IL: Hesarin kirjoitukset lapsille kuin punavihreiden vaalimainos
tänään uutisissa miten kuvailivat lapsille puolueita:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3e4c92e0-2f8f-429c-8fb5-c66a65a64…
"Mitä puolue ajattelee -alaotsikon alle perussuomalaisista oli kirjoitettu näin: Haluaa vähentää Suomeen muuttavien ulkomaalaisten määrää, tulivatpa he sitten avun tarpeessa tai työn perässä. Toivoo Suomen eroavan Euroopan unionista. Ei ole innostunut tekemään töitä ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi.
Pääministeripuolue SDP:stä vastaava esittely oli: Haluaa parantaa esimerkiksi terveydenhuoltoa, koulutusta, työllisyyttä ja mielenterveyspalveluita. Ei halua juurikaan vähentää julkista velkaantumista vaan pikemminkin käyttää lisää rahaa siihen, että kansalaiset saisivat parempia palveluita."
Kuin punavihreiden vaalimainos. Demareista pelkkää positiivista, persuista eivät mainitse sanallakaan PS politiikan positiivisia vaikutuksia. Esim ilmastopolitiikan hillitseminen tarkoittaisi että lasten vanhemmilla jatkossakin rahaa lomareissuihin tai lasten harrastuksiin kuskamiseen.
Kommentit (153)
Minä ainakin haluan lapsilleni mieluummin elinkelpoisen ilmaston kuin lisää rahaa lomailuun.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin haluan lapsilleni mieluummin elinkelpoisen ilmaston kuin lisää rahaa lomailuun.
YLEn mukaan Suomi lähinnä höytyy ilmastonmuutoksesta, etkö halua hyötyjä lapsillesi?
Vierailija kirjoitti:
Haluatko lapsillesi myös velkataakan jollaista et itse ikimaailmassa olisi halunnut vanhempiesi sinulle hankkivan?
Tottahan tuo on.
Miksi persut kieltää oman politiikkansa? Outoa porukkaa.
Hävettääkö teitä, vai mitä sekoilette?
Tuli viikolla luettua kyseinen juttu ja huomasin tuon puolueellisuuden. Onneksi media tarttui tähän!
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on.
Munapää Nieminen liittyi keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on.
Kyse ei ole häpeämisestä vaan siitä miten juttu on kirjoitettu. Muilla puolueilla oli positiivisia ja lapsia koskevia asioita, persuilla negatiivinen lyttäys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YLEn mukaan Suomi lähinnä höytyy ilmastonmuutoksesta, etkö halua hyötyjä lapsillesi?
On hyötynyt toistaiseksi =/= hyötyy jatkossakin
Lukekaas persujen vaaliohjelma ja verratkaa tuohon. Totta joka sana.
Persut pettää aina, eli eivät myönnä mitään sanomaansa.
Riikka Beavis Purra.
https://hs.mediadelivery.fi/img/468/41f5b4031f04d826a10bd84a44307be0.jpg
https://static.wikia.nocookie.net/beavisandbutthead/images/b/b1/Butt-he…
Kuin kaksi marjaa.
No mikäs tuossa? Hyvä lastenkin tietää mitä nuo ajattelee. Virhettähän tuossa ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on.
Hävettääkö teitä, vai mitä sekoilette?Totta sekin on että Sanna sai ilmaisia aamupalatarvikkeita ja sekoili jauhojengin kanssa. Hävettääkö se teitä vai miksi kiellätte nuo tosiasiat aina?
Lapsellista vedota etuun mikä oli muillakin pääministereillä. Tyypillistä persujen väistelyä.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaas persujen vaaliohjelma ja verratkaa tuohon. Totta joka sana.
Persut pettää aina, eli eivät myönnä mitään sanomaansa.
Juuri näin. En ymmärrä miksi tästä nyt nousi kohu, koska tottahan tuo oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko lapsillesi myös velkataakan jollaista et itse ikimaailmassa olisi halunnut vanhempiesi sinulle hankkivan?
Mulle ainakin jälkiviisaana olisi vanhempien velkataakka käynyt hyvin, jos se tarkoittaisi sitä, että ilmastotoimet olisi aloitettu silloin kun ihan viimeistään olisi pitänyt eli tyyliin 50 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on.
Sinun pitäisi hävetä että pistät Riku Niemisen sanat suoraan omaan suuhusi.
Missä persu, siellä valhe, vilppi ja Putinin viides kolonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin jälkiviisaana olisi vanhempien velkataakka käynyt hyvin, jos se tarkoittaisi sitä, että ilmastotoimet olisi aloitettu silloin kun ihan viimeistään olisi pitänyt eli tyyliin 50 vuotta sitten.
Ja tämän pienen kansan joka oli silloin vielä paljon pienempi toimet olisi riittäneet? HAH HAH!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on.
Hävettääkö teitä, vai mitä sekoilette?Sinun pitäisi hävetä että pistät Riku Niemisen sanat suoraan omaan suuhusi.
Se ottaa varmaan munamiehen munankin suuhunsa.
Vierailija kirjoitti:
Missä persu, siellä valhe, vilppi ja Putinin viides kolonna.
Punikilta loppui argumentit ja saman mantran hokeminen alkoi.
Säälittävää että Sanoma joutuu nyt lapsille alkaa suoltamaan tuota poliittista propagandaansa, ilmeisesti ei aikuisille enää mene läpi