Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?

Vierailija
18.02.2023 |

Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?

Kommentit (1098)

Vierailija
321/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat suomalaiset mättää lautaset täyteen nakkeja ja munakokkelia. En ole koskaan ymmärtänyt hotellien aamiaisia, eihän kukaan normaali ihminen jaksa syödä niitä kaikkia lajeja.

Tarkoituksena ei olekkaan syödä kaikkia lajeja, vaan jokainen vieras valitsee mieluisensa? Kyllä hotellin taloudenpidon tehtävänä on tietää paljonko mitäkin kuluu noin keskivertoisesti - tämä on heidän työnsä, eli vinnkinä: ei tarvetta syödä kaikkea jos ei tee mieli

Vierailija
322/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valittamista! Mutta mieleen on jäänyt kivana harvinaisuutena uunissa paistettu terni- eli juustomaito. Sitä oli tarjolla joka aamu 2vkon lomallamme Azoreilla. Hyvää oli ja sitä herkkua syötiin joka aamu! Saakohan enää mistään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hotellivierailija kirjoitti:

En ole ns. normaaleissa merkkihotelleissa törmännyt ns. huonoihin aamupaloihin. Jossain pikkupaikkakunnalla se ei ymmärrettävästi ole yhtä monipuolinen kuin isoissa kaupungeissa, mutta hyvin on nälkä lähtenyt kaikkialla.

Viimeksi tällä viikolla hotellissa huomasi taas toimintaa mitä en ymmärrä. Toki oli ulkomaalaisia kyseessä, mutta aamupalalla oli otettu syötäväksi vaikka mitä ja käytännössä vain maistettu suurinta osaa siitä, mitä oli otettu.

Itsestä hyvä jos hotelliaamiaisella on jotain lihaa ( pekonit, nakit tms.) ja munakokkeli. Itse en oikein puurosta tykkää, mutta toki se on monelle se pääaamupala. Sitten marjoja, kasviksia ja jos muutamaa hyvää leipää / leivänpäällistä niin kyllä sillä kahvin / teen kanssa pärjää jo moni.

Ihmisillä on erilaisia kriteereitä sille mitä syö. Huomaan, että sanot nälän lähteneen millä tahansa aamupalalla. Se varmasti pitää paikkansa. Mutta itse ainakin valitsen yleensä aina arjessa ruokaa mitä tykkään syödä, mikä maistuu hyvälle ja on terveelistäkin. Tosi monissa hotelleissa ne kaikki jutut on halvinta mahdollista. Kitkerä ja vetinen appelsiinimehu, jauhosta tehty mauton munakokkeli jne.

Ehkä ne mainitsemasi ulkomaalaiset huomasi myös raaka-aineiden laadun ja maistaminen riitti.

Vierailija
324/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee aina hyvä mieli jos saa paistaa itse vohvelin. Hotelleissa tosi harvinaista, tulee mieleen vain Lapland Hotels Saariselkä (joku Riekkolinna tms.?). En todellakaan syö normaalisti aamiaisella vohveleita, mutta en syö nakkeja, pekonia tai munakokkeliakaan. 

Tämä on hyvä! Mulle tulee itse paistettavista vohveleista mieleen myös Sokos hotelli Seurahuone, Lahti. Tosi hyvä aamiainen. Viimeksi kun kävin siellä, vohvelien kanssa oli kermavaahtoa ja tuoreita mansikoita, oli kesä ja mansikka-aika.

Lahden Seurahuone oli aika hyvä! Juuri olin. Oli kahta smoothieta, tuoreita hedelmiä pilkottuina, kahvi tuotiin pöytään ja pöytään tuotiin myös lämpöisiä karjalanpiirakoita. Ainut, mikä puuttui oli paistetut kananmunat. Niitä voisi olla lämpölampun alla. Myös valmiiksi tehdyt pienet voileivät olisivat kivoja.

Vierailija
325/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon tuoremehuja, ei siis mitään tiivisteroskaa, vaan tuorepuristettua. Tummapaahtoisista pavuista jauhava kahvikone, jota huolletaan ja pidetään puhtaana tai mahdollisuus tilata kahvi toiveiden mukaan. Mielellään joku valmistamassa munia toiveiden mukaan ja kunnolla rapeaa pekonia, eikä mitään löllöä. Sama koskee röstiä tai vastaavia perunapaistoksia. Näiden pitää olla vastapaistettuja ja rapeita. Hyvä hedelmätarjonta valmiiksi viipailoituna. Sitten kaikki perusjutut tietenkin. En ole koskaan saanut Suomessa kelvollista hotelliaamiaista, aina joku mättää; tosin en Kämpissä ole ollut vieraana kun asun 15 minuutin kävelymatkan päässä. 

Voi sinne Kämppiin mennä pelkälle aamupalallekin, vaikka viikonloppuna. Kannattaa käydä testaamassa, ihan hyvä, mutta ei se mikään taivas ole sekään.

Vierailija
326/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa makkaraa saa tampereen hotelli tornin aamupalalla. Se onkin kunnon tavaraa se.

Vierailija
327/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaa kermavaahtoa. Ei liian voille vatkattua. Ei sitä joka päivä syödä, mutta juuri siksi se onkin erityistä.

Vierailija
328/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskiaispullia täytyy olla, jotta voi jemmata pari käsilaukkuun ja antaa muksuille autossa kotimatkalla.

Vierailija
329/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keep it simple.

Mielummin tarkkaan mietityt ja laadukkaat raaka-aineet ja muutamat vaihtoehdot kuin tuhat sortti ihan kaikkea "jokaiselle jotakin"-mentaliteetilla.

Itse toivon aamiaiselta maustamatonta jogurttia, marjoja, appelsiinimehua, mysliä ja kourallisen pähkinöitä. Tai pari viipaletta rapeakuorista leipää kasviksilla ja vähän juustoa.

Tuoretta kahvia kauramaidolla sekä jotain pientä makeaa.

Vierailija
330/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tee/kahvikupille ei ollut tassia. Eikä tarjottimia ollut niitäkään. Jotenkin tuo tassinpuute laski fiilistä.

Vierailija
331/1098 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen aina, kun aikuinen ihminen ei tiedä, minkä verran jaksaa syödä. Otetaan kukkuralautasellinen lihapullia tai nakkeja tai puurokulho reunoja myöten. Sitten närkitään muutama suupala ja jätetään loput. Buffetista saa ottaa lisää, jos pienempi annos ei riitä.

Ne on ryz zii. Kantoivat kerrankin koko leikkelevadin ja leipäkorin omaan pöytäänsä

Vierailija
332/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaa just ne mitä siellä on, jos vähän rasvaisempaa mitä kotona, niin ei väliä kun käyn ehkä kerran kahdessa vuodessa hotellissa. Kaikki myös syön ja jos vaikka muksuilta jää niin saatan nekin napsia :) Vaimo on sellainen, että "nyt on kauhee nälkä", mutta kuitenkin jättää osan syömättä.

Vierailija
333/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi tee/kahvikupille ei ollut tassia. Eikä tarjottimia ollut niitäkään. Jotenkin tuo tassinpuute laski fiilistä.

Taitaa olla puute jostain muusta, jos on tassista valitettava..

Vierailija
334/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin ketjuhotelleissa (kuten s-ryhmän monet ravintolat) tarjolla oleva ruoka on otettu pakastimesta tai suoraan tukusta valmiina pöytään. Hotellit, joissa tulee fiilis, että on tehty itse (esim paistetut leivät, puuro, leivonnaiset jne) on hyvä aamiainen ja siitä tulee kodikas olo. On nähty vaikka vaivaa, et on vaikka laitettu valmiit juustoviipaleet nätisti pöytään. Se on se fiilis, et kaikki ei ole pakasta vedettyä ja ei ole menty sieltä mistä aita on matalin.

Vierailija
335/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustaa makkaraa saa tampereen hotelli tornin aamupalalla. Se onkin kunnon tavaraa se.

Tämä on juuri sitä paikallisuutta, jota itse kaipaan, samoin Kuusamon Rukalla oli neulamuikkuja ha Lapland Hotelleissa Lapin kaloja, vaikkei kaikki hotellit edes ole Lapissa.

Vierailija
336/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Our daily bred kirjoitti:

Kerran lomaillessamme Egyptissä huomiomme kiinnittyi venäläisperheeseen. Lapsia oli kolme, eikä heillä ollut mitään rajaa, kuinka hirveästi ruokaa he kantoivat pöytään. Siis vaikka entiset oli syömättä ja ruokaa oli heitelty paljon myös lattialle.

Vanhemmat olivat täysin välinpitämättömiä. Sitten perheen äiti nousi pöydästä ja haki jälkiruokapöydästä kokonaisen täytekakun omaan pöytäänsä. Siinä sitten tämä perhe rääpi päällysteitä, mutta jätti kakun syömättä. Poistuessaan arvon herrasväki jätti jälkeensä kaamean sotkun.

Meille ravintolan köyhä tarjoilijapoika kertoi, että hän on hyvin surullinen ruuan haaskauksesta, koska heillä itsellään ei ole koskaan varaa syödä sellaisia herkkuja mitä turisteille rarjotaan. Muistan vieläkin tämän nuorukaisen surulliset silmät.

Kuvittelevat olevansa herrakansaa. Ry..ä on eläin. Menimme vuosikymmeniä sitten autolautalla Saksan. Juuri venäläiset etuilivat. Ainoastaan venäjäksi oli kyltti, joka kielsi ruokien viemisen pois ruokasalista

Vierailija
337/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keep it simple.

Mielummin tarkkaan mietityt ja laadukkaat raaka-aineet ja muutamat vaihtoehdot kuin tuhat sortti ihan kaikkea "jokaiselle jotakin"-mentaliteetilla.

Itse toivon aamiaiselta maustamatonta jogurttia, marjoja, appelsiinimehua, mysliä ja kourallisen pähkinöitä. Tai pari viipaletta rapeakuorista leipää kasviksilla ja vähän juustoa.

Tuoretta kahvia kauramaidolla sekä jotain pientä makeaa.

Nimenomaan pitää olla jokaiselle jotakin, mutta kaikkia ei ole toki pakko ahnehtia.

Vierailija
338/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tomaattimehua oltava.mauttomat karjalanpiirakat pois ja tilalle lihacroisantit

Vierailija
339/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALLERGISET PITÄÄ HUOMIOIDA

Pitää olla maidotonta

Parikatonta

Glugeenitonta !

Vierailija
340/1098 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tarvitse miljoonaa eri sorttia, vaan mieluummin niin, että se mitä on, olisi hyvää. Eli tuoretta, rapeakuorista leipää, hyvää munakokkelia, hyvin paistettuja pekoneita, tuoreet vihreät jne. Liian monta kertaa aamiaisleipäkin on jo ollut ilmeisesti muovipussissa säilöttyä litsua ja pekonit valmistettu yhtenä klimppinä, jolloin rapeudesta ei ole tietoakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme