Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te kenellä vuorotyö, viettekö lapset vapailla päiväkotiin?

Vierailija
16.02.2023 |

Miten pitkäksi päiväksi? Minkäikäinen lapsi kyseessä? Millä perustelette asiaa?

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin vuorotyolainen nukkuu?

Hoitoa vaativa lapsi!!

Ei äitiyslomallakaan voi nukkua päivällä, jos vauva valvottaa koko yön ja taapero herää 8.00.

Vierailija
122/135 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsella voisi olla myös vapaapäiviä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien koska maksan hoidosta kuitenkin. Lapsi on 1v. Hoitopäivän pituus 7,5-8h.

Nukkua pitää,mutta koko päivää ei tarvitse nukkua, vaan hakea lapsi aiemmin hoidosta pois. Säälin heitä 1 vuotiaita, jotka joutuvat olemaan pitkiä päiviä hoidossa, näen kuinka he ikävöivät kotiin, surullisia lapsia. 4-6 tuntia on siedettävä aika, mutta enempi on jo raskasta lapselle, jotku pienet tulevat jo klo 7 ja lähtevät vasta 16-17. Pahalta tuntuu.

Vierailija
124/135 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsella ole oikeutta vapaapäivään?

Ei yksinkertaisesti ehdi. Vanhemmat vievät kaiken ajan. Kaikenkenlaiset lepertelijät ovat pahimpia! Ja sitten kaikki posken nipistelijät. Niitä tekisi mieli vetää kuonoon tai paukauttaa kunnon potku lärviin! Ei mitään tapoja aikuisilla ihmisillä! Että korpee!

Vierailija
125/135 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et koskaan haluaisi itse nähdä lapsiasi? Kun ne olisivat vapaapäivinäsi hoidossa, ja itse taas suurimmaksi osaksi viikonloput töissä?

T. Kolmivuoroa viimeiset 10 vuotta ja lapset hoidossa keskimäärin 3 päivänä viikossa kun puoliso päivätyössä enkä tietenkään vie hoitoon jos itsellä vapaata, vaan haluan niitä lapsia joskus nähdäkin. Esikoinen yläasteella ja koko kouluaikansa pitänyt aina silloin tällöin minun kanssani "omaa lomaa" viikolla kun minulla on vapaata, ja ihan koulun kanssa siis tämä sovittu. Ei tietenkään joka viikko, mutta kyllä minä haluan häntäkin joskus nähdä, tehdä jotain kivaa ja viettää aikaa yhdessä.

Samalla tavalla ajatellut asian. Tosin lopetin vuorotyöt siinä vaiheessa kun lapset aloittivat koulun, nyt teen enää satunnaisesti keikkaa viikonloppuisin. Olen ihmetellyt sitä kun tuntuu, että suurin osa vanhemmista vie vapaapäivinäänkin lapset hoitoon ja vielä täydeksi päiväksi ja asiaa perustellaan juurikin lapsen päivärytmillä. Eli ei voi esim ennen päiväuniakaan hakea lasta tai heti päiväunien jälkeenkään, koska sotkee päivärytmin? Sama selitys, miksi lapsi viedään aamupalalle päiväkotiin jopa vanhemman vapaapäivinä. Eli ei sitäkään aikaa vietetä lapsen kanssa.

Niin no, itse vaan nyt satun olemaan sitä koulukuntaa, joka pistää lapsen päivärytmin etusijalle. En ole käskenyt ketään muuta tekemään niin, kerroin vaan miten itse toimisin, jos olisi tuollainen tilanne.

Mikäli olisin joka viikonloppu töissä enkä siksi näkisi koskaan lapsiani, miettisin ehkä ensimmäiseksi työpaikanvaihtoa sen sijaan että lapsi kävisi hoidossa miten sattuu... Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.

Hoitopaikka valmistaa lapsia koulua ja elämää varten - joka ei toimi niin, että välillä nukutaan 10:een ja välillä ollaan jo kuudelta reppu selässä pysäkillä, välillä ei taas mennä kouluun/työpaikkaan ollenkaan jne. Rutiinit ovat lasta itseään varten, että pärjää yhteiskunnassa. Eikä pelkästään tätä yhtä lasta, vaan muitakin ryhmässä olevia lapsia varten, koska rytmi ja rutiinit ovat hyvän ryhmädynamiikan rakennusaineita.

Mutta kuten sanoin, tämä on minun mielipiteeni ja sitä tässä kai kysyttiin.

Todella moni alapeukuttaa tätä ja vastaavia kommentteja, vaikka ihan päivänselviä asioita.

Vierailija
126/135 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankitte lapsia, jos viette ne hoitoon vapaapäivinännekin. Yövuoron jälkeen lepääminen on eri asia tietenkin.

Vierailija
127/135 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha jarru kirjoitti:

Miksi hankitte lapsia, jos viette ne hoitoon vapaapäivinännekin. Yövuoron jälkeen lepääminen on eri asia tietenkin.

Lapsen kasvu ei vaarannu siitä, että elämässä on useita turvallisia aikuisia. Siitä kylläkin, jos ainoa hoitaja käyttää lapsen hoitamiseen viimeiset voimansa.

Vierailija
128/135 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoa vaativa lapsi!!

Ei äitiyslomallakaan voi nukkua päivällä, jos vauva valvottaa koko yön ja taapero herää 8.00.

Ja vuorotyössä olevalla miehelläkin on tarpeensa. Viriili mies haluaa sukupuoliyhdynnän vähintään kerran päivässä.

Vierailija
129/135 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisin lapsena surullinen, jos äiti veisi tarhaan vaikka on vapaalla kotona.

Miksi te teette lapsia, jos ette halua niitä, ettekä ole valmiita niistä huolehtimaan?

Niimpä. Oma mukula viihtyi päiväkodissa ja halusi sinne , samalla tykkäsi saada vapaapäiviä kanssani. Arkirutiinit olivat hänelle tosi tärkeät, tarkoitti että oli kotona tai hoidossa, päivissä oli rytmi. Hän oli normipäiväkodissa ja minä ympärivuorokautisessa.

Vierailija
130/135 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien joka päivä

Vierailija
131/135 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex- mies halusi pitää oman vapaapäivän lauantaina, joten jouduin viemään lapsen varahoitopaikkaan oman työpäiväni ajaksi. Vain kerran kuussa oli itselläni vkl vapaa. Omana vapaapäivänäni lapsi oli kanssani vapaalla.

Vierailija
132/135 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien koska maksan hoidosta kuitenkin. Lapsi on 1v. Hoitopäivän pituus 7,5-8h.

Tämä on ehkä hetkeen sairainta mitä olen palstalla lukenut. Toivottavasti olet trolli.

Vierailija
133/135 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha jarru kirjoitti:

Onks talvilomalla tylsää? Kyllä se koulu viikon päästä taas alkaa. Ja sorry.

T. Äiti

Vierailija
134/135 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon keittiötyöntekijä ja mulla on usein su-ti vapaita. Ei viedä lapsia hoitoon silloin. Se on sovittu pysyvästi siten toistaiseksi.

Mies tekee 09-17 väliä ja etänä. Jos mulla onkin ma tai ti töitä(noin kerran kuussa), niin mies hoitaa silloin päivällä, illat tekee töitä. Tai isovanhempia tai meidän sisaruksia on toisinaan käytettävissä.

Mahdollisimman vähän lapsia hoitoon.

Lapset ovat nyt 3 ja 2x5 vuotiaat.

Vierailija
135/135 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoa vaativa lapsi!!

Ja vuorotyössä olevalla miehelläkin on tarpeensa. Viriili mies haluaa sukupuoliyhdynnän vähintään kerran päivässä.

Viriili mies vetää käteensä silloin kun vaimo väsynyt.