Miten jaksatte ruuanlaittoa päivästä toiseen
Olenko ainoa joka inhoaa ruuan tekemistä? Ainakin kun tätä palstaa lueskelee niin ihmiset panostaa kovin ruokaan, tehdään vaikka mitä. Itselle ruuanlaitto on niin vastenmielistä, että teen kerran viikossa keittoa jota syön monta päivää tai sitten jotain minkä voi vaan tunkea uuniin. Tänään oli kauhujen ruuanlaittopäivä, tein broilerikeittoa jota voin onneksi syödä 3-5pvää riippuen siitä laitanko osan pakkaseen
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei kauheasti ole vaihtoehtoja, kun allergioiden takia ei voi ostaa eineksiä tai käydä ravintolassakaan syömässä (liikaa säätöä). Teen ruokaa aina pariksi päiväksi kerrallaan, joten joka päivä ei ole pakko kokata.
Niinpä olen päättänyt, että pidän ruuanlaitosta. Samalla kuuntelen podcasteja areenasta, joskus laitan jonkun tv-dokumentinkin pyörimään. Tai jopa työpäivän aikana koulutuksen, niin voin hyvällä omallatunnolla kuoria perunoita ja kuunnella luentoa. Kokouksien aikana en tee ruokaa.
Teen hyvää ruokaa, olen käynyt aikoinaan koulutuksenkin siihen, joten teoria ja tekniikat ovat periaatteessa hallussa. Enemmän se on kuitenkin säveltämistä, onko juoka syötävää vai tosi hyvää.
Tänään voisin tehdä perunamuusia ja jotain tomaattikastiketta kananuggetien kanssa. Kasvispuoli on jo hoidettu, kun eilen keitin/höyrytin ison annoksen pakastekasviksia, niitä voi vaikka paistaa pannulla tänään.
Mutta joku voisi kertoa minulle, miten kukaan jaksaa jatkuvaa imurointia. En kertakaikkiaan voi sietää sitä. Meillä imuroi teinit, en koske koneeseen muuta kuin jos tarttee jokin tukos selvittää (vaikka villasukka putkessa).
Miksi pitää keittää edellisenä päivänä tänään paistettavat pakastekasvikset? Ja nugetteja tomaattikastikkeella?
Niitä kasviksia jäi yli, kun tein niitä ison annoksen. Siksi. Tomaattikastike, koska jääkaapissa oli ainekset siihen ja lapset tykkää siitä. Siksi.
Kyllä jaksan ruokaa laittaa jos haluan nauttia hyvästä ruoasta. Kaupasta ei mulle hirveästi vaihoehtoja edes löydy, valmisruuissa siis. Syön nimittäin vegaanisesti. Olen myös aika säästeliäs, siis en edes raaskisi ostaa valmisruokaa monta kertaa viikossa.
Tykkään ruoanlaitosta tosi paljon, eniten siinä kyllä ärsyttää se sotku, mutta siivoankin siinä ruoanlaiton ohella enkä juuri ikinä jätä sotkua odottamaan.
Musta on tullut aika taitava maustaja. Nyt pitäisi kyllä treenata "perusruokia", esim. makaronilaatikkoa haluaisin osata tehdä, oikein sellaista supermaukasta.
Ei mieheni ja minä aina jaksetakkaan joka päivä laittaa itse ruokaa, vaan tänäänkin söimme Kotipizzerian pitsaa ja kotzonea.
Monet ihmiset käy töissä. Ei työssäkäyvällä ihmisellä ole aikaa tuntia kökkiä keittiössä. Minun mielestä yhteiskunta vaatii ihmisiltä kohtuuttomia. Kellosta loppuu tunnit kesken. Kotityöt on itseasiassa jo toinen työpäivä. Siihen saa kulumaan sitten kaiken vapaa ajan. Siivousta, pyykkäystä, ruoanlaittoa jossai vaiheessa pitäs autoki ehtiä huoltaa ja vuorokaudessa on vain 24 tuntia. Niin ja nukkuakin pitäs se 8 tuntia tuosta. Sosiaaliselle elämälle ja ystäville ei sitten paljon aikaa jääkkää.
Mä tykkään laittaa ruokaa, oon aina tykännyt. Tosin tottakai on päiviä, ettei huvita, mutta useinmiten se on kuitenkin ihan kivaa, meditatiivista jopa. Saan ruuan teosta usein onnistumisen kokemuksia, äsken tein ison vuoallisen lasagnea ja tuli todella hyvää. Pari päivää tuo kestää, mellä teini ja esiteini, jotka syö paljon.