuin ikinä söisin kotona. Sillä aamupalalla pitää joskus jaksaa todella pitkään.
Itse en pysty tuolla tavalla vetämään kupua turvoksiin ennakkoon, vaan mahaan mahtuu se mitä mahtuu :) En myöskään koskaan ole ollut hotellissa niin, että en pääsisi jostain syystä syömään ennen iltapäivää. Esim työreissuilla tai koulutuksissa on ollut lounas ihan normaaliin aikaan. Ja lomalla nyt voi syödä koska huvittaa. Hotelleissa varmaan seotaan ruuasta, kun se on "maksettu etukäteen" ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoreet hedelmät, runsaasti kasviksia ja lämmin vihannesannos. Munakkaita. Rapeaa sämpylää, karjalanpiirakoita. Puuroa lisukkeilla. Hyvä valikoima teetä ja raikkaita mehuja. Croissantteja. Kahvin kanssa jotain makeaa kakkua tms. Nämä kun löytyy, niin olen tyytyväinen. Minä en kaipaa nakkeja, pekonia, enkä lihapullia aamupalaksi.
Ihmiset syö kyllä valtavia aamupaloja! Minulle riittää ne pari palaa leipää hyvillä päällisillä, kahvi, mehu ja joku hedelmä. Olen varmaan poikkeus tässä.
Suurin osa ei kotioloissa syö niin paljon kuin hotellissa. Itse esim. kotona syön aamulla joko yhden leivän tai yhden jogurtin tai yhden banaanin+ kahvia. Tosin pääsenkin normaalina arkena aamukahville taas siinä 8.30-10 välillä.
Sen sijaan hotellissa ollessa se seuraava syöminen voi olla jossain välillä 12-15, tai voi olla että mennään vasta illalla kunnolla syömään (riippuen tietysti matkan tarkotuksesta: rytmi voi olla aivan eri, jos kyseessä on perhematka, pariskuntamatka, työhön liittyvä koulutus tai puhdas työreissu). Joten kyllä, mä ainakin syön aina hotellissa todella paljon enemmän aamupalalla, kuin ikinä söisin kotona. Sillä aamupalalla pitää joskus jaksaa todella pitkään.
Kyllä mä olen aina matkoilla pystynyt syömään just silloin kun haluan, valitsen myös hotellin sellaiselta alueelta missä on ravintoloita lähellä niin en ole pelkästään riippuvainen hotellin ruuista ja ostan aina hotellin jääkaappiin jotain pientä naposteltavaa kuten tuoreita hedelmiä, leipää, jogurttia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en pysty tuolla tavalla vetämään kupua turvoksiin ennakkoon, vaan mahaan mahtuu se mitä mahtuu :) En myöskään koskaan ole ollut hotellissa niin, että en pääsisi jostain syystä syömään ennen iltapäivää. Esim työreissuilla tai koulutuksissa on ollut lounas ihan normaaliin aikaan. Ja lomalla nyt voi syödä koska huvittaa. Hotelleissa varmaan seotaan ruuasta, kun se on "maksettu etukäteen" ;)
Eihän sitä kaikki pysty syömään paljoa eikä tarvitsekaan. Jokaisella on omat rytminsä, tarpeensa ja kapasiteettinsa. On silti hassua olettaa, että kaikilla muilla ainut syy on AHNEUS. jep jep. Ehkä joskus pitäisi miettiä muultakin kuin vain omalta kannalta. Toiset pystyy ajattelemaan muitakin kuin oman elämän tilanteita, toiset ei.
Jos kyseessä on esim koulutus joka tapahtuu hotellissa, niin tottakai sitä pääsee syömään. Usein koulutuksissa sitä tarjoilua on ollut enemmän kuin tarpeeksi. Niissäkin koulutuksissa, jotka sijaitsevat fyysisesti muulla, on ruokatauoista yleensä pidetty hyvin huoli, tosin se saattaa olla vasta esim. kello 12 ja aamukahvi ei kuulu diiliin. Sen sijaan työhehtävät ei ole (ainakaan mulla) hotellissa. En tiedä kenellä muilla, kuin kouluttajilla itsellään se työkin tapahtuisi hotellissa. Toki töissä on oikeus ja tarve pitää ruokatauot, mutta on niitäkin keikkoja tullut vastaan, että kiireeltään ei vain ole ehtinyt ajoissa. Toisinaan jossain kahden aikaan tajuaa, että olis muuten helkkarin hyvä syödäkin tai se päivän ruokailu on nopee sämpylä ja kahvi kahviosta.
Perheen kanssa taas lomailu on toisaalta vapaavalintaista aikataulultaan, toisaalta jos on sovittu jokin kohde niin siihen aktiviteettiin voi kulua aika paljon aikaa. Kuvitellaan vaikka että menemme perheen kanssa Turun linnaan. Siinä vierähtää yllättävän nopeasti monta tuntia, eikä välttämättä halua lähteä kesken kaiken pois etsimään ravintolaa ja palata takaisin tai ei ole kiinnostusta pitää ruokatuntia siellä Turun linnan ravintolassa. Kyllä mä mielellään lastenkin kanssa syön aamulla hyvin, jotta pärjää mahdollisimman pitkälle muutamalla hedelmällä, ennen kuin myöhemmin illalla mennään kunnolla syömään päivän aktiviteettien jo ollessa aikalailla ohi.
Minä en tarvitsisi buffettia, kaipaisin oman pienen tilan, ikkunapöydästä ja rauhaa/hiljaisuutta. Päivän lehden, tummapaahtoisen laadukkaan kahvin (juon 1,5 mukia, eli jonkin sortin termos/pannu) , tai cappuccino pöytään ja kauramaitoa. Sämpylä, leikkele, juusto, kurkku, raejuusto, pari siivua pekonia ja paistettu muna. Croisantti ja marmelaadilevite. Ehkä muutama siivu jotain hedelmiä. Tuoremehua 3 lasia. Minivohveli voisi myös mennä croisantin sijaan. Nämä voisi ruksia listalta ja saada pöytään. Voidin maksaa lisämaksua jos jotain muka jäisi, ihmiset on ihmepossuja, eivät mukavuudenhaluaisina halua jonottaa uusiksi buffapöytään niin arvioidaan yli ruuan tarve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä kaikki pysty syömään paljoa eikä tarvitsekaan. Jokaisella on omat rytminsä, tarpeensa ja kapasiteettinsa. On silti hassua olettaa, että kaikilla muilla ainut syy on AHNEUS. jep jep. Ehkä joskus pitäisi miettiä muultakin kuin vain omalta kannalta. Toiset pystyy ajattelemaan muitakin kuin oman elämän tilanteita, toiset ei.
Jos kyseessä on esim koulutus joka tapahtuu hotellissa, niin tottakai sitä pääsee syömään. Usein koulutuksissa sitä tarjoilua on ollut enemmän kuin tarpeeksi. Niissäkin koulutuksissa, jotka sijaitsevat fyysisesti muulla, on ruokatauoista yleensä pidetty hyvin huoli, tosin se saattaa olla vasta esim. kello 12 ja aamukahvi ei kuulu diiliin. Sen sijaan työhehtävät ei ole (ainakaan mulla) hotellissa. En tiedä kenellä muilla, kuin kouluttajilla itsellään se työkin tapahtuisi hotellissa. Toki töissä on oikeus ja tarve pitää ruokatauot, mutta on niitäkin keikkoja tullut vastaan, että kiireeltään ei vain ole ehtinyt ajoissa. Toisinaan jossain kahden aikaan tajuaa, että olis muuten helkkarin hyvä syödäkin tai se päivän ruokailu on nopee sämpylä ja kahvi kahviosta.
Perheen kanssa taas lomailu on toisaalta vapaavalintaista aikataulultaan, toisaalta jos on sovittu jokin kohde niin siihen aktiviteettiin voi kulua aika paljon aikaa. Kuvitellaan vaikka että menemme perheen kanssa Turun linnaan. Siinä vierähtää yllättävän nopeasti monta tuntia, eikä välttämättä halua lähteä kesken kaiken pois etsimään ravintolaa ja palata takaisin tai ei ole kiinnostusta pitää ruokatuntia siellä Turun linnan ravintolassa. Kyllä mä mielellään lastenkin kanssa syön aamulla hyvin, jotta pärjää mahdollisimman pitkälle muutamalla hedelmällä, ennen kuin myöhemmin illalla mennään kunnolla syömään päivän aktiviteettien jo ollessa aikalailla ohi.
Jos tuo ahneus ei mitenkään teidän perhettänne koskettanut, niin ei kai sitä nyt noin pitkälti tarvitse minulle selitellä ;)
s
Suomen paras hotelliaamiainen löytyy Hotel Kakolasta, Turuust, käykää vaiks kattoo.
pahin oli saariselällä tuntsan ruispuuro ja kahvi ,ei muuta..
Viime kesänä olin esimerkiksi hotellissa Lappeenrannassa. Söin reippaan aamupalan ja sieltä sitten suunta Ouluun jossa ruokailin seuraavan kerran. Vesipullo ja hedelmä oli matkassa mutta vain vettä hörpin päivän aikana sen aamupalan jälkeen.
Aamiaisen söin ennen kahdeksaa ja seuraavan kerran ruokailin vasta iltakahdeksan jälkeen. Tokihan olisin voinut syödä jotain junassa mutta miksi ihmeessä kun aamiaisella pärjäsin ilmankin enkä normaalistikaan ruokaile usein.
Ulkomailla syön yleensä aamiaisen ja kerran päivässä jossakin ravintolassa. Riippuen matkaseurasta saattaa tulla toinenkin ruokailukerta esimerkiksi kahvilassa tai haemme jotain hotellille. Itse en kuitenkaan ole siihen tottunut sillä syön vain kaksi kertaa päivässä ja pelkkä kahvi korkeintaan siinä välissä.
Mitä tulee hotelliaamiaiseen niin olen hyvin kaikkiruokainen ja erityisesti paikallisia erikoisuuksia yritän aina ottaa jos niitä vain löytyy. Saisi vain olla rohkeammin tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo ahneus ei mitenkään teidän perhettänne koskettanut, niin ei kai sitä nyt noin pitkälti tarvitse minulle selitellä ;)
Jos ihminen ihmettelee niin kai sille täytyy selittää, kun se ei itse hoksaa erilaisia syitä muiden käyttäytymistapoihin.
Toki osa mielellään vaan jatkaa ihmettelyään ja osallistuu keskusteluihin jatkaen ihmettelyä, koska kaikki omien tapojen ulkopuolinen on niin ihmeellistä.
Jännä kuinka Aasian suunnassa on erikseen aamiaiskokit tekemässä asiakkaan toiveiden mukaan aamiaisia, mutta täällä se ei onnistu.
Itse kaipaan hotelliaamiaiselta ennen kaikkea rauhaa. Aamuäreiden, krapulaisten, toisiaan tönivien & kiilailevien ja sottaavien suomalaisten kanssa ruoan jonottaminen on yhtä tuskaa. Jostain syystä aamiaispöydässä tuntuu unohtuvan kaikki käytöstavat. Sitten on vielä ne tyypit jotka voitelee leipänsä siinä jonossa niin että kaikille kolmelle leivälle tulee reunasta reunaan tasainen puolen millin kerron rasvaa. Tai sitten ne joiden pitää vaihtaa ne edellisillan kuulumiset siinä jonossa ilman että sen tarinan aikana voi tehdä mitään muuta, kuten esim. täyttää sitä lautasta.
Ei kiitos. Olen jo kauan aikaa hotelleissa tilannut aamiaisen huoneeseen.
Juon kaksi kuppia kahvia ja tuoremehun. Pala leipää ja kasviksia sekä juustoa sen kanssa. Jogurtti ja hedelmiä jälkkäriksi.
Tuon saman syön suunnilleen kotonakin paitsi monesti kasviksia on kotona monipuolisemmin tarjolla etenkin kesäaikaan. Surullista ja vihastuttavaa mielestäni. Kotona otan vain yhtä laatua juustoa mutta hotelliaamiaisella saatan ahnehtia pariakin erilaista. Jogurtti ja hedelmä kuten kotona. Kotona tosin usein raejuustoa tai rahkaa jogurtin korvaavana mutta näitä en ole hotelleissa nähnyt. Ottaisin varmasti jos olisi.
En ahnehdi ja syön samanlaista mitä olen tottunut koska vatsalleni ne sopivat toisin kuin pekonit ja nakit yms. Annoskokokaan ei kasva. Joku voi ajatella ettei aamiaishinnan arvoinen mutta kaikki valmiiksi laitettua ja minun tarvitsee vain kerätä annos ja syötyäni poistua paikalta. On se minulle sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Itse kaipaan hotelliaamiaiselta ennen kaikkea rauhaa. Aamuäreiden, krapulaisten, toisiaan tönivien & kiilailevien ja sottaavien suomalaisten kanssa ruoan jonottaminen on yhtä tuskaa. Jostain syystä aamiaispöydässä tuntuu unohtuvan kaikki käytöstavat. Sitten on vielä ne tyypit jotka voitelee leipänsä siinä jonossa niin että kaikille kolmelle leivälle tulee reunasta reunaan tasainen puolen millin kerron rasvaa. Tai sitten ne joiden pitää vaihtaa ne edellisillan kuulumiset siinä jonossa ilman että sen tarinan aikana voi tehdä mitään muuta, kuten esim. täyttää sitä lautasta.
Ei kiitos. Olen jo kauan aikaa hotelleissa tilannut aamiaisen huoneeseen.
Yksin tai puolison kanssa kahdestaan matkustavana me menemme aamiaiselle heti kun se aukeaa. Silloin on rauhallisinta. Ei pahaa ruuhkaa. Ainoat ovat useimmiten joitakin vanhempia pariskuntia ja sitten työukkoja ennen töihin menoa. Tietysti tuo aamiaisen tilaaminen huoneeseenkin on oikein mainio vaihtoehto ja saa ruokailla parhaassa seurassa omaan tahtiin.
Aamiaiseksi pekonia, paahtoleipää, paistettua kananmunaa, lihaisa makkara, viiliä tai maustamatonta jogurttia, sekä Earl Grey -teetä, maitoa, ja hunajaa.
Toisin kuin riisitautiset "ravintoasiantuntijat" kuvittelevat, eläinrasvojen syöminen aamuisin on oikeasti terveydellistä. Terveydelle vaarallisia ovat lähinnä pitkälle jalostetut elintarvikkeet ja kovetetut rasvat, joita on syytäkin välttää.
Päivällisellä on hyvä olla perunaa ja esimerkiksi järvikalaa, sekä vihreitä vihanneksia. Liiallista viljatuotteiden (mukaanlukien suomalaisen "makkaran") syömistä kannattaa välttää.
Illallinen on hyvä olla kevyempi, vihreitä vihanneksia, hedelmiä, juureksia.
Itse olen normaalipainoinen ja terve tällä ohjeistuksella, joten ylípaìnosta kärsivät laardívalaat voivat ähkiä painonhallintaongelmistaan jollekulle muulle.
Vierailija kirjoitti:
Jännä kuinka Aasian suunnassa on erikseen aamiaiskokit tekemässä asiakkaan toiveiden mukaan aamiaisia, mutta täällä se ei onnistu.
Siellä ihmisen täytyy tehdä elääkseen töitä, täällä ei. Ja saattaa palkkatasossakin jotain pientä eroa olla.
Vierailija kirjoitti:
Aamiaiseksi pekonia, paahtoleipää, paistettua kananmunaa, lihaisa makkara, viiliä tai maustamatonta jogurttia, sekä Earl Grey -teetä, maitoa, ja hunajaa.
Toisin kuin riisitautiset "ravintoasiantuntijat" kuvittelevat, eläinrasvojen syöminen aamuisin on oikeasti terveydellistä. Terveydelle vaarallisia ovat lähinnä pitkälle jalostetut elintarvikkeet ja kovetetut rasvat, joita on syytäkin välttää.
Päivällisellä on hyvä olla perunaa ja esimerkiksi järvikalaa, sekä vihreitä vihanneksia. Liiallista viljatuotteiden (mukaanlukien suomalaisen "makkaran") syömistä kannattaa välttää.
Illallinen on hyvä olla kevyempi, vihreitä vihanneksia, hedelmiä, juureksia.
Itse olen normaalipainoinen ja terve tällä ohjeistuksella, joten ylípaìnosta kärsivät laardívalaat voivat ähkiä painonhallintaongelmistaan jollekulle muulle.
Luettelit aamiaiseksi suunnilleen kaikki mitkä saavat vatsani huutamaan armoa.
Vierailija kirjoitti:
No, monissa paikoissa on sinänsä valikoima ihan ok, mutta laatu on karmeaa. Esim. pekonit on tolkuttoman sitkeitä, jotain kummallisia jauhonakkeja, jota ei ole nakkeja nähneetkään. Munakkaassa taitaa olla enemmän jauhoja kuin kananmunia, lohkeilee kuin hyytelöt, kahvi karseeta ja "tuore"mehut tulee jostain limsa-automaatista.
Joissain paikoissa on asialliset, ja niihin minä sitten paljon matkustavana menenkin, mutta monissa mestoissa on hyvän näköisiä, mutta todellisuudessa raaka-aineet halpuutettu viimeiseen asti.
Niin laitetaanko siihen hotellimunakkaaseen jotain jauhoa, koska tosiaan olen itsekin huomannut saman asian?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoreet hedelmät, tää jaksaa aina naurattaa. Tiedätkö oikeasti, kuinka kauan on siitä "noukkimisesta" kun tuore appelsiinisi on puristettuna mehuun?
No esim. kun olin Italiassa niin puristavat hotellin oman puutarhan vastapoimituista appelsiineista mehun hotellin asiakkaille. Tottakai jossain Suomessa sellainen on mahdotonta, mutta tuossa nyt varmaan tarkoitettiin lähinnä sitä ettei ole mitään säilykehedelmiä, mitä voi huonommissa hotelleissa olla.
Kamalimmat aamiaiset mitä on ollut niin on olleet ulkomailla. Toki siis ulkomailla on ollut mahtaviakin, ei siinä. Huonot kokemukset oli tietysti halvemman hintaluokan paikoista, suunnattu nuorille ja erityisesti amerikkalaisille. Ihan kamalaa, kun aamiainen on pelkkää liian makeaa croissanttia suklaalevitteellä tai niitä amerikkalaisia pannukkuja. Ennemmin menee aamupalalle lähikahvilaan kuin mättää pelkästään noita sisuksiin aamulla.
Lisäksi yksi huono kokemus oli kolmen tähden hotelli ulkomailla, jossa oli näennäisesti runsaasti kaikkea, mutta niitä ei ruokamyrkytyksen pelossa uskaltanut syödä. Kamat oli monta tuntia suoraan auringon puolella ikkunan edessä lämpimällä pöydällä ja syömättä jääneet (eli lähes kaikki) seuraavana päivänä takas.
Hanaolutta, vaikka ei sitä saisi antaakaan ennen klo. 9 Tiskin alta vaikka sitten.