Varattu: jos sattuisit kiinnostumaan, missä menee rajasi?
Minulla juttelussa, ja kiinnostusta ei saa näyttää (tai ainakin sitä pitää yrittää peittää). Juttelussa ei mielestäni ole mitään raskauttavaa.
Näkökantoja?
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi kiinnostuksen peittäminen on muuten aika vaikeeta. Vaikka kuinka yrittää olla muina naisina, niin silmät paljastaa totuuden. Ainoa vaihtoehto on vältellä ihastuksen kohdetta mahdollisuuksien mukaan, eikä ainakaan katsoa koskaan silmiin.
Vältelläkään ei voi kuitenkaan ikuisesti. Siihenkin väsyy. Sillä voi pelata aikaa kyllä. Nämä on käytännössä ihan muuta kun teoriassa.
Ei yleensä tarvitse vältellä ikuisesti.. noi on vaiheita mitkä menee ohi
Mä olin salaa tosi ihastunut työkaveriini. Tai luulin, että se ei näy, mutta sitten hän eräänä päivänä kertoi että hänen avovaimonsa ja lastensa äiti on vain ystävä ja aikovat erota.
Siitä ne kunnon ongelmat sitten alkoivat.
Ikinä ei saa puhua ihastuksestaan ääneen, jos ei ole valmis kärsimään seuraamuksia ja kantamaan vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flirttailu on ok kunhan se pysyy viattomana. Pitää myös huomioida ettei anna sille flirttailtavalle väärää signaalia ettei ala kuvittelemaan mitään sen enempää.
Halaaminen on myös ok. Sen pidemmälle ei.Minusta halaamnen ei ole ok. Se on suunniteltu, tahallinen kosketus ja siinä ollaan lähellä. Ap
Eikö se riipu aloitteen tekijästä onko se suunniteltu vai ei? Jos joku vaan kapsahtaa kaulaan niin siinä on sekunnin murto-osa aikaa reagoida. Ei se reaktio voi olla suunniteltu, vaan selkäydinreaktio.
Ja toisaalta vetäytyminen tilanteesta voisi olla sosiaalisesti erikoista käytöstä ja noloa sille aloitteen tekijälle. Minä tuollaisessa tilanteessa vain halaisin takaisin, jolloin välttyisin nolaamasta sitä toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä hyvänä yleissääntönä toimii se, ettei tee mitään mitä ei tekisi jos kumppani olisi paikalla.
Minä ajattelen toisin. Esimerkki: En haluaisi, että jos olisimme kumppanini kanssa yhdessä baarissa, hän viettäisi aikaa intensiivisesti keskustellen jonkun toisen naisen kanssa (koska hän pitäisi tätä kiinnostavana). Sen sijaan se ei olisi minulta mitenkään pois, jos hän tekisi niin silloin, kun minä en ole mukana.
Olen samaa mieltä. Jos olisin kumppanini kanssa baarissa, haluaisin esimerkiksi että hän tanssii enimmäkseen minun kanssani. Mahdollisesti voisi välillä käydä tanssimassa kaverini tai omien kavereidensa kanssa vähän, jos näillä kavereilla ei muuten olisi tanssittajia. Toisaalta jos en ole mukana, niin hän voi puolestani pyöritellä naisia tanssilattialla ihan vapaasti. Ei sitä tarvitse seinäruusuna koko iltaa seisoa vain sen takia, että oma kumppani ei ole mukana.
Vierailija kirjoitti:
Jejee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flirttaileminen on kyllä ystävällisyyttä ja huomion osoittamista toista ihmistä kohtaan, ei mitään oman itsen pönkittämistä. Ja ystävällisyydessä ja huumorissa ei ole mitään vikaa. Normaali ihminen ei todellakaan ajaudu pettämään flirtin takia. Kyllä siinä on tehty jo ihan toisella tapaa tietoinen valinta.
Puhdas flirtti kyllä.. Hymy kassalla jne ei mitään pahaa. Harmi vaan että monikaan ei osaa tätä tai se karkaa koska toinen osapuoli ottaa sen liian vakavasti.
Hymy kassalla on peruskohteliaisuutta, ei flirttiä. Ehkä jokin läppä ostoksista olisi flirttiä. Tyyliin poikamies ostaa pitsaa, karkkia ja kaljan ja sanoo hymyilevälle kassaneidille "Perus poikamiesperjantai, hyvää viikonloppua!"
Palstan flirttivastaisten mukaan seuraava askel tosta harmittomasta heitosta on se, että mela löytyy kassaneidin mekosta.
No meidän suhteessa saa kiinnostua toisesta ihmisenä voi puhua, flirttailla ja vaikka tanssiakin toisen kanssa, mieheni ei ole näistä mustasukkainen, enkä minä. Raja menee suutelussa tai tunteitten puolella siinä, että valitsee toisen. Ikinä en ole miestäni pettänyt, vaikka ihastunut olen moneenkin mieheen. Ihastukset ovat hiipuneet pois.
Omakohtainen tarina ihastumisesta parisuhteen aikana. Kaverin synttärit kaverin pikkusisko, nähtiin eka kertaa.. Baarissa yöllä heitin että sä oot kyl tosi kaunis flirttinä. Sen jälkeen meidän välillä oli tosi vahva seksuaalinen lataus joka sitten purkautui..
No jos olisin ollut hiljaa mitään ei olis koskaan tapahtunut.. Ton yhden lauseen seuraus oli se että 2 perhettä erosi. 3 lasta menetti ydinperheen..
Ja me 2 idioottia yritettiin 7kk suhdetta..
Jossa ei ollut mitään järkeä 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flirttailu on ok kunhan se pysyy viattomana. Pitää myös huomioida ettei anna sille flirttailtavalle väärää signaalia ettei ala kuvittelemaan mitään sen enempää.
Halaaminen on myös ok. Sen pidemmälle ei.Minusta halaamnen ei ole ok. Se on suunniteltu, tahallinen kosketus ja siinä ollaan lähellä. Ap
Eikö se riipu aloitteen tekijästä onko se suunniteltu vai ei? Jos joku vaan kapsahtaa kaulaan niin siinä on sekunnin murto-osa aikaa reagoida. Ei se reaktio voi olla suunniteltu, vaan selkäydinreaktio.
Ja toisaalta vetäytyminen tilanteesta voisi olla sosiaalisesti erikoista käytöstä ja noloa sille aloitteen tekijälle. Minä tuollaisessa tilanteessa vain halaisin takaisin, jolloin välttyisin nolaamasta sitä toista.
Tuossa tilanteessa totta. Mutta joskushan halaus syntyy hitaasti niin, että molemmat ovat sen syntymisessä mukana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jejee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flirttaileminen on kyllä ystävällisyyttä ja huomion osoittamista toista ihmistä kohtaan, ei mitään oman itsen pönkittämistä. Ja ystävällisyydessä ja huumorissa ei ole mitään vikaa. Normaali ihminen ei todellakaan ajaudu pettämään flirtin takia. Kyllä siinä on tehty jo ihan toisella tapaa tietoinen valinta.
Puhdas flirtti kyllä.. Hymy kassalla jne ei mitään pahaa. Harmi vaan että monikaan ei osaa tätä tai se karkaa koska toinen osapuoli ottaa sen liian vakavasti.
Hymy kassalla on peruskohteliaisuutta, ei flirttiä. Ehkä jokin läppä ostoksista olisi flirttiä. Tyyliin poikamies ostaa pitsaa, karkkia ja kaljan ja sanoo hymyilevälle kassaneidille "Perus poikamiesperjantai, hyvää viikonloppua!"
Palstan flirttivastaisten mukaan seuraava askel tosta harmittomasta heitosta on se, että mela löytyy kassaneidin mekosta.
Mutta kun tuo ei edes ole flirttiä.
Tosi ohis, mutta mitä mieltä käsisuudelmista? Jotkut miehet (vieraat, vasta tavatut) harrastavat niitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä flirtti ja ihastuminen on aina töysin tietoinen valinta alkaa murentamaan avioliittoaan tai parisuhdettaan. Sama kuin väittäisi, että vahingossa tuli petettyä puolisoa, vahingossa kiku luiskahti pildeen. Petos on petos, ja henkinen petos inhottavin tapa osoittaa puolisolleen olevansa vöheksyttävä ja kunnioitettava.
Ei kukaan säädä tunteitaan kuin robotti. Se on sitten eri asia, mitä niillä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut varattuna 25 vuotta ja sen aikana olen ihastunut kolme kertaa. Juttelua pitemmälle en ole mennyt muuten kuin ajatuksissani ja niissäkään en ole päässyt halausta ja pusua pitemmälle. En vain ole pystynyt edes kuvittelemaan itseäni toisen käsivarsille, saati pitemmälle. Kun olen oikein pinnistellyt, olen yrittänyt kuvitella minut ja ihastuksen vaikka sohvalle sylikkäin katsomaan leffaa, mutta sekään ei ole tuntunut kivalta.
Siihen nämä ihastukset ovat yleensä sitten jääneet, eli en nähnyt meillä mitään tulevaisuutta. Hauskaa on, että nämä ihastukset ovat pysyneet elämässäni mukana silti ja yhdessäkin on tullut lähestulkoon ystäväni, jonka kanssa myös mieheni tykkää jutella, vaikka ei tätä ennestään edes tuntenut. Mies asuu siis aika lähellä meitä ja on koiraansa ulkoiluttaessa mennyt tästä ohi, kun olemme olleet mieheni kanssa esimerkiksi kolaamassa pihaa.
N48
Itselläni aika sama tarina. Ihastuin yhteen mieheen yhtäkkiä aivan tajuttomasti ja ymmärsin, että ei kannata nähdä uudelleen. Mutta sitten kun ajattelin häntä, en osannut edes kuvitella mitään seksuaalista. Todella jännä huomio, joka ilmeisesti menee näin muillakin.
Meillä ei ole mitään sovittuja rajoja mitä voisi rikkoa, mutta kyllä ihastuksen tullessa tiedän, että tunteesta voi nauttia hetken, mutta ohi se menee. Suhteemme oman miehen kanssa on niin vahva, että se menee kaiken edelle aina.
Vierailija kirjoitti:
Ylen juttu flirttailusta:
"Henri Mäen opit hyvään flirttiin ovat yksinkertaiset. Pääasiat ovat hymy, avoimuus ja huumorintaju.Elämä on loppujen lopuksi aika yksinkertaista, ellei siitä tee liian vaikeaa. Flirttailu on huumoripitoista, iloista ja nauravaista. Jos on joukko ihmisiä koolla ja kaikki vähän miettivät miten rikkoa hiljaisuuden, niin pieni flirttailu vapauttaa kyllä tunnelmaa.
Kun tapaat oudon ihmisen, voit puhua hänelle säästä, politiikasta tai vaikka tapahtumista, mutta pienen flirttailun avulla pääset paremmin yhteyksiin sen uuden, kohtaamasi ihmisen kanssa. Flirttailu tapahtuu pilke silmäkulmassa."
Juuri näin. Hetki, tapahtuma, josta jää hyvä mieli ja that's it.
Vierailija kirjoitti:
Tämä erään lehden sivulta:
Niin sanottu mikropettäminen, kuten somessa flirttailu, voi kuitenkin tuntua puolisosta loukkaavalta, vaikkei fyysistä kontaktia olisi ollut lainkaan.
Kuka tätä pettämisen muotoa harrastaa? Flirttiaddikti.
Nuo mikrot ja makrot ovat median keksintöä ja kontrolloinin väline.
Mulle olennaista parisuhteessa on, että puoliso haluaa jakaa mun kanssa asioita. Jos puolison ihastus alkaisi kovasti viedä puolisoa kauemmaksi musta (viettää enemmän aikaa ihastuksensa kanssa, kertoo asioistaan mieluummin ihastukselleen jne.), pahastuisin. Kaikilla toki on ystäviä enkä nyt siis yritä sanoa, että ystävien kanssa ei saisi viettää aikaa tai että aina pitää olla puolison kanssa, vaan enemmänkin, että jos puoliso sen lapsiperhe-työ-kaverit-omat jutut -paletin päälle vielä ottaisi ihastuksen, joka veisi meidän parisuhde aikaa ja läheisyyttä, pahastuisin.
Olisi tosi mielenkiintoista tietää, kuinka ihmiset tässä ketjussa määrittelee flirting, koska osalle se tuntuu vastaavan lähinnä peuakohteliaisuutta ja toisille kutsua intiimin kanssakäymiseen.
Mulle itselleni flirtti on sellaista kevyttä osoitusta, että se toinen ihminen on mielenkiintoinen, hauska tms. ja sen kanssa on kiva viettää aikaa ja vaihtaa ajatuksia yms. Se ei sisällä mitään seksuaalista sinällään, vaikka ilmentääkin kiinnostusta toiseen ihmiseen. Ja siis mun mielestä olisi ihanaa, jos mun puolisolla olisi joku, joka kevyesti flirttailee sen kanssa, koska jokainen kaipaa pientä positiivista piristystä elämäänsä.
Mä siis koen, että kevyt flirtti on erittäin ok parisuhteessa ja ihastua saa. Mä ehkä toivoisin, että mulle kerrottaisiin, jos ihastus meinaa mennä "yli".
Vierailija kirjoitti:
Mulle olennaista parisuhteessa on, että puoliso haluaa jakaa mun kanssa asioita. Jos puolison ihastus alkaisi kovasti viedä puolisoa kauemmaksi musta (viettää enemmän aikaa ihastuksensa kanssa, kertoo asioistaan mieluummin ihastukselleen jne.), pahastuisin. Kaikilla toki on ystäviä enkä nyt siis yritä sanoa, että ystävien kanssa ei saisi viettää aikaa tai että aina pitää olla puolison kanssa, vaan enemmänkin, että jos puoliso sen lapsiperhe-työ-kaverit-omat jutut -paletin päälle vielä ottaisi ihastuksen, joka veisi meidän parisuhde aikaa ja läheisyyttä, pahastuisin.
Olisi tosi mielenkiintoista tietää, kuinka ihmiset tässä ketjussa määrittelee flirting, koska osalle se tuntuu vastaavan lähinnä peuakohteliaisuutta ja toisille kutsua intiimin kanssakäymiseen.
Mulle itselleni flirtti on sellaista kevyttä osoitusta, että se toinen ihminen on mielenkiintoinen, hauska tms. ja sen kanssa on kiva viettää aikaa ja vaihtaa ajatuksia yms. Se ei sisällä mitään seksuaalista sinällään, vaikka ilmentääkin kiinnostusta toiseen ihmiseen. Ja siis mun mielestä olisi ihanaa, jos mun puolisolla olisi joku, joka kevyesti flirttailee sen kanssa, koska jokainen kaipaa pientä positiivista piristystä elämäänsä.
Mä siis koen, että kevyt flirtti on erittäin ok parisuhteessa ja ihastua saa. Mä ehkä toivoisin, että mulle kerrottaisiin, jos ihastus meinaa mennä "yli".
Jos nyt ihan viettää aikaa ihastuksensa kanssa, se alkaa minusta olla jo suhde. Ja väärin. Satunnaiset juttelut ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos huomaan olevani ihastunut toiseen niin olen vaihtanut suhdetta. Olen ihminen, joka ei ihastu kevyesti vaan rakastuu suoraan. Mielestäni ei ole reilua jatkaa enää sen jälkeen suhteessa vaan on hyvä antaa toisellakin osapuolelle kokea vielä uusi rakkaus. Tiedän ettei monella ole selkärankaa tehdä tälläistä vaan jäädään vanhaan liittoon talon, lapsien tai lainojen takia. Elintaso notkahtaa vain hetkeksi ja lapsetkin ovat onnellisempia onnellinen vanhempien kanssa.
Juuri näin, suoraselkäistä. Respct👍
Kiitos, ihmiset ovat tutkitusti keskimäärin viisi vuotta liian pitkään suhteessa, joka on jo väljähtynyt. Onko se sitten saamattomuutta, tottumista toiseen vai mistä on kysymys. En tiedä.
Joka tapauksessa moni jää suhteeseen, joka on jo pystyyn kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä erään lehden sivulta:
Niin sanottu mikropettäminen, kuten somessa flirttailu, voi kuitenkin tuntua puolisosta loukkaavalta, vaikkei fyysistä kontaktia olisi ollut lainkaan.
Kuka tätä pettämisen muotoa harrastaa? Flirttiaddikti.
Nuo mikrot ja makrot ovat median keksintöä ja kontrolloinin väline.
Oletko siis sitä mieltä, että media kontrolloi sinua? Miten?
Vierailija kirjoitti:
Tosi ohis, mutta mitä mieltä käsisuudelmista? Jotkut miehet (vieraat, vasta tavatut) harrastavat niitä.
Herrasmiehen käsisuudelma naiselle vertautuu vanhentuneessa tapakulttuurissa kättelyyn. Se ei ole ollut hellyyden vaan kunnioituksen osoitus.
Nykypäivänä pitäisin ylipäätään vähän outona eleenä. Tietysti jos jollakulla on tapana antaa käsisuudelma jokaiselle tapaamalleen naiselle, niin miksei myös ihastukselleen.
Vältelläkään ei voi kuitenkaan ikuisesti. Siihenkin väsyy. Sillä voi pelata aikaa kyllä. Nämä on käytännössä ihan muuta kun teoriassa.