Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elinkeinoministeri Mika Lintilä: En itse lähettänyt hallituskumppaneita pilkkaavaa meemiä, mutta tiliäni ei myöskään kaapattu

Vierailija
16.02.2023 |

Elinkeinoministeri Mika Lintilä (kesk.) kertoo, ettei hänen Whatsapp-tiliään ollutkaan kaapattu eduskunnan tietoturvaselvityksen mukaan.

Kaappaus-sanan käyttö oli ehkä liian voimakas ja väärä termi tässä tilanteessa. Tiesin kuitenkin, että en ole lähettänyt tätä viestiä.

Lintilän mukaan selvityksessä kävi ilmi, että tilin rinnakkaiskäyttöä ei kuitenkaan voida sulkea pois.

Kommentit (540)

Vierailija
101/540 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sellaisen qr-koodin saa? Ja eikö rinnakkaiskäyttö vaadi sen, että ollaan samassa tilassa vai?

Ei vaadi.

Myös minulla on whatsappi puhelimessa että tietokoneessa. Rinnakkaiskäyttö mahdollista muutamassa laitteessa (3 ?). Rinnakkaiskäyttö asetetaan puhelimen qr-koodilla ja sen jälkeen voin ainakin itse käyttää kahta laitetta ongelmitta.

Voi olla niin, että jos on asetettu kahteen tietokoneeseen puhelimen lisäksi, niin kysyy että kätetäänkö tästä tai jotain.

Olen hiukan muuttanut mielipidettä, ja että Lintilän tarina saattaa olla jopa totta.

Eli Lintilän WA-rinnakkaislaitteet lukitsematta valtioneuvoston verkossa? Tai kenellä tahansa pääsy näille laitteille? Huh huh! Melkoinen kävelevä tietoturvariski tämä ministeri!

Lehtien bilejutuista selvisi, että sanna tekee pm:n töitä (eli lukee viestejä) omalla eduskunta-iphonellaan joten ihan hirveän vakavasti vn:n tietoturvaa ei näytetä otettavan kaikissa tilanteissa, varsinkaan illanvietoissa tai ravintoloissa näemmä. 

Vierailija
102/540 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa uskoa etteikö lintilä uskaltaisi tunnustaa lähettäneensä kuvan joka oli sitäpaitsi täysin totta. Iloa, valoa ja ihan vähän Olavia todistetusti nautittiin.

Kyllä se olisi ehkä uskaltanut, jos olisi tosissaan miettinyt hetken, mutta varmaan kännissä tuntui hyvältä idealta ja uskottavalta selitykseltä. Boomerina ei varmaan hoksannut, että nykyään nuo voidaan helposti selvittää ja joillakin vaan on se default-mekanismi, että kiusallisista tilanteista pyritään selviämään ensisijaisesti valehtelemalla. Jos ei ikinä tunnusta, niin aina voi inttää syyttömyyttä loppuun asti ja aina sen joku uskoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/540 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tumpelona en ainakaan löytänyt omasta puhelimestani tietoa että mihin kaikkiin laitteisiin whatsapp tilini olen linkittänyt, vaikka näin olen joskus tehnyt. Mm. kahteen tietokoneeseen joista toista käytän koko ajan.

Varmaan se tieto jossain puhelimesta löytyy, vaan minä en löydä.

Avaa sovellus, siellä on kolme pistettä päällekkäin palkissa. Painat sitä, niin siellä on kohta, mistä saa linkitetyt laitteet näkyviin.

Löytyi.

(sama) 

Lintilän tapauksessa toki joku olisi poistanut tuon asennuksen, ja siksi pitää hakea noita lokitietoja?

Vierailija
104/540 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sellaisen qr-koodin saa? Ja eikö rinnakkaiskäyttö vaadi sen, että ollaan samassa tilassa vai?

Siitä laitteesta, mihin sen rinnaiskäytön haluaa. Se koodi pitää lukea alkuperäisen laitteen sovelluksella ja hyväksyä asettaa sieltä käyttöön.

Nykyään ei enää tarvitse olla samassa tilassa, ennen piti olla puhelin aktiivisena lähellä.

Puoliso lähettelee viestejä välillä tietokoneen kautta whatsuppiin, kun on unohtanut puhelimensa kotiin

Voi Pirjo minkä teki. No herrasmiehenä Mika ottaa kuonan niskaan rouvansa puolesta.

Vierailija
105/540 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta näitä kepulaisia setämiehiä 😂 Pippeli pienenä katkiksena lahkeessa paniikista. Menee status ja maine - ainoat mitkä persläveille merkkaa elämässä!

Vierailija
106/540 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Nykäsestä olisi tullut hyvä ministeri. Ehkä otin ehkä en.

Vierailija
107/540 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tumpelona en ainakaan löytänyt omasta puhelimestani tietoa että mihin kaikkiin laitteisiin whatsapp tilini olen linkittänyt, vaikka näin olen joskus tehnyt. Mm. kahteen tietokoneeseen joista toista käytän koko ajan.

Avaa sovellus, siellä on kolme pistettä päällekkäin palkissa. Painat sitä, niin siellä on kohta, mistä saa linkitetyt laitteet näkyviin.

Löytyi.

(sama) 

Lintilän tapauksessa toki joku olisi poistanut tuon asennuksen, ja siksi pitää hakea noita lokitietoja?

Eli joku on napannut Lintilän puhelimen, saanut sen auki (PIN 1234), linkittänyt Lintilän wotsäpin toiselle laitteelle, palauttanut puhelimen.

Sitten hän on lähettänyt toiselta laitteelta meemiviestin Lintilän nimissä.

Ja sitten hän on taas napannut Lintilän puhelimen, saanut sen auki (PIN yhä 1234), poistanut linkityksen, sujauttanut puhelimen takaisin Lintilälle tämän huomaamatta.

vs

Lintilä lähetti känniviestin

Vierailija
108/540 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika on vain ihminen. Iloa ja valoa jakoi meille kansalaisille 🙋🏻👍

Vierailija
109/540 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mika on vain ihminen. Iloa ja valoa jakoi meille kansalaisille 🙋🏻👍

Lintilä jakaa whatsapp-tiliään kaikille.

Vierailija
110/540 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää nyt tästä aiheesta uusi ja paljon parempi meemi.

Varppina en oo koskaan meemejä lähettäny 🤔

Vierailija
111/540 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyi.

(sama) 

Eli joku on napannut Lintilän puhelimen, saanut sen auki (PIN 1234), linkittänyt Lintilän wotsäpin toiselle laitteelle, palauttanut puhelimen.

Ja sitten hän on taas napannut Lintilän puhelimen, saanut sen auki (PIN yhä 1234), poistanut linkityksen, sujauttanut puhelimen takaisin Lintilälle tämän huomaamatta.

vs

Ei ne mahdollisuudet tuohon rajoitu.

Vierailija
112/540 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyi.

(sama) 

vs

Loppujen lopuksi tässä on jäljellä oikeastaan vain yksi kysymys: Onko kampanjan takana CIA vai FSB. 

Vierailija
113/540 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies joka lähettelee kännissä meemejä, kieltää asian ja juoksuttaa itasiantuntijoita ja Metaa tutkimassa asiaa turhaan ratkoo nyt ydinvoimaloiden kohtaloita.

Pelottavaa.

Sanopa muuta! 😂😂

Vierailija
114/540 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa Mika!

Vierailija
115/540 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyi.

(sama) 

vs

Loppujen lopuksi tässä on jäljellä oikeastaan vain yksi kysymys: Onko kampanjan takana CIA vai FSB. 

Ja onko Supo jo tehnyt turvallisuusselvityksen tästä henkilöstä, kenen kanssa Lintilä oli illallisella. 

Vierailija
116/540 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyi.

(sama) 

vs

Ei ne mahdollisuudet tuohon rajoitu.

Totta. Ufoja ja jumalallista interventiota ei ole poissuljettu.

Vierailija
117/540 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whatsappin tietoturvasta on paljastunut niin monta aukkoa että Lintilän tarina on uskottavuuden rajoissa. Ei ole kauaa kun tilin pystyi kaappaamaan käyttäjän nukkuessa. On mahdollista että kaappaaja ei ole muuttanut salasanaa ja on vaan tarkkaillut hiljaa viestejä. Joku jälki näkyy ehkä Metan tiedoissa mutta kiinnostaako heitä selvittää? Se olisi vain huonoa mainosta yhtiölle.

Vierailija
118/540 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on paskantanut housuihini? Pohtii Lintilä.

Vierailija
119/540 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu miten turha äijä! Ruma ja läpeensä epäluotettava! Lapset varmasti ylpeitä setämiesiskästä! Ja koko paskainen kuppasuku!

Vierailija
120/540 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin kirjoitus aiheesta Iltsarissa:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/eb216014-0fa7-4d51-86c9-9c34e5058…

"Ministeri Mika Lintilän eduskuntapuhelinta ei kaapattu, lehmät eivät lennä eivätkä ministerit valehtele vaalien alla, kirjoittaa Iltalehden politiikan ja talouden toimittaja Marko-Oskari Lehtonen."

"Nyt katseet kääntyvät amerikkalaisjätti Metaan, jonka pitäisi palvella Lintilää ja poliisia, ja auttaa selvittämään, kuka on Lintilän mainitsema rinnakkaiskäyttäjä, joka lähetti meemin keskustapäättäjille.

Jos tässä ja nyt pitäisi arvata, niin tämä selvitys ei valmistu ennen 2. huhtikuuta järjestettäviä eduskuntavaaleja.

Silloin kukaan ei enää muista tätä(kään)."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi