Pesettekö oikeasti hampaat kaksi kertaa päivässä ja käytätte hammaslankaa?
Minä en jaksa pestä kuin kerran aamulla. Ja en käytä lankaa koskaan.
Kommentit (603)
Pesin aiemmin kolme neljä kertaa vuorokaudessa hampaat sähköhammasharjalla. Hammaslääkäri kielsi pesemästä yli kaksi kertaa vrk:ssa. Langalla otan kerran päivässä. Hammasväliharjalla tulee otettua hammasvälit neljä kertaa vrk:ssa, eli aina syömisen jälkeen, tekee mieli ottaa ruuan jätteet pois pilaantumasta.
Syy on kuiva suu. Minun vaan on pakko, muuten joudun arkkuun. Terveellä ihmisellä tuskin on tälläistä tarvetta.
Sen tietää siitä, että jos ikenistä tulee verta, tai välit haisevat, silloin on tehostettava puhdistusta. Muutoin voi vain nauttia terveydestään.
Kolmesta viiteen kertaan päivässä, koneelliseen ilta- ja aamupesuun käytän kuudesta kahdeksaan minuuttia. Ennen pesuja perusteellinen lankaus. Näiden lisäksi zylitolipurkkaa kyytipojaksi, aina kun tulee naposteltua jotain.
Pesen illalla/yöllä sähköharjalla, hammasvälit harjalla. Hammhoitajalla vuosittain. Hyin hoidetut hampaat! 77 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään käytä hanmmaslankaa vaan hammasväliharjaa.
Pitää olla aika isot hammasvälit, että sinne mahtuu hammasväliharja. Lanka taas menee kapeimmastakin välistä ja sillä pääsee ientaskuun, sinne missä bakteerit aiheuttavat pahinta tuhoa.
Kyllä mulla on yhtä tuskaa saada se lanka mihinkään hammasväliin ja menee aivan päreiksi se lanka heti.
Hammaslääkäri neuvoi ostamaan silikonisia hammastikkuja, ne ovat aivan litteitä ja menevät sinne hampaiden väliin ikenen viereen, mutta en kyllä edes yritä ujuttaa niitä hammasväleihin ylhäälle, eivätkä ne menisikään, johan siinä lähtisivät hampaat irti.
Lanka on hankala, koska sitä pitää hampaiden välistä "nirhata" ienten juureen. Pehmeä tikku on mukavin: menee suoraan.
Lisäksi langasta on joskus varoitettu, että sillä "sahaaminen" vahingoittaa ientä helposti.
Monikohan tekee niin, että pesun jälkeen huuhtoo suun, ja täten kinnittymässä oleva fluori pinnoittaakin kohta lähinnä viemäriputken seinämiä...?
Kuinka joku tampio edes kyseenalaistaa hampaiden pesua aamuin illoin.Mitä suuhygieeniaa nykyisin oikein opastetaan jollei hampaanvälejäkään puhdisteta?
Joo totta kai pesen kahdesti. Joskus ylimääräisen kerran, jos on joku meno. Iltaisin lankaan tai/ja käytän harjaa (miniharjakaan ei mahdu kaikkiin väleihin).
Käytän sähköharja tai tavallista, molemmilla tulee puhdasta kun oikein harjaa.
En voi käsittää niitä, jotka eivät viitsi huolehtia suuhygieniastaan. Terveysongelmista puhumattakaan en voisi mennä lähelle ihmistä, jonka hengitys haisee. N
Sellainen pidike, jossa on kaksi lankaa, on kätevä. Harjaan, puhdistan välit niillä pulloharjoilla ja sitten käyn läpi lankapidikkeellä raot. Aina löytyy jotakin!
Pesujen lisäksi lankaan pari kertaa viikossa. Valitettavasti hammasvälit on niin tiukat ettei muu kuin lanka mahdu. Tiukkaa tekee sekin.
Kyllä. Joka päivä. Olen opetellut tämän rutiinin orjallisesti. Sähköhamamsharja on huippu.
Kyllä pesen ja lankaan. Joka päivä. Joskus pesen kolmekin kertaa. Käytän myös kielenraaputinta. Se valkoinen mönjä kertyy helposti ja haisee pahalle. Siihen päälle vielä suuvesi niin hyvä on.
Pitäisi olla ihan jokaiselle itsestään selvää, että hampaat pestään kaksi kertaa päivässä ja hammasvälit puhdistetaan mikäli sinne joku puhdistusväline mahtuu. On ihan uskomatonta, että joku ei toimi näin!
Nyt kyllä ymmärrän tätä ketjua luettuani, kun välillä tulee kamalia haisuleita vastaan vaikkapa normaaleissa työelämän keskustelutilaisuudessa, että mistä ilmiön yleisyys johtuu. Kamalinta on kun on vaikka uuden miesystävän kanssa ensimmäistä kertaa yökylässä ja hän hengittää haisevaa hengitystä suoraan omaan nenään koko yön. Ei ole helppo tehtävä sanoa toiselle, että hengityksesi haisee niin pahalle, että lähelläsi on vaikea olla. Muistakaa miehet, että naisella on parempi hajuaisti kun miehillä, joten kannattaa olla extra tarkka hygienian kanssa jos mielii läheisiin väleihin jonkun kanssa. Pahan hajun takia on moni muuten kiinnostava mies saanut kenkää.
Pesen aina iltaisin ennen nukkumaan menoa
ja hammasvälit putsaan sen mukaan miten likaantuu, yleensä 2 kertaa viikossa ollut riittävä.
Kiinnostaisi tietää millainen hammasväliharja sopii ahtaille hammasväleille. Tähän mennes aika paljon hammastikkuja joutunu käyttää.
Pesen n. 4 x viikossa aamuisin. Iltaisin olen ihan liian väsynyt pesemään niitä ollenkaan. Lankaa en osaa käyttää.
Mulla menee hampaiden pesemiseen ainakin 10 minuuttia, aivan liian raskasta hommaa tehdä päivittäin.
Kerran viikossa riittää hyvin. Pyyhittekö muuten joka kerta kun käytte vessassa kakkosella? Itse jaksan vaan aamuisin iltaisin en koskaan ja suihkussa käyn jouluna ja juhannuksena.
Pesen 2 kertaa päivässä hampaat ja lankaan iltaisin. En halua kulkea ruokaa hampaiden väleissä. Tämä on minimitason hoitoa hampailleni, jotka ovat ihan kiinni toisissaan.
Pakko koska mulle iskee muuten heti tulehdus ja alkaa sattua ikeniin. Käytän vain lankaa koska ei mahdu mitkään hammasväliharjat.
Pesen kaksi kertaa hampaat, aamuin illoin ja käytän hammaslankaa ja lopuksi alkoholitonta suuvettä. Hammashygienistillä käyn kaksi kertaa vuodessa ja hammaslääkärin tarkastuksessa noin kerran vuodessa.
Mulla on kyllä varsin kapeat hammasvälit, luulin ettei harja mahdu, mutta niinpä vain mahtuu paitsi kahteen väliin.