Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti ja aikuinen tytär aina yhdessä, onko mielestänne outoa?

Vierailija
12.06.2025 |

Mulla on lähipiirissä äiti ja hänen 26 v tyttärensä, jotka ovat aina yhdessä. Kummallakaan ei ole muita läheisiä ystäviä, siis tuttavia ja sukulaisia kyllä, mutta ei sellaisia hyviä ystäviä, joiden kanssa varsinaisesti viettäisivät vapaa-aikaa. 

Olipa kyseessä sitten vapaapäivä, lomamatka, juhlat, mikä tahansa meno... Äiti ja tytär kulkevat yhdessä. Joskus mukana on muitakin perheenjäseniä, esim. perheen isä, mutta harvoin.

Tytär asuu kyllä omillaan, mutta on aina asunut lähellä lapsuuskotiaan, samalla kylällä, ja viettää yhä esim. viikonloput yleensä aina vanhempiensa luona.

Toisaalta on ihanaa, että on noin läheinen suhde. Toisaalta minusta tuossa on jotakin omituista. Jos ajattelen itseäni reilu parikymppisenä opiskelijana, niin en kyllä äidin kanssa kaksistaan kulkenut sukuloimassa, lenkkeilemässä ja ostoksilla... oli hiukan muut asiat mielessä.   

Kommentit (152)

Vierailija
1/152 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi vaivata päätäni tuolla asialla, ilmeisesti ovat tyytyväisiä ja se riittää.

Vierailija
2/152 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sinä sitten olit 26v? Mitkä ne muut asiat oli mielessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/152 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään omituista. Itse tykkään viettää aikaa äidin ja siskon kanssa aikaa. Minulla ei ole kavereita.

Vierailija
4/152 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorena seksuaalisesti aktiivinen. 

Ap

Vierailija
5/152 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaveri, joka on varmaan jo reilusti yli kolmekymppinen.

Hän myös asuu omassa asunnossaan, mutta ihan vanhempiensa vieressä käsittääkseni. Puhuu jatkuvasti siitä, mitä äidin ja iskän kanssa tekivät ja juttelee mm. kuinka ihanaa on päästä äitin kanssa kaupungille, äitin kanssa hoitavat lemmikkikaneja yhdessä, kuinka äitin kanssa yhdessä kävivät kampaajalla, kuinka iskä huoltaa hänen autoaan eikä sen takia uskalla koskaan muuttaa minnekään kauemmas kun sitten ei olisi autolla huoltajaa...

On kyllä minusta erikoinen tyyppi. Aivan kuin aikuistuminen ja itsenäistyminen olisi jäänyt jotenkin kesken.  

Vierailija
6/152 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämeenlinnan naisvankila

Vierailija
7/152 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksestasi paistaa hyvin kapeakatseinen ajattelutapa ap. Toivottavasti aikuistuisit siitä vielä.

Vierailija
8/152 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tuossa olisi mitään outoa?

Vietin itse samanikäisenä ihan samalla tavalla aikaa oman äitini kanssa. Isäni kuoli kun olin parikymppinen. Nyt äitikin on jo edesmennyt.

Ja kyllä sitä ehdin ihan riittävästi seurustella, sekstailla ja viettää kavereidenkin kanssa aikaa :) En ymmärrä, miksi oletat, että nämä eivät olisi mahdollisia.

Vierailija
9/152 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan aina äidin kanssa yhdessä kun vapaata molemmilla. Ja olen 40v, naimisissa. Ja kaksi lasta. Äiti vaan on niin ihana, viihdytään yhdessä.

Vierailija
10/152 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi nyt huolella katsoa areenalta sarjan Gilmoren tytöt.

Päähenkilöt ovat äiti ja tytär, jotka ovat myös toistensa bestikset.

Voisit huomata, että muutkin asiat saattavat olla mielessä, äidin ja tyttären suhteen läheisyydestä  huolimatta.

P.S. Monien sarjan nokkeluuksien ja sukkeluuksien avautuminen vaatii melkoisen laajaa yleissivistystä. Mutta jos ap nyt tarttuu tähän täkyyn, niin googlen avulla pääset paremmin sisälle sarjan antiin.

Vierailija
11/152 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla joku kadehti kun vaimon äiti on perheen matkoilla aina mukana, viettävät lomat ja viikonloput äidin kanssa. 

Vierailija
12/152 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet kateellinen?

Vierailija
13/152 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies liikkuisi äitinsä kanssa paljon kaikki paheksuisivat.

Vierailija
14/152 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tää saa näin vihamielisiä vastauksia ja alapeukkuja. 

Kai tämmöisiä asioita täällä saa ihmetellä ja kummastella niin kuin muitakin.

Mä tapailin joskus miestä, joka soitti äitinsä kanssa päivittäin, joskus useitakin kertoja päivässä. Kävi myös lapsuuskodissaan vähintään kerran viikossa, välillä useita kertoja viikossa. Asuivat samassa kaupungissa.

Omat vanhempani asuivat 200 kilometrin päässä ja kävin siellä lähinnä lomilla ja juhlapyhinä, soittelin äidin kanssa ehkä kerran viikossa. 

Minusta aikuisen ihmisen noin tiivis yhteydenpito äitiinsä tuntui jotenkin oudolta. 

Ihmettelen myös niitä aikuisia naisia, jotka julistavat että äiti on mun paras ystävä. Ei ole ehkä ihan tuo itsenäistyminen onnistunut.

Vierailija
15/152 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten nämä liittyy toisiinsa? Kai sitä äidinkin vieressä voi tinderiä selata. Itse ainakin tuon ikäisenä hyvin kykenin olemaan parisuhteessa ja silti päiväsaikaan viettämään paljon aikaa lapsuudenkotona. Toiset viettivät ehkä aikaa kavereiden kanssa jossain, mutta eikai nekään terassilla tai tapahtumissa sekstailleet? 

Myöhemmin kykenin edelleen fwb ja säätökuvioihinkin, ja siltikin viikonloppuisin useinmiten vietin aikaa lapsuudenperheen kanssa. Arkisin kävin töissä. Sielläkään en harrastanut seksiä. 

Vierailija
16/152 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini ja kälyni. 

Kumpikaan ei vaan osaa laskea irti. 

Vierailija
17/152 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monta tällaista tapausta. Yks lapsuudenystävä, yks entinen kollega, ja sukulaisnainen tyttärineen. Kaikkia yhdistää se, että nuo lapset ovat vähän avuttomia, tarvitsevat sitä äitiä/isää ihan joka asiaan: kaikki päätökset ja mielipiteet vedetään vanhempien kautta (vielä kolmekymppisenäkin), ollaan myös tietyllä tavalla lellittyjä, eli äiti kuskaa ja korjaa, myös tukee taloudellisesti. Eivät siis pysty seisomaan omillaan aikuisenakaan.

Hyvä puoli on tietysti läheiset välit. Kuitenkin se lellityn rooli on useimmille aikuisille luotaantyöntävä, etenkin kun nämä ihmiset tuntuvat ottavan saman roolin myös muissa sosiaalisissa suhteissa. Siis odotetaan, että ystävät tai kollegat hoitavat ikävät asiat ja itse voidaan vain sluibata kyydissä. Ainoastaan tuo lapsuudenystävä on eri maata, on mukava viettää aikaa ja on todella maanläheinen ja ahkera vaikka onkin riippuvainen äidistään - mutta hän ei olekaan ihan niin lellitty kuin nuo muut.

Vierailija
18/152 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaha. Kukapa ei olisi. Monet ovat vanhoinakin. Mikä ei sulje pois muita elämänalueita.

Toisaalta seksuaalinen aktiivisuus sinänsä ei edellytä kaveruutta, ystävyyttä saati rakkautta ja saattaa siten olla verhona mitä suurimmalle yksinäisyydelle.

Vierailija
19/152 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa. Minusta olisi kummallista rajata "normaalin" rajat niin ahtaalle, ettei tällainen täysin harmiton ilmiö siihen mahtuisi. Kuten vaikka se, että minä taas istuin nuorena kissan kanssa kotona kaikki illat, ei kiinnostanut opiskelijabileet eikä muut nuorten menot. Samoin on ihan normaalia se, että ne kiinnostaa. Tai se, että on yksi kaveri, joka ihan hyvin voi olla vaikka äiti, sisko tai veli. 

Vierailija
20/152 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies liikkuisi äitinsä kanssa paljon kaikki paheksuisivat.

Tämä on Suomessa kummallinen juttu. Ei minusta yleensä muuten paheksuta, mutta deittailumaailmassa Suomessa kovin vanhana äidin kanssa paljon ajan viettäminen nähdään hyvin negatiivisena jostain syystä. Tällaista kulttuuria ei ole juuri muualla, jopa muuten melkoisen machot arabit ja välimeren maiden miehet pitää lähinnä kunnia-asiana äidin arvostamista ja äidin kanssa ajan viettämistä, ja siellä naisille on iso plussa, jos mies on hyvä perhekeskeinen mies joka välittää äidistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän