Elinkeinoministeri Mika Lintilä: En itse lähettänyt hallituskumppaneita pilkkaavaa meemiä, mutta tiliäni ei myöskään kaapattu
Elinkeinoministeri Mika Lintilä (kesk.) kertoo, ettei hänen Whatsapp-tiliään ollutkaan kaapattu eduskunnan tietoturvaselvityksen mukaan.
Kaappaus-sanan käyttö oli ehkä liian voimakas ja väärä termi tässä tilanteessa. Tiesin kuitenkin, että en ole lähettänyt tätä viestiä.
Lintilän mukaan selvityksessä kävi ilmi, että tilin rinnakkaiskäyttöä ei kuitenkaan voida sulkea pois.
Kommentit (540)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanoen; ei kiinnosta yhtään tällaiset ja ihan sama kuka lähettelee kellekin mitä. En ymmärrä että tästäkin revitään otsikoita päivästä toiseen. Eikö maailmassa ole tärkeämpiä asioita??
Ministereiden tietoturva on tärkeä juttu. Jos joku vieras valtio käyttää ministerin Whatsapp tiliä niin se on paha juttu.
Jos tietoturva olisi tärkeä juttu ei Lintilän tapaisia käveleviä katastrofeja laskettaisi ministereiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopivasti tutkinnassa jätetään sen verran mahdollisuutta ulkopuoliseen henkilöön tai toimijaan ettei Lintilää voi syyttää suoraan valehtelusta.Kuka yllättyi.
Kukaan ulkopuolinen ei käytä lintilän wotsäppiä ellei lintilä itse valitse puhelimestaan "linkitä laite" ja kuvaa jonkun toisen laitteen ruudun qr-koodia.
Faktoja av:lla? Mitäs tämä nyt on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanoen; ei kiinnosta yhtään tällaiset ja ihan sama kuka lähettelee kellekin mitä. En ymmärrä että tästäkin revitään otsikoita päivästä toiseen. Eikö maailmassa ole tärkeämpiä asioita??
Ministereiden tietoturva on tärkeä juttu. Jos joku vieras valtio käyttää ministerin Whatsapp tiliä niin se on paha juttu.
Ei ole käyttänyt vieras valtio. Eiköhän se ole Mika itse.
Viesti lähti yllättäen niin kuin Jäätteenmäki sai aikanaan faksin yllättäen.
Onhan tämä omituista. Jos minulla on taskussani koko ajan puhelin ja siitä lähtee viesti. Minä sen olen lähettänyt. Jos tälle asialle ei löydy tolkullista selvitystä, Lintilän kuuluu erota.
Lintilän meemi söi rotan lailla voimia vassareiden propagandalta. Viikon ponnistelu valui täysin hukkaan !!
Lintilä on INNOCENT !!
– Kun alkujaan käytin termiä kaapattu, se oli aika vahvaa ylireagointia tilanteessa, jossa tiesin etten itse ole kyseistä viestiä lähettänyt, mutta puhelimesta lähti se viesti, Lintilä sanoi.
– Se oli epätietoisuuden tila.
Jep jep.
Lintilä puhuu niin totta kuin pystyy. Mitä todella on tapahtunut, sitä ei vielä ole kerrottu. Lintilä ei varmaan paskantärkeydessään arvannut, että kampittaja seisoi selän takana, ja otti heti tilaisuudesta vaarin.
Ehkä tämä oli Lintilän "profiilin nostatusta" Kepun presidenttiehdokkaan valintaa varten..
:D
Olihan tuo meemi superhauska ;------------------------------------D
Vierailija kirjoitti:
Mistä sellaisen qr-koodin saa? Ja eikö rinnakkaiskäyttö vaadi sen, että ollaan samassa tilassa vai?
Ei vaadi.
Myös minulla on whatsappi puhelimessa että tietokoneessa. Rinnakkaiskäyttö mahdollista muutamassa laitteessa (3 ?). Rinnakkaiskäyttö asetetaan puhelimen qr-koodilla ja sen jälkeen voin ainakin itse käyttää kahta laitetta ongelmitta.
Voi olla niin, että jos on asetettu kahteen tietokoneeseen puhelimen lisäksi, niin kysyy että kätetäänkö tästä tai jotain.
Olen hiukan muuttanut mielipidettä, ja että Lintilän tarina saattaa olla jopa totta.
" otan yhden ryypyn, sen jälkeen olen aivan eri mies, se sitten lähettelee viestejä tietämättäni".
Ministerien puhelimet on aika hyvin suojattu. Huomattavasti paremmin kuin meidän tavan pulliaisten.
Onko maapallon ulkopuolista toimijaa poissuljettu?
Patavasemmistoa harmittaa suunnattomasti. Se on tässä meemikohussa ihan parasta !!
Keskustan pohjanmaa-ministeristä joku ilmeisesti putoaa eduskunnassa. Olisiko tällä ja meemi-gatella jokin yhteys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sellaisen qr-koodin saa? Ja eikö rinnakkaiskäyttö vaadi sen, että ollaan samassa tilassa vai?
Ei vaadi.
Myös minulla on whatsappi puhelimessa että tietokoneessa. Rinnakkaiskäyttö mahdollista muutamassa laitteessa (3 ?). Rinnakkaiskäyttö asetetaan puhelimen qr-koodilla ja sen jälkeen voin ainakin itse käyttää kahta laitetta ongelmitta.
Voi olla niin, että jos on asetettu kahteen tietokoneeseen puhelimen lisäksi, niin kysyy että kätetäänkö tästä tai jotain.
Olen hiukan muuttanut mielipidettä, ja että Lintilän tarina saattaa olla jopa totta.
Joo. Ei tarvitse qr-koodia. Itselläni on Whatsapp puhelimessa ja läppärillä. Jos avaan läppärin, niin voin lähettää whatsapp viestejä, soittaa videopuhelua ym ihan heti. Ei kysele mitään koodeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopivasti tutkinnassa jätetään sen verran mahdollisuutta ulkopuoliseen henkilöön tai toimijaan ettei Lintilää voi syyttää suoraan valehtelusta.Kuka yllättyi.
Kukaan ulkopuolinen ei käytä lintilän wotsäppiä ellei lintilä itse valitse puhelimestaan "linkitä laite" ja kuvaa jonkun toisen laitteen ruudun qr-koodia.
Hän on voinut tehdä tämän jossain vaiheessa. Tai joku muu on tehnyt. Luvalla tai ilman. Tämän jälkeen joku vieras voi käyttää tiliä vapaasti.
Eikö voi tunnustaa että kaljapäissään tuli lähetettyä, kaikista pahinta tässä ei ole tuo meemi vaan valehtelu
Tästä lähtien poliitikot lähettelee samaa paskaa kuin kaikki muutkin ihan avoimesti. Jos joku kyselee niin selitykseksi käy tapahtui lintilätapahtuma.