Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte ruuanlaittoa päivästä toiseen

Vierailija
14.02.2023 |

Olenko ainoa joka inhoaa ruuan tekemistä? Ainakin kun tätä palstaa lueskelee niin ihmiset panostaa kovin ruokaan, tehdään vaikka mitä. Itselle ruuanlaitto on niin vastenmielistä, että teen kerran viikossa keittoa jota syön monta päivää tai sitten jotain minkä voi vaan tunkea uuniin. Tänään oli kauhujen ruuanlaittopäivä, tein broilerikeittoa jota voin onneksi syödä 3-5pvää riippuen siitä laitanko osan pakkaseen

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksakaan - siksi sivari ja harkkari tekevät minunkin työni ja itse istun kopissani Facessa.

T: yläkoulun keittolan emäntä ep

Vierailija
2/85 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airfryerilla  saan ruokaa ja jälkiruokaa hetkessä. Joskus keitän keiton kattilassa, mutta muusta ruuanlaitosta olen luopunut. Syön myös salaatteja.  Niihinkin saa lämpimiä lisukkeita helposti tehtyä airfryerissa. Ei enää pannulla paistamista! Harvoin tarvitsee lämmittää isoa uunia! Mikrokin on tarpeeton!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska itse tehty ruoka on niin paljon parempaa kuin kaupanvalmis. Haluan nauttia ruoasta, en vain tankata.

Vierailija
4/85 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloudessa asuu neljä ihmisistä, jotka tekee ruokaa. Kun ei asu yksin ei tarvitse yksin tehdä kaikkea. 

Vierailija
5/85 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Airfryerilla  saan ruokaa ja jälkiruokaa hetkessä. Joskus keitän keiton kattilassa, mutta muusta ruuanlaitosta olen luopunut. Syön myös salaatteja.  Niihinkin saa lämpimiä lisukkeita helposti tehtyä airfryerissa. Ei enää pannulla paistamista! Harvoin tarvitsee lämmittää isoa uunia! Mikrokin on tarpeeton!

Eli teet ruokaa joka päivä? Peset sen hirvityksen keittiön tasolla joka päivä? 

Vierailija
6/85 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airfryer minimoi tiskit ja siivouksen. Nämä kun ovat ikävimpiä puolia ruoanlaitossa.

Vierailija
7/85 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä en oikein jaksakaan, mutta toivon, että into palaa taas kun valo tästä vielä vähän lisääntyy. Minusta pilkkominen, maustaminen ym. on hyvää vastapainoa kirjoitustyölle. Näkee kätensä töiden jäljet, haistaa, maistaa konkreettisesti asioita. Hyvää musiikkia taustalle ja viikonloppuna lasi viiniä kokkausjuomaksi, niin se on ihan kivaa.

Vierailija
8/85 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ruokaa pari kertaa viikossa ja sitä syödään monta päivää. En tod ala kokkaamaan joka päivä!

Vierailija
9/85 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Airfryer minimoi tiskit ja siivouksen. Nämä kun ovat ikävimpiä puolia ruoanlaitossa.

Jaa, itse koen paistinpannun pesun helpommaksi. Ja esim kun teet kiusauksen uunissa kuittaa sillä kolme ateriaa. 

Vierailija
10/85 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä ole juurikaan pestävää. Talouspaperin palalla pyyhkäisee vain näkyvät ja kopistan pohjalta murut roskiin.

Uuni ja uunipelti menevät  kauttaaltaan rasvaiseksi, samoin liesi ja tuulettimen rasvasuodatin, mutta airfryer puhaltaa ilmaa ylhäältä alas, joten lämpövastukset ja laite ovat puhtaat. Välillä käytän leivinpaperinpalaa alla, jos teen esim pitsaa, lihapyöryköitä tai kalapuikkoja. Ei se paperi  alta minnekään lennä. Leivokset laitan  airfryeriin muffinssivuoissa.

Vierailija
11/85 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, itse koen paistinpannun pesun helpommaksi. Ja esim kun teet kiusauksen uunissa kuittaa sillä kolme ateriaa. 

Niin ja kun tuota airfryer ryhmää lukee niin kyllä sitäkin käydään ravistelemassa ja kääntelemässä "paistettavia" tuotteita.

Vierailija
12/85 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama pulma. Välillä jaksan laittaa ruokaa, välillä en jaksa. Nuorempana jaksoin tehdä monta lämmintä ruokaa töiden jälkeen. Nyt tekee tiukkaa tehdä yhtäkään ruokaa. Lisäksi oma tekemäni ruuat eivät enää maistu hyvälle. Ilmeisesti ovat liian terveellisiä. Olen ekaa kertaa eläissäni ostanut pakastevihanneksia, mutta ei ne maistu, syön vaan, että saan ne kasvikset hoidettua.

Vierailija
13/85 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Inhon ruokakaupassa käyntiä, ruuanlaittoa, tiskikoneen täyttö tyhjennys, lisäksi inhoan siivoamista. Pakolliset inhokit. Tekekee mieli tehdä muuta. En ole masentunut.

Vierailija
14/85 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kerralla kymmenen annosta wokkia pakastimeen eli kymmenen ruoanlaittoa: ruoka mikroon. Joskus höystöksi lisää chilikastiketta, chilirouhetaa, fetaa tms. Välillä ehkä jotain muuta, mutta kerralla useampia annoksia. Useimpina päivinä viikosta en siis varsinaisesti kokkaile.

Vierailija
15/85 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä varsinaisesti "jaksaisikaan", siksi en seuraa mitään reseptejä, ja teen vain yksinkertaisia ruokia, kunhan ovat terveellisiä.

Vierailija
16/85 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä ole juurikaan pestävää. Talouspaperin palalla pyyhkäisee vain näkyvät ja kopistan pohjalta murut roskiin.

Uuni ja uunipelti menevät  kauttaaltaan rasvaiseksi, samoin liesi ja tuulettimen rasvasuodatin, mutta airfryer puhaltaa ilmaa ylhäältä alas, joten lämpövastukset ja laite ovat puhtaat. Välillä käytän leivinpaperinpalaa alla, jos teen esim pitsaa, lihapyöryköitä tai kalapuikkoja. Ei se paperi  alta minnekään lennä. Leivokset laitan  airfryeriin muffinssivuoissa.

Pyyhitään? Really? Ja sen päälle sitten seuravana päivänä uusi satsi? hyi hitto.

Vierailija
17/85 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään miehen kanssa viikon ruuat etukäteen valmiiksi. 

Vierailija
18/85 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä vuosisadalta teidän uuni on? Nykyuunit ovat varustettu itsepuhdistusohjelmilla.

Vierailija
19/85 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein jaksaisikaan enää vanhana.Selkää ym.alkaa särkeä jos häärää kauan lieden äärellä.Täytyy yrittää tehdä nopeita ja helppotekoisia ruokia jotka kestävät muutaman päivän,ettei tarvitse valmistaa joka päivä.

Vierailija
20/85 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään vastavalmistetusta ruuasta. En tykkää tähteistä kuin erikoistapauksessa, esim kaalikääryleet/kaalilaatikko on herkkua uudelleen lämmitettynä. Joku viisi päivää vanha kanakeitto... hyh!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi