Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesettekö oikeasti hampaat kaksi kertaa päivässä ja käytätte hammaslankaa?

Vierailija
16.02.2023 |

Minä en jaksa pestä kuin kerran aamulla. Ja en käytä lankaa koskaan.

Kommentit (569)

Vierailija
301/569 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmisillä on eri ph tasapaino suussa. Mulla reikiintyy hampaat helposti, joten on todellakin pestävä aamuin illoin ja lankaan kolme krt viikossa.

Vierailija
302/569 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu joka päivä vähintään 2 x, joskus kolmekin. Hammaslankaa koitan muistaa sen vähintään kerran päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/569 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin 2x päivässä. Aamulla ennen aamupalaa. Lankaa käytän ehkä kerran kuussa. Hyi hitto, se lanka joskus haisee eli kyllä sinne poskihampaiden väliin kertyy kaikenlaista.

Välillä kohtaa ihmisiä, joiden hengitys löyhkää kamalalta. Ovatkohan niitä, jotka eivät pese aamuisin hampaita. Yön jälkeenhän suussakin maistuu ällöltä.

Vierailija
304/569 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harjaus kaksi kertaa päivässä ja öljypursutus aamuisin. Purskuttelen noin vartin.

Olin unohtanut tuon öljypurskutteluvillityksen. Vieläköhän kuuluu esim Eeva Kolun aamurutiiniin. :D

Vierailija
305/569 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vähintään kaksi kertaa päivässä, usein myös useammin, vaikka esim. jos olen iltavuoroon töihin lähdössä, niin pesen vielä lähtiessäkin hampaat , vaikka olisin ne pessyt jo aamulla herättyä. Samoin, jos olen lähdössä jonnekin "ulos". Hammasvälit lankaan lankaimella kerran päivässä. Aika järkyttävää, että ihmiset noiinkin vähän hampaitaan pesevät, mitä täältä saa lukea. 

Vierailija
306/569 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pesen kaksi kertaa päivässä, opetettiin jo lapsuudenkodissa. Joskus useamminkin, jos hampaat tuntuvat likaiselta tai ennen lähtöä jonnekin, esim. konserttiin. Lankailun olen opetellut aikuisena, sen teen nykyään joka ilta. 

Vierailija
307/569 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aamuin illoin sähköhammasharjalla ja fluorittomalla hammastahnalla. Lankaan vain silloin tällöin.

Vierailija
308/569 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen. Olisi älytöntä ruveta itseäni huijaamaan, että niinku leikisti pesisin.

Tietenkin pesen hampaat aamuin ja illoin.

Vierailija
309/569 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päivässä ja hammaslangan sijaan hammasväliharjalla.

Vierailija
310/569 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen joka aamu ja ilta, joskus päivälläkin. Sen lisäksi lankaan ja/tai käytän lisäksi muovisia tai puisia hammastikkuja. Sähköhammasharjaa olen käyttänyt noin 25 vuotta. Nämä ovat itsestään selviä rutiineja. Aina ei huvittaisi, mutta jos nämä rutiinit jättäisi tekemättä, niin senhän tuntee ja maistaa suussaan. Puhdas suu on myös kohteliaisuutta puolisoa kohtaan. Ja vähäinen syy ei ole sekään, että huolellisella hampaiden hoidolla säästää vuosien saatossa pitkän pennin sekä hammaslääkärimaksuissa että oman terveyden hoidossa.. Moni ei tule ajatelleeksi, kuinka hampaiden huono kunto ja huono suuhygienia voivat sairastuttaa ihmisen jopa tehohoitokuntoon.

Vierailija
311/569 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hampaat kerran päivässä, aamuisin. Sähköhammasharjalla, 3min kerrallaan, kuten viimeiset 20v. Iltapesu tuntuu kovin vaikealta, en ymmärrä, miksi. Hammaslankaimia käytän pitkin päivää, kun inhoan tunnetta, että hampaiden välissä on jotain ylimääräistä. Niitä on aina mukana käsilaukussa. Käytän myös silikonisia hammasväliharjoja päivittäin. Hammaskiveä mulla ei ole ollut ikinä. 

Vierailija
312/569 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hampaat kerran päivässä, aamuisin. En ole koskaan käyttänyt hammaslankaa. Hammasharjana on ihan tavallinen harja, ei sähköhammasharja.

Hampaat ovat hyvässä kunnossa, ei reikiä. Käyn hammaslääkärissä kerran kolmessa vuodessa, hammashygienisti on minulle vieras - en ole koskaan käynyt. Hammaskiveä löytyi kerran mutta siitäkin on jo 15 vuotta.

Ikää on mittarissa noin 50 vuotta.

Vierailija
313/569 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pesen aamulla ja illalla. Käytän myös kummallakin kerralla joko hammaslankaa tai hammasväliharjaa.

Vierailija
314/569 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie pesen kerran päivässä tiskikoneessa, puhasta tulloo.

Vierailija
315/569 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa, mutta vuodessa. Juhannus- ja jouluaattona. Hammaslankaa en käytä, käytän hammaskiveä.

Vierailija
316/569 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harjaan hampaani aina juustonaksuilla ja huuhtelen coca colalla xDD

Vierailija
317/569 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen 2x päivässä sähköhammasharjalla, jossa 2 min ajastin. Lankaan vain noin 3x viikossa.

Vierailija
318/569 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran päivässä?! Hyi kamala. Itse olen melko neuroottinen hampaideni suhteen ja pesen ne yleensä ainakin neljä kertaa päivässä:

- Aamulla ensimmäiseksi

- Aamupalan jälkeen uudestaan, jotta voi lähteä töihin tms. puhtaalla suulla

- Päivällä ruoan tai välipalan jälkeen

- Illalla ennen nukkumaanmenoa

Jos joku ehdottaa ksylitolia, niin se ei valitettavasti sovi vatsalleni. Ja kyllä, minulla on siistit valkoiset hampaat.

Liika pesukin voi olla haitaksi.

Ethän kuluta liikaa hammaskiillettäsi tai rassaa ientaskuja "auki" (voi tulla helpommin tulehduksia, mitkä voi levitä jopa koko elimistöön)?

"Ethän kuluta liikaa hammaskiillettäsi..." aivan, tämän takia hammasharjan tulisi olla aina mahdollisimman pehmeä. Harjoihin on merkitty soft. medium, hard. Valitkaa aina soft.

Niillä kovilla harjoilla ei pitäisi kenenkään harjata hampaitaan, en tajua mitä varten sellaisia valmistetaan? Vessan lattian jynssäykseen? Hevosten hampaiden puhdistukseen?

Vierailija
319/569 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lankain käytössä eli sellainen varsi, johon saa vaihtopäitä. Ei tarvi kieputella sitä ällöttävää hammaslankaa sormien ympärille ja roskiksen reunoille :D

Ja vastaus kysymykseen: kyllä, harjaan aamuin illoin sähkärillä ja lankaan myös.

Vierailija
320/569 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pesen kaksi kertaa ja puhdistan iltaisin hammasvälit langalla tai tikuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi