Työttömille maksetaan kaikki Kelan puolesta, vuokrat ja lääkkeet yms.
Ja saavat vielä alennuksia esim. jostain kursseista tai teatterista. Pienituloinen työläinen taas maksaa kaiken itse eikä saa mitään alennuksia. Onko reilua? Jos palkkaa ei saa vähintään 3000 euroa kuussa, niin kannattaa jo harkita että jäisikö mieluummin vaan Kelan elättämäksi kotiin.
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tietää että kokkarit ovat kiusaajatyyppejä, että mielellään potkivat sitä heikointa. Ei voi aikuisena enää olla koulukiusaaja, niin pitänyt keksiä muita keinoja toteuttaa sadismiin tarvettaan.
Samaa ne persutkin tekevät. Muualta tänne tulleet samoin kuin pienituloiset saati tukia nostavat ovat heidän hampaissa yhtä lailla kuin kokoomuksenkin. Tälle vain ovat sokeita suuri osa yhteiskunnasta. Demarit taas jakavat rahaa kavereilleen kunnes yhteiskunta romahtaa kun emme saa velkaa lisää. Vihreät vaeltavat omassa unelmahutussaan ja keskusta on sitä samaa mitä aina ennenkin. Jos kuvittelet yhdenkään puolueen auttavan heikointa niin olet pihalla. Heikoimmat ovat niitä potkittavia kaikille koska eivät äänestä.
On tosiaan hirveän ilkeää arvostella lapsia puukottavia roadmaneja. Sietäisivät saada työrauhan! Eikö vain, woke?
Puukottelevat kaltaisiaan joten mitä ongelmaa siinä on?
Joo työttömät saa matkailusetelin 10 kertaa vuodessa yhteensä 4000 ihan vaan masennuksen hoitamiseen. Niille maksetaan uusi auto joka vuosi. Kaikkien lääkkeiden ja muiden pakollisten jälkeen työttömille maksetaan 5000 kaljarahaa/kk ja sit ihan muuten vaan käyttörahaa 10 000/kk. Liittykää iloiseen joukkoomme ja hyljätkää riistäjänne.
Mitä mitä?? Pitää varmaan hommata vuokra-asunto, jos sekin maksettaisiin, epäilen kyllä.. Eikä maksettu lääkkeitäkään, tuntuu vähän huijaukselta tämä alotus
On totta, että työttömät, opiskelijat ja eläkeläiset saavat alennuksia moneen paikkaan.
Tosin näitä alennuksia ei maksa Kela. Pienipalkkaisen työläisen kannattaa hankkia Museokortti, jolla pääsee museoihin ilmaiseksi vuoden ajan. Museoiden kertaliput ovat tosi kalliita. Korkeasaaren vuosikortti maksaa itsensä takaisin parilla käynnillä ja teatteriinkin saa kausikortteja.
Pienipalkkaisen työläisen kannattaisi ehdottaa ammattiliitolleen, voisivatko he luvata alennuksia jäsenilleen.
Usein työnantaja maksaa liikuntakortteja ja kulttuurikortteja.
Itse olen pienituloinen eläkeläinen 1550 brutto+ hieman pääomatuloja. Minulla on vuosikortteja joka lähtöön.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mitä?? Pitää varmaan hommata vuokra-asunto, jos sekin maksettaisiin, epäilen kyllä.. Eikä maksettu lääkkeitäkään, tuntuu vähän huijaukselta tämä alotus
Niinhän se onkin.
Silkka tekosyy aloittajalle päästä haukkumaan/syyllistämään työttömiä työnhakijoita sekä sylkemään heidän päälleen.
Aloittaja kirjoitti että työttömät työnhakijat saavat alennusta koulutuksesta ,,työssä olevan kortti koulutukset ym maksaa työnantaja on myös ilmaista oppisopimus koulutusta .jos taas on keikka töissä eikä työnantaja maksa kortti koulutusta sen maksaa te-toimisto.ja työnhakijat velvoitetaan kortti koulutuksiin karenssin uhalla .ja myös ammatillisiin koulutuksiin.mitä taas teatterikäynteihin tulee niin....
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti tässä maksetaan yhteiskuntarauhasta. Parempi ettei työttömien tarvitse alkaa elääkseen ryöstelemään työssäkäyviä. Siinä voisi kuule sitten henki lähteä niin kuin Venäjällä, kun nälkäinen koditon tulee ja vie kännykän ja 20€. TTT on halpa hinta yhteiskuntarauhasta! Sullekin varmaan tulisi paha mieli, kun näkisit nälkiintyneitä pikkulapsia asumassa lehtiroskiksessa.
Huoh, eikös ne kaikki ole niitä monivammaisia ja heikkoja/sairaita. Voi tulla kokeilemaan. Puhallan kumoon. Siinä ei yhteiskuntarauha paljon järky
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tietää että kokkarit ovat kiusaajatyyppejä, että mielellään potkivat sitä heikointa. Ei voi aikuisena enää olla koulukiusaaja, niin pitänyt keksiä muita keinoja toteuttaa sadismiin tarvettaan.
Samaa ne persutkin tekevät. Muualta tänne tulleet samoin kuin pienituloiset saati tukia nostavat ovat heidän hampaissa yhtä lailla kuin kokoomuksenkin. Tälle vain ovat sokeita suuri osa yhteiskunnasta. Demarit taas jakavat rahaa kavereilleen kunnes yhteiskunta romahtaa kun emme saa velkaa lisää. Vihreät vaeltavat omassa unelmahutussaan ja keskusta on sitä samaa mitä aina ennenkin. Jos kuvittelet yhdenkään puolueen auttavan heikointa niin olet pihalla. Heikoimmat ovat niitä potkittavia kaikille koska eivät äänestä.
On tosiaan hirveän ilkeää arvostella lapsia puukottavia roadmaneja. Sietäisivät saada työrauhan! Eikö vain, woke?
Puukottelevat kaltaisiaan joten mitä ongelmaa siinä on?
lue vaikka joskus jotain
Vierailija kirjoitti:
Joo työttömät saa matkailusetelin 10 kertaa vuodessa yhteensä 4000 ihan vaan masennuksen hoitamiseen. Niille maksetaan uusi auto joka vuosi. Kaikkien lääkkeiden ja muiden pakollisten jälkeen työttömille maksetaan 5000 kaljarahaa/kk ja sit ihan muuten vaan käyttörahaa 10 000/kk. Liittykää iloiseen joukkoomme ja hyljätkää riistäjänne.
Siis mä en tajuu miksei kaikki vaan lopeta työntekoa, kun voi vaan lojua kotona tai matkustella kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista.
Juuh... Niitä pahimpia vuodatuksia lukiessa ei voi kuin ihmetellä, että jos kirjoittaja aidosti uskoo levittämänsä paskapuheen, miksei jättäydy työttömäksi itsekin. Sehän näyttää olevan suorastaan varmalta tavalta saada "palkankorotus", kun tuet ovat niiiiiiiiin avokätisiä...
Vierailija kirjoitti:
Pirun sosiaalipummit! Jotta teidät saadaan aisoihin, joudun äänestämään Kokoomusta, vaikka omat tuloni ovat vain reilut 2 tonnia kuussa.
Minulla on lähes puolet parempi palkka kuin mitä kirjoitit ,mutta en ole vaatimassa tukien suhteen toimenpiteitä ,koska tiedän että työt voivat loppua ja joutuu työttömäksi ja ,mitä sen jälkeen kun tukeja ei enään olisi? Kymmenien työvuosien aikana työllä ansaittu omaisuus menisi pakkohuutokaupassa hetkessä taivaan tuuliin..Ei Ei sen vuoksi yksikään porvaripuolue ei saa ääntäni koskaan.
Heikompi aines kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti tässä maksetaan yhteiskuntarauhasta. Parempi ettei työttömien tarvitse alkaa elääkseen ryöstelemään työssäkäyviä. Siinä voisi kuule sitten henki lähteä niin kuin Venäjällä, kun nälkäinen koditon tulee ja vie kännykän ja 20€. TTT on halpa hinta yhteiskuntarauhasta! Sullekin varmaan tulisi paha mieli, kun näkisit nälkiintyneitä pikkulapsia asumassa lehtiroskiksessa.
Huoh, eikös ne kaikki ole niitä monivammaisia ja heikkoja/sairaita. Voi tulla kokeilemaan. Puhallan kumoon. Siinä ei yhteiskuntarauha paljon järky
No mä olen viisikymppinen monisairas ja työykyä melko vähän. Käyn kuitenkin kaupassa ostamassa ruokaa säännöllisesti ja jos rahat loppuisi niin eiköhän se varastaminenkin onnistuisi. Mä oon itse asiassa aika nopea ja näppärä näpeistäni.
Ja kyllähän sitä sitten tarvittaessa kontakteja varmaan saa luotua monenlaisiin ihmisiin.
Luuletko sä oikeasti, että kaikki köyhät vain kiltisti nääntyisivät nälkään tekemättä mitään, jos heiltä vietäisiin kaikki rahat? Ihan harhainen olet, jos niin luulet.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät ne töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Työtävieroksuvien sanonta! :D
Itse ainakin otan rahan mieluummin työstä kuin loisimisesta. Mulla on tavoitteita ja intohimoja uran suhteen. Aina vaan en ole saanut työtä. Väilillä työttömiä kausia.
Aloittaja voi toki yrittää elää alle tonnilla kuussa. Ei yksin asuva työtön saa kuin työttömyysraha ja asumistuen sekä muutaman kympin sähkölaskuun. 2000 euroa tienaavalle jää käteen lähes 700 euroa enemmän kuin työttömällä senkin jälkeen kun on vuokran ja laskun maksanut. Toki voit yrittää elää työttömien rahalla vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Mites sitten eläke? Kyllähän se hyvä olisi olla jokunen vuosi töissäkin. On se muutakin kuin pelkkää rahaa, nimittäin sosiaalinen ympäristö. Ja työssä voi edetä uralla. Ei oo pakko hanttihommiin mennä vaan tähtää korkeammalle...
Ei nykyisillä matalapalkka-aloilla (ainot johon työtön pääsee) kerry eläkettä, tai siis kertyy niin vähän, että saa sen saman takuu eläkkeen, minkä saa jos on koko ikänsä työtön.
Työtön ei voi tehdä monia asioita mitä palkkaa saavat voi tehdä. Työtön ei voi käydä ravintoloissa, työtön ei voi ottaa lainaa, työtön ei voi käydä jääkiekko otteluissa. Työtön ei voi saada naista ja seksiä. Työttömillä jää pakollisten laskujen jälkeen 300 euroa ruokkiin ja harrastuksiin. Aloittaja voi toki yrittää elää 300 eurolla. Kaikki ei saa ansiosidonnaista mutta mitäpä aloitta mistään tietää
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti että työttömät työnhakijat saavat alennusta koulutuksesta ,,työssä olevan kortti koulutukset ym maksaa työnantaja on myös ilmaista oppisopimus koulutusta .jos taas on keikka töissä eikä työnantaja maksa kortti koulutusta sen maksaa te-toimisto.ja työnhakijat velvoitetaan kortti koulutuksiin karenssin uhalla .ja myös ammatillisiin koulutuksiin.mitä taas teatterikäynteihin tulee niin....
Onko niin, että vain sairaat, osatyökykyiset maksavat koulutuksen itse.
Jos heillä on osa-aikainen työ, ei työnantaja maksa, koska eivät tee kokopäivätyötä.
Te-toimistokaan ei maksa jos terveys ei riitä kokopäivätyöhön.
Potkitaan taas heikointa ja viedään häneltä rahat.
On jännä juttu, kuinka nämä rasistiset aloitukset saavat olla täällä Sanoma Oy:n medialla. Vaihda työttömän tilalla sana maa... niin aloitukset häviävät minuuteissa.
Pitäisi varmaan tehdä näistä rikosilmoitus
Työtön mies kirjoitti:
Aloittaja voi toki yrittää elää alle tonnilla kuussa. Ei yksin asuva työtön saa kuin työttömyysraha ja asumistuen sekä muutaman kympin sähkölaskuun. 2000 euroa tienaavalle jää käteen lähes 700 euroa enemmän kuin työttömällä senkin jälkeen kun on vuokran ja laskun maksanut. Toki voit yrittää elää työttömien rahalla vuosia.
Helsinki ja bruttopalkka 1400e, tuosta verot ja sitten vuokra, ei jää montaa kymppiä syömiseen ja muihin.
Naapurin sossun ohjeessa luki, että hänelle kuuluu jäädä kulujen jälkeen noin 550e syömiseen ja muihin.
Ei. Vaan pienituloiset saa Kelalta tukia. Oli sitten työssä tai ei. Kaikki työttömät ei saa. Monet pienituloiset työssäkäyvätkin saavat ja joutuvat tukeutumaan tukiin.