Naiset,mitä TE teette pitääksenne seksielämän suhteessa molempia tyydyttävänä?
Muiden asiaa sivuavien ketjujen innoittamana, mitä te naiset teette osaltanne pitääksenne seksielämän suhteessa molempia tyydyttävänä?
Liian usein silmiin osuu vain se mitä kaikkea miehen pitäisi tehdä että naiset ylipäätään "suostuvat" edes satunnaisesti seksiin. Jos suhde muuten on hyvä ja terve,kumppani mieleinen ja hyvä, mitä te teette pitääksenne liekkiä yllä ja oman nautintosi lisäksi kumppaninne tyytyväisenä seksin määrään,laatuun jne?
Moniko kokee että miehen olisi tehtävä jotenkin enemmän asioita ansaitakseen seksiä vai koetteko että se on molempien vastuulla yhtälailla?
Itse näen pitkän liiton kokemuksella,että molempien on nähtävä vaivaa toisen halun ylläpitämiseksi, asioista on puhuttava aktiivisesti ääneen, mikä toimii mikä ei, ylipäänsä mitä haluaisi ja mietittävä miten ne halut ja toiveet toteutuisivat.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvä avaus, mutta uskoisin, että näin rakentava juttu ei tuota mitään. Se on sääli.
Voit olla oikeassa,toivotaan silti että olemme tämän epäilyksen suhteen väärässä ja viriäisi hyvää keskustelua :)
Mitä minä naisena teen? No koitan pitää itseni ns. kuosissa, en anna lihoa, pidän hiukset ja muut kauniina. Ja sitten kerron miehelle kuinka paljon rakastan ja haluan. Sanon aina suoraan että nyt haluan, tai yksinkertaisesti otan kalun käteen jne. usein puristan sen ihanaa persettä (urheilutaustainen...) ojimennen. Kysyn usein miten tänään haluaa. Teen lempiruokiaan jne jne. Ei ole ollut vaikeuksia löytää haluja kummallakaan. Mies tekee mulle samoin, ja hyvin usein ollaan vaikka sohvalla ja hyväillään toisiamme antaumuksella, useinn ihan loppuun saakka. Meillä on hyvät välit, koska puhumme ihan kaikesta, myös vaikeistakin asioista. Emme häpeä mitään. Tämä toimii siis siksi, että on molemminpuolista.
Mitenkö? Kertomalla miehelle, että ylipaino on vienyt häneltä halunnja kyvyn. Oman nautintoni olen joutunut hakemaan muualta.
Vihjailemalla ,pukeutumalla seksikkäästi ym. eipä kelvannut.
Kuuntelen mieheni toiveita ja fantasioita ja osoitan hänelle, että hän on haluttava ja kiihottava. Kun suhteessa on kunnioitus ja kommunikaatio kohdillaan, kaikki toimii. Teemme siis molemmat samaa:
-Kuuntelemme ja kunnioitamme toisen haluja ja toiveita, sekä tietenkin toista ihmisenä ylipäätään
-Emme syyllistä toista mistään seksin liittyvästä, ymmärrämme että halutkin vaihtelevat tilanteiden mukaan
-suhtaudumme seksin avoimesti ja rennosti
-näytämme toisillemme, että rakastamme ja haluamme
Minusta tuntuu hyvältä antaa esimerkiksi miehelleni suuseksiä. Nautin siitä itse, tuntuu hyvältä nähdä kun rakastamani ihminen nauttii olostaan, ja pidän läheisyydestä. Suuseksi on yksi tapa hemmotella häntä, sitten toisinaan hän tekee samaa minulle. Hemmottelu ja huomionosoitukset kuuluvat asiaan, ja niiden antaminen on ihanaa.
N35
Näissä vastauksissa näkyy mielestäni hyvin se, että niissä tiivistyy kaikki oleellinen,silloin kun seksiin liittyvät asiat toimii,toimii muutkin osa alueet ja toisinpäin.
Mikään osa-alue suhteessa harvemmin yksinään toimii, tai vain yksipuolisesti.
Itselleni toimiva seksielämä antaa puhtia myös muihin osa-alueisiin,arkeen jne. Toisaalta taas kun se arki on toimivaa,molemmat tekee siinä osansa,on helppo löytää halu myös seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Näissä vastauksissa näkyy mielestäni hyvin se, että niissä tiivistyy kaikki oleellinen,silloin kun seksiin liittyvät asiat toimii,toimii muutkin osa alueet ja toisinpäin.
Mikään osa-alue suhteessa harvemmin yksinään toimii, tai vain yksipuolisesti.
Itselleni toimiva seksielämä antaa puhtia myös muihin osa-alueisiin,arkeen jne. Toisaalta taas kun se arki on toimivaa,molemmat tekee siinä osansa,on helppo löytää halu myös seksiin.
