Elinkeinoministeri Mika Lintilä: En itse lähettänyt hallituskumppaneita pilkkaavaa meemiä, mutta tiliäni ei myöskään kaapattu
Elinkeinoministeri Mika Lintilä (kesk.) kertoo, ettei hänen Whatsapp-tiliään ollutkaan kaapattu eduskunnan tietoturvaselvityksen mukaan.
Kaappaus-sanan käyttö oli ehkä liian voimakas ja väärä termi tässä tilanteessa. Tiesin kuitenkin, että en ole lähettänyt tätä viestiä.
Lintilän mukaan selvityksessä kävi ilmi, että tilin rinnakkaiskäyttöä ei kuitenkaan voida sulkea pois.
Kommentit (540)
Vierailija kirjoitti:
Mistä sellaisen qr-koodin saa? Ja eikö rinnakkaiskäyttö vaadi sen, että ollaan samassa tilassa vai?
Siitä laitteesta, mihin sen rinnaiskäytön haluaa. Se koodi pitää lukea alkuperäisen laitteen sovelluksella ja hyväksyä asettaa sieltä käyttöön.
Nykyään ei enää tarvitse olla samassa tilassa, ennen piti olla puhelin aktiivisena lähellä.
Puoliso lähettelee viestejä välillä tietokoneen kautta whatsuppiin, kun on unohtanut puhelimensa kotiin
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ministeri Lintilällä jakautuneen persoonallisuuden häiriö?
Täkin selitystä voisi käyttää: en se minä ollut vaan se oli se toinen persoonani. Tässä on asiasta lääkärintodistus jonka heitti mulle yksi tuttu lekuri!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" otan yhden ryypyn, sen jälkeen olen aivan eri mies, se sitten lähettelee viestejä tietämättäni".
Ministerien puhelimet on aika hyvin suojattu. Huomattavasti paremmin kuin meidän tavan pulliaisten.Puhelimet voi olla hyvin suojattuja, mutta ministerin tietokonetta voi kuka tahansa tuntematon käyttää!?
Voihan sitä olla käytetty vaikka henkilökohtaisesta padista, jota hän käyttää vain kotona. Tuskin sitä käydään valtion it-asiantuntijoiden puolesta hoitamassa.
Itseäni lähinnä naurattaa, että juuri ennen vaaleja ilmenee tällainen Marinia herjaava viesti. Ettei vain olisi SDP:n puoluetoimisto asialla? Marin on ennenkin pyytänyt mm. Jungeria kritisoimaan Marinia (itseään) nostaakseen omaa kansansuosiotaan. Jotenkin naurettavaa pelleilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sellaisen qr-koodin saa? Ja eikö rinnakkaiskäyttö vaadi sen, että ollaan samassa tilassa vai?
Ei vaadi.
Myös minulla on whatsappi puhelimessa että tietokoneessa. Rinnakkaiskäyttö mahdollista muutamassa laitteessa (3 ?). Rinnakkaiskäyttö asetetaan puhelimen qr-koodilla ja sen jälkeen voin ainakin itse käyttää kahta laitetta ongelmitta.
Voi olla niin, että jos on asetettu kahteen tietokoneeseen puhelimen lisäksi, niin kysyy että kätetäänkö tästä tai jotain.
Olen hiukan muuttanut mielipidettä, ja että Lintilän tarina saattaa olla jopa totta.
Eli Lintilän WA-rinnakkaislaitteet lukitsematta valtioneuvoston verkossa? Tai kenellä tahansa pääsy näille laitteille? Huh huh! Melkoinen kävelevä tietoturvariski tämä ministeri!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaadi.
Myös minulla on whatsappi puhelimessa että tietokoneessa. Rinnakkaiskäyttö mahdollista muutamassa laitteessa (3 ?). Rinnakkaiskäyttö asetetaan puhelimen qr-koodilla ja sen jälkeen voin ainakin itse käyttää kahta laitetta ongelmitta.
Voi olla niin, että jos on asetettu kahteen tietokoneeseen puhelimen lisäksi, niin kysyy että kätetäänkö tästä tai jotain.
Olen hiukan muuttanut mielipidettä, ja että Lintilän tarina saattaa olla jopa totta.
Joo. Ei tarvitse qr-koodia. Itselläni on Whatsapp puhelimessa ja läppärillä. Jos avaan läppärin, niin voin lähettää whatsapp viestejä, soittaa videopuhelua ym ihan heti. Ei kysele mitään koodeja.
Satavarmasti kysyi tunnarisi asentaessasi. QR-koodilla saa webbiclientin päälle ilman tunnareita.
Kukaan muuta ole väitänytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaadi.
Joo. Ei tarvitse qr-koodia. Itselläni on Whatsapp puhelimessa ja läppärillä. Jos avaan läppärin, niin voin lähettää whatsapp viestejä, soittaa videopuhelua ym ihan heti. Ei kysele mitään koodeja.
Mutta siihen, että olet saanut Whatsappin läppäriin, on tarvittu sitä QR-koodia. Sen jälkeen ei enää tarvita, kun sen on kerran lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Tumpelona en ainakaan löytänyt omasta puhelimestani tietoa että mihin kaikkiin laitteisiin whatsapp tilini olen linkittänyt, vaikka näin olen joskus tehnyt. Mm. kahteen tietokoneeseen joista toista käytän koko ajan.
Varmaan se tieto jossain puhelimesta löytyy, vaan minä en löydä.
Avaa sovellus, siellä on kolme pistettä päällekkäin palkissa. Painat sitä, niin siellä on kohta, mistä saa linkitetyt laitteet näkyviin.
Se että boratti on ylipäänsä koskaan keneltään saanu, on jo täydellinen meemi. Mutta että tyyppi on päässyt ihan naimisiin ja aviossa ollessaan saanut välistävedon tuolla naamalla :D Mitali pitäisi antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" otan yhden ryypyn, sen jälkeen olen aivan eri mies, se sitten lähettelee viestejä tietämättäni".
Ministerien puhelimet on aika hyvin suojattu. Huomattavasti paremmin kuin meidän tavan pulliaisten.Puhelimet voi olla hyvin suojattuja, mutta ministerin tietokonetta voi kuka tahansa tuntematon käyttää!?
Tuskinpa sentään😂
Avustajat noita saattaa käyttää. Onko avustaja sitten ollut huolellinen on toinen kysymys mutta ei onneksi minun ongelmani.
Mitäs tää Lintilä teki, lyhyesti kiitoksia! Mistä puolueesta?
Voisko Lintilä tosiaan olla niin tyhmä että olisi valehdellut asiassa?
Pitäiskö ministerien puhelimeenkin asettaa alkolukko? Ainoastaan hätänumeroon pystyisi soittamaan yli 0,5 promillen tilassa. Muu soittelu ja viestittely olisi tiltissä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tää Lintilä teki, lyhyesti kiitoksia! Mistä puolueesta?
Olet sinäkin pihalla.
Mun whatsapp tiliin murtaudutaa joka yö-ne on varmaankin ne yläkerran jätkät...
Mies joka lähettelee kännissä meemejä, kieltää asian ja juoksuttaa itasiantuntijoita ja Metaa tutkimassa asiaa turhaan ratkoo nyt ydinvoimaloiden kohtaloita.
Pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisko Lintilä tosiaan olla niin tyhmä että olisi valehdellut asiassa?
Voi, kello 13.30 Lintilä kertoo lisää.
Siis väline, mikä se onkaan, lähetti sen ihan itsestään?
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö ministerien puhelimeenkin asettaa alkolukko? Ainoastaan hätänumeroon pystyisi soittamaan yli 0,5 promillen tilassa. Muu soittelu ja viestittely olisi tiltissä.
Turvallisinta olisi kerätä kepulaisilta puhelimet pois.
Vierailija kirjoitti:
Siis väline, mikä se onkaan, lähetti sen ihan itsestään?
Spontaani meeminlähetys.
Tuskinpa sentään😂