Elinkeinoministeri Mika Lintilä: En itse lähettänyt hallituskumppaneita pilkkaavaa meemiä, mutta tiliäni ei myöskään kaapattu
Elinkeinoministeri Mika Lintilä (kesk.) kertoo, ettei hänen Whatsapp-tiliään ollutkaan kaapattu eduskunnan tietoturvaselvityksen mukaan.
Kaappaus-sanan käyttö oli ehkä liian voimakas ja väärä termi tässä tilanteessa. Tiesin kuitenkin, että en ole lähettänyt tätä viestiä.
Lintilän mukaan selvityksessä kävi ilmi, että tilin rinnakkaiskäyttöä ei kuitenkaan voida sulkea pois.
Kommentit (540)
Vierailija kirjoitti:
Eikö voi tunnustaa että kaljapäissään tuli lähetettyä, kaikista pahinta tässä ei ole tuo meemi vaan valehtelu
Tämä. Minihaitta olisi ollut suoraan tunnustaa että tuli hieman otettua viiniä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
– Kun alkujaan käytin termiä kaapattu, se oli aika vahvaa ylireagointia tilanteessa, jossa tiesin etten itse ole kyseistä viestiä lähettänyt, mutta puhelimesta lähti se viesti, Lintilä sanoi.
– Se oli epätietoisuuden tila.
Jep jep.
Voihan tukevaa humalaa tuolla nimelläkin kutsua.
Mun mielestä tämä on nyt ihan selvä Lintilän mustamaalauskampanja. Sopivasti 1,5 kk ennen vaaleja. Kappas, kun sattui sopivasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sellaisen qr-koodin saa? Ja eikö rinnakkaiskäyttö vaadi sen, että ollaan samassa tilassa vai?
Ei vaadi.
Myös minulla on whatsappi puhelimessa että tietokoneessa. Rinnakkaiskäyttö mahdollista muutamassa laitteessa (3 ?). Rinnakkaiskäyttö asetetaan puhelimen qr-koodilla ja sen jälkeen voin ainakin itse käyttää kahta laitetta ongelmitta.
Voi olla niin, että jos on asetettu kahteen tietokoneeseen puhelimen lisäksi, niin kysyy että kätetäänkö tästä tai jotain.
Olen hiukan muuttanut mielipidettä, ja että Lintilän tarina saattaa olla jopa totta.
Joo. Ei tarvitse qr-koodia. Itselläni on Whatsapp puhelimessa ja läppärillä. Jos avaan läppärin, niin voin lähettää whatsapp viestejä, soittaa videopuhelua ym ihan heti. Ei kysele mitään koodeja.
Satavarmasti kysyi tunnarisi asentaessasi. QR-koodilla saa webbiclientin päälle ilman tunnareita.
Mikä totuuden julkituomisessa on niin kamalaa.
Lintilä sanoi olevansa valmis tekemään itse rikosilmoituksen, jos se nopeuttaa lokitietojen saamista Meta-yhtiöltä. Lokitiedoista on mahdollista selvittää, mistä kaikkialta WhatsApp-tiliä on käytetty.
Meta tuu apuun, täällä huutaa Mika!
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tämä on nyt ihan selvä Lintilän mustamaalauskampanja. Sopivasti 1,5 kk ennen vaaleja. Kappas, kun sattui sopivasti.
Yrittää lintilä luikerrella kansan suosioon vaikka jakoi miljardit valtion kassata rikkaille.
Vierailija kirjoitti:
Onko maapallon ulkopuolista toimijaa poissuljettu?
Lintilää vähällä älyllä ja olemattomalla moraalilla whatsappia käytetään. Ministeri sulki itse pois vaihtoehdon ufoviestinnästä. Lintilä vs salaatti kumpi mätänee ensin?
Vierailija kirjoitti:
Enkä ole edes kepu!
Vierailija kirjoitti:
" otan yhden ryypyn, sen jälkeen olen aivan eri mies, se sitten lähettelee viestejä tietämättäni".
Ministerien puhelimet on aika hyvin suojattu. Huomattavasti paremmin kuin meidän tavan pulliaisten.
Puhelimet voi olla hyvin suojattuja, mutta ministerin tietokonetta voi kuka tahansa tuntematon käyttää!?
Hesarilla ei näköjään muuta tekemistä kun jahdata Lintilää. Meemi oli muuten hauska, ja osui.
Olisiko ministeri Lintilällä jakautuneen persoonallisuuden häiriö?
Tuskin ne puhelimet on mitenkään erityisen hyvin suojattuja. Ei niissä olisi mitään metan appeja jos ne olisi suojattuja.
Ilta-Sanomien toimittajat Olli Waris ja Timo Haapala lupasivat tuossa suorassa lähetyksessä ottaa selvää puhelmien rinnakkaiskäytöstä ja tehdä jutun. Haastattelevat varmaan tekniikan asiantuntijoita. Asia ei jää tähän, he sanovat. 👍
Lähtikö viesti ministerin virkapuhelimesta vai yksityispuhelimesta. Virkapuhelimesta voi lähettää vain ministeri itse, muutoin on rikottu kaikkia turvallisuusohjeita. Jo sillä perusteella ministeri täytyisi vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ihan itse maalailla tässä keississä...
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ministeri Lintilällä jakautuneen persoonallisuuden häiriö?
Lintilä on puten tai ufon mielenhallinnan piirissä. Välittömästi eristykseen.
Tumpelona en ainakaan löytänyt omasta puhelimestani tietoa että mihin kaikkiin laitteisiin whatsapp tilini olen linkittänyt, vaikka näin olen joskus tehnyt. Mm. kahteen tietokoneeseen joista toista käytän koko ajan.
Varmaan se tieto jossain puhelimesta löytyy, vaan minä en löydä.
Nythän on tulossa Suomeen todellinen osaaja, näissä tietokone jutuissa.
Hän selvittäisi asian nopeasti. Palkkioksi voisi sopia tuntuvan lievennyksen tulevaan tuomioon.
Ranska luovuttaa hakkerin lähiaikoina.