Aamen! Ei minkään osa-alueen pitäisi olla vain toisen hoidettavana - ellei molemmat nimenomaan niin halua. Mutta omassa suhteessani molemmat antaa ja saa. Läheisyyden, hellyyden ja huomionosoitusten antaminen on tasapainossa ja taloudelliset asiat ynnä muut hoidetaan tasapuolisesti. Ja kommunikaatio: jos toisesta alkaa tuntua, että nämä asiat ei ole tasapainossa, siitä uskaltaa sanoa toiselle ilman pelkoa draamasta = kunnioitus.
N35
Aika hyvä kysymys ja pitää ihan pohtia.
Yksi perusta on ainakin kommunikaatio. Pitää pystyä avoimesti puhumaan mistä pitää, mitä haluaisi kokeilla, fantasiat ym muut. Eikä se tarkoita että on pakko kokeilla jotain jos se on toiselle ehdoton ei.
Olen itse vähän kinky lady ja enemmän ehkä vaihtelunhaluinen kuin mies, joten olen jotenkin oppinut ymmärtämään ja kunnioittamaan ajan kanssa toisen ihmisen rajoja paremmin. Seksihaluille on aika myrkkyä jos toinen osapuoli kokee minkäänlaista painostusta asioihin. Mutta se ei tarkoita että asioista ei voisi puhua ja löytää jotain välimaastoa. Uusia juttuja on hyvä kokeilla.
Mitäpä muuta. Mun mielestä on tärkeä olla jotenkin leikkisä ja seksikäs mieli. Eikä seksiä pidä ottaa liian vakavasti eikä se todellakaan saa olla mikään kunnian tai kirsityksen väline. Ihan arkeen voi ujuttaa erilaisia seksuaalisia vihjeitä ja eleitä ja tietenkin puheita. Se on tietty siunaus itsessään jos molemmilla sattuu olemaan yhtä korkeat libidot. Me puhutaan aika suoraan seksistä ja kysytään ihan sanoin että voidaanko tänään harrastaa ym. suoraan sanotaan kun haluaa.
Yksi tärkeä on tietenkin läheisyys. Eli paljon halailua, suutelua arkeen. Se pitää tietynlaisen kemian yllä.
Seksin määrä ja laatu tietenkin tärkeitä. Jokainen löytää oman rytmin siihen hommaan. Meillä n. 4 krt viikossa. Laatuun sillä että molemmat panostaa toisensa nautintoon ja siihen että yrittää keksiä uusia tapoja tuottaa sitä ja lisätä sitä. Masturbaatio kuuluu myös meidän suhteeseen ja täydentää seksielämää
Vierailija kirjoitti:
Yksi perusta on ainakin kommunikaatio. Pitää pystyä avoimesti puhumaan mistä pitää, mitä haluaisi kokeilla, fantasiat ym muut. Eikä se tarkoita että on pakko kokeilla jotain jos se on toiselle ehdoton ei.
Olen itse vähän kinky lady ja enemmän ehkä vaihtelunhaluinen kuin mies, joten olen jotenkin oppinut ymmärtämään ja kunnioittamaan ajan kanssa toisen ihmisen rajoja paremmin. Seksihaluille on aika myrkkyä jos toinen osapuoli kokee minkäänlaista painostusta asioihin. Mutta se ei tarkoita että asioista ei voisi puhua ja löytää jotain välimaastoa. Uusia juttuja on hyvä kokeilla.
Mitäpä muuta. Mun mielestä on tärkeä olla jotenkin leikkisä ja seksikäs mieli. Eikä seksiä pidä ottaa liian vakavasti eikä se todellakaan saa olla mikään kunnian tai kirsityksen väline. Ihan arkeen voi ujuttaa erilaisia seksuaalisia vihjeitä ja eleitä ja tietenkin puheita. Se on tietty siunaus itsessään jos molemmilla sattuu olemaan yhtä korkeat libidot. Me puhutaan aika suoraan seksistä ja kysytään ihan sanoin että voidaanko tänään harrastaa ym. suoraan sanotaan kun haluaa.
Yksi tärkeä on tietenkin läheisyys. Eli paljon halailua, suutelua arkeen. Se pitää tietynlaisen kemian yllä.
Seksin määrä ja laatu tietenkin tärkeitä. Jokainen löytää oman rytmin siihen hommaan. Meillä n. 4 krt viikossa. Laatuun sillä että molemmat panostaa toisensa nautintoon ja siihen että yrittää keksiä uusia tapoja tuottaa sitä ja lisätä sitä. Masturbaatio kuuluu myös meidän suhteeseen ja täydentää seksielämää
Tuo on hyvä pointti myös,että läheisyys arjessa pitää kemiaa yllä. Meillä on paljon fyysistä läheisyyttä arjessa päivittäin,ohimennen koskettelua, vihjailevia katseita, suoria ehdotuksia ja puhetta seksistä,vaikkei juuri siinä hetkessä ole mahdollisuuksia toimintaan. Usein lentää myös seksiviestit kesken päivän,sanalliset tai kuvalliset.
Kumpikin tietää että on täysi mahdollisuus kieltäytyä seksistä,jos ei kertakaikkiaan halua/pysty,ilman että toinen loukkaantuu, mutta kumpikin tietää myös mistä naruista vedellä,että juuri sillä hetkellä innottomamman saa leikkiin mukaan.
Tuo on myös hyvä huomio,että seksielämä on huomattavasti helpompi saada molempia yhtä paljon tyydyttäväksi silloin kun molemmilla on suunnilleen samanlainen libido. Tähänkin kannattanee panostaa jo suhteen alkuaikoina keskustelemalla kumpaisenkin haluista,kokemuksista jne. Tietty alkuhuumassa on riski sortua lupailemaan liikoja joka sitten johtaakin ongelmiin suhteen jatkuessa pidempään. Pitäisi pystyä rehelliseen itsetutkiskeluun asian tiimoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä pointti myös,että läheisyys arjessa pitää kemiaa yllä. Meillä on paljon fyysistä läheisyyttä arjessa päivittäin,ohimennen koskettelua, vihjailevia katseita, suoria ehdotuksia ja puhetta seksistä,vaikkei juuri siinä hetkessä ole mahdollisuuksia toimintaan. Usein lentää myös seksiviestit kesken päivän,sanalliset tai kuvalliset.
Kumpikin tietää että on täysi mahdollisuus kieltäytyä seksistä,jos ei kertakaikkiaan halua/pysty,ilman että toinen loukkaantuu, mutta kumpikin tietää myös mistä naruista vedellä,että juuri sillä hetkellä innottomamman saa leikkiin mukaan.
Tuo on myös hyvä huomio,että seksielämä on huomattavasti helpompi saada molempia yhtä paljon tyydyttäväksi silloin kun molemmilla on suunnilleen samanlainen libido. Tähänkin kannattanee panostaa jo suhteen alkuaikoina keskustelemalla kumpaisenkin haluista,kokemuksista jne. Tietty alkuhuumassa on riski sortua lupailemaan liikoja joka sitten johtaakin ongelmiin suhteen jatkuessa pidempään. Pitäisi pystyä rehelliseen itsetutkiskeluun asian tiimoilta.
Samanlainen libido on ehkä tärkein tekijä onnistumiselle seksielämässä.
Onkohan tässä ketjussa kirjoittavat naiset keskivertoa halukkaampia/aktiivisempia. Haluttomampien naisten on varmaan hankalempi sovittaa haluja yhteen keskiverto miehen kanssa saati aktiivisemman.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkö? Kertomalla miehelle, että ylipaino on vienyt häneltä halunnja kyvyn. Oman nautintoni olen joutunut hakemaan muualta.
Muutenko suhde on hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tässä ketjussa kirjoittavat naiset keskivertoa halukkaampia/aktiivisempia. Haluttomampien naisten on varmaan hankalempi sovittaa haluja yhteen keskiverto miehen kanssa saati aktiivisemman.
Varmasti on, ja on koko palstallakin. Haluttomilla tuskin on kiinnostusta kovin paljon keskustella seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen libido on ehkä tärkein tekijä onnistumiselle seksielämässä.
Ehdottomasti tämä!
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä
Ompa todella surullinen tilanne.
viimeaikoina emäntä ei ole oikein ollut suostuvainen ja lopetinkin sinnepäin vihjailun, nyt 1kk siitä vaimo on ieressä jajopa joskus kääntyeessään pitää kättään minun mahan päällä.
en tiedä meneeks tässä vielä pitkään ennen kuin handu on munan päällä ja suussa. minä odotan sen aikaa mitä hän haluaa tehdä saadakseen seksiä
Vierailija kirjoitti:
viimeaikoina emäntä ei ole oikein ollut suostuvainen ja lopetinkin sinnepäin vihjailun, nyt 1kk siitä vaimo on ieressä jajopa joskus kääntyeessään pitää kättään minun mahan päällä.
en tiedä meneeks tässä vielä pitkään ennen kuin handu on munan päällä ja suussa. minä odotan sen aikaa mitä hän haluaa tehdä saadakseen seksiä
Siinä saattaa tovi mennä kun odottelee..
Todella hyvä avaus, mutta uskoisin, että näin rakentava juttu ei tuota mitään. Se on sääli.