Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta ei ole työelämään. Olin 15h/vko töissä kaupassa ja menin psykoosiin stressistä

Vierailija
13.02.2023 |

Nyt onneksi työkyvyttömyyseläkkeellä. Olen 28-vuotias. Miten te muut työkyvyttömät tulette toimeen?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään varmaan monet olisi terveitä ja kävisi hyvä palkkaisessa mielekkäässä työssä. Mutta elämä ei aina niin ole mennyt. Tämäkään ei välttämättä omaa syytä ole, vaikka voi siihen itsekin vaikuttaa elämän tavoilla. Turha olla kateellinen työttömille ja ei ne psykoositkaan ole mukavia. Monet mt-ongelmista eläkkeellä olevat voi kyetä jonkunlaisiin ei-vaativiin töihin, jos niitä on osa-aikaisena. Kyllähän sitä pitää yhteiskunnan huolta kantaa myös vajavaisista ihmisistä. Näinhän me ollaan tämä yhteiskunta rakennettu tasa-arvoisuudelle ja hyvinvoinnille.

Vierailija
22/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kyllä sitä kovaakin stressiä joutuu välillä monikin sietämään. Ei oo helppoo työelämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten vaan uuteen työpaikkaan, eihän sinun mikään pakko ole juuri kaupassa työskennellä. Vaikka siivoojaksi, niin saat työskennellä yksin ja ei tarvitse kotona vaan maata?

Vierailija
24/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin spykoosi loppuisi kuin seinään, jos ei tulisi työkyvyttömyyskorvauksia, olisi vain pakko kestää töissä, ihan kuten muidenkin töissä käyvien.

Olin osastolla yli kuukauden. Ja en saa työttömytskorvausta vaan eläkettä.

No työssäkäyvä sen eläkkeenkin sulle maksaa. Eli joku joutuu kuitenkin duunissa olemaan.

Jep ja onneksi maksaa.

Muuten olisin varmaan koditon ja varastelisin käyttäen päihteitä.

Päihteitä sinä käytät nytkin. Loinen.

Ja sinä olet ilkeä, tunteeton psyko paatti kun haukut vakavasti sairasta ihmistä

Vierailija
25/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten vaan uuteen työpaikkaan, eihän sinun mikään pakko ole juuri kaupassa työskennellä. Vaikka siivoojaksi, niin saat työskennellä yksin ja ei tarvitse kotona vaan maata?

Katsos kun tänä päivänä töihin ei enää mennä vaan sinne pääsee jos pääsee :)  Oletko tietoinen työttömien suuresta määrästä ja siitä, että digiyhteiskunta syrjäyttää yhä enemmän ihmisiä, koska robotisaatio? Voi sinunkin työpaikkasi olla vielä uhattuna...

Vierailija
26/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin spykoosi loppuisi kuin seinään, jos ei tulisi työkyvyttömyyskorvauksia, olisi vain pakko kestää töissä, ihan kuten muidenkin töissä käyvien.

Tämä on kyllä huvittavaa, että "Kaikki" alle kolmikymppiset ovat masentuneita, jne. Kuitenkin vapaalla jaksetaan hyppiä kukasta kukkaan, sometella ja hypetellä. Eletään, kuin teinit edelleen.

Suihkuun->Nukkumaan->Aamulla töihin= Muuta neuvoa ei ole, eikä tule.

Senkin neuvon oisit voinu hyvin pitää itelläs. Et oo tainnu ikinä tavata psykoosissa olevaa ihmistä, jos kuvittelet, että sellasten kanssa tekee töitä muut kuin psykiatrian ammattilaiset.

Vierailija
27/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kyllä sitä kovaakin stressiä joutuu välillä monikin sietämään. Ei oo helppoo työelämässä.

Niin. Mutta henkisesti terve ihminen kestää stressiä paljon enemmän kuin henkisesti sairas, esim. skitsofreenikko. Ja se ei ole kenenkään oma vika jos sairastuu esim. psykoosiin

Vierailija
28/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tässä maassa työelämä tai se yhteisö on kyllä kiusaamisen kärkimaita niinkuin toisessa keskustelussa jo sanottiin. Itsellä mielenterveys koheni kun hetken ollut raatamatta 10e/h ja vähäisillä tunneilla, eli sama summa mitä saat tekemättä mitään samalla kuunnella niitä vttupäitä ja niiden piilovttuilua/kokea jatkuvasti syrjimistä vaikka yrität itse noudattaa perus käytöstapoja ja turhaan olla kaikille kiltti. Ymmärrän mistä se stressi ja muu tulee monella. Minnekkään heseen tai subiin en enää edes mene asiakkaaksi kun siellä useinmmiten huudetaan työntekijöille kurkku suorana. :D

Vierailija
29/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän tämä maa näyttäisi jos lopetettaisiin kaikki tulonsiirrot kaikille? Miettikääs sitä "loiseksi" haukkujat. Luuletteko että työttömät ja varattomat kuolisivat pois häiritsemästä sinua? Miltä tuntuisi jos varattomat vain kävelisivät kauppaan ja ottaisivat mitä tarvitsevat? Varastaisivat sinulta tarvitsemansa? Luuletko että olisi turvallista kävellä kadulla? Kannattaa oikeasti miettiä mitä toivoo ja sen seurauksia.

Vierailija
30/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten se vakavasti sairas tekee itsemur han kun ei kestä elämää köyhänä kadulla, sekö olisi parempi vaihtoehto? Pääsisi yhteiskunta "viallisista" eroon...

Vierailija
31/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltähän tämä maa näyttäisi jos lopetettaisiin kaikki tulonsiirrot kaikille? Miettikääs sitä "loiseksi" haukkujat. Luuletteko että työttömät ja varattomat kuolisivat pois häiritsemästä sinua? Miltä tuntuisi jos varattomat vain kävelisivät kauppaan ja ottaisivat mitä tarvitsevat? Varastaisivat sinulta tarvitsemansa? Luuletko että olisi turvallista kävellä kadulla? Kannattaa oikeasti miettiä mitä toivoo ja sen seurauksia.

Niin totta! Minä en ainakaan suostuisi nälkään kuolemaan vaan varastaisin mieluummin niiltä rikkailta

Vierailija
32/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollut 4 kertaa psykoosissa ja kärsin masennuksesta ja epävakaasta persoonallisuushäiriöstä. Eikä tulisi pieneen mieleenkään jäädä kotiin lusmuamaan, teen osani kun käyn normaalisti töissä ja harrastan kaikenlaista. Ei se, että on ollut psykoosi, tarkoita sitä että pitää jäädä kotiin makaamaan!

Vierailija
33/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä huvittavaa, että "Kaikki" alle kolmikymppiset ovat masentuneita, jne. Kuitenkin vapaalla jaksetaan hyppiä kukasta kukkaan, sometella ja hypetellä. Eletään, kuin teinit edelleen.

Suihkuun->Nukkumaan->Aamulla töihin= Muuta neuvoa ei ole, eikä tule.

Senkin neuvon oisit voinu hyvin pitää itelläs. Et oo tainnu ikinä tavata psykoosissa olevaa ihmistä, jos kuvittelet, että sellasten kanssa tekee töitä muut kuin psykiatrian ammattilaiset.

No ei kukaan mene psykoosiin 15 tunnin työviikosta! Ja kaupassa missä ei todellakaan ole oikeaa stressiä. Toki kassalla pitää olla nopea ja näppärä mutta esim hyllyttämässä tai palvelutiskillä se on ihan normaalia leppoisaa työtä vrt. vaikka kirurgiin tai taloushallintoon. Tuskin tulee makkarasiivut ja juustopalat uniin toisin kuin miljoonien heitot kirjanpidossa

Vierailija
34/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun tänä päivänä töihin ei enää mennä vaan sinne pääsee jos pääsee :)  Oletko tietoinen työttömien suuresta määrästä ja siitä, että digiyhteiskunta syrjäyttää yhä enemmän ihmisiä, koska robotisaatio? Voi sinunkin työpaikkasi olla vielä uhattuna...

On varmasti hankaluuksia eikä siivoojan töitä löydy kaikille, mutta aina voi yrittää. En itsekään päässyt ensi yrittämällä. Mutta kun mimun sijasta valittu lopetti, sain muutaman kuukauden päästä kyselyä, että vieläkö olen töitä vailla.

Vierailija
35/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua fyysistä työtä reuman vuoksi. Joten siivooja ei onnistu.

T ap

Vierailija
36/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tulitko terveeksi kun sait eläkkeen

Vierailija
37/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

meen psykoosiin jo pelkästä työn ajattelusta.hyvi on pärjänny 20v ilman työtäkin.

Vierailija
38/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työelämässä yli 20 vuotta ja olen tehnyt paljon töitä. Olen tunnollinen ja ahkera työntekijä. En ole sinänsä kokenut kärsivänk stressistä mutta unettomuutta mulla on ollut pitkään. Nyt olen alkanut saada omituisia fyysisiä oireita mutta en ole varma pettääkö mulla kroppa vai mieli. Todella pelottavaa.

Vierailija
39/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tulitko terveeksi kun sait eläkkeen

En, käyn myös psykiatrian polilla kaksi kertaa kuussa ja viime vuonna olin osastohoidossa viisi kertaa.

Vierailija
40/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ollut 4 kertaa psykoosissa ja kärsin masennuksesta ja epävakaasta persoonallisuushäiriöstä. Eikä tulisi pieneen mieleenkään jäädä kotiin lusmuamaan, teen osani kun käyn normaalisti töissä ja harrastan kaikenlaista. Ei se, että on ollut psykoosi, tarkoita sitä että pitää jäädä kotiin makaamaan!

En mä lusmua. En kykene töihin. Harhat palaa. En ole työkykyinen. Hyvä sulle jos oot parantunut täysin: kaikki ei parannu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän