Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentoyhtiö Lufthansa vahvistaa kuolemantapauksen.

Vierailija
14.02.2024 |

Matkustaja koki järkyttävän kuoleman lennolla Thaimaasta Saksaan "Kaikki huusivat"
https://iltalehti.fi/ulkomaat/a/7bc32474-616d-4472-b37d-79950747e4db

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko olisi pitänyt olla:

Matkustajat kokivat järkyttävän kuoleman lennolla Thaimaasta Saksaan

Vierailija
2/12 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hups

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eivät sitä kuolemaa kokeneet ketkään muut matkustajat kuin vain se yksi jonka nirri meni.

Joten miksi sen otsikon sitten pitäisi olla monikossa? Vai etkö ymmärtänyt tuota koko artikkelia, luitko ja tulkitsiko sen jotenkin niin että useampi kuin yksi kuoli?

Pertsa

Vierailija
4/12 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kuolema ole aina järkyttävä?

Vierailija
5/12 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät sitä kuolemaa kokeneet ketkään muut matkustajat kuin vain se yksi jonka nirri meni.

Joten miksi sen otsikon sitten pitäisi olla monikossa? Vai etkö ymmärtänyt tuota koko artikkelia, luitko ja tulkitsiko sen jotenkin niin että useampi kuin yksi kuoli?

Pertsa

Kuules Pertsa,

Kuolema on aina kuolema. Se ei kuitenkaan välttämättä ole aina järkyttävä kuolema. Lentomatkustajille, jotka katselevat toisen tekevän kuolemaa kun veri lentää pitkin seiniä ja kattoa, tapaus voi olla järkyttävä ja traumaattinen.

Vierailija
6/12 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
7/12 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on kunnollista

Vierailija
8/12 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huvita.

Vierailija
9/12 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

e n

Vierailija
10/12 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pertsa

Kuules Pertsa,

Kuolema on aina kuolema. Se ei kuitenkaan välttämättä ole aina järkyttävä kuolema. Lentomatkustajille, jotka katselevat toisen tekevän kuolemaa kun veri lentää pitkin seiniä ja kattoa, tapaus voi olla järkyttävä ja traumaattinen.

Liian pitkä kirjoitus yhtenä lähetyksenä. Lähetän kahdessa osassa.

Osa 1 / 2

Ai mitäkönä ja kutakona ja häh?

Niinkö päin tämä nyt sitten kääntyykin, että sitä kuolemaa ei KOKENUT se yksi vanha mies joka kuoli, vaan hänen sijaansa ne (kaikki) muut, jotka KATSELIVAT hänen kuolemaansa (tai: viimeisiä elossaolohetkiään)?

No, onhan meitä moneen junaan - ja lentokoneeseen. Minä kyllä ajattelisin lähinnä niin, että se yksi, se vanha(hko) mies, joka itse heitti lusikan nurkkaan, KOKI sen kuoleman, eikä kukaan muu, ja siksi yksikkö otsikossakin.

Olen itse nähnyt yhden vielä tätäkin vanhemman äijän (1917-1992) infarktin kaljapubin ikkunasta kun itse olin parikymppinen: olin silloin räkälässä kaljanmyyjänä - olin siinä hommassa yhteensä neljä vuotta - ja suunnilleen puolessavälissä hienostunutta uraani eräs vanhus sai laakin jalkakäytävälle kauniissa, kylmässä mutta hyvin aurinkoisessa kevätsäässä aamupäivällä, ja yksi linja-autoa pysäkillä odottanut, minua hiukan vanhempi nainen, ehkä tuolloin n. 27-30 -vuotias, alunperin huomasi äijän kaatumisen ja tuli siitä ilmoittamaan minulle, ja kun kurkkasin ulos, tunsin äijän: hän oli ollut tulossa "meille" oluelle, mutta ei ihan päässyt perille saakka. Vetosin voimakkaasti asiakkainani olleita juoma-alan ammattilaisia menemään elvyttämään jos joku osaa, ja itse hyökkäsin vauhdikkaasti soittamaan hätänumeroon, tilaamaan ambulanssia pubin lankapuhelimesta (ei ollut kenelläkään asiakkaallakaan vielä kännykkää vaikka toki niitä jo joillakin ensimmäisillä tuolloin oli). Amatöörielvyttäjien painelu-puhallysyritys ei onnistunut: henki ei kulkenut. Ambulanssi saapui nopeasti paikalle, se sattui olemaan paluumatkalla potilaskeikalta juuri parin korttelin päässä. Mutta eipä alkanut henki kulkea elvytysammattilaistenkaan käsissä. Epäselvä tilanne jatkui ja jatkui, ja potilas alkoi jo muuttua siniseksi, kunnes aivan perinpohjaisen tilanteen nollauksen jälkeen selvisi, että amatöörit (työpaikkani juopot asiakkaat) olivat ensin puhaltaneet äijän tekarit kurkkuun, jonka jälkeen sitten ambulanssimiehet puhalsivat ne vielä paljon syvemmälle vahvoilla keuhkoillaan ja otteillaan. Äijälle annettiin sähkötällejä ja sitä moukaroitiin niin lujaa ja kylkiluita säälimättä kuin vain hengenhädässä voi, ja se olikin julman näköistä menoa, mutta huonolta alkoi näyttää, ja sitten äijä pakattiin lanssiin, joka ajoi jalkakäytävää pitkin hyvin hitaasti ja tasaisesti, ajoväylään nähden "väärään suuntaan", kääntyi kohti TYKS:iä ja katosi näkyvistä.

Pertsa

Vierailija
11/12 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pertsa

Kuules Pertsa,

Kahdessa osassa.

Osa 2 / 2

Koko loppupäivän etsiskelin ja keräilin joutohetkinäni äijän nitroja jalkakäytävältä, jotta pikkulapset eivät lykkisi niitä suihinsa.

Äijän vaimo kyseli puhelimessa kuuden tunnin kuluttua, onkohan jotain tapahtunut, kun miestä ei kuulunut takaisin kotiin, ja kun hänellä on vielä sydänvikakin. Kerroin hänelle ettei tilanne nyt näytä kovin hyvältä. Vaimo rupesi tietysti heti itkemään.

Kyseinen vanha rouva soitti suunnilleen kahden viikon päästä uudelleen, ja kertoi, että hänen miehensä (eli minun kertomuksessani "äijä") kuoli kymmenen päivän kuluttua tapauksesta, tajuihinsa tulematta, ja kyseli viime hetken tapahtumista ja ikäänkuin hiukan etsi "syyllistä", kun kaiketi korviinsa oli kantautunut tietoa pikku muotovirheestä elvytystilanteessa, ja minä tietysti puolustin "omaa laumaani", vaikka en ollutkaan pubin omistaja enkä edes pikkuosakas.

Kaikesta huolimatta, en omasta mielestäni KOKENUT itse infarktia ja kuolemaa vaikka NÄIN sen ynnä elvytysyrityksen suunnilleen samassa määrin kuin nuo Lufthansan koneen matkustajatkin tuon lomamiehen tapauksessa.

Pertsa

Vierailija
12/12 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kuoli? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän