Työttömille maksetaan kaikki Kelan puolesta, vuokrat ja lääkkeet yms.
Ja saavat vielä alennuksia esim. jostain kursseista tai teatterista. Pienituloinen työläinen taas maksaa kaiken itse eikä saa mitään alennuksia. Onko reilua? Jos palkkaa ei saa vähintään 3000 euroa kuussa, niin kannattaa jo harkita että jäisikö mieluummin vaan Kelan elättämäksi kotiin.
Kommentit (166)
No en mä tuohon omistusasuntoon mitään tukia saa. Lääkkeitä en käytä. Anssia saan sen aikaa kun saan. Töitä ei ole löytynyt ahkerasta hakemisesta huolimatta. Varsinainen työvoimapula taas. Taisi olla tämänkin päivän hesarissa, miten korkeakoulutetuista on muka pulaa. No tässä olisi yksi maisteri, mutta kun ei kelpaa niin ei kelpaa. Palkkapyyntökin on alkaen huimat 2400e/kk brutto.
Mulle ei ole maksanut. Silloin kun olin matalapalkkatyössä, niin sain toimeentulotukea palkan lisäksi. Mutta ei se hyvältä tuntunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas joku luulee että työttömälle maksetaan kaikki. Ei kuule makseta.
Itse saan pelkän työmarkkinatuen.
Ei ole varaa aina edes tärkeisiin lääkkeisiin, laskut menee perintään, vaatteet vanhoja ja eikä mulla ole edes talvikenkiä jne.Mene töihin
Mihin?
Odotan edelleen vastausta.
Mitää muuta tukea ei tipu, kuin 530 netto työttömyydestä.
Eilen tuli sähkölaskut jossa 432€ sähköveroa jolla rahat bumerankina takaisin valtiolle...
Että silleen kätevää...
En saa penniäkään sossusta. Mulla on oma asunto ja sen verran toistaiseksi pankissa säästöjä ja kesämökkikin tuli aikoinaan hankittua ja autokin on pihassa.
Töitä olen etsinyt ja pyörinyt näissä kirotuissa "kuntouttavissa töissä", joissa pomot kyllä lupailee että töitä olisi tiedossa juuri mulle kun kuntouttava päättyy. Jotkut on reiluja ja sanoo että uusia ei saa palkata.
Saisin Saksasta töitä mutta kun täällä on perhe ja vakavasti sairas äiti ja puolisolla mieluinen työpaikka.
Jos äiti olisi terve ja puolisokin työtön, niin siloin lähdettäis heti. Lapsetkin alkaa olla pian siinä iässä, että ne voi jo jättää omilleen.
Se mitä olen täällä seurannut niin raskaille matalapalkka-aloille ei kannata mennä terveyttään tuhoaan.
Pari tuttua on 50v. huonommalla puolella ja eläkkeelle ei pääse vaikka on kuinka todettu työkyvyttömiksi ja työtä ei saa. Kivut pitää valveilla öisin ja fysiatrin hoitojonossa on roikuttu jo lähes vuosi.
He ovat "syöneet" jo kaikki säästönsä ja asunnon myynti on seuraavaksi edessä mutta kukaan ei osta sähkölämmitettävää asuntoa muuttotappiokunnasta, mistä on lähtenyt vuoden aikana jo koulu, lukio ja toinen lähikaupoista.
Ovat tehneet raskasta työtä koko ikänsä ja ovat huonommassa asemassa kuin nämä "ideologisesti työttömät" sossupummit, joilla on terveys tallella ja jotka saa kaiken mahdollisen sossusta.
Perustoimeentulotuen laskukaava on yksinkertainem:
Perusosa+muut hyväksyttävät menot - tulot