Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta ei ole työelämään. Olin 15h/vko töissä kaupassa ja menin psykoosiin stressistä

Vierailija
13.02.2023 |

Nyt onneksi työkyvyttömyyseläkkeellä. Olen 28-vuotias. Miten te muut työkyvyttömät tulette toimeen?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tärkeintä on kuitenkin se, että me tk eläkeläiset yritetään kuntoutua edes sen verran että voisi edes vähän tehdä töitä, koska ulilaudan jonnejen kaljat ja sossuloisimiset pitää kustantaa vaikka työkyvyttömien voimin, koska ne ei töihin mene.

Vierailija
62/90 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin ymmärtää. Kaikki työt ei sovi kaikille.

Oliko millaisia stressin aiheuttajia töissä?

Stressasi kun työtehtävät oli liian monipuolisia ja yhteen ei saanut keskittyä kunnolla. Hyllytän ja joku kutsuukin kassalle. Sitten olen kassalla ja joku kysyy neuvoa missä on jogurtit ja pitää mennä näyttämään. Erilaista hyllyttää teollista ja vaikka maitotuotteita tai heviä. Kauhean stressaavaa. Sitten on vielä kaikki digidagi, esim aukot piti käydä läpi joka päivä.

Psykoosi on todella paha tila. Pidäthän itsestäsi huolta tuon stressin suhteen, ettei se toistu? Todennäköisesti jonkun aikaa huilattuasi sinulle toivottavasti löytyy rauhallisempi työ. Aika voi noinkin nuorella käydä pitkäksi olla eläkkeellä. Käsittääkseni eläkkeen lisäksi saa hieman tienata töissä rahaa, sitä ei kait tällä hetkellä liiemmälti juhlittavaksi tule. Tsemppiä sinulle ja Jumalan siunausta elämääsi 🙏

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltähän tämä maa näyttäisi jos lopetettaisiin kaikki tulonsiirrot kaikille? Miettikääs sitä "loiseksi" haukkujat. Luuletteko että työttömät ja varattomat kuolisivat pois häiritsemästä sinua? Miltä tuntuisi jos varattomat vain kävelisivät kauppaan ja ottaisivat mitä tarvitsevat? Varastaisivat sinulta tarvitsemansa? Luuletko että olisi turvallista kävellä kadulla? Kannattaa oikeasti miettiä mitä toivoo ja sen seurauksia.

Nämä dissaajat eivät varmaan ole koskaan matkustelleet, että näkisivät, mihin sosiaaliturvan puute johtaa. Kerjäläisiä, missä tahansa voit tulla ryövätyksi. Osattomat sekoittavat päänsä parhaansa mukaan. 

Vierailija
64/90 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei tärkeintä on kuitenkin se, että me tk eläkeläiset yritetään kuntoutua edes sen verran että voisi edes vähän tehdä töitä, koska ulilaudan jonnejen kaljat ja sossuloisimiset pitää kustantaa vaikka työkyvyttömien voimin, koska ne ei töihin mene.

Höhöö, ei sinne työelämään ikäihmisiä huolita. Onko kokemusta? Ei kellään ole aikaa perehdyttää järjestelmiin. 

Vierailija
65/90 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tainnut olla stressaava lapsuus.

Vierailija
66/90 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei työtä tee, ei syömäänkään pide eli kuole pois. Sua ei tarvita!

Siis mikä ihme saa ihmiset kirjoittamaan tällaisia kommentteja edes vitsillä... jestas kun olette kuvottavia.

Vierailija
67/90 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni nämä yhteiskuntaan sopeutumattomat saisivat omat/oma vanhempansa elättää kun tekivätkin. Ei syyttömät veronmaksajat. Ja kunnon seulonta että hul lut ei lisäänny.

Kuinka paljon tienaat kuukaudessa? Jos sinulla on lapsia, niin luultavasti vähäiset verorahasi (en usko, että olet muulla kuin matalapalkka-alalla) menevät lastesi koulunkäyntiin. Sitäpaitsi suurin osa yhteiskunnan tuloista tulee alvista. Voit myös aina jättäytyä työttömäksi, ja repiä taikaseinästä sen vähän päälle 500e/kk. 

Käännetään me ap ihan rauhassa vaan aamuisin kylkeä, kun muiden herätyskello soi. Jos nykypäivänä pääset kuukaudeksi lataamoon, niin olet ihan oikeasti sairas. Saikuttajien tulee hävetä. Ei meidän.

Vierailija
68/90 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stressasi kun työtehtävät oli liian monipuolisia ja yhteen ei saanut keskittyä kunnolla. Hyllytän ja joku kutsuukin kassalle. Sitten olen kassalla ja joku kysyy neuvoa missä on jogurtit ja pitää mennä näyttämään. Erilaista hyllyttää teollista ja vaikka maitotuotteita tai heviä. Kauhean stressaavaa. Sitten on vielä kaikki digidagi, esim aukot piti käydä läpi joka päivä.

Ja tästä päättelit, ettei mikään työ sovi sulle? 

Vierailija
69/90 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, Suomessa ollaan aina kateellisia vähäosaisille kuten köyhille ja näköjään jopa työkyvyttömyyseläkkellä oleville.

Empatian vähyys on masentavaa. Aina ensimmäinen ajatus on minä minä minä eikä vaikka että onpa hyvä että heikommistakin pidetään huolta jonkin verran tässäkin yhteiskunnassa.

Vierailija
70/90 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yhdeksän vuotta kuntoutustuella. Seuraavaksi haetaan työkyvyttömyyseläkettä. Olen tavallaan helpottunut, vaikka koville ottaa. En haluaisi olla työkyvytön, mutta en voi asialle mitään. Olin niin ikään psykoosissa ja sen myötä meni kognitiiviset taidot ja muisti aika huonoiksi. Yritin töissä räpistellä, mutta se oli kauheaa. En muistanut yksinkertaisimpia asioitakaan ja olin aivan poikki. 

Lapsia on ja se on hyvä syy yrittää pitää elämän syrjästä kiinni. Se on helpompaa nyt, kun lapset ovat jo kohta aikuisia molemmat. Käyn lenkillä, teen ruokaa, leivon, kirjoitan ja luen. Siinä päivät kuluvat. 

Huono puoli on rahojen riittävyys ja pelottaa, että miten käy  kun asumistukea leikataan. Se asia on ahdistanut aika paljon viime aikoina.

Vierailija
71/90 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin psykoosi todennäköisesti parantuisi mikäli tuet jakaminen loppuisi..

Vierailija
72/90 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokin psykoosi todennäköisesti parantuisi mikäli tuet jakaminen loppuisi..

Ja sinäkin olisit voinut oppia kirjoittamaan, jos olisit yrittänyt.

Vierailija
73/90 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvin osataan häpäistä jo valmiiks huono-osasia ja mielenterveysongelmia ainoastaan ihmisen omaks syyks. Syyllistämisellä ei kukaan kuntoudu kun taas vähän empaattisempi (googlaa jos et tiedä sanaa) asenne vois kannustaa paremmin muiden joukkoon.

Vierailija
74/90 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö, että olet taakkana muille? 

Vierailija
75/90 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu vuokralla ei kannata lisätyö eläkkeellä menee asumistuki ja vaikuttaa kabsaneläkkeese3n

Vierailija
76/90 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin spykoosi loppuisi kuin seinään, jos ei tulisi työkyvyttömyyskorvauksia, olisi vain pakko kestää töissä, ihan kuten muidenkin töissä käyvien.

Olin osastolla yli kuukauden. Ja en saa työttömytskorvausta vaan eläkettä.

No työssäkäyvä sen eläkkeenkin sulle maksaa. Eli joku joutuu kuitenkin duunissa olemaan.

Kallista se osastohoitokin on. Senkin työssäkäyvät maksaa. Halvemmaksi tulee työkyvyttömyyseläke.

Vierailija
77/90 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite aspergerina samaistun. Oon koulussa, sen saan vaivoin hoidettua. 8h työpäivä hamaan tulevaisuuteen kuulostaa mahdottomalta ajatukselta.

Nukun huonosti. Stressaan, stressiistä tulee rytmihäiriö ja voltit ovat koholla. Ne on sen verran koholla, että ultratutkimuksiin ollaan menossa. Huonosta unesta ja stressistä tulee IBS oireet, vatsa sekaisin joka päivä, pierettää, turvottaa, tulee refluksioireet. Ahdistusta on joka päivä aistiyliherkkyyden lisäksi.

Pelkästä koulusta. Opiskelen vaativaa alaa, joka vaatii tarkkuutta, sekä menestymistä opinnoissa. Pelkkiä opintojen ollessa noin vaikeita, en tosiaan tiedä miten ihmeessä työssä tuosta selviäisin.

Mä pelkään, että noi oireet tappaa mut.

Vierailija
78/90 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höhöö, ei sinne työelämään ikäihmisiä huolita. Onko kokemusta? Ei kellään ole aikaa perehdyttää järjestelmiin. 

Höhöö, menikö sulta ohi että tässä ketjussa ei puhuttu vanhuuselkkeistä?

Vierailija
79/90 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kokeile yksinhuoltajuutta. mitään et saa omaan tahtiin keskeytyksettä tehtyä loppuun, juot kahvin aina kylmänä. töihin pääset palautumaan.

Vierailija
80/90 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että olet taakkana muille? 

Empatiakyvyttömät idiootit ovat myös taakka. Pilaavat oppilaitokset ja työpaikat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi