Pesettekö oikeasti hampaat kaksi kertaa päivässä ja käytätte hammaslankaa?
Minä en jaksa pestä kuin kerran aamulla. Ja en käytä lankaa koskaan.
Kommentit (569)
Mulla hampaiden pesu on yhtä tuskaa ja jää monesti aivan puolitiehen herkän oksennusrefleksin takia. Käytän Lumoralia harjan ja langan sijasta, koska sillä saa oikeasti naukuvan puhtaan tuntuiset hampaat ilman oksennusrefleksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla hampaiden pesu on yhtä tuskaa ja jää monesti aivan puolitiehen herkän oksennusrefleksin takia. Käytän Lumoralia harjan ja langan sijasta, koska sillä saa oikeasti naukuvan puhtaan tuntuiset hampaat ilman oksennusrefleksiä.
Mikä?
Pesen kyllä aamuin illoin ja käytän hammasväliharjoja mutta ---tu mä vihaan hammaslankaa... miehelläni on joka ilta intohimoiset hammaslankasessiot ja se jättää oksettavat langat roikkumaan roskisten reunalle niin että tekee mieli kiljua ja olen joskus kiljunutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä?
"Lumoral on suomalainen innovaatio suun terveyden ylläpitoon sekä hammassairauksien hoitoon ja ennaltaehkäisyyn." https://www.vitamiini.org/lumoral-kokemuksia/
Pesen kerran viikossa ja hampaat on ihan fine. Henki voi haista, mutta sekin on ihan fine.
Näin olen elänyt jo vuosia, eikä ole tullut mitään ongelmia, vaikka luulisi.
Äääh. Harvoin jaksaa. Joskus pesee hampaat, niin kyllä se riittää. Nykyajan vouhotuksia, jotta tahnat ja harjat menisivät kaupaksi. Takana on kaupallinen salaliitto.
Pesen aina kahdesti päivässä. Hammasvälejä liian harvoin. Välillä tulee kausia että putsaan väliharjalla joka päivä mutta sitten se taas jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä?
"Lumoral on suomalainen innovaatio suun terveyden ylläpitoon sekä hammassairauksien hoitoon ja ennaltaehkäisyyn." https://www.vitamiini.org/lumoral-kokemuksia/
Toimiiko hyvin? Ja mites haiseeko hengitys ton jälkeen?
mää pesen omat hampaat soodatableteilla, en koske eliitin fluoriin koska sehän on myrkkyä!
Kyllä ja ei.
Pesen kaksikertaa fluori+ pepsodentillä ja normiharjalla, välillä sähköharjalla takahampaat.
Ei, en käytä hammaslankaa, ei ollut olemassa, kun viikoittain hammashoitajat kävivät koulussa opettamassa harjausta, väritableteilla tarkastettiin harjaus tulos ja sitten fluorattiin hampaat.
Eipä ole reikiä ollut 55v ja silleen....
Vierailija kirjoitti:
Pesen kyllä aamuin illoin ja käytän hammasväliharjoja mutta ---tu mä vihaan hammaslankaa... miehelläni on joka ilta intohimoiset hammaslankasessiot ja se jättää oksettavat langat roikkumaan roskisten reunalle niin että tekee mieli kiljua ja olen joskus kiljunutkin.
Hyi saamari! Miksi jättää niitä roikkumaan?
Juomaveteen ja hammastahnaan lisätään fluoria, että kansa pysyy tyhmänä ja rauhallisena eikä tee vallankumousta. Lukekaa vaikka kemian kirjastanne ja katsokaa sieltä. Fluori on myrkyllisempää kuin lyijy, mietippä sitä. Minä en alistu eliitille enkä käytä fluoria vaan juon vedet omasta kaivosta ja käytän kookoshammastahnaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä?
Toimiiko hyvin? Ja mites haiseeko hengitys ton jälkeen?
Toimii ja todellakin hintansa arvoinen, mun miehellä on ollut käytössä nyt vajaan vuoden. Hänellä muodostuu paljon hammaskiveä ja normisti kävisi aina puolen vuoden välein hammaslääkärin luona poistossa. Nyt ei ole tarvinnut käydä hetkeen, kun hammaskiveä ei ole juuri muodostunut.
Tottakai, en vois ikinä jättää kumpaakaan pesua väliin. Joskus pesen kolmannenkin kerran, jos vaikka jonnekin lähdössä. Käytän hammasväliharjoja, pitkävartista lankainta ja muovisia, ohuita Paro hammastikkuja. Yleensä yhtä noista kerralla, harvemmin kahta.
Silti tulee hammaskiveä, ainakin kerran vuodessa käyn hammashygienistillä.
Käytän harjatikkua. Paljon lankaa tehokkaampi irrottamaan plakkia hammasväleistä eikä vaadi niin tarkkaa tekniikkaa toimiakseen. Hammaslääkäritkään eivät nykyään suosittele lankaa kuin sellaisiin väleihin, joihin pieninkään väliharja tai harjatikku ei mahdu.
Ja joo, harjaan sähköharjalla kahdesti päivässä. Säästää rahaa pitkällä aikavälillä.
Kyllä pesen ja käytän hammasväliharjaa
Pesen hampaat kahdesti päivässä. Lankaan hampaat useimpina päivinä, mutten ihan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Juomaveteen ja hammastahnaan lisätään fluoria, että kansa pysyy tyhmänä ja rauhallisena eikä tee vallankumousta. Lukekaa vaikka kemian kirjastanne ja katsokaa sieltä. Fluori on myrkyllisempää kuin lyijy, mietippä sitä. Minä en alistu eliitille enkä käytä fluoria vaan juon vedet omasta kaivosta ja käytän kookoshammastahnaa!
Jaha fluoriko on seuraava tupakka?
Joskus aamupesu jää välistä. Illalla must. En lankaa ollenkaan.