Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi meille valehdellaan että inflaatio on vähäistä tai että ruoan hinta olisi jopa laskenut kun kaikki näkevät kaupassa käytyään että hinnat ovat

Vierailija
15.02.2023 |

Nousseet kuin raketti.

Kommentit (191)

Vierailija
181/191 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inflaatio ruuassa keskimäärin on n 30-50%.

Vierailija
182/191 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/191 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Inflaatio ruuassa keskimäärin on n 30-50%.

Kerrotko millaisella otannalla olet lukuihisi päätynyt?

Vierailija
184/191 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen Lidlissä, Pohjolan meijerin kevytmaito maksoi 89senttiä. Maaliskuussa sen hinta oli 98senttiä. Ainakin jotkut tuotteet ovat siis halventuneet.

Vierailija
185/191 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inflaatio on hiipunut ja ruoan ostohinta kaupoille on halventunut mutta kauppa ei ole pienentänyt jälleenmyyntihintojaan. Miksipä pienentäisivät, kun ihmiset ostavat kalliillakin.

Tästä on kyse, kauppojen AHNEUDESTA.

Meillä on kartelli K- ja S-ketjut. Lidl onnistuneesti lyö kiilaa väliin mutta olisipa hyvä jos joku muukin eurooppalainen edullinen ketju kuten Coop tulisi Suomeen, näyttäisivät närhen munat K- ja S-ketjuille. Virossa Coop jo onkin.

Kohtapuoliin alkaa olla tilanne, että suomalaiset eivät mene Viroon halvan viinan vaan halvan ruoan perässä.

Vanhana muistan, kun jopa Jyväskylästä asti ajettiin Haaparantaan ruotsin puolelle ostamaan halpaa voita. Ehkä kohta alkaa ruokaralli lahden yli Viroon. . .

Suomessa ruokakaupat ei saa mennä mihin haluaavat vaan kunta päättää mikä kauppa missäkin. Kaavoittavat sen mukaan. Ei oel kilpailua, ja oligopoli ei ole kilpailua.  Tukkukaupat myyvät vain omalle ketjulle.  Lidllilläkin on oma tukkuakauppa kuten k_kaupoille ja S-marketeilla.  Hintojen nousu voi olla tukkukauppaportaassakin, näin on Ruotsissa kun tutkittiin miksi hinnat nousseet liikaa n 65 , NIIN TUKKUJKAUPAT OLivat siihen syynä. 

Suunnitelmataloutta Suoemssa elintarvikekaupat on. Kaikki pitää päästää vapaaksi, kaupat saisivat mennä minne haluavat niin tulisi hieman kilpailuakin. 

Vierailija
186/191 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äsken k-marketissa. Kotimaiset tomaatit 7,70€/kg.

Arvatenkin, jäi ostamatta. Taitavat päätyä biojätteisiin noilla hinnoilla?

Nyt joko tuottaja tai kauppias kusee omiin muroihin. Sähköhintapiikki oli ja meni, mutta ylilyöntihinnat jäi.

Kuka edes ostaa kotimaisia tomaatteja talvella? Tarjolla on niin paljon muitakin kasviksia 1-2 euron kilohintaan.

No minä ainakin ostan tomaattia ja kurkkua. En mä halua leivän päälle mitään lanttua.

T. Pitkäaikaistyötön

on juuustoakin ja paprikaa ym muita 

Vierailija
187/191 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä on luisunut siihen, että vihanneksia ja hedelmiä ostetaan luvattoman vähän. Olen yksinyrittäjä ja alkuvuosi ollut tilausten suhteen järkyttävän hiljaista, kun ihmiset säästää. Niinpä meilläkin surkea taloudellinen tilanne kun käytännössä miehen palkalla yritetään tulla toimeen.

Ei meillä karkkia osteta sen enempää kuin ennenkään mutta hevi-puolen ostot vähentyneet minimiin.

Lisäksi ostetaan isoja kokoja, halvinta mahdollista laatua, pakastetaan. Leivon paljon itse leipää ihan ruisleivistä alkaen, jauhot ostettiin isoina paketteina Virosta.

Itse kasvoin perheessä joka oli järkyttävän nuuka. 80-90-luvulla. Osaan paljon halpis-ruokia mutta eipä niiden ravintoarvot kummoiset ole, eikä tuolloin mietitty makroja. No, proteiinia saa lisättyä syömällä vaikka kananmunan oheen.

pinaattikeitto on halpaa kananmunallakin. Yleensä kasvikset ova hallevempia kuin liha. Pakastetut niistä halvimpia isoissa pakeeissa. LIdl saa  niitäkin halvalla.

Vierailija
188/191 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle riittäisi jos leipää ja polttoainetta saisi edullisesti, muutenkaan ei koskaan ollut varaa, mihinkään ylimääräiseen.

Jos valtio tarjoaisi asunnon, leivän ja työmatkat esim. Maksaisi tukina. Olisin tyytyväinen.

Maksaisin tämän halpa työntekijänä valtiolle ja olisin kuuliainen kelpo ihminen, joka ei puuttuisi politiikkaan, enkä moittisi hallituksen päätöksiä.

puhuu kuin venäläinen

Vierailija
189/191 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko nyt vaan kun Riikka niin sanoo!

Vierailija
190/191 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä on luisunut siihen, että vihanneksia ja hedelmiä ostetaan luvattoman vähän. Olen yksinyrittäjä ja alkuvuosi ollut tilausten suhteen järkyttävän hiljaista, kun ihmiset säästää. Niinpä meilläkin surkea taloudellinen tilanne kun käytännössä miehen palkalla yritetään tulla toimeen.

Ei meillä karkkia osteta sen enempää kuin ennenkään mutta hevi-puolen ostot vähentyneet minimiin.

Lisäksi ostetaan isoja kokoja, halvinta mahdollista laatua, pakastetaan. Leivon paljon itse leipää ihan ruisleivistä alkaen, jauhot ostettiin isoina paketteina Virosta.

Itse kasvoin perheessä joka oli järkyttävän nuuka. 80-90-luvulla. Osaan paljon halpis-ruokia mutta eipä niiden ravintoarvot kummoiset ole, eikä tuolloin mietitty makroja. No, proteiinia saa lisättyä syömällä vaikka kananmunan oheen.

no sitten et osaa koska niitä tervellisiä ruokai saa tehtyä halvallakin.

Vierailija
191/191 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

360g paneroitu kalapala Lidlissä tänään 4,59e.

Vuosi sitten 2,29e.

Just tasan tuplaantunut hinta.

jos vertaatte verratjkaa kilohintoja  muuten menee ihan pieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi