Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?

Vierailija
18.02.2023 |

Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?

Kommentit (1098)

Vierailija
341/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Singiksen Four Seasonsissa on suklaaputous ja shampanjaa tarjolla rajatta.

Vierailija
342/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorintajua:

- Mikä on maailman homoin nimi?

- P ut1n 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten mua nyppii se, että "kakroitten" annetaan hakea aamupalaa hurumykky, "käy vaan" vaikka edellisetkin on syömättä! Hirveät määrät jätettä! Enneminkin voisi tosiaankin olla että tässä on aamiaismenu, ruksaa aika, jolloin tulet, montako henkeä. Eikä oisi sen sataa sorttia saatavana.

Miksi vihaat juuri lapsiasiakkaita? Tuotahan tekee kaikki hotellissa...

Nimenomaan. Tyypillistä suomalaisten junttien "syödään nyt koko rahalla". Unohtuu ajatus ruokahävikistä, kun mennään more is more -periaatteella. Otetaan kaikkea eikä jakseta syödä.

Itsekin sain joskus kommentin, että mitä mä närpin, kun nyt on kaikkea tarjolla. Söin siis lautasellisen jugurttia, johon laitoin mysliä, marjoja ym härpäkkeitä ja muutaman vesimelonisiivun. Ei mun nälkä muutu niin paljoa, etten voisi syödä niinkun normaalisti söisin aamupalan.

Enemmänkin on suomalaisen juntin käytöstä olla huolissaan, että ruokaa riittää varmasti kaikille. Joku pula-ajan hätä aina jos joku toinen ottaa enemmän eikä jaksakaan syödä. Keskittyisit omaan syömiseesi.

Vierailija
344/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varhaisteininä vanhempien mukana jossain Keski-Euroopan hienossa hotellissa 90-luvun puolessa välissä, isä työmatkalla ja äidin kanssa vapaalla, ja viikonloppu sitten perheen kanssa vapaalla. En nyt muista mikä noista saksankielisistä maista olikaan, mutta hotellista ison aamiaishuoneen jossa oli erilaisia "asemia" eli jokaisessa oma buffet jossa iso kyltti päällä että mitä ne edusti! Niistä jokaikinen oli niin isoja että niiden ympäri pääsi kiertämään. Siinä oli amerikkalainen, brittiläinen, saksalaistyylinen ja jopa skandinaavinen lohineen ja mätineen, ja sitten se yleinen perus mannermainen leipineen sivummalla. Muistan miten hienoa oli syödä eri pöydästä eri päivinä ja leikkiä turistia "monessa eri maassa".

Tuo tuli vaan mieleen, että onkohan missään enää tuollaisia.

Vierailija
345/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsosia tai valelapsosia kuulu kasvattaa. Kyllä ne oppii ihmisten tavat ihan ilmankin. Elä vaan kiellä tai komenna tai sano ei tai älä. Lapsonen vain pahoittaa mielensä ja alkaa möksöttämään. Mökötys on kamalaa, ei sellaista kukaan kestä.

Vierailija
346/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi suomessa hotelliaamiaisella täytyy olla sitä brittiläistä p.s.kaa ?!

Vierailija
347/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten mua nyppii se, että "kakroitten" annetaan hakea aamupalaa hurumykky, "käy vaan" vaikka edellisetkin on syömättä! Hirveät määrät jätettä! Enneminkin voisi tosiaankin olla että tässä on aamiaismenu, ruksaa aika, jolloin tulet, montako henkeä. Eikä oisi sen sataa sorttia saatavana.

Nimenomaan. Tyypillistä suomalaisten junttien "syödään nyt koko rahalla". Unohtuu ajatus ruokahävikistä, kun mennään more is more -periaatteella. Otetaan kaikkea eikä jakseta syödä.

Itsekin sain joskus kommentin, että mitä mä närpin, kun nyt on kaikkea tarjolla. Söin siis lautasellisen jugurttia, johon laitoin mysliä, marjoja ym härpäkkeitä ja muutaman vesimelonisiivun. Ei mun nälkä muutu niin paljoa, etten voisi syödä niinkun normaalisti söisin aamupalan.

Enemmänkin on suomalaisen juntin käytöstä olla huolissaan, että ruokaa riittää varmasti kaikille. Joku pula-ajan hätä aina jos joku toinen ottaa enemmän eikä jaksakaan syödä. Keskittyisit omaan syömiseesi.

Tahallaan ruokahävikin tekeminen on todella tyylikästä ja tätä aikaa!

Vierailija
348/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Singiksen Four Seasonsissa on suklaaputous ja shampanjaa tarjolla rajatta.

Onko rajatta Lissusta ja Legionellastakin seuraa?

🤮 jo ajatuskin jostain kiertävästä suklaasta 🤮

Vierailija
349/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän mutta parempaa:

Lähituottajien hilloja, juustoja yms.

Munakokkelia OIKEISTA munista, unohtakaa se järkyttävä jauho.

Pikkuletut ovat ihastuttavia, itse paistettuna.

Jne.

Käytännössä nämä ei mahdollisia Suomessa kun ei ole haluja palkata henkilökuntaa munakaskokiksi tai letunkääntäjäksi. Ne einesletut ja jauhokokkelit ovat niin turhia ja herkullisen ruuan irvikuva.

Vierailija
350/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää tuore leipä ja sen päälle höysteet. Just oltiin tornissa tampereella ja lisäksi söin tuoreen croisantin. Hirveesti kaikkea oli tarjolla, mutta en mä ainakaan syö aamulla mitään nakkeja ja lihapullia. Kotona syön normaalisti jugua ja marjoja, joten tuoretta leipää syön hotellissa ja jos ei sitä ole niin pettymys on suuri.

Vierailija
351/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inarin hotellin aamupalalla oli graavisiikaa, hotelli joka on joen lähellä. Päivällinen todella hyvä mutta Kallis.

Vierailija
352/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hotelleissa saisi olla perusaamupala siihen normaaliin huonehintaan. Ja siihen päälle kalliimpi osasto, josta löytyy rahalla kaikki ne luomuhillot ja henkilökohtaiset kokit ja suklaaputoukset. Minun mielestä hotelleissa on ihan älyttömän runsaat aamupalat, että joka tapauksessa syön vain minimaalisen osan tarjonnasta. Esimerkiksi leivät ja puurot on useimmiten tosi hyviä.

Vierailija
353/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viimeisen puolen vuoden aikana kolmessa eritasoisessa hotellissa. Munakkaat ovat olleet jokaisessa ala-arvoisia, sellaista vetistä mautonta mössöä. Myös pekonia on ollut tarjolla. Sen taso vaihtelee, milloin lilluu rasvassa tai muussa nesteessä ja milloin mukavan rapeita. 

Itse kaipaan hotelliaamiaisella kunnon leipiä/sämpylöitä ja cocktail piirakoita. Erilaisia juustoja ja leikkeleitä, salaattitarpeita ja suolakurkkuja. Makeista kakuista jne en välitä. Puuro on ok, jos tarjolla kunnon marjoja. Kahvissa ja tuoremehussa harvoin valitettavaa. 

Eniten ärsyttää se, että ihmiset eivät osaa jonottaa ja sotkevat paikat. Voiveitsi ja rasia kuvottavassa kunnossa. Leipiä ei varmaan ole tarkoitus voidella sillä rasian veitsellä, vaan ottaa pieni nokare lautaselle ja hoitaa loput omassa pöydässä. Ja ärsyttää, kun annetaan pikkulasten itse ottaa sotkuisin seurauksin. 

Vierailija
354/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on hotelleissa pääsääntöisesti kelvollisemmat aamiaiset kuin ulkomailla. Tietysti poikkeuksiakin on mutta näin olen todennut. Saksassa ja Espanjassa olen tavannut kehnot aamiaiset mutta ainakin tähän asti olen jotenkin pärjännyt. Englanti on järkyttävä maa hotelliaamiaisten osalta ja vanhoillinen muutenkin.

Vierailija
355/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä hotellissa on muitakin asukkaita kun sinä. Vois olla pitkät jonot kun kaikki odottavat toiveiden mukaista munakasta. Tee se kotona ja nauti hotellissa siitä mitä sieltä löytyy.

Vierailija
356/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ennen vanhaan hamstrattiin paljon useammin ja jätettiin syömättä, mutta nyt se on vähentynyt. Poikkeuksiakin on, ja varsinkin aikuiset asialla. Viime kesänä katsoin kauhulla Sokoksen Seurahuoneella, kun joku rohmusi varmaan kymmenen karjalanpiirakkaa lautaselleen ja jätti ne syömättä. Roskiin menivät. Toisen kerran joku kaveri tyhjensi ison vesimelonikulhon, mutta söi sentään saaliinsa hyvällä ruokahalulla. Itsekin joskus saatoin haalia liikaa ruokaa ja jättää osan syömättä, mutta kun puoliso sitä tarpeeksi monta kertaa paheksui, paransin tapani. 

Vierailija
358/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti munakkaan jonottaminen onnistuu etelässä rantalomalla. Teneriffalla parissakin eri paikassa paljon muitakin lomailijoita, mutta lyhkäsellä jonottamisella sai haluamansa munakkaan. Myös Jenkeissä jonottaminen ei ollut ongelma eräässä hotellissa. Kyllä noissa rantalomapaikoissa on ollut ihan hyvät aamupalat (Kreeta, Espanja). Myös Ruotsissa ja Tanskassa ollut hyvät aamupalat. 

Lähtökohtaisesti aamupala ei edes kuulu hintaan muualla päin maailmaa. 

Vierailija
359/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore kahvi riittää. En syö aamiaista hotelissakaan.

Vierailija
360/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi suomessa hotelliaamiaisella täytyy olla sitä brittiläistä p.s.kaa ?!

Tarkentaisitko että mikä on brittiläinen p  s ka ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan