Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?
Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?
Kommentit (1098)
Allergeenit voitaisiin merkitä!! Tai edes kysyttäessä tietää ilman pitkällistä odottelua.
Ohis,
Usassa hotellin aamupala ns. perushotellissa oli kyllä aika yllätys. Tiedän että paikkoja on erilaisia, mutta varsin niukka valikoima oli tuolla.
"Pannukakkuja", munia, pekonia, vaaleaa leipää, muffinsseja ja jugurttipikareita, muroja. En varma oliko puuroa, kun sitä en syö.
Kahvi, tee, paria erilaista mehua.
Maha tuli täyteen kyllä, mutta sanotaanko näin, että mitään terveellistä ei tarjolla ollut. Jugurtit ja mehut sokeria, ei maustamatonta jugurttia.
Vierailija kirjoitti:
Minä toivoisin:
-Hyvää appelsiinimehua, mieluiten tuorepuristettua (teen kotonakin niin että puristan appelsiineista) ja tuosta olisin valmis vaikka maksamaan pienen summan (esim.1e/lasi) extraa.
-Hyviä croisantteja, eli sellaisia missä hyvä rapsakkuus ja mehevyys.
-Vesimelonia, hyvää sellaista, joskus ei oikein maistu miltään.
-Jotain "kalaruokaa", esim. vaikka savulohta tai rapuskagenia.
-Hyviä oliiveja
-Hyvää juustoa, ihan vaikka kermajuustoa tmv. mutta sellaista mikä maistuu hyvältä.
Nuo ovat sellaisia mitä haluaisin/mistä ilahdun jos on.
Mutta mahani olen aina saanut täyteen valikoimasta riippumatta..!
Esim. hotellin sijainti ja siisteys ym. on aamiasta tärkeämpi asia.
Ihan näin sivuhuomautuksena tuosta vesimelonista, että ei ne maistu joka vuodenaikaan samalta. Ei maistu muutkaan kasvikset, jos ne ei ole satokaudessa, vaikka tulisivatkin ulkomailta.
Itse en esim talvisin käy salaattilounailla ollenkaan tai osta kotiin salaatteja, kun ei ne maistu yhtään miltään. Syön kasvikset pakasteina ja lämpimissä ruoissa maustettuina.
Vierailija kirjoitti:
Ohis,
Usassa hotellin aamupala ns. perushotellissa oli kyllä aika yllätys. Tiedän että paikkoja on erilaisia, mutta varsin niukka valikoima oli tuolla.
"Pannukakkuja", munia, pekonia, vaaleaa leipää, muffinsseja ja jugurttipikareita, muroja. En varma oliko puuroa, kun sitä en syö.
Kahvi, tee, paria erilaista mehua.
Maha tuli täyteen kyllä, mutta sanotaanko näin, että mitään terveellistä ei tarjolla ollut. Jugurtit ja mehut sokeria, ei maustamatonta jugurttia.
Joo ja jopa se vaalea leipä, joka näyttää tässä listassa terveellisimmältä, on täynnä lisättyä sokeria. Amerikkalainen leipä on ihan hirveän makeaa.
Ihan ok on mun mielestä ollut kaikissa hotelleissa, missä olen yöpynyt. Kaikkea on ollut tarjolla, mitä mä aamupalaksi kaipaan.
Huonoin aamupala on ollut Berliinissä, mutta en hotellia enää muista. Tai ehkä Bournemouthissa, jossa englantilainen aamiainen ei kyllä ollut paras mahdollinen. Se oli kyllä enemmänkin bed&breakfast, kuin hotelli, vaikka huoneita olikin paljon. Kummassakaan ei ollut buffettia, vaan tarjotin tuotiin pöytään.
Jos haluaa jotain spesiaalia, niin eiköhän sellainen usein järjesty tilaamalla? Ja tietenkin aamupala usein paranee, kun yöpyy kalliimmassa hotellissa.
Usein yövyn Scandicissa. Edullinen, siisti ja yleensä niitä löytyy hyvältä paikalta. Aamupala on mulle riittävän hyvä ja monipuolinen. Tietää myös hyvin mitä saa ja taso on aina aika lailla sama.
Sokerijugussa on 10g hiilaria/100g ja leivässä yli 50. Sokerijugukin on parempi kuin mikään leipä tai puuro. Muna ja pekoni tytön solakkana pitää.
Jos on vastapuristettua greippimehua ja kokki paistamassa munia/munakkaita, saa hotelli minulta täydet pisteet. Jos on tuoretta ananasta ja melonia, ilahdun myös.
Laadukas tuore leipä on tärkeää, ei mitään markettien bulkkitavaraa. Viimeksi oli erinomainen aamiainen Amsterdamissa, en muista hotellin nimeä. Yleensä on löytynyt
kyllä tarpeelliset syötävät, olen pieniruokainen, harvoin olen huonoihin törmännyt. Käyttämäni hotellit normaalisti kolmesta viiteen tähteen.
Hyvä laadukkaita ja MAUKKAITA juustoja. Ei siis halvinta mautonta goudaa ja punaleimaa. Vaan kunnon maukasta kermajuustoa, laadukasta Brietä, sinihomejuustoa ja muita voimakkaan makuisia laadukkaita juustoja. Niitä minulla on kotonakin, en halua hotellissa huonompaa kuin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan opettelette ottamaan aina uuden lautasen kun haette lisää. Hotelli ei ole mikään pizzapuffa ja siellä pitää käyttäytyä. Samalle lautaselle santsaaminen on kuin käsien pesemättä jättäminen kakkoshädän jälkeen. Hyväkin ruoka menee pilalle huonotapaisten seurassa.
Vinkki: kädet pestään AINA.
Jos olen hotelliaamiaisella, syön kuten kotona . En enenpää. Eli puuroa ( jos on), jogurttia ( jos ei puuroa) ja vähän munakasta, kasviksia, kahvia. En juo mehuja, en syö leikkeleitä enkä croisantteja.
Tuorepuristettua mehua ja hyvää kahvia. En kaipaa aamuisin muuta.
Itse tehty tuore leipä on parempaa kuin rasvacroissantit.
Jos aamiaisen laatu on oikeasti joku kriteeri hotellissa asumiselle, niin kannattaisikohan yöpyä sellaisessa hotellissa, jossa keittiömestari valmistaa aamiaisesi sen jälkeen, kun olet tilannut sen?
Soija- tai turkkilainen jogurtti olisi kiva ja ruisleipä ilman vehnää, lämpimät kasvikset.
Mulla on yleensä aina nälkä aamuisin ja mikään salaatinlehti tai porkkana ei maistu. Haluan yleensä kunnolla energiaa ja tykkään, kun ulkomailla voi saada vaikka nuudeleita. Ne ovat mulle maistuvampaa syötävää kuin vehnäleipä.
Haluaisin kunnon tummapaahtoista kahvia edes vaihtoehdoksi. Ketkä tykkää siitä Juhlamokka-litkusta, juokoon sitä, mutta olisi kiva, että vaihtoehtona olisi tummapaahtoista. Kahvikoneista toki saa espressoa, mutta kun ei ole sama. Parasta olisi kahvikone, mikä jauhaa pavut. Mikään ei voita hyvää aamukahvia.
Kunnollista tummapaahtoista kahvia!
Muutamissa helsinkiläisissä hotelleissa olen pettynyt leipävalikoimaan. Tarjolla on ollut vain ruisleipää, riisipiirakoita, vaaleaa paahtoleipää ja vaaleita sämpylöitä. Missä on jyväsämpylät tai croissantit? Niillä suht harvinaisilla hotelliaamiaisilla kaipaisi kunnollisia, pehmeitä sämpylöitä.
Syön kotona aamiaiseksi aina turkkilaista/kreikkalaista rasvaista jugurttia ja tuoreita hedelmiä. Eli niitä haluaisin, mutta en vielä Suomessa kertaakaan saanut, ulkomailla kyllä. Inhoan sokerisia makeita tehtaassa maustettuja marjajugurtteja ja niitä rasvattomia vetisiä liruja, joita Suomessa kutsutaan nimellä maustamaton jugurtti. Ja miksi hedelmien tilalla on aina se äklömakea tölkistä tullut hedelmäsalaatti.
Vierailija kirjoitti:
Syön kotona aamiaiseksi aina turkkilaista/kreikkalaista rasvaista jugurttia ja tuoreita hedelmiä. Eli niitä haluaisin, mutta en vielä Suomessa kertaakaan saanut, ulkomailla kyllä. Inhoan sokerisia makeita tehtaassa maustettuja marjajugurtteja ja niitä rasvattomia vetisiä liruja, joita Suomessa kutsutaan nimellä maustamaton jugurtti. Ja miksi hedelmien tilalla on aina se äklömakea tölkistä tullut hedelmäsalaatti.
Mä en ole ikinä nähnyt hotelliaamiaisella tölkkihedelmäsalaattia? Tuoreita hedelmiä on ollut aina ketjuhotelleissakin.
Minä toivoisin:
-Hyvää appelsiinimehua, mieluiten tuorepuristettua (teen kotonakin niin että puristan appelsiineista) ja tuosta olisin valmis vaikka maksamaan pienen summan (esim.1e/lasi) extraa.
-Hyviä croisantteja, eli sellaisia missä hyvä rapsakkuus ja mehevyys.
-Vesimelonia, hyvää sellaista, joskus ei oikein maistu miltään.
-Jotain "kalaruokaa", esim. vaikka savulohta tai rapuskagenia.
-Hyviä oliiveja
-Hyvää juustoa, ihan vaikka kermajuustoa tmv. mutta sellaista mikä maistuu hyvältä.
Nuo ovat sellaisia mitä haluaisin/mistä ilahdun jos on.
Mutta mahani olen aina saanut täyteen valikoimasta riippumatta..!
Esim. hotellin sijainti ja siisteys ym. on aamiasta tärkeämpi asia.